Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
50 lat EN57
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 23:54    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli zrobią mu naprawę główną i przejdzie przeglądy, to jest szansa, że jeszcze pojeździ i to nie tylko na okazjonalne przejazdy, ale w normalnym ruchu. To byłby (a może będzie?) ewenement bodaj na skalę światową- 50-letnia jednostka, bez żadnej modernizacji, tylko bez przedziału 1 klasy- sprawna i nadal w ruchu liniowym. Z jednej strony medal dla konstruktorów za trwałość i niezawodność (pomimo awarii i tak kible padają rzadziej niż nowoczesny sprzęt), z drugiej- symbol zacofania kolei w Polsce.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 02-03-2011, 00:08   Re: 50 lat EN57! Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
W tym roku EZT EN57 (5B+6B+5B) mają swój jubileusz. 50 lat temu z taśmy fabryki PaFaWag Wrocław (dziś Bombardier) zjechał pierwszy egzemplarz tej najdłużej na świecie (bo aż do 1993 roku) produkowanej jednostki.

Pierwszy wyprodukowano 50 lat temu , ale konstrukcyjnie ( poza pewnymi zmianami ) pochodzi z lat 30 ubiegłego wieku ( a może jeszcze wcześniej ), z czasów elektryfikacji węzła warszawskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-03-2011, 00:35    Odpowiedz z cytatem

Nie wskazywałaby na to konstrukcja EW51. Protoplastą EN57 był starszy od niego o 3 lata EW55 (ostatni egzemplarz wycofany z ruchu w 1995 roku), po którym 57 miał prawie całą aparaturę elektryczną. To były bodaj pierwsze polskiej produkcji jednostki (EW55 i EN57), gdzie cała aparatura elektryczną znalazła się pod pudłem, dzięki czemu można było przejść przez cały skład (w starszych to było niemożliwe, a takie ulokowanie elektryki miały tylko niemieckie EN56, które też od dawna nie jeżdżą).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 02-03-2011, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Dziura od 200 do 600 spowodowana była zostawieniem rezerwy dla kibli składaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
1259129

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-03-2011, 18:11    Odpowiedz z cytatem

A i tak teraz wszystko się pomieszało. 1103 jest składakiem, niektóre SPOTy to też składaki, nie wspominając o EN71, których z fabryki wyjechało zaledwie 20- reszta to porozbijane kible.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 02-03-2011, 18:25    Odpowiedz z cytatem

100 lat! Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 02-03-2011, 19:49    Odpowiedz z cytatem

Tak informacyjnie

1961 rok wyprodukowano 001 - 003
1962 rok wyprodukowano 004 - 027
1963 rok wyprodkowano 028 - 067

Postaram się zamieścić ciąg dalszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
1259129

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 02-03-2011, 20:56    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
W styczniu stał schowany głeboko w szopie Sucha Beskidzka więc już go nie ma w Rzeszowie.


Jeszcze go nie ma. Jakoś ostatnio dostał przydział do Rzeszowa. Na papierze.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 02-03-2011, 21:06    Odpowiedz z cytatem

1964 rok wyprodukowano 068 - 105
1965 rok wyprodukowano 106 - 130
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
1259129

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-03-2011, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Exsimus, widzę że masz sporą wiedzę na temat tego sprzętu, jeśli chodzi o produkcję. Ja tak na uboczu zastanawiam się, które rozbite jednostki stały się tymi 201-206, które składają się np. na składaka 1103, które w końcu jeżdżą jako EN71 od 021 w górę.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 03-03-2011, 21:48    Odpowiedz z cytatem

Rok 1966 wyprodukowano 601-623, a teraz składaki

Dla ciebie EU07-469 z jakich jednostek składają się składaki właśnie Very Happy

201 ra1176 s1176 rb1156
202 ra713 s776 rb776
203 ra937 s1053 rb125
204 ra743 s097 rb1322
205 ra1147 s1535 rb1362
206 ra1235 s1143 rb1362
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
1259129

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 03-03-2011, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Polecam ten link: http://kolejowaklatka.org/001/index.php?glok=3&lok=3003
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
10410300

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2011, 21:51   

@Exsimus, wiesz może, co się dzieje z katowickim 57-1545? Po wypadku w Ligocie słuch o nim zaginął...
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 03-03-2011, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Exsimus, czyli potwierdzają się moje przypuszczenia, że niektóre jednostki to ocalałe człony trzech rozbitych jednostek. Smile To na niektóre EN71 składają się chyba cztery kible... Smile W każdym razie dzięki Smile I przepraszam, jeżeli zakłóciło to podawanie dalszych dat produkcji.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

baflo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 06-03-2011, 13:41    Odpowiedz z cytatem

mk1992, został zamieniony w 2009 na EN57-1227
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl