Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Duże zwolnienia w PKP IC
Autor Wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-09-2010, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha, racja. W PR też jest przerost zatrudnienia i też są zwolnienia.

_________________
Paszczak
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 14-09-2010, 17:07    Odpowiedz z cytatem

w KMach potrzebują ludzi,.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-09-2010, 17:14   

Przepraszam bardzo - potrzebują mężczyzn do ciężkiej pracy. Na kolei jest zbędna młoda kobieta z wykształceniem administracyjnym, która obecnie prowadzi na Sekcji dokumentacje lokomotyw. Więc trzeba będzie uciekać z kolei.. I skończy się bycie Miłośnikiem Kolei i podróżami za grosze po calej Polsce.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-09-2010, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha, Ty nie narzekaj tylko bierz ile dają i uciekaj z PKP IC, bo przyszłości na kolei nie ma. 30 tys. zł na otwarcie działalności gospodarczej to naprawdę dużo. Urzędy pracy na Dolnym Śląsku dają bezrobotnym "tylko" 17 tys. zł dotacji, a PKP IC da prawie dwa razy więcej! Ja bym się nie zastanawiała.

Ja uciekłam z PKP PLK, bez żadnych odpraw i nie żałuję tej decyzji. Żałuję tylko, że nie uciekłam wcześniej.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 14-09-2010, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-09-2010, 17:32   

Dziękuję za radę ;-)...

Noema a Ty widzę pracujesz w DB Schenker i czym się zajmujesz ?
Powrót do góry

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 14-09-2010, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie a jak wygląda sytuacja pracowników przejętych na tzw "`23" którym w grudniu kończą się umowy...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-09-2010, 17:50   

Napewno część ludzi z OPM zostanie zwolnionych... Ale dokładnie tak naprawdę to nic nie wiadomo... Wszystko jest owiane głęboką tajemnicą... I każdy ma sto tysięcy wersji na temat sytuacji w IC...

Niedługo ma wejść w życie nowy Układ Zbiorowy, jego nei podpisanie będzie równoznaczne z odejściem od pracodawcy. Ile osób zdecyduje się na taki krok i weźmie udział w PDO nie wiadomo... Ale wiadomo, że nastroje są ponure szczególnie u mnie w Lublinie, który podobno ma iść do likwidacji.
Powrót do góry

kond345.. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2009

PostWysłany: 14-09-2010, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Szymek napisał/a:
Słuchajcie a jak wygląda sytuacja pracowników przejętych na tzw "`23" którym w grudniu kończą się umowy...?


Nie kończą się umowy. Bo wszyscy przejęci na podstawie tzw. 23 Prim mają umowy na stałe. Tylko gwarancje zatrudnienia i niezmienności warunków mają do grudnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-09-2010, 18:13   

Ja już się nie wypowiadam, chociaż nie ogarniam postępowania władz IC... No bo skoro OPM obejmuje okres do końca grudnia to dlaczego PDO ma obowiązywać od października?
Powrót do góry

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 14-09-2010, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Program Dobrowolnych Odejść w PKP IC - 25 tyś. dla wszystkich co chcą odejść

To jest oczywiście kwota brutto, zawsze tak podają. Taka kwota to jest kpina z pracowników. PKP CARGO i biedne Przewozy Regionalne zwalniając dają o 10 tys. więcej i jeszcze w dodatku jakieś kilka pensji. W latach 1999 -2001r. zwalniano z PKP i już wtedy były odprawy po 30 tys. zł. A teraz co można kupić za to. Kiedyś za to można było kupić domek parterowy w niewielkim mieście a teraz nawet nowego samochodu nie kupi się za to. Nieźle was w konia ktoś chce zrobić z tymi odprawami.

[ Dodano: 14-09-2010, 19:31 ]
Cytat:
skoro OPM obejmuje okres do końca grudnia to dlaczego PDO ma obowiązywać od października?

To są pieniądze dla stałych pracowników IC. Z OPM i CARGOwcami prawdopodobnie "policzą się" w przyszłym roku. Chodzi o to, że lepiej już teraz wywalić chętnych niż ich trzymać do końca roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-09-2010, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Rodriges, nie przesadzaj. PKP IC może zwalniać bez żadnych ekstra odpraw. Wtedy pracownik dostałby tyle ile gwarantuje Kodeks Pracy, tj. 3-miesięczne zarobki. Władze PKP IC wykazują dobrą wolę, dając z góry średnio roczne zarobki za nicnierobienie. U prywaciarzy takich odpraw nie ma. Poza tym te odprawy nie są po to, żeby coś za nie kupić (dom, samochód), tylko żeby przeżyć przez kilka miesięcy do czasu znalezienia nowej pracy, albo zainwestować we własną działalność gospodarczą. Tak więc jak na polskie warunki oferta jest bardzo dobra. Jakby dawali 100 tysięcy to też byłyby narzekania, że to za mało, bo domu sobie za to nie wybuduje.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 14-09-2010, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście masz rację. Nie muszą otrzymać odpraw bo to pieniądze podatników a nikt ich nie pytał o zgodę. Jednak mnie chodziło o porównanie z inną spółką PKP, - CARGO. Zastanawiam się z czego wynika ta kwota, że jest mniej lub więcej. Gdyby kwota była taka sama jak w PR i CARGO to ludzie nie zwlekaliby z odejściem. A tak będą czekać, że może dostaną tyle samo co Cargowcy i Perowcy. Nie wieżę, że będzie wielu chętnych do skorzystania z tzw. PDO. A tak w ogóle to po co te odprawy jeśli podobno kwalifikujących się na emeryturę pracowników w PKP Intercity liczą już w setkach. Inna sprawa to zatrudnieni na czas określony, im też można nie dawać odpraw, umowa sama wygaśnie (rozwiąże się).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzarnyBohater Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Lip 2009
Skąd: Cała Polska

PostWysłany: 14-09-2010, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha w Poznaniu w PRach przyjeli niedawno ludzi...z ulicy...lepiej byłoby im przejąć ludzi np z IC którzy znają sie na swojej robocie... Początkowo w Poznaniu z IC miało przejść ok 30 osób do PR... Jednak spółki sie dogadały... IC potrzebowało ludzi na sezon wiec PR nie chcieli pracowników IC... a teraz po sezonie proponuje sie odprawy to wszystko jedna wielka patologia... w każdym razie ta kołomyja cała potrwa napewno do konca roku... i albo przetrwamy to albo nie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-09-2010, 20:34   

CzarnyBohater w LZPR są nowi ludzie ale na stażu z Urzędu Pracy... IC z PR nigdy się nie dogadają w sprawie pracowników... Ta kołomyja powoduje, że nie da się normalnie pracować... To wszystko to jest jedna wielka paranoja... Odbija się to wszystko na naszym zdrowiu... No niestety taka jest prawda...

Te ileś tam lat restrukturyzacji na kolei przyniosły tylko bałagan i ogólny rozkład na kolei... Rozpieprzyć wszystko i dalej zajmować ciepłe stołeczki... Niech sie kurde przekona jakiś dyrektor lub inna cholera, niech przyjdzie na dół i zobaczy jak jest wspaniale...

Sprzedać kolej to znaczy pozbawić szans na dalszy normalny byt wielu pracowników, którzy są związani z koleją całe zycie...

Niech wejdzie DB na polski rynek to zobaczymy co z tego wyniknie...

Tyle na ten temat...
Powrót do góry

CzarnyBohater Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 09 Lip 2009
Skąd: Cała Polska

PostWysłany: 15-09-2010, 11:06    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha masz absolutna rację...
Ja pracuje na PKP bo lubię... nie zarabiam kokosów ale lubię swoja prace... jednak cała ta sytuacja panująca na koleii no i niskie płace wcale nie napawaja do optymistycznego podjescia do pracy... O podwyżkach nic nie słychać... Chce sie tylko ZUZP zmienic zeby jeszcze nas w kieszen bardziej walnac... Może cześć stwierdzi ze mam wygórowane wymagania... ale mi wystarczylo by gdybym spokojnie w miesiacy mogł zarobic ok 2300 zł Smile Generalnie wiekszość z nas zaczyna wychodzić z założenia że jaka płaca taka praca... A teraz w obecnej sytuacji kiedy tak naprawde nie wiadomo kogo się zwolni kto zostanie to wiekszość ludzi zaczyna mieć olewajace podejscie do pracy... Po co mam sie starać flaki wyprowac jak i tak mnie mogą zwolnić. Czy bede dobrym czy bede złym pracownikiem bez układu sie nie utrzymam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl