Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Sardynki w pociągu do Drezna
Autor Wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 16-08-2010, 20:45    Odpowiedz z cytatem

Exsimus napisał/a:
Czy przypadkiem to PR-y nie dały dupy z tą drugą jednostką, bo z tego co wiem to Drezno - Gorlitz jedzie jedna jednostka, a druga dołączana była przez Niemców w Gorlitz właśnie, bo PR spodziewał się większej liczby pasażerów.

Jeśli chodzi o odc. Dresden - Görlitz - Dresden jest dokładnie tak jak piszesz, jedzie tylko jeden SZT i to Niemcom wystarcza. Doczepianie drugiej jednostki w Görlitz to zwiększanie liczby miejsc tylko dla Polskich podróżnych.

Pojawiające się głosy o zwiększenie liczby połączeń Dresden - Wrocław - Dresden z 3 do 5 nie rozładuje tłoku na polskim odcinku. Ponieważ rozkład jazdy obecnych RE idealnie wpisuje się w "szczyty przewozowe" na terenie Polski, zaś na terenie Niemiec pomniejszone składy nie stanowią trzonu komunikacyjnego. Widać wyraźnie, że jest duży popyt na "przyśpiechy" na odc. Wrocław - Bolesławiec i to o każdej porze, ale czemu w rozwój takiej oferty usiłuje się wciągnąć Niemców? Czy Polakom zarzuca się winę zatłoczenia w pociągach na odc. Görlitz - Dresden?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 16-08-2010, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Ogólnie Bolesławiec jest fenomenem jeśli chodzi o kolej. Kto chodź raz jechał pociągiem przez to miasto nie zależnie o jakiej godzinie wie, że zawsze na pociąg oczekuje tłum podróżnych. Aż dziw bierze, że lata walki betonu DZPR z pasażerami z linii zgorzeleckiej tego nie zmieniły.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Stella Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 16-08-2010, 22:06    Odpowiedz z cytatem

melocot napisał/a:
Widać wyraźnie, że jest duży popyt na "przyśpiechy" na odc. Wrocław - Bolesławiec i to o każdej porze, ale czemu w rozwój takiej oferty usiłuje się wciągnąć Niemców?

Pisałam do UMWD i PR z propozycją uruchomienia takich przyspieszonych pociągów:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=139985#139985

Oprócz dwóch nowych interREGIO (Bolesławiec - Kraków/Warszawa) od grudnia będzie szybki pociąg REGIO relacji Wrocław (16:18) - Bolesławiec, który będzie zatrzymywał się tak jak pociągi do Drezna, czyli tylko w Legnicy i Chojnowie. Połączenie idealne dla osób pracujących we Wrocławiu - tak to właśnie argumentowałam w moich pismach.

Wracając do tematu, pociągi do Drezna będą odjeżdżać z Wrocławia o godz. 7:18, 13:18, 18:18. Mają zaplanowane dodatkowe postoje na stacjach: Wrocław Nowy Dwór, Chojnów i Pieńsk.

_________________
Stella


Ostatnio zmieniony przez Stella dnia 16-08-2010, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-08-2010, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Niestety, w PR-ach jest coraz gorzej. Po likwidacji popularnych IR, mamy kolejną wtopę.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-08-2010, 23:19    Odpowiedz z cytatem

melocot napisał/a:
Jeśli chodzi o odc. Dresden - Görlitz - Dresden jest dokładnie tak jak piszesz, jedzie tylko jeden SZT i to Niemcom wystarcza. Doczepianie drugiej jednostki w Görlitz to zwiększanie liczby miejsc tylko dla Polskich podróżnych.

Jechałem niedawno z Wrocławia do Drezna i w Gorlitz doczepili drugą jednostkę dla Niemców. Ogólnie na trasie Gorlitz - Drezno wystarczą pojedyncze składy, bo pociągi jeżdżą tam w zasadzie co pół godziny (RB naprzemiennie z RE), ale podwójne składy też się zdarzają. RegioExpressy są w Niemczech bardzo popularne, tak jak u nas interREGIO.

Tłok w pociągach Wrocław - Drezno mogłyby rozładować dwie pary szynobusów jadących jako IR w relacji Zgorzelec - Wrocław. Może UMWD i PR pomyślą o tym?

Dodatkowo trzeba pozbawić kolejarzy ulg w pociągach IR, bo zauważyłem, że dużo kolejarzy jeździ właśnie tymi pociągami z pracy i okupują całą 1 klasę i sporą część 2 klasy. Wystarczą im zniżki tylko w REGIO. Jak chcą jechać IR to niech płacą jak wszyscy.

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wrocławiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2008

PostWysłany: 16-08-2010, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wojciech Kurzyjamski, dyrektor Dolnośląskich Zakładów Przewozów Regionalnych we Wrocławiu twierdzi, że zestawianie pociągu relacji Drezno-Wrocław zależny od kolei niemieckich - przewoźnika DB Regio.


Panie Dyrektorze, tu nic nie zależy od kolei niemieckich Exclamation .
Fakty są jednak inne. Między innymi trzeba w końcu zapłacić za użyczenie taboru i za paliwo Exclamation


Cytat:
Staramy się monitorować takie sytuacje i mieć wszystko pod kontrolą.


Oj, chyba nie bardzo. Ile razy podróżni pozostają na stacjach. Co w tej materii zakład zrobił Question


Cytat:
Należy jednak zauważyć, że pociąg relacji Drezno - Wrocław nie jeździ zawsze na jeden człon, bo niedawno przyjechał na dwa człony - wyjaśnia Wojciech Kurzyjamski.


Akuratnie był to jeden przypadek, ponieważ była zorganizowana wycieczka naszych rodaków zza zachodniej granicy i Niemcy wzmocnili skład z Drezna do Wrocławia i odwrotnie w dwa szynobusy.
Dlaczego w piątki, w soboty i w niedzielę nie zrobi dyrekcja PR Wrocław nic w tej materii, aby jeździły 2 szynobusy Exclamation

Cytat:
są sytuacje, że podróżni skarżą się również na inne pociągi, więc ten nie jest wyjątkiem.


Może i nie, ale z tymi pociągami na obecną chwile są największe problemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-08-2010, 05:52   

Stella napisał/a:

Wracając do tematu, pociągi do Drezna będą odjeżdżać z Wrocławia o godz. 7:18, 13:18, 18:18. Mają zaplanowane dodatkowe postoje na stacjach: Wrocław Nowy Dwór, Chojnów i Pieńsk.


Jak wygląda kwestia czasu przejazdu, szczególnie w kontekście postoju na Nowym Dworze?
Nie orientujesz się, czy nie ulegnie wydłużeniu?
Powrót do góry

jakubuk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2009
Skąd: UK

PostWysłany: 17-08-2010, 08:00    Odpowiedz z cytatem

Nawet po uruchomieniu polskich przyspieszonych składów do i z Bolesławca, ludzie i tak wybiorą DB Regio ze względu na komfort podróży i nowoczesny wygląd pojazdu.
Ta cała sytuacja pokazuje także inne zjawisko, że Polacy naprawdę już mają dość bycia wożonym starymi trupami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BR232 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2008
Skąd: SWR

PostWysłany: 17-08-2010, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Może jeszcze spróbujcie dopiąć kibla do desiro, Co ma zrobić PR Wrocław kupić desiro za swoje? poprosić Niemców o więcej? wypożyczyć szynobusy z KD? Trzeba być realistą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
18811211

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 17-08-2010, 10:19    Odpowiedz z cytatem

Co ma zrobić Wrocław? Na początek spłacić swoje długi wobec DB Regio. To chyba będzie najlepszy pierwszy krok.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mmgg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Wroclaw/Mielec

PostWysłany: 17-08-2010, 10:33    Odpowiedz z cytatem

A może Pan Dyrektor się w weekend spróbuje dostać do tego pociągu i przejechać się (jeśli oczywiście wsiądzie) z Legnicy do Wrocławia. Kiedyś i zapewne nie tylko kiedyś bardzo lubił podróże koleją. Jak tak sobie pojeździ i zobaczy w jakich warunkach Jego pasażerowie jeżdżą , to może znajdą się pieniążki na uregulowanie długów wobec DB Regio. A nic bardziej nie wk...a jak pasażer nie może nawet wsiąść do pociągu. W zeszłym rozkładzie jeździły bodajże dwie pary osobówek do Gorlitz na bohunach i też były pełne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
7977258

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 17-08-2010, 11:51    Odpowiedz z cytatem

jakoś przed zniknięciem tych połączeń gdzieś w 2004 roku skład ten jeździł na wagonach..co stoi na przeszkodzie by to znów wprowadzić. Żeby nie było, że to głupie pytanie - nie znam sie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 17-08-2010, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Dresden- Gorlitz DB Regio obsługuje tylko i wyłącznie spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Na tym odcinku nie kursują składy wagonowe.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-08-2010, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na początek spłacić swoje długi wobec DB Regio

Słuszne i praktyczne wyjście zwłaszcza że na te i resztę poc. w ruchu międzynarodowym PR-y otrzymują dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości 52 mln.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 17-08-2010, 17:07    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jakoś przed zniknięciem tych połączeń gdzieś w 2004 roku skład ten jeździł na wagonach..co stoi na przeszkodzie by to znów wprowadzić.


Co stoi na przeszkodzie aby pociągi do Drezna jeździły na wagonach:
1) Niemcy nie chcą na swojej linii składów z lokomotywą spalinową i wagonami
2) To Niemcy musieliby dać wagony, bo u PR z wagonami kiepsko
3) PR musiałyby wynająć elektrowóz i spalinowóz od Cargo

Krótko mówiąc chodzi o duże koszta, zarówno dla strony polskiej jak i niemieckiej. Za te pieniądze, które poszłyby na składy wagonowe lepiej uruchomić kolejną parę szynobusów, lub wzmocnić te składy które kursują obecnie.

Też wolałbym składy wagonowe ale nie ma co liczyć że powrócą, chyba że w jakiejś dłuższej relacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl