Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Kolejowa pajęczyna, czyli sami swoi na kolei
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-08-2012, 14:02   Kolejowa pajęczyna, czyli sami swoi na kolei Odpowiedz z cytatem

Sami swoi na kolei

Kazimierz Frąk, prezes kolejowej spółki wygrywającej przetargi, zatrudniony jest w państwowej spółce, która je organizuje. Powiązania rodzinne, konflikty interesów – to kolejne fakty na temat sytuacji polskich kolei.

Frąk przez wiele lat pracował w Polskich Kolejach Państwowych, po podziale przedsiębiorstwa na wiele podmiotów trafił do PKP Polskie Linie Kolejowe. Pełnił tam funkcję dyrektora biura automatyki i telekomunikacji. Od niedawna Frąk jest prezesem prywatnej spółki… [zakaz publikacji wyrokiem sądu z dn. 24 lipca 2012 r. z powództwa firmy Kombud]. Radomska spółka to potentat na polskim rynku kolejowym. Wygrała wiele przetargów na prace przy inwestycjach kolejowych w Polsce. Inwestycje te zamawia PLK, czyli wieloletni pracodawca Frąka.

Jak ustaliła „Gazeta Polska Codziennie", prezes radomskiego potentata wciąż jest w państwowej spółce zatrudniony, choć przebywa na urlopie bezpłatnym. Frąk do prywatnej spółki przeszedł na zasadzie… umowy zawartej między PLK a firmą radomską.

„Kazimierz Frąk jest urlopowanym pracownikiem PKP PLK SA na mocy porozumienia zawartego między PKP PLK SA a Z.A. Kombud SA opartego na artykule 174 1 par. 1 Kodeksu Pracy" – przyznał w przysłanym nam mejlu Michał Ilczewski, członek zarządu spółki… [zakaz publikacji wyrokiem sądu z dn. 24 lipca 2012 r. z powództwa firmy Kombud].

De facto oznacza to, że państwowa spółka zamawiająca przetargi oddelegowała swojego pracownika do firmy w przetargach tych uczestniczącej. Jak ustaliliśmy, władze PKP PLK zleciły w tej sprawie kontrolę. „Zgodnie z poleceniem prezesa Remigiusza Paszkiewicza w PLK jest prowadzona szeroko zakrojona kontrola, dotycząca m.in. osób przebywających na urlopach bezpłatnych lub czasowo oddelegowanych do innych firm" – czytamy w mejlu, przesłanym nam przez rzecznika PLK SA Krzysztofa Łańcuckiego.

PLK sprawdza też, czy Marcin Augustowski, pracownik Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego w PLK, prowadził kontrole przetargów, w których uczestniczyły KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji SA w Lublinie bądź radomska spółka… [zakaz publikacji wyrokiem sądu z dn. 24 lipca 2012 r. z powództwa firmy Kombud].

Kontrola ta nie jest przypadkowa. Augustowski jest bowiem synem Tadeusza Augustowskiego, wiceprezesa KZA. Spółki zależnej od radomskiego potentata. „W okresie kadencji obecnego zarządu (od kwietnia 2012 r.) p. Marcin Augustowski kontroli w Kombud SA i KZA Lublin nie prowadził. Czy miało to miejsce w poprzednim okresie, wyjaśni kontrola obecnie prowadzona. O jej wynikach będę mógł odpowiedzieć po jej zakończeniu. Powinno to nastąpić nie później niż we wrześniu" – deklaruje Łańcucki.

– Nie znam szczegółowego zakresu obowiązków służbowych mojego syna ani też on mnie nie informuje, co robi ze względu na konieczność przestrzegania tajemnicy – mówi „Codziennej" Tadeusz Augustowski. Zaprzecza, by jego spółka miała jakikolwiek związek kapitałowy z radomskim potentatem. – Jestem wiceprezesem spółki KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji SA w Lublinie od 1 grudnia 2010 r. na mocy uchwały NWZA i stwierdzam jednoznacznie, że spółka nie jest kapitałowo powiązana z Z.A. Kombud SA w Radomiu i nie jest spółką zależną od Kombudu – twierdzi.

Z dokumentów wynika coś zgoła przeciwnego. W Krajowym Rejestrze Sądowym jedynym wymienionym udziałowcem KZA Lublin jest firma… [zakaz publikacji wyrokiem sądu z dn. 24 lipca 2012 r. z powództwa firmy Kombud]. Przewodniczącym rady nadzorczej jest (według strony internetowej KZA), podobnie jak w radomskiej spółce, Ryszard Szczygielski, a członkiem rady nadzorczej Kazimierz Frąk, prezes firmy… [zakaz publikacji wyrokiem sądu z dn. 24 lipca 2012 r. z powództwa firmy Kombud]. Oznacza to, że albo Augustowski mija się z prawdą, albo radomska spółka zbyła swoje udziały w KZA Lublin w ostatnich dniach, a zmiana ta nie została jeszcze odnotowana.

Autor: Przemysław Harczuk
Źródło: Gazeta Polska Codziennie

http://niezalezna.pl/uploads/reklama/logogpc.jpg

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-08-2012, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Przejrzałam archiwalne tematy po słowach kluczowych i okazuje się, że o powiązaniach betonu PKP z firmą Kombud pisano na naszym forum już kilka lat temu. O Augustowskim i KZA Lublin też.

Korzystając z okazji przypominam podobną aferę na kolei sprzed paru lat, ujawnioną i nagłośnioną na naszym forum. Autorka za opisanie niewygodnej prawdy była ścigana przez policję i prokuraturę na wniosek zarządu PKP S.A., o czym pisał tygodnik "NIE" w artykule "Łapaj nicka".


_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-08-2012, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem w KRS informacje podane przez "GPC" i wszystko się zgadza, ale autorowi artykułu umknął jeden fakt. Otóż okazuje się, że Tadeusz Augustowski, były prezes PKP PLK (w latach 2002-2005), jest nie tylko wiceprezesem KZA Lublin, ale zasiada także w radzie nadzorczej radomskiego Kombudu (patrz załącznik).

krs_kombud.PDF
Pobierz Plik ściągnięto 754 raz(y) 24.58 KB


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 16-08-2012, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Normalka. Jak chcesz wygrywać przetargi na kolei, to kupujesz kolejarzy. Tak robią wszyscy. Ryszard Szczygielski, założyciel Kombudu S.A., pozyskał do "współpracy" ich wielu. Zaczynał skromnie od spółki cywilnej z Bogdanem Ilczewskim. Na stronie Kombudu tak opisuje swoje początkii:
Cytat:
Przejęcie w lipcu 1993 roku punktów legalizacji przekaźników srk od Wschodniej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych zaowocowało utworzeniem filii zakładu w Lublinie.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa umożliwił zakup w grudniu 1994 roku posesji przy ulicy Wrocławskiej 7 w Radomiu wraz z halą produkcyjną i budynkami magazynowymi.
Tadeusz Augustowski też psu spod ogona nie wypadł. W jego notce biograficznej na stronie "RK" czytamy:
Cytat:
W latach 90. pełnił liczne funkcje kierownicze w kolejach państwowych m.in. naczelnego dyrektora Okręgu Kolei Państwowych w Lublinie i Warszawie. W latach 2002-2005 był prezesem PKP PLK SA.
Nawet byłego prezesa UTK, Wiesława Jarosiewicza, udało się Szczygielskiemu do rady nadzorczej pozyskać, który tę fuchę, gdy wyniósł się na szczyty, odstąpił swojemu synowi Krystianowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-08-2012, 03:17    Odpowiedz z cytatem

O artykule "GPC" napisała PAP, a w ślad za nią portale, nawet te mainstreamowe, lewacko-prorządowe jak wyborcza.pl czy onet.pl. Natomiast wiodący portal kolejowy, za jaki chce uchodzić Rynek Kolejowy, milczy jak zaklęty. Widać temat jest zbyt niewygodny dla kolesi z PKP, reklamodawców i zleceniodawców ekspertyz.

Rynek Kolejowy = Beton

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 17-08-2012, 08:01    Odpowiedz z cytatem

Ależ ta polityka jest zagmatwana:
Cytat:
Firma Kombud zażądała, aby „Codzienna” wpłaciła pół miliona złotych na konto Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Stróże”. Jej prezesem jest… senator PiS Stanisław Kogut.

http://niezalezna.pl/31393-sakiewicz-moze-pojsc-do-wiezienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-08-2012, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Ralny, a bo to pierwszy raz "Rynek Kolejowy" przemilczał jakiś niewygodny temat? Nie oczekuj zbyt wiele od tuby propagandowej Grupy PKP i Ministerstwa Transportu.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 17-08-2012, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Tubą propagandową ministerstwa i PKP S.A. stał się "Rynek Kolejowy" dopiero, gdy nastał Nowak. Toż to Furgalski się chwalił, że zna ministra od lat i jest jego suflerem. Wcześniej różnie było, w zależności od tego, czy TOR otrzymywał zlecenia z PKP, czy nie. Poza tym KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A. w Lublinie, w której Augustowski jest wiceprezesem, Frąk członkiem rady nadzorczej a Szczygielski jej przewodniczącym, jest członkiem RBF. Przynależność do tej organizacji nie tylko członków zobowiązuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-08-2012, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Sprawa Frąka to wierzchołek góry lodowej

O niejasnych powiązaniach przy organizacji przetargów na kolei i o tym, jak wygląda dzisiaj polska kolej - mówi portalowi Stefczyk.Info Czesław Warsewicz, były prezes PKP Intercity:

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/sprawa-fraka-to-wierzcholek-gory-lodowej

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 20-08-2012, 07:49    Odpowiedz z cytatem

Warsewicz:
Cytat:
Niestety, jest to norma przy organizacji przetargów w PLK. A przypadek pana Frąka może być wypadkiem przy pracy bądź już zbyt dużą bezczelnością.

Toż to bełkot człowieka, który nie ma żadnych konkretnych informacji a całą swoją wiedzę czerpie z komentarzy na forach kolejowych, podpierając to liczbami znanymi każdemu, kto jako tako koleją się interesuje. Niczym ta wypowiedź nie różni się od większości postów internautów. Wszyscy podejrzewamy, że coś jest na rzeczy, ale tylko niektórzy wiedzą co. Akurat ci swojej wiedzy nie publikują, bo zarezerwowana jest ona dla instytucji, o których aktywność były prezes PKP Intercity, z politycznego nadania PiS, apeluje. Kolejny ekspert od kolei, zupełnie jak Furgalski. Ten korzysta(ł) z przychylności Nowaka, Warsewicz zaś musi czekać na swoją kolej, gdy Polaczek znów zostanie ministrem. Wspomnianemu zaś w wywiadzie senatorowi Kogutowi współczuję z powodu rozdwojenia jaźni. Wystarczy spojrzeć na listę przyjaciół (czytaj: darczyńców) jego fundacji: http://www.fpon.com.pl/przyjaciele-fundacji,60.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-08-2012, 15:55    Odpowiedz z cytatem

fury, oczywiste jest, że ani Warsewicz, ani ja, ani nikt spoza sitwy nie ma dowodów, które pozwoliłyby wygrać sprawę w sądzie, bo mafia działa tak, aby dowodów nie było. Nawet służby dowodami nie dysponują, bo gdyby dysponowały to aferzyści z PKP siedzieliby w pierdlu. No chyba że służby są rozgrywającymi jak w przypadku choćby Amber Gold i państwo rozpościera nad aferzystami z PKP parasol ochronny.

Brak namacalnych dowodów nie oznacza, że Warsewicz nie ma racji. Jak najbardziej ma rację, jednak nie jest to stwierdzenie odkrywcze tylko od dawna stanowi tajemnicę Poliszynela. Zresztą na naszym forum już nie jeden przekręt czy ustawiony przetarg opisano i to nie rzadko z dowodami!

Znam kilku dziennikarzy śledczych, którzy mówią wprost, że na kolei rządzi mafia. Na pytanie dlaczego o tym nie piszą odpowiadają, że po pierwsze nie mają namacalnych dowodów w postaci kwitów (łapówek się nie kwituje!), po drugie temat jest niebezpieczny (mafia może się zemścić), po trzecie nie ma woli politycznej (państwo chroni aferzystów, organy ścigania udają nieudolność), po czwarte prorządowe media mainstreamowe unikają tematów, które mogą zaszkodzić partii rządzącej, po piąte oni (ci dziennikarze) chcą spokojnie pracować, bo mają dzieci na utrzymaniu i kredyt we frankach do spłacania przez 20 lat. No i tak to się kręci...

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 20-08-2012, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Victoria:
Cytat:
Znam kilku dziennikarzy śledczych, którzy mówią wprost, że na kolei rządzi mafia.
Nie mam dowodów, że jest inaczej. Oni też nie mają, że jest jak twierdzą. Całą swoją wiedzę czerpią z forów kolejowych i z donosów. Służby oprócz tego mają informatorów. I mylisz się, że wszyscy ludzie się boją, bo mają kredyty do spłacenia. Wszystko jednak trzeba udowodnić, a to insza inszość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-08-2012, 21:12    Odpowiedz z cytatem

fury, dziennikarze też mają swoich informatorów, więc nieprawdą jest, że całą wiedzę o machlojach na kolei czerpią z forów kolejowych.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 21-08-2012, 05:39    Odpowiedz z cytatem

Toż napisałem, że wiedzę czerpią z forów kolejowych i donosów. Co do służb zaś, to niewielka ich skuteczność jest wynikiem niewielkiego doświadczenia. Jak czytam, że z ABW odchodzą ludzie przyjęci po roku 1990, to nędznie to widzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-09-2012, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Kolejowa pajęczyna

W spółce KZA Lublin udziałowcami były rodziny prezesów dwóch prywatnych spółek formalnie konkurujących w kolejowych przetargach, a także dyrektora Polskich Linii Kolejowych, które organizowały te przetargi. „Codzienna” dotarła do nowych dokumentów nt. dziwnych powiązań w polskich kolejach.

Kazimierz Frąk przez wiele lat był dyrektorem ds. automatyki w Polskich Liniach Kolejowych. Państwowej spółce zajmującej się m.in. kolejowymi przetargami. Formalnie zatrudniony jest w niej do dziś, z tym że przebywa na bezpłatnym urlopie. Jednocześnie jest prezesem prywatnej spółki Kombud, która uczestniczy w przetargach. Frąk jest też udziałowcem i członkiem rady nadzorczej KZA Lublin, spółki kapitałowej zależnej od Kombudu. Jak ustaliła „Codzienna”, udziałowcem w tej firmie jest też Magdalena Frąk, córka prezesa. Udziały miała w czasie, gdy jej ojciec zajmował kierownicze stanowisko w PLK. Udziały w KZA Lublin mają też Anna N. i Agata O. Mają one powiązania rodzinne z szefami innej prywatnej kolejowej spółki, która przez kilka lat wspólnie z Kombudem… rywalizowała w przetargach na kolejowe inwestycje. W KZA Lublin nałożyły się więc interesy ludzi dwóch, formalnie rywalizujących w przetargach firm i państwowej spółki, która te przetargi organizowała. - Oczywiście nie można jednoznacznie stwierdzić, że miało to wpływ na przebieg tych przetargów. Podejrzenie nepotyzmu i konfliktu interesów jest jednak oczywiste - mówi „Codziennej” zastrzegający anonimowość pracownik PLK.

Z posiadanych przez nas dokumentów wynika, że Agata O. kupiła udziały w KZA w 2007 r. Sprzedał je jej… ówczesny prezes Kombudu, obecnie szef rady nadzorczej radomskiej firmy Ryszard Szczygielski. W 2010 r. należał on do Komitetu Poparcia Bronisława Komorowskiego. Rok później prezydent odznaczył go Srebrnym Krzyżem Zasługi. Szczygielski jest też przewodniczącym rady nadzorczej KZA Lublin.

„Stwierdzam jednoznacznie, że spółka (KZA Lublin - red.) nie jest kapitałowo powiązana z ZA Kombud SA w Radomiu i nie jest spółką zależną od Kombudu” - napisał nam kilka tygodni temu wiceprezes KZA Tadeusz Augustowski. Z posiadanych przez nas dokumentów jednoznacznie wynika jednak, że minął się z prawdą.

Jak już pisaliśmy, syn Augustowskiego pracuje w PLK. Jest audytorem wewnętrznym. Prezes KZA we wspomnianym mejlu stwierdził, że jego syn nie przeprowadzał żadnej kontroli w KZA Lublin. Jednak według naszych anonimowych rozmówców jako audytor wewnętrzny mógł oceniać działania Polskich Linii Kolejowych. A więc także przy organizacji przetargów, w których brał udział Kombud, będący udziałowcem w KZA. W sprawie młodego Augustowskiego w PLK toczy się w tej chwili wewnętrzna kontrola. Jej wyniki mają być znane jeszcze we wrześniu. Zapytaliśmy o szczegóły sprawy w Polskich Liniach Kolejowych. Od dwóch tygodni nie otrzymaliśmy odpowiedzi na wysłane pytania. Mimo że w rozmowach telefonicznych przedstawiciele biura prasowego zapewniali nas, że odpowiedź będzie szybka.

Przemysław Harczuk

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

http://niezalezna.pl/uploads/reklama/logogpc.jpg

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl