Wysłany: 19-03-2012, 12:22 Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych
Śląskie kupi 15 ezetów od Przewozów Regionalnych
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych złożyła w ubiegłym tygodniu deklarację, że sprzeda śląskiemu urzędowi marszałkowskiemu 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają być eksploatowane przez Koleje Śląskie. Przedtem będą jednak musiały przejść gruntowny remont.
Przewozy Regionalne zaoferowały śląskiemu samorządowi 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które oczekują na naprawę główną. To oznacza, że urząd marszałkowski będzie musiał przeznaczyć jeszcze kilka milionów złotych na naprawę każdego z nich. Z naszych informacji wynika, że szczegóły zakupu pociągów nie zostały jeszcze uzgodnione.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego od kilku miesięcy próbuje pozyskać tabor na potrzeby Kolei Śląskich. Jesienią ubiegłego roku samorząd poinformował o zamiarze zakupu 14 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych typu Lint od firmy Railconsult. To jednak nie spodobało się jednak polskim producentom taboru. Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagały się odwołania zamówienia. KIO uwzględniła ich odwołania.
Województwo śląskie planuje modernizacje używanego oraz zakup nowego taboru. W tym roku samorząd kupi 15 EZT-ów do naprawy. Z kolei do 2014 roku województwo ma szansę na zakup nawet 12 nowych pociągów.
O przetargu na zakup 15 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych informowaliśmy przed kilkoma dniami. Samorząd przeznaczył na ten cel 16,5 mln zł. - Przetarg obejmuje tylko zakup używanych pojazdów. Kwestia zakresu remontu i modernizacji będzie rozstrzygana później w osobnym postępowaniu – powiedział nam Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego UMWŚ.
W tegorocznym budżecie województwa śląskiego na inwestycje w tabor kolejowy zabezpieczono kwotę 37 mln zł. Są to środki własne oraz środki pochodzące z Funduszu Kolejowego i rezerwy celowej (z tej kwoty zakłada się także zapłatę za dokończenie i modernizację 2 sztuk SA109).
Grupa zakupowa
19 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych województwo chce nabyć w ramach tzw. południowej grupy zakupowej, czyli wspólnie z województwem małopolskim, świętokrzyskim i podkarpackim. Planowany czas zakupu to lata 2013-2014. Środki finansowe za zakup mają pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013.
- Realizacja przewozów w przypadku województwa śląskiego będzie się odbywała na trasie Rybnik – Katowice – Kraków – mówi Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.
W ramach grupy, województwo śląskie, świętokrzyskie i małopolskie ma otrzymać po 6 pojazdów. Jeden nowy skład przypadnie województwu podkarpackiemu.
Lista rezerwowa
W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 województwo chce nabyć kolejne 6 nowoczesnych EZT. - Obecnie projekt umieszczony jest na liście rezerwowej. Planowany czas zakupu pojazdów to lata 2013 – 2014 – wyjaśnia Trólka. Dodaje, że nowe pociągi miałyby realizować przewozy na trasie Gliwice – Zawiercie oraz Tychy Lodowisko – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
Czy mógłby mi ktoś pomóc ogarnąć jak to jest z tym taborem używanym przez KŚ?
- 4 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, tak?)
- 9 Elfów
- 5 EN57 AKŚ
- 1 SA109 (czy on dalej jest niesprawny do jazdy?)
To wszystko? Czy coś ominąłem?
Natomiast plany na przyszłość to:
- 6 nowych EZT z POIiŚ (ale to chyba na liście rezerwowej jest, i nie wiadomo o jaki typ EZT chodzi, prawda?)
- 15 EZT zakupionych od PR i skierowane do modernizacji (one będą "AKŚ-ami"?)
- 19 EZT w ramach Południowej Grupy Zakupowej (ile z nich dostanie woj. śląskie? i czy one będą dzierżawione PR czy pojadą jako KŚ?)
- 1 SA109 (czy on dalej jest niesprawny do jazdy?)
jeden odstawiony w Częstochowie, drugi niedokończony; jest przetarg na dokończenie i naprawę dwóch szynobusów
Cytat:
- 4 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, tak?)
jeden za niedługo dotrze do nas
_________________ tósk jest sóper
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-05-2012, 20:49
- 3 Flirty (jeden dalej znajduje się w Szwajcarii, ale póki co formalnie jest jeszcze użytkowany przez PR)
- 9 Elfów
- 5 EN57 AKŚ
- 2 EN57 - dwie jednostki wypożyczone od SKM Warszawa, stare kible z rozruchem oporowym
- 1 SA109 (dalej niesprawny, ogłaszają tylko przetarg co jakiś czas na naprawę tego dziadostwa)
Lil_Peter napisał/a:
nie wiadomo o jaki typ EZT chodzi, prawda
Prawda.
Lil_Peter napisał/a:
- 15 EZT zakupionych od PR i skierowane do modernizacji (one będą "AKŚ-ami"?)
Tego właśnie nie wiadomo. Może być tak, że jedyne co zrobią to wymienią kabinę na a'la SPOT + siedzenia + nowe malowanie (tak jak w przypadku EN57-3001 i EN57-3002 wypożyczonych od SKM Warszawa).
Lil_Peter napisał/a:
ile z nich dostanie woj. śląskie? i czy one będą dzierżawione PR czy pojadą jako KŚ?
Tak na prawdę tego też nie wiadomo, bo zanim te pojazdy fizycznie pojawią się na Śląsku, to wiele się może zmienić. Oficjalnie nikt nie powiedział, gdzie trafią te pociągi.
O proszę, no to mi to umknęło, byłem przekonany, że jedynie dzierżawimy te jednostki od warszawskiej SKM-ki, a tu się okazuje, że oba kible przeszły na stan województwa. Dzięki za sprostowanie tego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum