Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 12-03-2013, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Jeśli już ma coś być, to Marciszów, nie Sędzisław. Sędzisław to dziura, w której nie ma nic, nawet porządnej drogi (tylko podrzędna gminna droga z Marciszowa do Witkowa. Marciszów to nieco większa dziura, ale za to jest droga łącząca drogę nr 35 z Kamienną Górą (z Kaczorowa) o dość dużym ruchu, poza tym jest duża stacja do wykorzystania, oraz punkt wyjścia tereny turystyczne.

Stacja tak samo leży na linii Wrocław - Jelenia Góra, a dodatkowo uaktywnienie Marciszowa może być dobrym argumentem za przywróceniem ruchu na linii Legnica - Marciszów. Sądzę, że połączenie Legnica - Trutnov, skomunikowane z połączeniami Wrocław - JG to najrozsądniejsze, co można w tamtej okolicy zrobić. Trzeba jednak pamiętać, że sam Trutnov to nie jest jakaś niebywała atrakcja i dobrze byłoby skomunikować jakieś przejazdy w głąb Czech.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2013, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Brednie oderwane od rzeczywistości. Wałbrzych, Jelenia czy Wrocław zapewnią frekwę i to im jest bardziej takie połączenie potrzebne, a nie Legnicy. To samo stwierdzą mieszkańcy KG i Lubawki - do Wałbrzycha, Jeleniej czy Wrocławia zawsze będą chętni, bo do pracy, uczelni, szkoły, coś załatwić etc. A Legnica? To istna egzotyka, będzie może kilku chętnych i połączenia uwalą po miesiącu kursowania.

Druga sprawa to fakt iż linia Marciszów - Legnica jest NIEPRZEJEZDNA i tam nie wystarczy tylko wyciąć chwasty czy zrobić rozjazd, polecam w necie poszperać i zobaczyć fotki albo się tam przejechać i na własne oczy ujrzeć w jakim ona jest fatalnym, opłakanym stanie (pomijam odcinek Marciszów - Wojcieszów, bo ten dla towarów został akurat wyrychtowany). Chętnych na jej przywrócenie do życia nie ma i na razie musi ona poczekać na lepsze czasy.

Drogi tutaj nie mają nic do rzeczy, więc ten argument bezsensowny. Tym bardziej też, że Sędzisław lepiej wypada tutaj wbrew temu co piszesz, bo leży tuż przy DK5, za to Marciszów jest mocno rozciągnięty i leży z dala od DK5, a przynajmniej jego "centrum", stacja kolejowa, urzędy itp.

Kolejna rzecz - Sędzisław to wiocha, ale Marciszów to też wiocha, tylko że większa i bardziej rozciągnięta. Żadna z niego metropolia, atrakcji turystycznych tam nie ma.

Trutnov jest atrakcją turystyczną - z racji swojej bliskości do Skalnego Miasteczka, kurortów narciarskich w Karkonoszach i samo w sobie miasto jest atrakcyjne turystycznie. Wielu ludzi z Wrocławia jeździło na jednodniowe, a nawet i tygodniowe wycieczki połączeniami sezonowymi do Trutnova. Do Czech na piwo, do Skalnego Miasta, wyjść w Karkonosze itd. tam atrakcji nie brakuje. Na stacji w Trutnovie skład na pewno będzie skomunikowany z pociągami w różnych innych kierunkach, akurat w przeciwieństwie do polskiej kolei o skomunikowania w Czechach bym się nie martwił, bo u nich wygląda to o niebo lepiej. Tym bardziej też za Trutnovem przemawia fakt, że rozrywek i atrakcji turystycznych w nim nie brak przez cały rok, za równo zimą, jak i wiosną czy latem.

Mieszkam we Wrocławiu, drugi dom mam w Lubawce, jestem bardzo często w Jeleniej i Kamiennej, połączeniem sezonowym jeżdżę odkąd powstało w różnych relacjach i to właśnie Wałbrzych i Wrocław zapewniały najlepsze mu obłożenie. Również połączenie powrotne cieszyło się bardzo dobrą frekwencją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 12-03-2013, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, w Legnicy nie ma szkół, ludzie nie jeżdżą do pracy ani na wycieczki. Wybacz, że ośmieliłem się porównać taką metropolię jak Kamienna Góra z Legnicą.

Ostatnie twoje stwierdzenie jest genialne w swej prostocie. Oczywiście, że właśnie Wałbrzych i Wrocław zapewniały najlepsze mu obłożenie. Może dlatego, że z Legnicy po prostu nie ma czym dojechać. Tylko porównaj sobie potencjał finansowy Wałbrzycha i Zagłębia Miedziowego.

Relacja Legnica - Marciszów uruchamia turystycznie całe wnętrze północno - wschodniej części Gór Kaczawskich, które obecnie dla niezmotoryzowanych jest praktycznie niedostępne. Kiedyś często tam bywałem, obecnie szlaki turystyczne w części pomiędzy Kaczorowem a Złotoryją są puste, bo w weekendy nie ma czym dojechać.

Do poważniejszych prac jest odcinek między Jerzmanicami a Wojcieszowem. To raptem dwadzieścia kilometrów. Oczywiście całą linię z Legnicy do Marciszowa trzeba zrobić, żeby pociągi mogły tam jeździć z jakąś przyzwoitą prędkością. Ważne jest, że odcinki ze Złotoryi do Legnicy i z Wojceszowa do Marciszowa i tak są używane przez składy z urobkiem skalnym - i będzie tak jeszcze wiele lat, do wyczerpania złóż.

Argument ekonomiczny - linia może być obsługiwana przez KD bezpośrednio z Legnicy - a do Sędzisławia trzeba będzie robić podsył przez Jaworzynę lub Jelenią Górę, co bardzo podniesie koszty. Na upartego można w Marciszowie zrobić bazę, bo miejsce jest - tymczasem Sędzisław to zwykłe zadupie, nawet bez wiaty peronowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 12-03-2013, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Panowie.
Ani Sędzisław, ani Marciszów nie mogą być stacjami końcowymi, dla pociągów z Trutnova gdyż zarówno pierwsza jak i druga nie ma takiego znaczenia jak dawniej. Do 2001 roku pociągi z Lubawki jeździły w relacjach do Marciszowa (+jedna para do JG), gdzie na miejscu były zawsze skomunikowane w kierunku JG i Wrocławia. To funkcjonowało "od zawsze" i ludzie nie bali się przesiadek, gdyż zarówno "Lubawka" jak i pociągi z 274 zawsze na siebie czekały w przypadku opóźnień. Ponadto jeszcze w latach 90-tych w Marciszowie funkcjonował bar dworcowy i można powiedzieć, że stacja jeszcze żyła jako tako normalnie. W Marciszowie zatrzymywały się wszystkie pociągi, stąd też stacja ta pełniła funkcję "dworca" dla Kamiennej Góry szczególnie dla dalekobieżnych pociągów nocnych dla których nie było skomunikowania z pociągami z/do Lubawki.

Czasy się zmieniły i obecnie taką funkcję dworca dla KG pełni już Sędzisław, z racji tego że zatrzymują się tam wszystkie pociągi i co najważniejsze do Sędzisławia jest znacznie bliżej tylko 6km zamiast 10km (do Marciszowa), a ponadto do Sędzisławia można dojechać dwoma niezależnymi drogami. Jedną przez Dębrznik, a druga przez Jaczków. Oprócz tego w Sędzisławiu jest generalnie bezpieczniej, chociażby w kontekście baletów, z jakich słynie Marciszów i samego tunelu pod torami, w którym jest niebezpiecznie. Tymczasem w Sędzisławiu na dworcu urzęduje dyżurny ruchu i ogólnie jest tam większy porządek.

Jednakże dla codziennych kursów jedyną słuszną relacją są bezpośrednie pociągi do Jeleniej Góry, a nie Wałbrzycha. Po pierwsze Wałbrzych ma niekorzystne położenie stacji kolejowych względem uczelni, szkół, miejsc pracy. Po drugie połączenie drogowe Kamienna Góra-Wałbrzych jest znacznie szybsze i korzystniejsze aniżeli kolejowe. Kursują tam autobusy PKS-u oraz prywatnych przewoźników, którzy mają 3 przystanki w Kamiennej Górze, to samo dotyczy Wałbrzycha, gdzie PKS jest korzystniej położony aniżeli PKP.

Co do Jeleniej Góry sytuacja wygląda inaczej, ponieważ autobusów jest mniej, mikrobusów nie ma wcale, a
część autobusów jedzie przez Kowary i startuje z dworca PKS (który jest tuż przy PKP) omijając centrum. Ponadto dawniej ludzie do Jeleniej Góry dojeżdżali pociągiem masowo, do Wałbrzycha (z wyżej wymiennych względów NIE) . Ponadto relacja do Jeleniej Góry pozwala wzmocnić ofertę na odcinku Sędzisław-JG i zebrać pasażerów z miejscowości położonych na tym odcinku, a przypadku Wałbrzycha takiego "dobicia" nie mamy, gdyż Witków ma busy, a Boguszów Gorce busy oraz MZK Wałbrzych.

Oprócz tego w kontekście uruchomienia SKM w Jeleniej Górze i możliwości wybudowania przystanków w pobliżu Kolegium Karkonoskiego i ewentualnym wydłużeniu niektórych kursów np. do Szklarskiej Poręby po drodze zahaczając o Cieplice (ZOD PWr) mamy murowany hit.

Co do połączeń do Wrocławia to i tak bez przesiadki się nie obejdzie, więc ludziom będzie obojętne czy zrobią to w Wałbrzychu lub Sędzisławiu. Zresztą jak w 2001 roku po zamknięciu łącznicy i wprowadzeniu pociągów Lubawka-Wałbrzych Główny, przesiadkowicze na Wrocław i tak wysiadali już w Sędzisławiu, a pociąg do Wch-a jechał prawie zawsze pusty.

Tyle jeśli chodzi o połączenia codzienne, w przypadku połączeń sezonowych najlepsze rozwiązanie to bezpośrednie połączenie do Wrocławia, który tak naprawdę stał się dla KG najważniejszym ośrodkiem, co można chociażby poznać po liczbie autobusów PKS Kamienna Góry kursujących do stolicy Śląska.

Tak to w skrócie wygląda, że biorąc pod uwagę czynniki historyczne, geograficzne i socjologiczne jedyne sensowne rozwiązanie do połączenie do Jeleniej Góry. Nie jestem pewien czy w wydaniu codziennym to wypali, ale połączenie piątkowe + C to murowany hit, głównie ze względów na uczniów/studentów/pracujących w JG/Wrocku i turystów.

Dla zainteresowanych głębiej tematem polecam:

http://kolkry3.republika.pl/dzpr.html
http://kolkry.republika.pl/lubawka.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 12-03-2013, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Popieram przedmówcę, moim zdaniem ~8 par do Sędzisławia oraz 2-3 wydłużone relacje do Jeleniej Góry czy Wałbrzycha to najlepszy pomysł na komunikację w tamtym rejonie. Wydłużone pociągi mogłyby zajeżdżać do Czech.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2013, 19:18    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
Ankietę można już wypełniać online na stronie http://kolej.kgora.pl/

Gratuluje stworzenia ankiety, którą można wypełniać x razy. Bardzo fachowo zrobiona i na pewno pokazująca rzetelne informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2013, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Same pociągi do Marciszowa czy Sędzisławia nie wypalą, tak jak to już było powiedziane. Sens ma tylko Jelenia - Trutnov, tym bardziej też że tam jest "gniazdo" KD.

Krzysiu po prostu mi chodziło o to, że Legnica to egzotyka dla ludzi z KG czy Lubawki, serio. Mieszkam we Wrocławiu, mam drugi dom w Lubawce, jestem niezwykle często w KG, Lubawce i Jeleniej, mam tam wszędzie znajomych i potok podróżnych z Lubawki i KG to najczęściej Wrocław, Jelenia i Wałbrzych oraz pomiędzy sobą czyli Lubawka - KG. Dokładając do tego fakt iż linia Marciszów - Legnica wymaga znacznych nakładów finansowych trzeba takie plany odłożyć na bliżej nieokreśloną przyszłość, na lepsze czasy po prostu, bo na razie to nie wypali. Spójrz jaki jest problem żeby na czynnej i niezajechanej linii uruchomić codziennie pociągi, a co dopiero jakąś linię - trupa reaktywować po 20 latach, kłaść w nią grube miliony i nawet nie wiadomo czy to się zwróci. Po prostu myślmy racjonalnie Smile


KrzysiekkG pięknie napisane, nic dodać nic ująć ;-) W pełni się zgadzam z Twoimi słowami!


Leniwiec zejdź na ziemie, 8 par?! Rolling Eyes 5 par w zupełności styknie, nawet 4 pary będą git. Żadne opcje typu wydłużone/skrócone. Jeśli mają uruchomić połączenie to musi być bezpośrednie Trutnov - Jelenia albo chociaż Lubawka - Jelenia, a Trutnov w sezonie. Wszelkie abstrakcje typu Lubawka - Sędzisław czy Marciszów można w bajki wsadzić, jeśli ludzie będą musieli się jadąc do Jeleniej przesiadać to oleją i wybiorą autobus albo busa. Inaczej będzie w przypadku połączeń z Wrocławiem, bo to już większa odległość i trochę inna bajka. Z resztą i tak teraz żeby dostać się do Lubawki z Wrocławia PKSem trzeba się przesiadać, Lubawka ma tylko połączenia z Kamienną i niczym dosłownie niczym więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 12-03-2013, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Flanker, myślę że stare przyzwyczajenia do przesiadania wrócą, tak tam było zawsze i ludzie jeździli. Wydłużone relacje do Jeleniej w szczycie a poza szczytem do Sędzisławia, najlepiej to tak by było skomunikowane z jakimś dalekobieżnym który tam by stawał. Co do tych 8 par to trochę się zagalopowałem ale pięcioma parami KD rynku nie zawojuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2013, 01:40    Odpowiedz z cytatem

Leniwiec przede wszystkim skomunikowania ze składami z/do Wrocławia i tym samym Wałbrzycha itd. bo to po drodze w końcu jest. Żadne relacje typu Lubawka - Sędzisław nie wchodzą w grę, już mówiłem że KD ma swoje "gniazdo" w Jeleniej i nikt normalny nie będzie się w takie ogryzki bawić. Ludzie się stali wygodniccy, przesiadek boją się jak ognia. Takie rzeczy kiedyś dawno temu były i wtedy można było się w to bawić, czasy się zmieniły i trzeba do tego przywyknąć.

Jak nie zawojuje? Obecnie sezonowe 3 pary stykają i w C mogłoby tak zostać, a w tygodniu mogłyby jeździć 4-5 par, w zupełności wystarczy. Kiedyś x lat tak było, że były 4-5 par i było ok. Większa ilość par może sprawić że po szynobusach będzie hulał wiatr na niektórych kursach i zaraz zostaną przycięte. Trzeba mierzyć siły na zamiary ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 13-03-2013, 07:42    Odpowiedz z cytatem

W wypadku tego połączenia wypadałoby rozważyć opcję nocowania szynobusu (Lubawka lub Trutnov). Sensowne by były 3 kursy rano z kierunku Lubawki i 2 popołudniowe. W kierunku do Lubawki 2 kursy rano i 3 popołudniu. Bawienie się w podsył z Jeleniej Góry czy Wałbrzycha powodowałby przynajmniej w tygodniu, że po porannym kursie, który z np. Jeleniej musiałby wyjeżdżać między 4 a 5 rano hulałby wiatr. Idąc dalej tym tropem. Nieco inny rozkład musiałby być w weekendy i inny w tygodniu, ze względu na odmienne kierunki potoków pasażerskich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2013, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Dlatego mówiłem, że w C dać 3-4 pary i w zupełności to styknie, a w tygodniu 5 par. Niestety nie ma opcji nocowania szynobusa na stacji w KG czy w Lubawce z racji szemranego towarzystwa chuliganów, którzy piją na obu stacjach na torach bocznych i braku nadzoru nad obiema stacjami. Jeśli szynobus by stał tam w nocy to na bank by go zniszczyli, więc trzeba by wynająć kogoś do pilnowania to już dodatkowe koszta. No i obsługa KD musiałaby już w nim być, bo do Lubawki na 5-6 rano się niczym nie dostaną z Jeleniej. Nocleg w Sędzisławiu czy Marciszowie też odpada, bo w Marciszowie jest jeszcze niebezpieczniej po zmroku na stacji, a w Sędzisławiu nie ma za bardzo do tego warunków. Jedyna opcja to poranny z JG podsył i trzeba będzie się liczyć z tym, że będzie wozić muchy bo podsył jakoś trzeba zrobić.

Ilość 4-5 par uważam za odpowiednią, więcej nie ma sensu, mniej też nie za bardzo. No chyba że 4-5 par w D, a 3 pary w C to jak najbardziej by było ok i pozwoliłoby KD jakoś połapać obiegi tak żeby nie piszczeli że nie mają czym jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 13-03-2013, 11:36    Odpowiedz z cytatem

Flanker, ja to się boję argumentu urzędników że od Sędzisławia pociąg się dubluje z innymi i to nie ma sensu ekonomicznego. W sumie to trochę mają rację, za PKP były przesiadki i chyba to wtedy najlepiej działało skoro tak było. Ciekawe czy dałoby się spinać w trakcję wielokrotną pociągi z Lubawki z tymi do Jeleniej Góry, w dodatku skomunikowanie z pociągami w stronę Wrocławia. Szynobus w trakcji wielokrotnej spali chyba mniej niż jadący sam więc opłacało (o ile rozwiąże się jakoś problem obsady pociągu, 2 kierowników i maszynistów na 1 pociąg też może odstraszać od takiego pomysłu). Nie jestem kolejarzem ale chyba jednak połączenie EZT i SZT żeby to jechało z pełną prędkością, nie jest możliwe Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2013, 12:33    Odpowiedz z cytatem

Leniwiec nie tyle zdublują co będzie ich trochę więcej. Jelenia Góra miała dążyć do kolei aglomeracyjnej, są ambitne plany, więc trzeba rozwijać to co jest, reaktywować linie wokół zbudować solidną siatkę połączeń - nitek wokół Jeleniej.

Przesiadki NIE BĘDĄ działać i mówiłem to już tutaj x razy. Pasażer z Lubawki czy Kamiennej przesiądzie się na skład do Wrocławia czy w tamtą stronę, jednak jeśli będzie musiał się przesiadać jadąc tylko do Jeleniej i na dobitkę przy tym ileś czekać na wygwizdowiu jakim jest Sędzisław czy Marciszów to będzie chromolić to i pojedzie PKSem. Ludzie stali się wygodni, wielu ma własne samochody, bardzo wielu nawet po kilka aut i jeśli ma zostawić samochód w garażu to musi mieć dobre połączenie z przynajmniej jednym dużym miastem. Jeśli będą kazali się ludziom przesiadać w Sędzisławiu czy Marciszowie na cokolwiek do Jeleniej to to połączenie szybko upadnie, bo będzie wozić muchy.

Musi jak najlepiej podpasować i służyć ludziom miejscowym żeby z niego korzystali. Jeśli ludzie zaczną nim jeździć codziennie, do szkół, pracy, uczelni itd., zaczną kupować jakieś miesięczne/semestralne bilety itp. to to będzie sukces. Wtedy nie będzie uwalone z braku frekwy i ludzie będą jeździć. Do tego dojdzie jeszcze aspekt turystyczny, czyli ruch w kierunku Trutnova i z Trutnova, bo Czesi chętnie do nas jeżdżą, szczególnie w C do Lubawki, Kamiennej itd. Tak więc połączenie jest potrzebne nie tylko Polakom.

Przesiadki drzwi w drzwi to już historia, to już nie wróci. Trzeba trzeźwo i racjonalnie oceniać możliwości i rzeczywistość jaka jest teraz. Tym bardziej też, że KD na 274 nie jeździ w ogóle, dopiero weekendowo mają zacząć jeździć Newagami. Jakieś podpinanie pod Newaga czy inne abstrakcje nie wchodzą w grę, za duża strata czasu i kombinacja. Jeśli połączenie ma być to tylko w pełnej relacji Jelenia - Trutnov, albo Lubawka i w sezonie Trutnov.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 13-03-2013, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Przesiadki działały i działać będą, jeśli będzie taka potrzeba i możliwość. O ile mogę się zgodzić z sensem relacji porannej relacji z Lubawki do Jeleniej Góry (i odwrotnej wieczorem), to utrzymanie takiego połączenia w ciągu dnia jest nieekonomiczne, ponieważ dubluje połączenia JG - Wrocław. Ponadto trzeba pamiętać, że linia Sędzisław/Marciszów - Lubawka nie jest zelektryfikowana, a Wrocław - JG jest, więc dodatkowo nieracjonalnie zawyżą się koszty poprzez puszczanie szynobusu pod drutem - a nie przypuszczam, żeby ktoś pokusił się o elektryfikację kawałka do Lubawki. I nie jest to "argument urzędników", tylko każdego logicznie myślącego człowieka.

Sam zauważyłeś, że Sędzisław to wygwizdów. Z jakichś powodów Niemct właśnie w Marciszowie zbudowali stację węzłową. Od tego czasu miasta i wochy się poprzenosiły? Nie, nie przeniosły się. Sieć jest, jaka jest. W perspektywie uruchomienia linii Legnica - Marciszów (sądzę, że to nastąpi, tylko trzeba rozprawić się z władzą, dla której "rozwój" jest likwidacją wszystkiego) lepiej już teraz inwestować w Marciszów, niż w typowy przystanek, jakim jest Sędzisław. Zresztą, gdyby nie żwirownia, to i tego przystanku już by nie było.

Argument, że nie można uaktywnić stacji w Marciszowie i Lubawce, bo są tam chuligani, jest wyjątkowo absurdalny. Chuligani są tam, gdzie nie ma ludzi. Odważni są tylko w kupie i na uboczu. Wystarczy kilku pasażerów i kolejarzy, żeby cała odwaga im uleciała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2013, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Ok, przesiadki w Marciszowie albo Sędzisławiu, ale będą działać tylko drzwi w drzwi, obsługiwane przez jednego przewoźnika. Udałoby się tak wszystkie kursy ustawić żeby była taka przesiadka? Wątpię i to mocno to raz, dwa KD na razie nie obsługuje linii 274, dopiero jakieś kursy weekendowo ma robić. W tygodniu jeżdżą PRy, plus kilka dalekobieżnych dochodzi. Myślisz że KD dogada się z nimi tak by przesiadka drzwi w drzwi była możliwa i żeby honorowali ich bilety? Wątpię. Jeśli pasażer będzie miał czekać więcej niż kilka minut, płacić i kupować oddzielnie bilet na PR do Jeleniej to to oleje bo będzie za dużo kombinacji dla niego i wybierze PKS. Na tak krótkich relacjach jak Lubawka - Jelenia przesiadka po drodze, plus jeszcze jakieś czekanie i kombinacja z taryfą i biletami nie sprawdzi się nigdy. Czasy się zmieniły, tak trudno to zrozumieć? Jeśli ktoś będzie musiał czekać 20-30 minut na regio i jeszcze oddzielnie kupować bilety na PR to to oleje i pojedzie PKSem.

Lubawka, Kamienna, Sędzisław itd. do 1945 roku były zelektryfikowane, podziękować tylko Sowietom za reparacje dla ZSRR.

Argument o nieracjonalnym puszczaniu szynobusa pod drutem też jest o kant dupy rozbić. Dlaczego? Ano dlatego, że taniej wychodzi na takich lokalnych połączeniach i takim potoku podróżnych uruchomić SZTa pod drutem niż EZTa. Odpada dostęp do trakcji elektrycznej, mniejsza masa szynobusu w stosunku do EZTa i tym samym niższe opłaty dostępowe do infrastruktury. W Polsce jest już trochę przykładów gdzie pomimo zelektryfikowanego szlaku puszcza się SZTy zamiast EZTów, bo wychodzi po prostu taniej, a potok pasażerów jest zbyt mały by uruchamiać EZTa pomimo faktu iż linia jest z drutem.

Argument o chuliganerce na tych stacjach jest jak najbardziej trafny, a nie absurdalny i polecam wreszcie wytrzeźwieć albo zejść na ziemie w tej kwestii. Dworzec w Lubawce został sprzedany prywaciarzowi, popadający w coraz to większą ruinę, niezagospodarowany. Nastawnie obie wyburzone, została tylko cała masa torów bocznych, tak że szynobus ma gdzie zaparkować, ok. Jednak kto ci wyłoży kasę na nocleg dla kolejarzy, ochronę szynobusa, jakiś budynek, zaplecze techniczne cokolwiek co pozwoliłoby tam na nocowanie składu KD? NIKT. Trzeba lecieć po kosztach, robić to jak najtaniej i racjonalnie. To samo się tyczy Marciszowa i Kamiennej - tam też trzeba by to wszystko zmontować.

Chyba że rano i wieczorem by były podsyły w postaci bezpośrednich połączeń z Lubawki do Jeleniej to ok, w dzień tam nic się im nie stanie na stacji w Lubawce, Sędzisławiu czy Marciszowie. Jednak dalej to nie zmienia faktu, że taka relacja w dzisiejszych czasach się nie przyjmie. To nie jedno dawne, wielkie PKP. Mamy pełno różnych spółeczek, które nie potrafią, nie umią i nie chcą się ze sobą dogadać i współpracować. Sezonówka do Trutnova została zabrana PRom i na pewno nie pójdą na rękę KD w kwestii jakichś skomunikowań, przesiadek drzwi w drzwi itp.

Jeśli ma być jak najtaniej, najprościej, przy tym najlepiej i najatrakcyjniej dla pasażerów to w grę wchodzi tylko Jelenia - Trutnov 5 par dziennie, opcjonalnie zmniejszone do 3-4 w C jeżeli zajdzie taka potrzeba. Żadnych przesiadek, nocowań szynobusów, chorych krótkich ogryzków do Marciszowa czy Sędzisławia - to zdawało egzamin 15 lat temu, czasy się zmieniły i polecam się ocknąć. Jeśli połączenie ma powstać to nic nie szkodzi by było przez Sędzisław i tym samym też przez Marciszów, tylko UMWD robi głupie wymówki odnośnie łącznicy do Krużyna. Nawet jeśli miałaby być reaktywowana to tylko kwestia zrobienia rozjazdu w Marciszowie i skoszenia trawy na torach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 37 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl