Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Taborowa zapaść PKP Intercity
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 23-07-2017, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Tak, prosze szanownego Pana. Przy czym są to ceny brutto, w pewnych okresach podawano ceny netto, gdyż taką de facto wartość otrzymuje wykonawca, ale zamawiający płaci w pewnym sensie brutto.

Ceny napraw wagonów na poziomie 5, z głębokimi modernizacjiami, zaczynają się od 3,5 mln, wagony nietypowe, czyli np. 1/2 klasy - już powyżej 4 mln, w przypadku wymiany wózków na nowe - powyżej 4,5 mln, a w najbardziej drogiej wersji, chodzi o nową funkcję wagonów - Combi i do tego na nowych wózkach mamy prawie 5,2 mln za sztukę.

Czekam więc z niecierpliwością na oferty w przetargu na nowe wagony, które dadzą odpowiedź, czy warto jeszcze modernizować wagony ponad 30 letnie. Myślę, że jeszcze tak, bo Interity ma te kilkaset wagonów z zbyt słabym standardzie,a nowe wagony jakiś czas temu kosztowały OIDP powyżej 6 mln za sztukę. Na kilkuset wagonach to jednak kilkaset milionów oszczędności na teraz, bo nowe wah=gony na pewno pożyją dłużej.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 24-07-2017, 08:24    Odpowiedz z cytatem

No to jestem w szoku. Modernizacja 3 wagonów kosztuje więcej niż nowy Dragon.
Okazuje się też że zakup składu Pendolino wcale nie jest ekonomicznie nie uzasadniony bo modernizacja 16 wagonów jest tyle wart co jeden skład Pendolino.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 25-07-2017, 08:04    Odpowiedz z cytatem

Gamy kosztowały po 10 mln, dość droga modernizacja EU07 do EU07A podobno rzędu 7 mln.
Dlatego zwracam uwagę od dłuższego czasu, że problem wagonów na bocznicach nie jest taki prosty do rozwiązania. Niedługo pojawią się oferty na nowe wagony, porównamy ile będa chcieli wykonawcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MarioWierszyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sie 2017

PostWysłany: 19-08-2017, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Dwa lata temu i więcej podróżując pociągami InterCity przez Strzelce Opolskie było dużo miejsca, przez co był duży komfort. Teraz w wagonach jest coraz mniej miejsc, a zamiast przybywać coraz więcej nowych wagonów, jest ich coraz mniej, a w ich miejscu pojawiają się stare TLK. Inwestując w poprawę komfortu podróży, jakość podróżowania powinna się poprawiać, a nie pogarszać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-12-2017, 17:39    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru.

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-intercity-nie-wykluczaja-dalszych-wypozyczen-taboru-_more_101436.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 23-12-2017, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Zastanawiają mnie duże opóźnienia startu pociągów IC w nowym RJ. Czy to już tabor zipie? Np dziś Mehoffer ze Szczecina godzinę opóźnienia, itd...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 23-12-2017, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Pomyśl sobie tak. Jeżeli pociąg jadący np. ze Szczecina do Przemyśla, ma na końcu trasy 15 minut na przejście składu/lokomotywy/obsługi na pociąg w przeciwnej relacji, a do tego dodasz remonty torów w połowie Polski, to jak może być inaczej?
Brak zapasowych lokomotyw składów powoduje, że jak jeden się spóźni, kolejny też wyjedzie w trasę z opóźnieniem. Najgorsze jest to, że Intercity monitoruje sytuację, ale od tego monitorowania nic się na razie nie polepszyło i opóźnione pociągi jeżdżą takk już drugi tydzień od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl