Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-02-2009, 01:14   

Złotoryja i okolice ma spory potencjał turystyczny, a przez to i kolejowy. Nawet, jeżeli przy "niedasiźmie" obniżenia cen biletów, czy remontu torów do 80 km/h miałoby dojść do uwalenia tych połączeń, zdecydowanie powinny zostać kursy w piątki, soboty, niedziele. Dla studentów i mniej lub bardziej "profesjonalnych" turystów właśnie.
Przejdź na dół

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 07-02-2009, 15:09    Odpowiedz z cytatem

W tej chwili godziny odjazdów z Legnicy do Złotoryi i odwrotnie są tak beznadziejne, że nie wiadomo komu to ma służyć.
A potencjał turystyczny jest ogromny. Okolice przepiękne.

rozklad.jpg
Rozkład jazdy w Złotoryi
Plik ściągnięto 103 raz(y) 106 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 07-02-2009, 15:56    Odpowiedz z cytatem

Rozśmieszają mnie te planszowe rozkłady jazdy j.w., szkoda że autorzy nie wymienili na nim wszystkich stacji np na odcinku Legnica - Wrocław, zawsze rozkład wyglądałby okazale. Śmiech
A tak naprawdę ze Złotoryi można dojechać albo do Jerzmanic, albo do Wrocławia przez Legnicę. Więc po co powtarzać po kolei w trzech wierszach te same godziny odjazdów, jak wiadomo że i tak chodzi o ten sam pociąg.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 07-02-2009, 16:00    Odpowiedz z cytatem

Rozkład jazdy na linii złotoryjskiej rzeczywiście jest beznadziejny i nijak ma się do potrzeb ludzi: dojazdy do szkoły/pracy. Komu te pociągi mają służyć? Panowie z IRiPK/UMWD opamiętajcie się wreszcie! Reaktywacje trzeba robić z głową!

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mick M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Lip 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-02-2009, 17:07    Odpowiedz z cytatem

jano napisał/a:
Rozśmieszają mnie te planszowe rozkłady jazdy j.w., szkoda że autorzy nie wymienili na nim wszystkich stacji np na odcinku Legnica - Wrocław, zawsze rozkład wyglądałby okazale. Śmiech
A tak naprawdę ze Złotoryi można dojechać albo do Jerzmanic, albo do Wrocławia przez Legnicę. Więc po co powtarzać po kolei w trzech wierszach te same godziny odjazdów, jak wiadomo że i tak chodzi o ten sam pociąg.


Dla MK, mieszkańców Złotoryi, albo zwyczajowych podróżnych może to jest oczywiste. Dla turysty wsiadającego po raz pierwszy w pociąg - niekoniecznie, bo skąd niby ma znać trasę przejazdu pociągu. Moim zdaniem słuszne posunięcie, szczególnie przy wznawianiu zawieszonej linii.

_________________
Mick M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-02-2009, 17:09    Odpowiedz z cytatem

jano, dzięki temu tablica ma odpowiedni rozmiar i jest widoczna.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Mick M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Lip 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-02-2009, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Zed napisał/a:
Rozkład jazdy na linii złotoryjskiej rzeczywiście jest beznadziejny i nijak ma się do potrzeb ludzi: dojazdy do szkoły/pracy. Komu te pociągi mają służyć? Panowie z IRiPK/UMWD opamiętajcie się wreszcie! Reaktywacje trzeba robić z głową!


Nie jestem mieszkańcem tamtych terenów, ale jak dla mnie każdy RJ na 3 pary na tej linii możnaby określić, że ma w sobie tyle samo nadziei, co i obecny. Podstawowe pytanie: kogo wieść do pracy czy szkoły i gdzie ?

Do Legnicy nie ma sensu, bo (a)busami będzie znacznie szybciej. Do Wrocławia (a do takich podróżnych głównie skierowana jest moim zdaniem oferta) to już chyba nikt codziennie do pracy / szkoły nie dojeżdża. Ot kolejowe okno na świat dla nieregularnych podróży.

Kształtowanie każdej innej oferty (dla regularnie podróżujących) należałoby zacząć od modernizacji szlaku do Legnicy, na którą bez krzyków i zainteresowania samorządów nie ma szans. Te nie wykażą zainteresowania dopóki się im nie pokaże, że pociąg może kursować i być może o to właśnie chodzi. O zwiększenie zasięgu regionalnej sieci połączeń, połączenie każdego miasta powiatowego z Wrocławiem i o wszczęcie dyskusji na temat modernizacji tych "lokalek".

Jak dla mnie bardziej kontrowersyjne jest wznowienie ruchu na Mikułowej na 2 pary nie bardzo z resztą pociągów połączone. Może się fatalnie skończyć.

_________________
Mick M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 06-03-2009, 19:03   Reaktywacja Świdnica Miasto - Wrocław Gł. przez Kobierzyce Odpowiedz z cytatem

Świdnica bez kasy biletowej PKP

Na stacji PKP Świdnica nie kupimy już biletów na pociąg. Kasa biletowa została zlikwidowana. Zniknęły też kolejne połączenia kolejowe, ale jak zapewniają władze województwa niebawem torowiskami pojadą szynobusy do Wrocławia. Samorząd województwa już je kupił. Polskie Koleje Państwowe rozpoczynają remont torowiska. Przeznaczyły na to w tym roku 10 mln. zł.

Źródło Gazeta Wrocławska: http://swidnica.naszemiasto.pl/wydarzenia/970550.html

O kasie na dworcu to już wiemy.
Druga część informacji znacznie ciekawsza!
Czy ktoś może potwierdzić z innego źródła?

Z góry dziękuję!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kerims Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 06-03-2009, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Jak zobaczę remont torowiska na własne oczy to uwierzę w reaktywację połączeń osobowych na tej linii... Póki co, to wycieli krzaki ze skrajni w obrębie torów (i to dość niedokładnie)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ok22-17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lis 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-03-2009, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Informacja że szynobusy dla linii Świdnica - Wrocław już zostały kupione jest nieprawdziwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-03-2009, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Reaktywacje bez sensu

Na Dolnym Śląsku doszło do kolejnego pogorszenia oferty na linii, na której nie tak dawno wznowione zostały przewozy pasażerskie.

Tym razem sprawa dotyczy dwóch par pociągów kursujących w relacji Jelenia Góra-Lubań Śl.-Mikułowa-Zgorzelec (odcinek Lubań-Zgorzelec został reaktywowany w ruchu pasażerskim wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, 14 grudnia 2008 r.). Jeden z tych pociągów, poranny, od 1 kwietnia będzie kursować tylko w soboty i niedziele. W przypadku popołudniowej pary pociągów utrzymano kursowanie codziennie, za wyjątkiem świąt wielkanocnych.

Przypomnijmy, że od 16 marca drastyczne cięcia dotknęły ruch pociągów na linii Legnica-Złotoryja-Jerzmanice Zdrój, gdzie ruch pociągów także reaktywowano w grudniu 2008. Z trzech par pociągów na tej trasie, kursujących codziennie, pozostały dwie pary - jedna jeżdżąca od piątku do niedzieli, druga tylko w weekendy. W marcu skasowano też jeden z pociągów Legnica-Rudna (odcinek Legnica-Lubin reaktywowano w ruchu lokalnym w grudniu 2007 r., Lubin-Rudna: w grudniu 2008).

Przyczyną cięć jest oczywiście brak frekwencji. A przyczyną braku frekwencji? Wystarczy spojrzeć na czasy przejazdu. Legnica-Jerzmanice: 25 km, 59 min, średnia prędkość 25 km/h. Legnica-Lubin-Rudna Miasto: 37 km, 77 min (bez oczekiwania na mijankę), 29 km/h. Odcinek Lubań-Zgorzelec na tym dla wypada w sumie nie tak źle: 24 km, 34 min, 42 km/h.

Inne dolnośląskie przykłady „zawrotnych” prędkości na lokalnych liniach, gdzie, dodajmy, kursuje 5-6 par pociągów pasażerskich dziennie. Kłodzko Miasto-Kudowa Zdr: 42 km, 124 min, 20 km/h; Jelenia Góra-Szklarska Poręba Górna: 32 km, 64 min, 30 km/h; Jelenia Góra-Lwówek Śl.-Zebrzydowa: 61 km, 110 min, 33 km/h. W tym ostatnim przypadku czas przejazdu „psuje” odcinek Lwówek-Zebrzydowa, na którym ruch pasażerski także został wznowiony po okresie przerwy...

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 18-04-2009, 11:25    Odpowiedz z cytatem

KAMIENNA KOLEJ

Rozpoczęła się odbudowa linii kolejowej Ścinawka Średnia – Tłumaczów. Na łamach tygodnika „Gazeta Noworudzka” wielokrotnie informowaliśmy o planach odbudowy linii kolejowej na trasie Tłumaczów – Ścinawka Średnia. Pomysł odbudowy torowiska powrócił kiedy okazało się, że w Tłumaczowie będzie wydobywany melafir. Poznańska firma Strateg Capital w miejscowym kamieniołomie ma wydobywać rocznie ponad 2 mln ton urobku. Odtworzenie tego odcinka linii kolejowej to jedyna szansa na nie dopuszczenie do kompletnego zniszczenia lokalnych dróg. Przed kilkoma laty władze gminy Radków sprzedały za ponad 2 mln zł tereny po byłej linii kolejowej na odcinku Ścinawka Górna – Tłumaczów. Wówczas prywatny inwestor zobowiązał się do odtworzenia tego odcinka linii kolejowej. Pierwsze efekty już widać. Burmistrz Radkowa uważa, że powstanie kamieniołomu to dobry interes dla gminy. – Korzyści z budowy ponad 8 km odcinka torowiska, poza finansowymi, to przede wszystkim ochrona dróg, ochrona środowiska, a także zakładana możliwość odtworzenia pasażerskiego połączenia kolejowego z Czechami – wymienia. Podkreśla, że gmina Radków zarobi również na corocznych podatkach oraz opłatach eksploatacyjnych.

http://www.gazetanoworudzka.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 18-04-2009, 12:25    Odpowiedz z cytatem

rozpoczęła? tzn że już coś robią? czy tylko kaczka dziennikarska jak zwykle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 18-04-2009, 18:32    Odpowiedz z cytatem

NIe - obecnie trwają prace projektowe - jak projekt zostanie przekazany do realizacji to dam znać.
pozdrawiam
senior
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 31-05-2009, 23:02    Odpowiedz z cytatem

Reaktywując temat. Co byście powiedzieli na reaktywację jeżdżącego niegdyś pociągu Wrocław Gł.- Legnica- Bolesławiec- Węgliniec- Zgorzelec- Lubań Śląski?

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 22 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl