Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Tour de Pologne
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-05-2010, 03:39   Tour de Pologne Odpowiedz z cytatem

Koleją dookoła Polski

Mimo złej prasy, kolejarzom dopisuje humor, i pociąg - wędrowniczek, który z Częstochowy do Gdyni jedzie przez Białystok i Olsztyn postanowili nazwać: "Tour de Pologne".

Tablice z nazwą adekwatną do trasy (z Katowic przez Częstochowę, Warszawę, Białystok i Olsztyn do Gdyni - 971 km i 16 godzin jazdy!) pojawią się na wagonach 1 czerwca wraz z wejściem w życie tzw. letniej korekty rozkładu jazdy.

Za PRL-u pasażerowie sami nadawali przydomki pokręconym bądź powolnym połączeniom - najsłynniejsze z nich to "Włóczęga Północy" z Gdyni przez Mazury do Lublina oraz "Strzała Wschodu", pokonująca z zawrotną prędkością 25 km/h 300-kilometrowy dystans z Białegostoku do Lublina. Jednak tym razem PKP Intercity nazwę nadało samo. - Jesteśmy jednym ze sponsorów tegorocznego wyścigu kolarskiego "Tour de Pologne", nawet fundujemy puchar za wygranie etapu czy premii - wyjaśnia Paweł Ney, rzecznik spółki.

- Dlaczego nazwę otrzymuje właśnie ten pociąg? - zainteresowaliśmy się.

- Zapewne jego trasa nie pozostała bez wpływu na decyzję - usłyszeliśmy odpowiedź.

" Tour de Pologne", co można przetłumaczyć jako "objazd Polski" - nie jest wbrew pozorom pociągiem bez sensu: pasażerowie wykorzystują go na poszczególnych odcinkach, za to przewoźnik bardziej racjonalnie wykorzystuje tabor, który jeździ, zamiast stać godzinami na stacjach końcowych.

Posunięcie PKP Intercity z "Tour de Pologne" jest jednak zaskakujące, ponieważ pół roku temu spółka w ogóle zrezygnowała z nazw pociągów kategorii TLK (dawne pospieszne), pozostawiając je tylko w ekspresach.

Paweł Ney tłumaczy, że nazwy dla TLK związane będą teraz z działaniami promocyjnymi i reklamowymi. I tak od 1 czerwca inny pociąg - z Gdyni przez Częstochowę do Zakopanego - będzie kursować pod szyldem " Orange Kino Letnie".

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-05-2010, 05:49   

Tu akurat nazwa jest adekwatna do pokonywanej trasy,tylko dlaczego IC samo ma decydować jaką nazwę ma mieć ten czy inny pociąg to już mi się nie podoba
Powrót do góry

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 27-05-2010, 09:29   Re: Tour de Pologne Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
- Jesteśmy jednym ze sponsorów tegorocznego wyścigu kolarskiego "Tour de Pologne", nawet fundujemy puchar za wygranie etapu czy premii - wyjaśnia Paweł Ney, rzecznik spółki.


Yhym, a na TLK do Gorzowa albo Suwałk NIEMACIE i NIEDASIE. Pozdro.
Wpisując w gooogle "kłamca" i zaznaczając szczęśliwy traf, nie powinien wyskakiwać Tusk tylko Ney.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 27-05-2010, 10:36    Odpowiedz z cytatem

Ten pociąg ma taką trasę, bo chyba łatwiej było dla IC uruchomić bezpośredni pociąg Katowice-Gdynia przez Białystok i Olsztyn, niż dać 2 składy. Jedne Katowice-Białystok i drugi Białystok-Gdynia (dawna Biebrza). Dzięki temu jest bezpośrednie połączenie z Warszawy do Ełku/Giżycka albo z Katowic czy Częstochowy do Białegostoku/Ełku/Giżycka.

Trasa może sie wydawać śmieszna, ale chodzi właśnie o takie połączenia. Ten pociąg nie ma wozić ludzi z Katowic do Gdyni, tylko zapewnić bezposrednie połączenie na odcinkach, jak podałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-06-2010, 08:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tablice z nazwą adekwatną do trasy (z Katowic przez Częstochowę, Warszawę, Białystok i Olsztyn do Gdyni - 971 km i 16 godzin jazdy!)

Kiedyś z Katowic do Trójmiasta jeździło się "węglówką" przez Bydgoszcz - to najkrótsza trasa. Dziś PKP IC każe ludziom jechać przez... Mazury! To świadczy o totalnej głupocie betonu z Grójeckiej.

Beton

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 01-06-2010, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Najkrótsza, ale zarazem wolna i mało dochodowa... w ogóle się nie dziwię.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 01-06-2010, 10:07    Odpowiedz z cytatem

najkrótsza,najszybsza i najtańsza oraz najwygodniejsza. Ale to co jest dobre dla pasażerów PIC musiał szybko zlikwidować, zresztą PR nie są lepsze bo puszczali tą trasą tylko sezonówki.
Betony myślą że z Katowic do Gdyni ludzie będą jechać przez Ełk. Gratulacje. Beton

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-06-2010, 10:08    Odpowiedz z cytatem

przecież nikt z Katowic do Gdyni nie będzie jechał przez Białystok.... Smile
największa wymiana podróżnych będzie/jest pewnie w Warszawie i Białymstoku.

Morze, Mazury, stolica, Katowice i jakby jechał jeszcze na południe byłyby jeszcze góry....
Niezła wycieczka ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 01-06-2010, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Pociąg łączy relacje Katowice - Białystok i Białystok - Gdynia. Zgadam się - mało kto będzie jechał tym pociagiem od Katowic do Gdyni, mając nocy szybszy pociąg bezpośredni. Ale na Mazury i Podlasie pojechać już może. Poza tym jeszcze jest "cudo" z Katowic do Gdyni jadące przez Wrocław, Poznań, Piłę. Też ładna objazdówka. Ktoś jeździ w całej relacji? Pewnie mało kto. To też połączone relacje Katowice - Poznań i Poznań - Gdynia. Niektóre takie długie relacje można łączyć. Byle nie za dużo i nie za często, bo ludzie się gubią i się śmieją, jak widzą taką relacje.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 01-06-2010, 10:41    Odpowiedz z cytatem

To cudo,o którym wspominasz jeżdzi aż do Przemyśla Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-06-2010, 10:42    Odpowiedz z cytatem

przewoz, relacje pociągów należy łączyć mądrze, a nie w pijanym widzie podczas tzw. konferencji rozkładowych odbywających się na Mazurach.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 01-06-2010, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Katowice>Herby N.>Zduńska W.Karsznice>Inowrocław>Bydgoszcz>Gdynia
te pociągi powinny wrócić, choćby jako wagonowe IR.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-06-2010, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kiedyś z Katowic do Trójmiasta jeździło się "węglówką" przez Bydgoszcz - to najkrótsza trasa. Dziś PKP IC każe ludziom jechać przez... Mazury! To świadczy o totalnej głupocie betonu z Grójeckiej.


Bądźmy sprawiedliwi to kwestia gospodarki taborem. Moim zdaniem bardzo dobra decyzja, na zachodzie takie relacje to norma.


Cytat:
Katowice>Herby N.>Zduńska W.Karsznice>Inowrocław>Bydgoszcz>Gdynia
te pociągi powinny wrócić, choćby jako wagonowe IR.


A kto za to zapłaci? IR ma na siebie zarobić, w tym przypadku szanse są marne.


Cytat:
Betony myślą że z Katowic do Gdyni ludzie będą jechać przez Ełk. Gratulacje.


I to jest ten styl rozumowania rodem z tamtej epoki....Takie relacje to norma na zachodzie i zamiast wygłupiać się na forum proponuję zobaczyć jak na świecie gospodaruje się taborem za pomocą podobnych relacji. Krytykujmy kiedy jest to konieczne, ale też zachowujmy trzeźwość umysłu w ocenie durnych artykułów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-06-2010, 11:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bądźmy sprawiedliwi to kwestia gospodarki taborem

O gospodarce taborem w wykonaniu PKP IC nic mi nie mów. Zobacz jak to robią w Krakowie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=125598#125598

Cytat:
Moim zdaniem bardzo dobra decyzja, na zachodzie takie relacje to norma.

Jakieś przykłady na tym Zachodzie?

Zresztą porównywanie kolejowej Polski do kolejowego Zachodu zakrawa na absurd. To tak jakby porównywać dzień do nocy, niebo do piekła itp.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 01-06-2010, 11:28    Odpowiedz z cytatem

sheva ma gotową odpowiedź na wszystko. Bez druta się nie opłaca, IR na drucie też się nie opłaca, to co się temu betonowi opłaca?
Jak wspomniała Victoria, gospodarka taborem przez PIC jest szczególnie widoczna na bocznicach w Krakowie. To jest NIEGOSPODARNOŚĆ rażąca w oczy.
Jeśli twierdzisz że na Zachodzie są takie pociagi, proszę podaj konkretny przykład, relacja, jaki pociąg itd..

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl