Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-03-2012, 12:22   Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych Odpowiedz z cytatem

Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych złożyła w ubiegłym tygodniu deklarację, że sprzeda śląskiemu urzędowi marszałkowskiemu 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają być eksploatowane przez Koleje Śląskie. Przedtem będą jednak musiały przejść gruntowny remont.

Przewozy Regionalne zaoferowały śląskiemu samorządowi 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które oczekują na naprawę główną. To oznacza, że urząd marszałkowski będzie musiał przeznaczyć jeszcze kilka milionów złotych na naprawę każdego z nich. Z naszych informacji wynika, że szczegóły zakupu pociągów nie zostały jeszcze uzgodnione.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego od kilku miesięcy próbuje pozyskać tabor na potrzeby Kolei Śląskich. Jesienią ubiegłego roku samorząd poinformował o zamiarze zakupu 14 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych typu Lint od firmy Railconsult. To jednak nie spodobało się jednak polskim producentom taboru. Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagały się odwołania zamówienia. KIO uwzględniła ich odwołania.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kamkat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2011

PostWysłany: 19-03-2012, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Ile to mniej wiecej bedzie kosztowac z modernizacja? I dla przykladu, ile by kosztowaly nowe Elfy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 19-03-2012, 19:13    Odpowiedz z cytatem

Modernizacja 7-8 mln zł (zależy od standardU), nowy ELF 20-22 mln zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 19-03-2012, 19:45    Odpowiedz z cytatem

używany kibel około 1mln
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-05-2012, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Województwo śląskie planuje modernizacje używanego oraz zakup nowego taboru. W tym roku samorząd kupi 15 EZT-ów do naprawy. Z kolei do 2014 roku województwo ma szansę na zakup nawet 12 nowych pociągów.

O przetargu na zakup 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych informowaliśmy przed kilkoma dniami. Samorząd przeznaczył na ten cel 16,5 mln zł. - Przetarg obejmuje tylko zakup używanych pojazdów. Kwestia zakresu remontu i modernizacji będzie rozstrzygana później w osobnym postępowaniu – powiedział nam Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego UMWŚ.

W tegorocznym budżecie województwa śląskiego na inwestycje w tabor kolejowy zabezpieczono kwotę 37 mln zł. Są to środki własne oraz środki pochodzące z Funduszu Kolejowego i rezerwy celowej (z tej kwoty zakłada się także zapłatę za dokończenie i modernizację 2 sztuk SA109).

Grupa zakupowa
19 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych województwo chce nabyć w ramach tzw. południowej grupy zakupowej, czyli wspólnie z województwem małopolskim, świętokrzyskim i podkarpackim. Planowany czas zakupu to lata 2013-2014. Środki finansowe za zakup mają pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013.

- Realizacja przewozów w przypadku województwa śląskiego będzie się odbywała na trasie Rybnik – Katowice – Kraków – mówi Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.
W ramach grupy, województwo śląskie, świętokrzyskie i małopolskie ma otrzymać po 6 pojazdów. Jeden nowy skład przypadnie województwu podkarpackiemu.

Lista rezerwowa
W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 województwo chce nabyć kolejne 6 nowoczesnych EZT. - Obecnie projekt umieszczony jest na liście rezerwowej. Planowany czas zakupu pojazdów to lata 2013 – 2014 – wyjaśnia Trólka. Dodaje, że nowe pociągi miałyby realizować przewozy na trasie Gliwice – Zawiercie oraz Tychy Lodowisko – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 17-05-2012, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Ile lat może pojeździć taki EZT po modernizacji? Pytanie oczywiście do znawców tematu.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 18-05-2012, 08:24    Odpowiedz z cytatem

Zależy jak zmodernizowany, ale ok.10 lat powinien przejeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-05-2012, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Czy mógłby mi ktoś pomóc ogarnąć jak to jest z tym taborem używanym przez KŚ?

- 4 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, tak?)
- 9 Elfów
- 5 EN57 AKŚ
- 1 SA109 (czy on dalej jest niesprawny do jazdy?)

To wszystko? Czy coś ominąłem?

Natomiast plany na przyszłość to:

- 6 nowych EZT z POIiŚ (ale to chyba na liście rezerwowej jest, i nie wiadomo o jaki typ EZT chodzi, prawda?)
- 15 EZT zakupionych od PR i skierowane do modernizacji (one będą "AKŚ-ami"?)
- 19 EZT w ramach Południowej Grupy Zakupowej (ile z nich dostanie woj. śląskie? i czy one będą dzierżawione PR czy pojadą jako KŚ?)

Mógłby się jakiś znawca odezwać? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cidra Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2012

PostWysłany: 18-05-2012, 16:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- 1 SA109 (czy on dalej jest niesprawny do jazdy?)

jeden odstawiony w Częstochowie, drugi niedokończony; jest przetarg na dokończenie i naprawę dwóch szynobusów
Cytat:
- 4 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, tak?)

jeden za niedługo dotrze do nas

_________________
tósk jest sóper
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-05-2012, 21:49   

- 3 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, ale póki co formalnie jest jeszcze użytkowany przez PR)
- 9 Elfów
- 5 EN57 AKŚ
- 2 EN57 - dwie jednostki wypożyczone od SKM Warszawa, stare kible z rozruchem oporowym
- 1 SA109 (dalej niesprawny, ogłaszają tylko przetarg co jakiś czas na naprawę tego dziadostwa)

Lil_Peter napisał/a:
nie wiadomo o jaki typ EZT chodzi, prawda


Prawda.

Lil_Peter napisał/a:
- 15 EZT zakupionych od PR i skierowane do modernizacji (one będą "AKŚ-ami"?)


Tego właśnie nie wiadomo. Może być tak, że jedyne co zrobią to wymienią kabinę na a'la SPOT + siedzenia + nowe malowanie (tak jak w przypadku EN57-3001 i EN57-3002 wypożyczonych od SKM Warszawa).

Lil_Peter napisał/a:
ile z nich dostanie woj. śląskie? i czy one będą dzierżawione PR czy pojadą jako KŚ?


Tak na prawdę tego też nie wiadomo, bo zanim te pojazdy fizycznie pojawią się na Śląsku, to wiele się może zmienić. Oficjalnie nikt nie powiedział, gdzie trafią te pociągi.
Powrót do góry

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 20-05-2012, 22:19    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
- 2 EN57 - dwie jednostki wypożyczone od SKM Warszawa, stare kible z rozruchem oporowym
Od kogo wypożyczone? Rolling Eyes
One są własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

mk1992 napisał/a:
- 1 SA109 (dalej niesprawny, ogłaszają tylko przetarg co jakiś czas na naprawę tego dziadostwa)
Drugi od blisko roku jest dokańczany w Fabloku. W Chrzanowie jak widać się nie spieszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 20-05-2012, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Apropo mógłbym prosić o jakieś dane o EN-57 AKŚ?
Z góry dziękuje:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-05-2012, 23:08   

alojz napisał/a:
One są własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.


To kiedy oficjalnie te jednostki przeszły na stan województwa śląskiego? Mówię o EN57-3001 i EN57-3002, które jeździły w SKM Warszawa.
Powrót do góry

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 20-05-2012, 23:27    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
alojz napisał/a:
One są własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.


To kiedy oficjalnie te jednostki przeszły na stan województwa śląskiego? Mówię o EN57-3001 i EN57-3002, które jeździły w SKM Warszawa.

Dokładnej daty nie znam, Pesa (ZNTK MM) dostarczyła je z opóźnieniem w ramach tego przetargu http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:366075-2011:TEXT:PL:HTML&tabId=1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-05-2012, 23:29   

O proszę, no to mi to umknęło, byłem przekonany, że jedynie dzierżawimy te jednostki od warszawskiej SKM-ki, a tu się okazuje, że oba kible przeszły na stan województwa. Dzięki za sprostowanie tego. Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl