Modernizacja 7-8 mln zł (zależy od standardU), nowy ELF 20-22 mln zł.
na nowe Elfy mozna dostac dotacje EU, jak wysoka? niech sie wypowiedza Ci ktorzy wiedza dokladnie. Moze warto kupic mniej ale nowe z dofinansowaniem UE ?
Jak się dobrze napisze wniosek, to na pewno. KM ma ELFy właśnie z dofinansowaniem (nie wiem w jakim dokładnie stopniu), z tym, że są one przypisane do linii lotniskowej i mogą się poruszać tylko w jej okolicy.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego chce kupić 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych połączeń regionalnych. Trafią one do samorządowego przewoźnika, czyli Kolei Śląskich. Przewozy Regionalne zastanawiają się nad udziałem w tym przetargu.
Urząd Marszałkowski szuka dodatkowego taboru dla Kolei Śląskich. W maju ogłoszono przetarg na dostawę 15 używanych EZT. Otwarcie ofert miało nastąpić 21 czerwca, ale nie nikt w postępowaniu nie wystartował. Nie wzięły w nim udziału Przewozy Regionalne, które były typowane jako potencjalny oferent.
- Z tego powodu Urząd Marszałkowski zdecydował o wydłużeniu terminu składania ofert do 31 lipca 2012 r. - powiedział naszemu portalowi Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego w UMWŚ.
Gdy w środę 27 czerwca śląski samorząd zdecydował się powierzyć spółce Koleje Śląskie obsługę wszystkich linii w województwie, zapytaliśmy jej prezesa, Marka Woracha o plany taborowe. Prezes powiedział nam m.in., że samorząd już rok temu chciał przejąć ezety Przewozów Regionalnych, ale otrzymał odpowiedź negatywną.
Przewozy Regionalne twierdzą z kolei, że rozmów na ten temat nie było. Ale spółka, której zakład w Katowicach ma zostać zlikwidowany, rozważa udział w toczącym się przetargu.
- Bardzo poważnie zastanawiamy się nad uczestnictwem w ogłoszonym przetargu na dostawę 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Termin otwarcia ofert upływa wraz z końcem lipca, a więc oferty ciągle mogą być składane. Poza tym przetargiem, ani Koleje Śląskie, ani Urząd Marszałkowski nie zgłaszali nam żadnego zapotrzebowania na tabor. Myślę jednak, że zagospodarowanie taboru nie będzie dla nas problemem – mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.
Prezes spółki dodaje, że zakład na Śląsku posiada 103 EZT, które w obecnej sytuacji staną się zbędne wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2013/2015.
A ja wciąż słyszę, że brakuje taboru. Skoro PRom brakuje taboru to nie powinny stawać do przetargu.
A skoro mają tabor to skończmy z wożeniem ludzi jak sardynki i wciskaniem publicznie kity, że brakuje taboru. Jeżeli już mają sprzedawać, to skoro są jedyni w przetargu to mogą zawyżyć cenę. Takie prawa rynku.
PR powinny KŚ zaproponować swoje piętrusy, które do IR się nie nadają a na Śląsku, gdzie potoki pasażerskie są spore na pewno bardzo się przydadzą. Oczywiście i 15 zdezelowanych kibli warto za sensowne pieniądze sprzedać.
Zmiana SIWZ. Już nie chcą złomu do modernizacji, ale EZTy se świadectwem sprawności technicznej ważnym co najmniej do końca 2013 roku. Jak już oddanie złomu przez PRy było wątpliwe to sprzedaż sprawnych pojazdów zahacza o science fiction.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum