Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

piechocinski Płeć:Mężczyzna
VIP


Dołączył: 12 Wrz 2006
Skąd: Iwiczna

PostWysłany: 17-04-2008, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pamiętajcie!
To prezes Wach i jego koleś, były kolejarz - wiceminister Engelhardt oraz poseł Piechociński z PSL forsują debilny, mega-idiotyczny plan usamorządowienia PKP PR, a raczej najgorszych ochłapów jakie pozostaną po przeniesieniu najlepszego taboru i majątku do PKP IC.



Ku pamięci :
-jest to program Rządu nie poszczególnych osób czy partii
-poprzedni Rząd (firmował duet Polaczek Chaberek) miał taki sam pomysł
-jeśli nie samorzadu to co w zamian?//
-sprawne narodowe przewozy regionalne na koszt ????
-już dziś samorządy jako orghanizator przewozów i zamawiajacy usługę nie godzą się na nieefektywne funkcjonowanie PKP PR i bez zwiększenia wpływu na funkcjonowanie kolejarzy nie zechca dopłacać do niedostosowującego się do wynmagan rynku monopolisty
-za chwilę cała samorządowa zachodnia Polska oglosi przetargi i wygraja je firmy przewozowe z Niemiec,nowui przewoznicy wybiorą zrynku i zkolejarzy to co najlepsze reszta pójdzie do odstrzału
-itd
-itp
usamorządowienie to trudna ale realna ścieżka na restrukturyzację przewozów regionalnych i umocnienie polskich przewoznikow przed pełna liberalizacja rynku
O tym nie myślicie ? Ma być tak jak dotąd tylko lepiej ????
Przeciwko usamorzadowieniu najbardziej występuje aktyw zwiazkowy i sredni szczebel zarządzania bo to wnich najbardziej proces uderzy pozdrawiam Janusz Piechocinski

_________________
lubię naszą okolicę
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 17-04-2008, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Panie pośle Piechociński, już chyba dwa razy prosiłam, żeby nie wciskał pan na forum ciemnoty! Następnym razem będzie ban. Wink

Teraz na poważnie... Temat jak widać wzbudza emocje. Postaram się jakoś ustosunkować do wypowiedzi pana Piechocińskiego.

Cytat:
-jest to program Rządu nie poszczególnych osób czy partii

Bzdura. Jest to program Wacha i jego sitwy (popleczników)!

Cytat:
-poprzedni Rząd (firmował duet Polaczek Chaberek) miał taki sam pomysł

Wy jesteście gorsi od poprzedników! Zamiast rozgonić tę PiS-owską hołotę, trzymacie w zarządach spółek PKP nieudaczników (Wach, Wasiak, Tereszczuk, Radwan, Warsewicz, Nitkowski, Supa, Osipów, Mamiński, Kozendra i inni) i kontynuujecie absurdalną, antykolejową politykę PiS-u!

Cytat:
-już dziś samorządy jako orghanizator przewozów i zamawiajacy usługę nie godzą się na nieefektywne funkcjonowanie PKP PR i bez zwiększenia wpływu na funkcjonowanie kolejarzy nie zechca dopłacać do niedostosowującego się do wynmagan rynku monopolisty

I dlatego samorządy ogłaszają przetargi tak jak w każdym cywilizowanym kraju (np. Niemcy, Czechy) lub zakładają własne spółki (np. Koleje Dolnośląskie). Usamorządowienie PKP PR zakonserwuje na wiele lat monopol (betonu) PKP - wyeliminuje to konkurencję, bo samorządy nie będą zainteresowane ogłaszaniem przetargów! I tylko o to tak naprawdę wam chodzi!

Poza tym z jakiej racji samorządy mają utrzymywać rozdmuchaną do granic absurdu administrację PKP PR ??? Dlaczego władze nie robią z tym porządku tylko wciskają ten syf samorządom?

Cytat:
-za chwilę cała samorządowa zachodnia Polska oglosi przetargi

Daj Boże !!! Na pielgrzymkę pójdę do Częstochowy jeśli DB lub CD czy nawet ta Arriva wjadą na lokalne linie na Dolnym Śląsku!

Cytat:
i wygraja je firmy przewozowe z Niemiec

Wygra lepszy! To chyba dobrze dla społeczeństwa płacącego podatki? A może się mylę? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Rząd i PKP S.A. tak zreformowały PKP PR (odchudzić administrację zamiast ją ciągle rozbudowywać!), aby to ta spółka była najlepsza i wygrywała przetargi. Mam rację?

Cytat:
nowui przewoznicy wybiorą zrynku i zkolejarzy to co najlepsze reszta pójdzie do odstrzału

Proszę nie udawać, że tak was interesuje los szeregowych kolejarzy !!! Zresztą to są mity! Bezrobocie w Polsce to fikcja, każdy jak chce to pracę znajdzie. Z PKP nikt ślubu nie brał. W każdym bądź razie pańska troska o los pracowników PKP PR jest podszyta obłudą! Gdzie pan był jak z PKP zwalniano kilkadziesiąt tys. ludzi ??? Nie współrządziliście wtedy z SLD?

Cytat:
usamorządowienie to trudna ale realna ścieżka na restrukturyzację przewozów regionalnych i umocnienie polskich przewoznikow przed pełna liberalizacja rynku

Bzdury! Bzdury! Bzdury! W takie kity nikt już wam nie uwierzy!
Tylko wolny rynek i konkurencja mogą uzdrowić polską kolej. Pan tego nie wie, czy tylko udaje?
Usamorządowienie PKP PR nie umocni tego przewoźnika, a wręcz przeciwnie - bez nowego taboru, zaplecza technicznego, lokomotyw, maszynistów, kas biletowych itd. samorządowe Przewozy Regionalne będą trupem już na starcie! Chwała Bogu, dostrzegli to już samorządowcy!

Cytat:
Przeciwko usamorzadowieniu najbardziej występuje aktyw zwiazkowy i sredni szczebel zarządzania bo to wnich najbardziej proces uderzy

Czyżby? Nie jestem ani związkowcem, ani średnim szczeblem kierowniczym. Nawet nie jestem związana z PKP PR. Ja po prostu nie mam klapek na oczach i wiem o co tak naprawdę wam chodzi! I dzięki naszemu niezależnemu forum sporo ludzi też się dowie!

Proszę sobie zapamiętać, że przed następnymi wyborami do Sejmu osobiście wystawię panu w internecie odpowiednią anty-reklamę! Przypomnę wyborcom kretyńską ideę usamorządowienia PKP PR i wskażę osoby, które ten pomysł wcielały w życie!

Póki co mam nadzieję, że ten wasz absurdalny, szkodliwy społecznie i ekonomicznie plan usamorządowienia PKP PR nie dojdzie do skutku i ja osobiście zrobię w tym kierunku wszystko co w mojej bardzo ograniczonej mocy!

Miłych snów!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 07:07    Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie w 100% z Toba KRYCHA- to identycznie jak AWS podzielil kolej w 1997 roku teraz nastepni uzdrowiciele wyskoczyli z kretynskim pomyslem ...KOLEJ POD SAMORZAD !!!dobrze za w wojewodztwach sa jeszcze myslacy ludzie ! ciekawe co teraz uzdrowiciele wykombinuja ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 18-04-2008, 08:04    Odpowiedz z cytatem

No właśnie ! Załóżmy , że samorządy zablokują kretyński pomysł kolejowego betonu. Jak myślicie - co będzie dalej ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 08:39    Odpowiedz z cytatem

mysle ze wezma PR ale w calosci to by bylo rozwiazanie , a nie zlomowisko ze starymi EZT, a co lepsze wagony i polaczenia do IC, a ci dzieki takiej reformie chyc na gielde a tak jeszcze rok dwa trzy i cieniutko bedzie z IC .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 18-04-2008, 11:35   Samorządy nie chcą kolei Odpowiedz z cytatem

Władze województw mają pod koniec roku przejąć koleje regionalne. Jednak urzędy marszałkowskie robią wszystko, aby tak się nie stało. - Nie chcemy dostać garbu w postaci długów - mówi Grzegorz Nowaczyk z zarządu województwa warmińsko-mazurskiego.

Plany rządowe zakładają przejęcie do 30 listopada przez wojewódzkie samorządy spółki PKP Przewozy Regionalne. W naszym regionie kolejarze z przewozów regionalnych wożą pasażerów po województwie i do nieodległych miast w sąsiednich regionach (przewozami dalekobieżnymi zajmuje się inna kolejowa spółka). Po przejęciu za wszystko odpowiadałyby urzędy marszałkowskie. Dotychczas tylko mazowiecki urząd marszałkowski zdecydował się na przejęcie u siebie regionalnych kolei.

Problem w tym, że PKP PR boryka się z problemami finansowymi, liczba podróżujących spadła, a długi spółki przekroczyły 2 mld zł. Co prawda rząd obiecał, że spłaci 770 mln zł z tej kwoty, ale i to nie uspokoiło samorządów. - Nie chcemy utopić budżetu naszego samorządu - mówi Grzegorz Nowaczyk. A już teraz samorządy musiały dopłacać do nierentownych przewozów regionalnych.

W dodatku samorząd do przejęcia przewozów zniechęca stan taboru kolejowego - w dużej części trzeba go wymienić.

Problemem pozostaje także zbyt duża liczba zatrudnionych na kolej. W całym kraju w przewozach regionalnych pracuje 17 tys. osób. Samorządy twierdzą, że zostać powinno tylko 10 tys. kolejarzy. - Można ich przesunąć do innych spółek PKP, aby ludzie nie stracili pracy - tłumaczy Grzegorz Nowaczyk.

Samorządowcy mieli przedstawić swoje zastrzeżenia do przejęcia kolei na konwencie marszałków, który przez ostatnie dwa dni trwał w Szczecinie. Mieli się też domagać pełnego oddłużenia PKP PR i modernizacji najstarszej części taboru. Jeśli postulaty nie zostaną spełnione, konwent marszałków wycofa swoje wcześniejsze poparcie dla przejęcia kolei. - Nie zgodzimy się na przyjęcie, a nikt nie może zmusić do tego - mówi Nowaczyk.


www.rynek-kolejowy.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaspersky69 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 11:42   STANOWISKO KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP Odpowiedz z cytatem

STANOWISKO
KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP


w sprawie organizacji regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich


Konwent Marszałków Województw RP, w nawiązaniu do wcześniejszego stanowiska z dnia 24 stycznia br., wyraża swoje głębokie zaniepokojenie wykonywaniem nieuzgodnionych prac wewnątrz PKP ukierunkowanych na alokację najlepszych zasobów spółki PKP Przewozy Regionalne przed jej usamorządowieniem do spółek Grupy PKP. Przedstawione samorządom stanowisko Grupy PKP z dnia 1 kwietnia 2008 r. sygnowane przez PKP S.A. w zakresie usamorządowienia to zaniepokojenie wzmaga, obrazując zabezpieczenie w pierwszej kolejności interesów Grupy PKP pogarszających jednocześnie zdolność operacyjną i finansową spółki PKP Przewozy Regionalne.

Proces usamorządowienia spółki PKP PR zaproponowany w Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013 oraz w przygotowanych przez rząd projektach ustaw może znaleźć dalszą akceptację samorządów województw tylko pod następującymi warunkami
• pełnego oddłużenia PKP PR na dzień przekazania udziałów z zobowiązań krótko
i długoterminowych;
• zapewnienia dostępu do środków finansowych na niezbędne inwestycje
i modernizacje w spółce PKP Przewozy Regionalne;
• zrekompensowania poziomu dochodów samorządów pokrywających zmniejszone przychody spółki z tytułu nierealizowania przez nią przewozów międzywojewódzkich;
• partnerskiego uwzględniania warunków majątkowych, pracowniczych, prawno-organizacyjnych oraz finansowych wypracowanych przez zespoły robocze Konwentu.

W tej mierze samorządy województw oczekują podpisania stosownego porozumienia ze stroną rządową. Niespełnienie powyższych warunków spowoduje bezwzględne wycofanie wcześniejszego pozytywnego stanowiska Konwentu Marszałków Województw RP w sprawie usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne.
Ponadto Konwent Marszałków wnosi o rozważenie dokonania analizy alternatywnej koncepcji usamorządowienia PKP PR poprzez powołanie niezależnych spółek regionalnych oraz o dokonanie analizy możliwości podziału majątku spółki PKP PR na poszczególne województwa.




Przewodniczący
Konwentu Marszałków Województw RP

Norbert Obrycki




Szczecin, 17 kwietnia 2008 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 11:54    Odpowiedz z cytatem

to jest nie do spelnienia tak trzymac albo cale PR albo nic !!!!!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 13:26   Realokacja majątku z PKP Cargo S.A. i nie tylko ... Odpowiedz z cytatem

Wkoło burza, a beton robi swoje! Co na to betonik związkowy? Siedzi cicho, bardzo cicho bo usłyszą. Zresztą zaraz będzie posprzątane. Płacz Płacz Płacz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 18-04-2008, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Marszałkowie grożą, że nie przejmą kolei

Bezwzględnie wycofamy się z planów przejęcia PKP Przewozy Regionalne, o ile rząd nie zagwarantuje, że na tym nie stracimy - zdecydowali obradujący w Szczecinie samorządowcy

Sprawa spółki PKP Przewozy Regionalne była jednym z ważniejszych punktów zakończonego w czwartek w Szczecinie Konwentu Marszałków Województw. - Nie damy sobie wcisnąć kukułczego jaja, stawiamy rządowi ultimatum - stwierdził krótko jeden z cytowanych przez "Gazetę Wyborczą" marszałków.

Marszałkowie nie chcą udziałów w PKP PR, o ile nie zostaną spełnione ich warunki: pełne oddłużenie spółki jeszcze w tym roku (rząd planuje oddłużenie, ale na raty) oraz umożliwienie zakupu taboru kolejowego z unijnych pieniędzy. Komisja Europejska nakazuje jednak opracowanie metodologii obliczania dopłat do przewozów regionalnych. Tyle że Ministerstwo Rozwoju Regionalnego nie przygotowało wciąż rozporządzenia w tej sprawie.

Marszałkowie domagają się też rekompensaty za to, że pociągi międzywojewódzkie obsługiwane przez PKP PR zostaną pod skrzydłami PKP. - Ten tabor służy przecież do wykonywania przewozów międzywojewódzkich, których samorządy nie będą obsługiwać - dziwi się w dzienniku Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA.

Samorządy chcą także gwarancji, że w spółce pozostanie kolejowy majątek (m.in. zaplecze techniczne). - Samorządy województw oczekują podpisania stosownego porozumienia ze stroną rządową - mówi Norbert Obrycki, marszałek zachodniopomorski.

Rzecznik PKP uspokaja: - Cały czas trwają rozmowy w podzespołach złożonych z przedstawicieli PKP oraz samorządów. Jest chyba dobra wola ze strony marszałków, żeby dojść do porozumienia - mówi w "GW" Michał Wrzosek.

źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 17:26    Odpowiedz z cytatem

jak IC chce poc miedzywojewodzkoie to niech kupi sobie wagoniki PANIE WRZOSEK ! a dlaczego niby samorzady nie moga obslugiwac miedzwojewodzkich polaczen ? bo co ? sitwa pragnie nowych stoleczkow ? CWANIACKI PODZIAL PR NA DWIE SPOLECZKI !!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-04-2008, 18:32   

Panie Pośle Wiceprzewodniczący Januszu Piechociński, proszę Pana o odpowiedzenie na kilka poniższych pytań.

Dlaczego usamorządowienie PKP PR przewiduje przeniesienie przewozów międzywojewódzkich do PKP IC? Przecież mogłyby zostać w PKP PR.

Dlaczego przewiduje się przeniesienie jednostek serii ED74 posiadanych przez PKP PR do PKP IC kosztem zwrotu unijnych dotacji?

Dlaczego przewiduje się przeniesienie lokomotyw serii EP07 posiadanych przez PKP PR do PKP IC? PKP PR pozyskały i wyremontowały same te lokomotywy, więc czy przekazywanie ich do PKP IC nie jest działaniem na szkodę spółki PKP PR?

Czy uważa Pan, że samorządy będą miały duży wpływ na fukcjonowanie Przewozów Regionalnych, jeśli taka duża spółka jak PKP PR będzie miała 16-stu właścicieli, każdy po około 5-10 % udziałów?

Dlaczego nie okroi się administracji PKP PR, by generowała niższe koszty?

Dlaczego Rząd oddłuża PKP PR z długów, które powstały przez Rząd (niepłacenie gwarantowanych wysokości dotacji)?

Dlaczego pieniądze na oddłużenie PKP PR pochodzą z pieniędzy z akcyzy (zabieranie jednym - dawanie drugim)?

Dlaczego pasażerów kolei w połączeniach regionalnych, poprzez usamorządowienie, skazuje się na brak konkurencji i brak możliwości korzystania z usług większej jakości?

Liczę na Pańską odpowiedź.

Z poważaniem,
Mariusz W.
Powrót do góry

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 18-04-2008, 23:00    Odpowiedz z cytatem

swietne pytania .....ale napewno zostana bez odpowiedzi .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 19-04-2008, 18:45    Odpowiedz z cytatem

http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8348

Panowie Marszałkowie!
Panowie z Departamentów Transportu UM-ów!

Nie muszę być wróżką, ani tym bardziej jasnowidzem, aby stwierdzić że rząd (czytaj: lobby Pekapu z imć Engelhardtem i Wachem na czele) obieca Wam "cuda na kiju", aby tylko przepchnąć usamorządowienie, a jak tylko podpiszecie umowy notarialne - pokaże Wam to, co kiedyś Kozakiewicz pokazał wiadomo gdzie i komu.

TAKIEGO WAŁA wam pokaże, bo już pokazał (rząd i Pekap) nie raz - ale ze sto razy!

I będziecie (sorry - MY PASAŻEROWIE będziemy) taplać się w tym bagnie wiele lat... aż do kolejnej "genialnej" reformy i "genialnego" oddłużenia.

Myśmy - jako komitety obywatelskie, organizacje pozarządowe, niezależne zespoły eksperckie, prywatni przewoźnicy etc. przestrzegali w otwartych pismach, rozmowach, wystąpieniach; inni robili to samo wraz z fachowym wyszczególnieniem argumentów dotyczących tej sprytnej sztuczki zwanej "usamorządowieniem" (totalnym centralnym zmonopolowieniem). Wiele w tej ponad rocznej pracy zostało zrozumiane i zauważone - wszak każdy się uczy (UM-y również).

I jak zwykle powiem tak: w razie "kompromisu" z rządowo - pekapowymi wymuszaczami przypomnimy wam Panowie Marszałkowie o tym wielokrotnie - jeśli tylko dacie się wrobić w tę grandę na zasadach wymuszanych przez Pekap i jego lobby ministerialne.

W TAKIEJ wersji usamorządowienie byłoby porażką samorządów, pasażerów - a i samej kolei także (w tym kolejarzy, oprócz tych "na górze" - oni będą mieć się dobrze...).

To tyle. Do przemyślenia. Jeszcze nie jest za późno.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 19-04-2008, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Mariusz W. napisał/a:
Dlaczego nie okroi się administracji PKP PR, by generowała niższe koszty?

Odsyłam do tematu PKP Posady Regionalne.

Tutaj znajdziesz odpowiedź pana posła Piechocińskiego, a niżej moją polemikę na ciemnotę wciskaną przez posła.

Mariusz W. napisał/a:
Dlaczego przewiduje się przeniesienie jednostek serii ED74 posiadanych przez PKP PR do PKP IC kosztem zwrotu unijnych dotacji?

Bo ważniejszy jest partykularny interes grupy cwaniaków (beton PKP S.A., Rząd) niż interes społeczny. Kosztem PKP PR zamierza się podnieść wartość spółki PKP IC przed wejściem na Giełdę. Czyli to co najlepsze w PKP PR zostanie sprywatyzowane, a to co najgorsze zostanie usamorządowione.

Mariusz W. napisał/a:
Dlaczego pasażerów kolei w połączeniach regionalnych, poprzez usamorządowienie, skazuje się na brak konkurencji i brak możliwości korzystania z usług większej jakości?

Żeby biurwy z przerośniętej administracji PKP PR i związkowy beton nadal mogli doić samorządową kasę. Brak konkurencji jest dla nich priorytetem, a to zagwarantuje im usamorządowienie PKP PR. Nawet sam prezes Wach tego nie ukrywa:
http://wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=07&nr=16&art=11

"Najlepszym sposobem na zabezpieczenie interesów spółki PKP PR i jej pracowników jest zaangażowanie samorządów w jej rozwój. Nie ma lepszego na to sposobu niż uczynienie samorządów współwłaścicielami."

Ciekawe co no ta pan poseł Piechociński?

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl