Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Postój pociągów PKP IC w Brzegu
Autor Wiadomość

rzepik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2008
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 19-02-2015, 14:01   Postój pociągów PKP IC w Brzegu Odpowiedz z cytatem

mam pytanie dlaczego pociągi Intercity relacji Szczecin/Wrocław- Kraków zatrzymują się w tak małych miejscowościach jak np. Rawicz, Żmigród czy Oborniki Śląskie a już na odcinku Wrocław - Opole nie zatrzymują się w Brzegu? Okazuje się, że różnica w czasie przejazdu z postojem w Brzegu i bez niego jest praktycznie żadna.
Przykładowo:
JÓZEF CHEŁMOŃSKI z Krakowa do Wrocławia (postój w Brzegu) czas przejazdu 42 minuty
BARBAKAN ze Szczecina do Krakowa (bez postoju w Brzegu) czas przejazdu 40 minut.
Ponadto np.
KOSSAK z Przemyśla do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 29 minut !!!
ŚWIATOWID z Krakowa do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 25 minut !!!
BARBAKAN z Przemyśla do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 18 minut
Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia w stronę Krakowa mogłyby bez problemu wyjechać te dwie minuty szybciej i też nie byłoby problemu. Dlaczego Intercity stwarza problemy tak gdzie ich nie ma ?
Ja tez chciałbym mieć możliwość podróżowania szybkim pociągiem do Krakowa czy bezpośrednim do Poznania.

Nie wspomnę już o pociągach do Warszawy. Oczywiście badania (symulacje) wykażą, że w Brzegu wsiada jedna czy dwie osoby, ale tylko dlatego, że nikt ich nie przeprowadzi w realnych warunkach (czyli jak faktycznie te połączenia by były). Ja tez nie wsiadam w Brzegu, mimo ze do Warszawy jeżdżę służbowo (jak wielu urzędników) kilka razy w miesiącu, bo nie mam możliwości i muszę jeździć z Opola.
Dlaczego u nas nie da się ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 19-02-2015, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Brak postoju w Brzegu i Oławie jest związany wyłącznie z jednym czynnikiem - wyścigiem z PolskiBusem w relacji Kraków - Wrocław.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 19-02-2015, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Tylko Polski Bus nie zatrzymuje się po drodze Smile jakby nie pakować na te pociągi przez protezę dziewiatek tylko od początku do końca siódemki i odpowiednio skracając przy tym postoje we Wrocławiu i Krakowie okazałoby się, że pociągi jeździłyby krócej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-02-2015, 08:10    Odpowiedz z cytatem

Tak długi postój we Wrocławiu związany jest tylko i wyłącznie z przepięciem loka z EP09 na siódemke.
A postój w Brzegu byłby nieopłacalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 20-02-2015, 08:47    Odpowiedz z cytatem

Wiele postojów (jak nie większość) TLK czy tam IC jest nieopłacalna, od tego jest dotacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-02-2015, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A postój w Brzegu byłby nieopłacalny.


Właściwie w Lublińcu też nie wiem po co te pociągi się nie zatrzymują. Prędzej bym wykasował postoje w Lublińcu a nie w Brzegu. Jeśli to mają być "ekspresy" to na całego panie.

Cytat:
Tak długi postój we Wrocławiu związany jest tylko i wyłącznie z przepięciem loka z EP09 na siódemke.


Oczywiście. Teraz dodaj jeszcze fakt że marnowanie czasu na wymianę lokomotywy z siódemki na dziewiątkę we Wrocławiu i Krakowie trwa dłużej niż wątpliwy zysk czasowy z jazdy 150 km/h a nie 125 km/h na kilku odcinkach. Czasem zdarza się że z Krakowa do Wrocławia wypuszczą nie EP09 ale EU07. Opóźnienie wtedy nie przekracza 10 minut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-02-2015, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chcą być konkurencyjni to przez proteze koniecpolską muszą przeciągnać skład na epoce.

W Lublińcu postój jest jak najbardziej uzasadniony, tam od zawsze zatrzymywały sie ekspresy, poza tym to bardzo duży węzeł kolejowy. Postój w Lublińcu być musi, jeśli ktoś uważa inaczej to naprawde nie ma pojęcia o czym mówi.

Brzeg jak wiadomo jest przelotową stacyjką która mozna przejechac z V ponad 140km/h


Ostatnio zmieniony przez hanys dnia 20-02-2015, 11:24, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 20-02-2015, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Właściwie w Lublińcu też nie wiem po co te pociągi się nie zatrzymują. Prędzej bym wykasował postoje w Lublińcu a nie w Brzegu. Jeśli to mają być "ekspresy" to na całego panie.

W Lublincu i tak musza zwolnic przez uklad torowy i luk na Czestochowe do chyba 50km/h a przez Brzeg 160 przejedziesz.
Strata czasu mniejsza Wink
Za swoich poczatkow TLK tez tam nie stawaly.
Kombinuja strasznie, miadto wielkosci Brzegu poeinno byc lepiej skomunikowane, ale jakas logika za tym stoi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-02-2015, 11:25    Odpowiedz z cytatem

W Lublińcu jest ograniczenie do 30 i 40 km/h

khamul, gdzie nie stawały TLK ? Bo chyba nie masz na myśli Lublińca?! Tam od zawsze zatrzymywały sie wszystkie pociągi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 20-02-2015, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Mam na mysli Brzeg i tlk okresu gdy OPM byl jeszcze w PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-02-2015, 11:57    Odpowiedz z cytatem

Aaaa no chyba, że tak. To masz racje, kiedyś TLK w Brzegu nie miały zatrzymania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-02-2015, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A przez Brzeg 160 przejedziesz. Strata czasu mniejsza


Bzdura. W Brzegu jest ograniczenie do 120 km/h.

Cytat:
W Lublincu i tak musza zwolnic przez uklad torowy i luk na Czestochowe do chyba 50km/h


Czyli mieszkańcy Brzegu są gorszą kategorią pasażerów i mają mieć zabrany postój tylko dlatego że ktoś zmodernizował im stację ? Shocked

Cytat:
[Lubliniec] poza tym to bardzo duży węzeł kolejowy.

Cytat:
Brzeg jak wiadomo jest przelotową stacyjką która mozna przejechac z V ponad 140km/h


O tej bzdurze z V ponad 140 km/h już się rozprawiliśmy. Teraz pora na sprostowanie kłamstwa o przelotowości Brzegu, gdyż jest to również węzeł kolejowy [Nysa/Prudnik/Kędzierzyn], część pociągów kończy w Brzegu bieg. Jest to w dodatku lokalne centrum integrujące również transport autobusowy i prywatny, siedziba powiatu.

Cytat:
Postój w Lublińcu być musi,

Jakoś w ubiegłym RJ pociągi Wrocław-Kraków się nie zatrzymywały w Lublińcu i nie słyszałem lamentów w tej sprawie, w odróżnieniu od Brzegu gdzie stawała każda TLK-a do Krakowa.

Cytat:
Jeśli chcą być konkurencyjni to przez proteze koniecpolską muszą przeciągnać skład na epoce.


Nie muszą. Epoka to zysk czasowy rzędu kilku minutek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-02-2015, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Hehehe o czym ty piszesz??? Jakie pociągi Wrocław-Kraków nie zatrzymywały sie w Lublińcu w poprzednim RJ?? Przeciez w poprzednim rozkładzie pociągi Wrocław-Kraków przez Lubliniec nie jeździły to niby jak sie tam miały zatrzymac skoro ich tam w ogóle nie było ?
W Lublińcu od zawsze zatrzymują sie wszystkie pociagi.

Stacja w Lublińcu też jest zmodernizowana jednak jej nie da sie przebudowac tak żeby uniknać ograniczenia do 30km/h, jest to poprostu zbyt duży węzeł kolejowy, ostre łuki itp itd.

Brzeg węzłem? A co do za węzeł, trzy kierunki wylotowe, prosze cie.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-02-2015, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jakie pociągi Wrocław-Kraków nie zatrzymywały sie w Lublińcu w poprzednim RJ??


Żadne pociągi Wrocław-Kraków się nie zatrzymywały w Lublińcu. Jako mieszkaniec Lublińca powinieneś o tym wiedzieć.

Cytat:
Przeciez w poprzednim rozkładzie pociągi Wrocław-Kraków przez Lubliniec nie jeździły to niby jak sie tam miały zatrzymac skoro ich tam w ogóle nie było ?


Dobrze wiem że pociągów Wrocław-Lubliniec-Kraków nie było, dlatego napisałem że się nie zatrzymywały. Przelot pociągu przez miasto bez zatrzymania jest równoważny z tym jakby pociągu w ogóle nie było.

Cytat:
Brzeg węzłem? A co do za węzeł, trzy kierunki wylotowe, prosze cie.....

Ale za to bardzo ruchliwe (no może poza Nysą ale zaświadczam ci że i tam pociągi puste nie jeżdżą).


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 20-02-2015, 12:45, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-02-2015, 12:41    Odpowiedz z cytatem

Nie w tym przypadku, informacje podaną przez ciebie można było źle odczytac. Trzeba było to 'ubrać' w inne słowa.
W poprzednim RJ trwał jeszcze remont protezy koniecpolskiej. Jak wiesz np. z Opola do Lublińca nie jeździło nic.
A co do kończenia biegu pociągów - to to nie ma za bardzo nic do rzeczy.

Wiem, że pociągi Brzeg-Nysa puste nie jeżdżą, jednak brzeski węzeł jest malutki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl