Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity
Autor Wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 05-01-2018, 12:26    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Widzisz teraz różnicę i motywację poprzedniego zarządu by kupować nowe EZT?
Porównałem zakup nowych EZT do remontu i utrzymania wagonów, a trzeba jeszcze doliczyć koszt lokomotyw.

Dlatego mnie nie dziwi, że wagony stoją i niszczeją, bo trzeba wyłożyć naprawdę sporo kasy, by je przywrócić do ruchu.


Ostatnio byłem kilkukrotnie zmuszony podróżować Flirtem PKP IC. O ile zwykle niezależnie od kategorii pociągu podróżuję 2 klasą, to tutaj zawsze dopłacałem do 1. Moje obserwacje są takie (głównie na podstawie najdłuższej, 3 godzinnej podróży):
- cisza i spokojność biegu - na dobrym torze jest ok, jest trochę ciszej niż w wagonach 111A/112A (ale głośniej niż w EIC lub IC na nowych FPSach), spokojność biegu podobna do 111A z wyłączeniem rozjazdów, tam w EZT rzuca o wiele mocniej. Na gorszym torze (Kraków - Zakopane) - masakra! Pasażer obok mnie rozlał trochę herbaty, a ja chwilami miałem obawy, czy ten wynalazek zaraz nie wyskoczy z toru. Wracałem wagonem 111A - o wiele spokojniejszy bieg i o wiele ciszej,
- klimatyzacja/ogrzewanie - w moim wagonie (nr 2) było mi dość chłodno (na moje oko ok. 19-20 stopni), ale nie najgorzej, pasażerowie w wagonie nr 1 skarżyli się, że u nich jest za gorąco. Nie wiem, być może to wina regulacji - ale ogólnie klima do przyjęcia, nie wysusza gardła,
- fotele - takie sobie, nie najgorsze ale trzeba dobrze usiąść bo inaczej się czuje pod tyłkiem jakąś deskę,
- miejsce na nogi - w 1 klasie na niedługą podróż (ja jechałem max 3h) jest ok
- ogólna przestronność wnętrza - zdecydowanie za ciasne, podczas 3 godzin podróży kilkukrotnie widziałem jak ktoś wstając spod okna uderzył się głową w półkę bagażową,
- toalety - podczas mojej podróży ta z której korzystałem działała bez zarzutu, ale trzeba przyznać, że są zdecydowanie za ciasne i jest ich za mało.

Resumując powyższe ja odnoszę wrażenie, że niższy koszt tych EZT zdecydowanie przekłada się na niższy komfort podróży, który w zmodernizowanych i nowych wagonach jest o wiele wyższy pod prawie każdym względem. Należy więc rozważyć, czy wolimy iść w tanią tandetę, czy też dołożyć więcej i jeździć naprawdę dobrym, wygodnym taborem. Ja w przypadku połączeń dalekobieżnych uważam, że należy wybrać opcję drugą.
Nie twierdzę, że zakup EZT był błędem, ale powinny one obsługiwać krótkie trasy typu Warszawa - Łódź/Lublin/Białystok itp.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 20 176 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl