Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45, 46  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-02-2016, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Jakie linie PLK zmodernizuje z samorządem dolnośląskim?

PLK i Zarząd Województwa Dolnośląskiego szacują koszty planowanej modernizacji linii z Kłodzka do Stronia Śląskiego. Rozważane są także kolejne plany współpracy przy rewitalizacji szlaków i przystanków kolejowych.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

_________________
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 28-02-2016, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Fakty regionalne od 10:50 minuty na temat reaktywacji połączenia Gryfów-Mirsk-Świeradów Zdrój.

http://wroclaw.tvp.pl/24183822/25022016-2145
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 11-03-2016, 00:16    Odpowiedz z cytatem

Mnie zastanawia jedna rzecz . Jak to jest że jest ciężka komunikacja na linii Jelenia Góra - Legnica ? Najszbciej to przez Lwówek można się dostać , ale tam pociąg jest raz dziennie czy w weekendy . Natomiast by się kolei bardziej opłacało poł. JG - Lwówek Śląski - Złotoryja - Legnica tylko nie da się , tory są nieodpowiednie . Może ktoś pomyśli o tym .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2016, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Najszybsze połączenie z JG do Legnicy (nie najkrótsze) wiedzie przez Marciszów, Bolków i Jawor, ale reaktywacji takiego połączenia bym się nie spodziewał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 16-03-2016, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Kilka słów na temat ewentualnej reaktywacji połączenia Gryfów-Mirsk-Świeradów Zdrój.

http://luzyce.info/2016/03/01/reaktywacja-linii-kolejowej/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 09-01-2017, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Dziś podpisane zostały umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Gł. – Świdnica...

http://www.umwd.dolnyslask.pl/urzad/aktualnosci/artykul/zainwestujemy-ponad-240-mln-zlotych-w-lepsza-kolej-na-dolnym-slasku/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-01-2017, 20:38    Odpowiedz z cytatem

W zasadzie już niewiele zostało do reaktywacji, jeśli chodzi o perspektywę Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. To świetna decyzja, podobnie jak reaktywacja połączeń pasażerskich na linii 292 Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce. Co prawda nic nie mówi się tylko o fragmencie tej linii z Sołtysowic do Osobowic przez Poświętne i w sumie w przyszłości mogłoby to zastąpić taki autobus 105, ale to raczej dalsza perspektywa. Zresztą Lipa Piotrowska i Widawa dostanie niedługo nowe linie, więc autobusy w tym rejonie zostaną. Innym fragmentem, o którym cicho, jest linia Wrocław Zachodni - Wrocław Nowy Dwór przez okolice CH Factory. Tutaj można by w przyszłości zastąpić autobus 132, gdyby udało się utworzyć np. połączenie przez Wrocław Mikołajów i planowany Wrocław Karłowice w kierunku Psiego Pola. Na razie trzeba krok po kroku wskrzeszać te najważniejsze fragmenty, a niewątpliwie Sobótka i Świdnica mogą wiele zyskać na tym. Przewiduję, że możliwe byłoby pokonanie odcinka Świdnica - Wrocław Główny w ok. 50 minut. To byłby spory postęp w porównaniu do czasu jazdy busami.

Generalnie jest ogromnym zwolennikiem stworzenia kolei aglomeracyjnej u nas i bardzo mnie cieszą takie informacje, jak ta.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 10-01-2017, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przewiduję, że możliwe byłoby pokonanie odcinka Świdnica - Wrocław Główny w ok. 50 minut.


To teraz zobacz ile ta linia ma kilometrów (podpowiem że jest dłuższa od aktualnej trasy przez Jaworzynę), jaki ma profil i za przeproszeniem przestań pisać farmazony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 10-01-2017, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko Kilka słów na temat ewentualnej reaktywacji połączenia Gryfów-Mirsk-Świeradów Zdrój. To uwaza ktos tez s Czechami by bylo dalej Nové město pod Smrkem i Frýdlant v Čechách?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-01-2017, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, niestety nie posłucham się "eksperta" i nie przestanę pisać.

Przede wszystkim około nie znaczy dokładnie. Może być nieco mniej lub nieco więcej.
Różnica w długości obu odcinków jest nieznaczna, a UM planuje puścić 14 pociągów na dobę na tym odcinku. Ile będzie więc sytuacji, gdy potrzeba będzie czekać na jadący z naprzeciwka pociąg? Linia będzie służyć głównie WKA i przepustowość nawet przy jednym torze nie będzie problemem. Na trasie powinno być ok. 15 stacji. Dystans pomiędzy nimi to średnio 5 km. Pobyt na stacji + stop i start to w sumie średnio 2 minuty, podobnie jak jazda między stacjami. 2 * 15 + 2 * 14 (dystanse między stacjami) = 58 minut. Linia ze Świdnicy będzie biec do stacji Wrocław Główny przez nowe przystanki m.in. na Wojszycach, Partynicach, a we Wrocławiu powinna być już po ok. 50 minutach. To średnie obliczenia, a jak to wyjdzie w praktyce, to nikt do końca nie wie. Na pewno kolej będzie w stanie konkurować z busami i komfortem i czasem jazdy.

Marcel Štancl, osobiście będę się starał, aby w przyszłości Świeradów (jak i Karpacz) w ogóle odzyskał kolej. Współpraca transgraniczna zawsze byłaby mile widziana, aczkolwiek najpierw trzeba by w ogóle zupełnie odnowić linię 336. Obawiam się, że potrzeba na to jeszcze parę ładnych lat.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 10-01-2017, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Atoman napisał/a:
Przede wszystkim około nie znaczy dokładnie. Może być nieco mniej lub nieco więcej.

Z całą pewnością nie będzie mniej. Chyba że założysz brak postojów między Świdnicą a Wrocławiem, ale linia ta ze Świdnicy do Wrocławia ma 61 km! Geometria jest jaka jest, co w zasadzie wykluczy jazdę z prędkościami większymi niż 80 km/h. Na podobnej (pod względem prędkościowym, czyli 70-100 km/h) linii z Trzebnicy do Wrocławia Nadodrza szynobusy ledwo wyrabiają średnią 51 km/h. Jakim cudem zatem chcesz wyrobić czas przejazdu lepszy niż 1 godz? Zauważ że ja nawet nie zakładam mijanek.

Atoman napisał/a:
Na trasie powinno być ok. 15 stacji. Dystans pomiędzy nimi to średnio 5 km.

60/15=4 a nie 5. Poza tym na linii jest już teraz circa 19 przystanków, a z tego co ja wiem planuje dobudować się nowe. Skąd zatem wynalazłeś tą liczbę?

Atoman napisał/a:
Różnica w długości obu odcinków jest nieznaczna.

Z tym że przez Jaworzynę Śląską w większości można jechać zmodernizowaną dwutorową magistralą a nie dłuższym, krętym jednotorem który służył niegdyś do wożenia buraków.

Atoman napisał/a:
To średnie obliczenia, a jak to wyjdzie w praktyce, to nikt do końca nie wie.

To nie jest żaden problem w XXI wieku zrobić symulację. Jeżeli decydenci nie wiedzą jaki będzie czas przejazdu po remoncie linii to powinni natychmiast złożyć dymisje.

Atoman napisał/a:
Na pewno kolej będzie w stanie konkurować z busami i komfortem i czasem jazdy.

Dla mieszkańców tych kilku wiosek po drodze pewnie tak. Ale czym zawinili mieszkańcy Świdnicy że chcesz ich wozić nie dość że wolniejszą trasą, to jeszcze dłuższą? Ja bym generalnie kwestię tej linii widział tak :

- Rewitalizacja odcinka Wrocław-Sobótka, konkretnie pod kolejkę aglomeracyjną dla mieszkańców Sobótki, Kobierzyc i kilku wiosek po drodze. Nawet nie wielkość tych miejscowości, a bliskość Wrocławia sprawia że pociągi mogą się zapełnić (najbardziej ogólny wskaźnik możliwych potoków to iloczyn liczby mieszkańców dwóch miejscowości podzielony przez kwadrat odległości między nimi).

- Elektryfikacja z remontem odcinka Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów - Bielawa. W ten sposób mamy bardzo szybkie połączenie 100-tysięcznego rejonu z Wrocławiem dwutorowymi liniami z prędkością rzędu 120-130 km/h (to już jest potencjał nawet na pociągi dalekobieżne). Potoki jakie stworzyłaby ta relacja wystarczyłyby na zapełnienie 15 par impulsów! W dalszym działaniu można pokusić się o budowę obwodnicy Jaworzyny Śląskiej (1,5 km toru w lesie i płaskim terenie). W ten sposób mielibyśmy skomunikowany 100-tysięczny region z Wrocławiem gdzie czas przejazdu faktycznie nie przekraczałby 50 minut.

No właśnie i jeszcze jeden mankament. Obsługa Dzierżoniowa linią 274 wymaga zmiany czoła w Jaworzynie. Z kolei obsługa Dzierżoniowa linią przez Sobótkę wymagać będzie zmiany czoła w Świdnicy, więc tutaj też nic nie zyskujemy. W takim razie po co wydłużać ludziom czas przejazdu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-01-2017, 23:21    Odpowiedz z cytatem

A czy przykładowo pociągi przejeżdżające przez takie Marcinowice czy Sobótkę mają zaczynać bieg w takim Pszennie tylko dlatego, że Świdnicy bliżej przez Jaworzynę? To nagle jednak Świdnica-Sobótka-Wrocław i Świdnica-Jaworzyna-Wrocław ma tę samą długość? A miała być przecież spora różnica... Nie można było od razu się wypowiedzieć na poziomie, tylko w niekulturalny sposób zakładać, że się wie wszystko, a druga strona g* wie?

Piętnaście stacji to moim zdaniem optymalna liczba. Każde sołectwo miałoby swoją przy takim założeniu. Zresztą tych przystanków to planują za dużo nie tylko w tym przypadku, co zazwyczaj jest bez sensu, bo każda chałupa będzie w takim przypadku miała swój przystanek. Wtedy nijak pociąg się nie rozpędzi. Ja przewiduję max. 60 km/h. Nie jest tu nawet problemem geometria, której negatywny wpływ być może udałoby się ograniczyć przy modernizacji, ale fakt takiej alokacji stacji.

Żeby zrobić symulację, trzeba by było mieć plac stacji i szczegóły rewitalizacji. Nie zapoznałem się jeszcze dokładnie ze studium, ale myślę, że moje obliczenia nie są dalekie od oczekiwań.

Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 11-01-2017, 00:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie.


Już teraz czas przejazdu Wrocław-Świdnica wynosi 58 minut. De facto nie do osiągnięcia przez Sobótkę, z powodów jakich wyżej napisałem. Lepszy czas przejazdu bez prostowania łuków na tej jest jest fizycznie niemożliwy (chyba że kasujemy postoje). Podczas gdy przez Jaworzynę pociąg może rozwinąć prędkość 120 km/h, to jadąc przez Sobótkę będziesz się turlał 80-tką. Miejscami może jakimś cudem gdzieś stówa wpadnie na dłuższych prostych. No i zapewne część składów będzie miała mijankę w Kobierzycach, czyli kolejne kilka minut wleci. No i konieczność zmiany czoła w Świdnicy jeśli jedziesz do Dzierżoniowa.

Cytat:
To nagle jednak Świdnica-Sobótka-Wrocław i Świdnica-Jaworzyna-Wrocław ma tę samą długość? A miała być przecież spora różnica...


Gdzie tak napisałem? Napisałem tylko że linia przez Sobótkę jest dłuższa, bo to akurat fakt (różnica nie jest specjalna, raptem parę kilometrów, ale nigdzie też nie pisałem że jest spora. Na pewno różnica odczuwalna jest dla czasu przejazdu.)

Cytat:
Generalnie raczej rewitalizacja ma służyć temu aby docelowo połączenie Świdnica-Wrocław było realizowane przez Sobótkę i aby czas przejazdu był krótszy właśnie na tej trasie.


Nawet UMWD nie wierzy w lepszy czas przejazdu. Rewitalizacja jest tylko po to, żeby bezmyślnie wydać unijne pieniądze na coś co się błyszczy, jest sukcesem propagandowym, tylko że nijak służy ludziom.

Cytat:
Nie można było od razu się wypowiedzieć na poziomie, tylko w niekulturalny sposób zakładać, że się wie wszystko, a druga strona g* wie?


Nie założyłem że wszystko wiem, natomiast brak wiedzy i rażący brak merytorycznych podstaw postu drugiej strony jest aż nadto widoczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2017, 07:01    Odpowiedz z cytatem

Rewitalizacja ma służyć takim Marcinowicom, czy Sobótce, a niekoniecznie głównie Świdnicy. Rozmawiałem z ludźmi z Sobótki, którzy busów mają już po prostu dość i wręcz czekają na pociąg. A nikt nie będzie rewitalizował tylko fragmentów. DK35 jest jedną z mniej bezpiecznych dróg w województwie, a taka kolej to i większy komfort, i lepsze bezpieczeństwo, a i dalej uważam, że szybszy czas przejazdu. Zresztą gdzie na tej trasie będzie miało znaczenie to, czy pojedzie 100 km/h czy mniej, skoro co chwilę będą stacje? W przypadku Jaworzyny tak nie jest, ale tutaj nikt 120 km/h nie rozwinie, tym bardziej, że piszesz, że chcą jeszcze więcej stacji. W mojej koncepcji jest ich 15 z trzema mijankami na trasie, choć możliwe, że bedą maksymalnie dwie, w okolicach Rogowa i w Kobierzycach. Istniała kiedyś jeszcze przy Wrocław Partynice, ale założeniu tych 14 par wątpię, aby dochodziło do wielu kolizyjnych kursów. Jasno wyraziłem się, że przy 15 stacjach, długości linii ok. 58 km i założeniach teoretycznych potrzebne będzie 55-58 minut z odchyleniami, być może do 10 minut. Ale to nie będzie to, co bus i na to ludzie będą patrzeć, kierując się wyborem środka transportu.

Ale oczywiście zawsze znajdą się wszechwiedzący przeciwnicy, którym nawet niebo po śmierci będzie przeszkadzać. Może niech sami się zgloszą do opracowania studium, a najlepiej od razu na wojewodę i robić PZPW. Zaraz będę nazwany znów mikolem, bo popieram działania Urzędu Marszałkowskiego w kwestii odnowy wrocławskich linii kolejowych. Z badań społecznych wiem, że ludzie mieszkający na tym obszarze chcą kolei zamiast busów i dostaną to, czego oczekują, a przecież chyba o to chodzi, aby poprawić dostępność regionalną? Koniec więc tej kwestii. Dobrze, że mamy potwierdzenie realizacji tej inwestycji.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 11-01-2017, 09:31    Odpowiedz z cytatem

Atoman napisał/a:
Rewitalizacja ma służyć takim Marcinowicom, czy Sobótce, a niekoniecznie głównie Świdnicy. Rozmawiałem z ludźmi z Sobótki, którzy busów mają już po prostu dość i wręcz czekają na pociąg


Zatem niech linia zostanie zrewitalizowana do Sobótki. Napisałem, że moim zdaniem to jest dobra koncepcja.

Atoman napisał/a:
DK35 jest jedną z mniej bezpiecznych dróg w województwie, a taka kolej to i większy komfort, i lepsze bezpieczeństwo, a i dalej uważam, że szybszy czas przejazdu.


Oczywiście że jest, ostatnio nawet tamtędy jechałem, nie polecam. Droga jest zapchana ruchem generowanym przez Świdnicę. Dajmy Świdnicy (a przy okazji Dzierżoniowowi i Bielawie - to drugie tyle mieszkańców) szybkie połączenia z dobrym taktem, to i droga się odetka! Przecież też chcę żeby ten rejon był jak najlepiej skomunikowany ze stolicą województwa. Ale niech to odbywa się najszybszą trasą a nie mikolskimi zakrętami, tylko po to żeby była kolejna linia do zaliczania.

Atoman napisał/a:
Zresztą gdzie na tej trasie będzie miało znaczenie to, czy pojedzie 100 km/h czy mniej, skoro co chwilę będą stacje? W przypadku Jaworzyny tak nie jest, ale tutaj nikt 120 km/h nie rozwinie, tym bardziej, że piszesz, że chcą jeszcze więcej stacji.


Zatem sam stwierdziłeś że pociąg osiągnie średnią prędkość na poziomie 50-60 km/h (takie prędkości średnie osiągają pociągi osobowe na szlakach gdzie prędkość rozkładowa wynosi 100 km/h.). Czyli czas przejazdu nie będzie krótszy niż 1h (to jest 61 km), a doliczając mijanki można w przypadku złego trasowania spodziewać się potworów jadących 1:15... No już teraz przez Jaworzynę jedzie się 0:58. Dla Dzierżoniowa musisz jeszcze doliczyć 10 minut na zmianę czoła w Świdnicy.

Atoman napisał/a:
Ale oczywiście zawsze znajdą się wszechwiedzący przeciwnicy, którym nawet niebo po śmierci będzie przeszkadzać. Może niech sami się zgloszą do opracowania studium, a najlepiej od razu na wojewodę i robić PZPW. Zaraz będę nazwany znów mikolem, bo popieram działania Urzędu Marszałkowskiego w kwestii odnowy wrocławskich linii kolejowych. Z badań społecznych wiem, że ludzie mieszkający na tym obszarze chcą kolei zamiast busów i dostaną to, czego oczekują, a przecież chyba o to chodzi, aby poprawić dostępność regionalną? Koniec więc tej kwestii. Dobrze, że mamy potwierdzenie realizacji tej inwestycji.


Ale obrażasz... Nie jestem wszechwiedzący tylko dlatego że nie zgadzam się z mikolstwem i UMWD! Nie wiem, może po prostu z faktu że właśnie kończę studia inżynierskie to nie wierzę w każde słowa i staram się cokolwiek spróbować zasymulować czy przeliczyć. To źle? To źle, że zamiast po mikolsku cieszyć się z reaktywacji kolejnej linii próbuję wyeksponować też jakieś błędy i wskazać potencjalnie inne, lepsze rozwiązania? Bo ja tutaj nie widzę żadnego zysku dla Świdnicy (dla Dzierżoniowa to będzie wręcz strata - zmiana czoła). Gdyby pokusić się o budowę obwodnicy Jaworzyny Śląskiej, to nie mówilibyśmy o czasie przejazdu rzędu 58 minut (który będzie cudem możliwy, jeżeli jakiemuś pociągowi nie wypadnie mijanka) a o czasie przejazdu 45-50 minut!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 43 z 46 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45, 46  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl