Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-08-2014, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przede wszystkim ten plan nie powstał w UMWD, ale w jakiejś Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu. To jest coś jak studium wykonalności. Urząd ogłosił przetarg, ktoś tam wygrał i ma zbadać rynek oraz przedstawić wnioski.


Nie do końca tak jest, ta Wyższa Szkoła o której wspomniałeś opracowała pierwotną wersję planu ze stycznia tego roku, nie została on jednak zaakceptowana i była poprawiana bezpośrednio w UMWD, o czym kilkukrotnie wspominali także w mediach przedstawiciele urzędu.

Zwróćcie uwagę na strony tytułowe wcześniejszej styczniowej i "zmodyfikowanej" sierpniowej wersji planu.
W tej drugiej po logo Wyższej Szkoły Logistyki i Transportu nie ma śladu podobnie jak po podpisie pod czyim kierownictwem został opracowany.

Plan transportowy, STYCZEŃ 2014:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=32205

Plan transportowy, SIERPIEŃ 2014:
http://www.umwd.dolnyslask.pl/uploads/media/Plan_transportowy_-_opracowanie.pdf

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-08-2014, 23:03    Odpowiedz z cytatem

No ale widać, że się na nim wzorowali i widać także, że wiele rzeczy przeoczono i zrobiono na szybko, na dodatek dość niechlujnie, stąd takie kwiatki.

[ Dodano: 26-08-2014, 12:06 ]
Pozwoliłem sobie odpowiedzieć w innym wątku, by nie robić śmietnika.

Nuter napisał/a:
Tylko weź też pod uwagę że na tej "pipidówce" linia się nie kończy, jeśli np owa Złotoryja miała by za jakiś czas odzyskać "w rozsądny sposób" połączenie kolejowe to bez rewitalizacji "Lwówka" ani rusz bo inaczej nawet gdyby wyremontowano linię do Legnicy też była by tylko taką końcowa jak obecnie Lwówek "pipidówką".
Rewitalizacja tego odcinka jest kluczowa aby z kolei odtworzenie dalszego odcinka trasy do Złotoryi i Legnicy miało sens. A Jelenia Góra jak i Legnica to już czego by nie powiedzieć nie są pipidówki ;-)

Nie twierdzę, że rewitalizacja Lwówka jest niepotrzebna, bo jest, ale powinna się odbyć właśnie jako cała trasa z JG do Legnicy. Wtedy ma to sens. Bo wydawanie kilkudziesięciu milionów zł na linię, wzdłuż której mieszka ok. 10 tys. ludzi, by wozić w 4 parach po 30 osób trochę jednak mija się z celem.
Nuter napisał/a:
W sumie to nie wiem skąd w projekcie ZIT Aglomeracji Jeleniogórskiej wzięło się to 70mln, bynajmniej jeszcze kilka miesięcy temu PLK wyceniała koszt modernizacji odcinka Jelenia Góra - Lwówek Śl. tak jak określił to Pan Prezes "na klamki ze złota" za 100mln. Co również w mojej opinii jest kwotą znacznie przewymiarowaną w stosunku do realnych potrzeb.

Wszystko zależy od tego co trzeba zrobić. Ale tanio nie będzie Przyjmując 2,63 mln za kilometr z biedaremontu linii 311, to wychodzi 86,8 mln zł. I teraz ogólnie krew mnie zalewa, że przez tyle lat nie robiono tutaj kompletnie nic. A wystarczyło, żeby ZLK corocznie wymieniał część podkładów (nawet staroużytecznych), dosypywał tłucznia, itd, by utrzymać tę 50. Ale po co. Lepiej nie robić nic, by wydać potem 100 mln, by potem znów nic nie robić.
Nuter napisał/a:
A odnośnie jeszcze Kowar, to bardzo szkoda że zostały w planie pominięte, tamten kierunek posiada o wiele większy potencjał przewozowy niż Karpacz - na pewno w tygodniu, polecam na własne oczy zobaczyć ile ludzi wsiada do busów w kierunku Jeleniej Góry na "głównym" przystanku autobusowym znajdującym się przy dawnym dworcu kolejowym... I do tego władze miasta bardzo pro kolejowo nastawione - w przeciwieństwie niestety do Karpacza. Miejmy nadzieję że po konsultacjach społecznych plan transportowy zostanie jednak jeszcze raz poprawiny i skorygowany.

O Kowary i Kamienną Górę (przez Marciszów) powinno się jak najbardziej powalczyć, bo potoki są i jest możliwa realna konkurencja z (auto)busami. Gdyby uruchomić ponownie łącznicę Marciszów Górny - Krużyn, to PKS poszedłby z torbami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 26-08-2014, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Takie jedno spostrzeżenie: może te scenariusze zakładają wolę zakładów linii kolejowych w trójstopniowej skali? O Złotoryi, Lwówku mówi głównie UMWD, a PKP PLK nigdzie nie mówi, że będzie aplikowało o środki z RPO. Może to jest ten powód, że nagle prawie wszystko znalazło się w 2, czy 3 scenariuszu?

Jak już wspomniałem w innym wątku: zobaczcie jaki problem jest zrobić wspólnie odcinek, który przecina granica zakładów. Robią Pawłowice Małe - Jerzmanice-Zdrój (ZLK Wałbrzych) pod 40 km/h, a nigdzie nie ma informacji, aby ZLK Wrocław zrobiło Pawłowice Małe - Legnica (po których dodatkowo jadą pociągi z/do huty) do tych 40 km/h. Jeszcze nie będzie to kompleksowe, spójne, to będzie jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 21-09-2014, 16:01    Odpowiedz z cytatem

Przy okazji ostatniej korekty tegorocznego rozkładu jazdy pociągów Krotoszyn odzyskuje na jakiś czas bezpośrednie połączenie do i z Wrocławia pociągami TLK "Karkonosze" i "Rozewie".
Moim zdaniem ten drugi pociąg powinien jeździć linią 281 przez cały rok z planowanymi postojami w Miliczu i Krotoszynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-11-2014, 11:27   

Taka mała ciekawostka Smile
http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-3-2013-07-12-UM-lista_projektow_do_kontaktu.pdf

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-8-2014-03-13-UM.pdf

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-6-2013-10-24-PLK-zweryfikowany_wykaz_projektow.pdf

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-12-2014-07-14-UM.pdf

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-10-2014-04-16-PLK.pdf
Powrót do góry

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 01-11-2014, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio było głośno o przejmowaniu linii przez UMWD, były to m.in. odcinki linii 284, 285, 316 w wyżej wymienionych projektach ani słowa o tych liniach. A odnowę 7-km odcinka 316 ostatecznie chyba przekreśla modernizacja linii Miłkowice-gr.Województwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-11-2014, 17:07   

krzysztoff napisał/a:
Ostatnio było głośno o przejmowaniu linii przez UMWD, były to m.in. odcinki linii 284, 285, 316 w wyżej wymienionych projektach ani słowa o tych liniach. A odnowę 7-km odcinka 316 ostatecznie chyba przekreśla modernizacja linii Miłkowice-gr.Województwa.

Czwarta strona dokumentu (tabela) coś niecoś z zapowiedzi UM

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-1-2013-03-07-PLK-wstepny_wykaz_projektow.pdf
Powrót do góry

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 01-11-2014, 17:14    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff napisał/a:
Ostatnio było głośno o przejmowaniu linii przez UMWD, były to m.in. odcinki linii 284, 285, 316 w wyżej wymienionych projektach ani słowa o tych liniach. A odnowę 7-km odcinka 316 ostatecznie chyba przekreśla modernizacja linii Miłkowice-gr.Województwa.


Patrz na daty. To jest luty 2013. Na przełomie roku się wiele zmieniło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-11-2014, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie, w powyższych dokumentach mowa jest o projektach których beneficjentem były by PKP PLK, to które będą realizowane okaże się po procedurze konkursowej, poza odcinkiem linii 274 Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec, który jak wynika m.in z ostatniego pisma traktowany jest przez zarząd województwa priorytetowo.
Linie 284, 285 i 316 o ile zostaną przejęte podlegać będą DSDiK i to ten podmiot będzie starał się o pozyskanie funduszy na ich ewentualną rewitalizacje.
W przypadku tej pierwszej linii chyba trzeba pozbyć się złudzeń że coś poza zabezpieczeniem terenu i resztek nawierzchni zacznie tam dziać o czym świadczyć może swego rodzaju "wysłanie na drzewo w powyższej korenspondencji linii 283 Jelenia G. - Lwówek Śl.) i odcinka 284 między Jerzmanicami, Złotoryją a Legnicą którego temat na dobrą sprawę wcale nie był poruszony.
Modernizacja linii 275 w kierunku Żagania, która niestety też nie jest pewna, niczego w kontekście odcinka Chojnów - Rokitki nie przekreśla.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-11-2014, 17:46   

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-8-2014-03-13-UM.pdf

Z powyższego dokumentu wynika, że rewitalizacja linii do Lwówka Śl jest rozpatrywana jako projekt należący do listy projektów piorytetowych
Powrót do góry

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-11-2014, 18:19    Odpowiedz z cytatem

http://kolej2022.pl/images/zobacz_co_planuja_urzednicy/dolnoslaskie/DS-10-2014-04-16-PLK.pdf

W powyższym z kolei nie ma o niej ani słowa. W tym przypadku nie jest tajemnicą że do możliwości rewitalizacji tej linii entuzjazmem szczególnie nie pała jej obecny zarządca, ale nie tyle zakład w Wałbrzychu co oddział regionalny PLK we Wrocławiu i warszawska centrala.
Sama kwota jaką PLK wyceniły rewitalizację tego 33km odcinka również w pewnej mierze jest dyskusyjna.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-02-2015, 19:24   

Zaczynam wątpić w to, że jeszcze kiedy kolwiek pociągi wrócą do Świeradowa Zdroju Sad
Ze wstępnych analiz przedstawionych przez UMWD wynika, że szacunkowy koszt rewitalizacji linii Gryfów ŚL - Mirsk-Świeradów Zdrój to 2 mln za km. Nawet przy 85-o % dofinansowaniu z RPO to gminy będą musiały wyłożyć 5 mln ze swojego budżetu - chyba nie realne.
Szczerze mówiąc to nie wiem skąd takie wysokie koszty?! Confused
Ale cóż Polska rzeczywistość lepiej wywalać kasę na bezsensowną reklamę IC która przy obecnym zarządzaniu i tak nic nie poprawi.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-03-2015, 10:19    Odpowiedz z cytatem

Miliardowe inwestycje PLK na głównych liniach.

Z budżetowych środków w 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują usprawnić transport towarów na głównych liniach i poprawić standard obsługi pasażerów. Inwestycje w urządzenia sterowania ruchem kolejowym usprawnią ruch aglomeracyjny.

Ważne dla przewoźników towarowych będzie przywrócenie do eksploatacji linii Oleśnica – Kępno, zapewniającej wyjazd z Dolnego Śląska na północ.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23420/Miliardowe-inwestycje-PLK-na-glownych-liniach.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 14-07-2015, 00:26    Odpowiedz z cytatem

Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania: "Przywrócenie do eksploatacji linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica"

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na n/w roboty budowlane orasz wykonanie robót polegających na:
-na odcinku Kępno–Oleśnica od km 103,284–146,637 wymiana podkładów drewnianych, wzmocnienie toru, wycinka drzew i krzewów;
-na stacjach (Bralin, Syców) i przystankach osobowych (Stradomia, Jemielna Oleśnicka, Poniatowice, Cieśle) wzmocnienie toru, wymiana podrozjazdnic, uzupełnienie tłucznia, konserwacja części stalowych, naprawa zamknięć;
-na stacji Oleśnica wymiana podkładów drewnianych, regulacja toru w planie i profilu;
-odtworzenie zdewastowanych zewnętrznych urządzeń srk;
-naprawa nawierzchni wraz z projektem organizacji ruchu zastępczego i docelowego na 37 przejazdach;
zabudowa urządzeń zabezpieczenia na przejazdach kolejowo – drogowych kat. A, kat. B, kat. C;
-zabudowa urządzeń blokady liniowej na szlaku Kępno – Oleśnica;
-zabudowa stacji bazowej oraz nowego systemu łączności radiowej na szlaku Kępno – Oleśnica;
-odtworzenie urządzeń i łączności przewodowej na odcinku Kępno – Oleśnica
-zabudowa kabli OTK i TKM na odcinku Syców – Oleśnica;
-odtworzenie oświetlenia na 6 przejazdach.

Źródło i więcej : https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=5544&expired=0

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-07-2015, 12:09    Odpowiedz z cytatem

A wszystko pod modernizację linii 143, która wyleciała na listę rezerwową i może w ogóle nie być modernizowana...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 41 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl