Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Reorganizacja w SOK
Autor Wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-02-2010, 19:50    Odpowiedz z cytatem

Jakie w pociągu. Zapominacie, drodzy Państwo, że oprócz kolei pasażerskiej, mamy w tym kraju sporą liczbę pociągów towarowych i że z tych pociągów też ginie różny ładunek, od drobnicy po węgiel. I tu SOK też potrzebny i tu SOK też nie daje rady, zarówno ze złodziejami jak i ze samym sobą.
No i jeszcze sama infrastruktura, wymagająca ochrony, ech... szkoda gadać.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-02-2010, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Rząd przyjął ustawę o powołaniu policji kolejowej

Rząd przyjął wczoraj projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra spraw wewnętrznych i administracji. Na jej mocy od 1 stycznia 2012 r. za bezpieczeństwo na dworcach i peronach ma odpowiadać policja kolejowa.

"Restrukturyzacja przedsiębiorstwa państwowego PKP spowodowała, że w wyniku przeprowadzonych działań rozgraniczono działalność przewozową kolei od zarządzania liniami kolejowymi. Sprawy związane z zarządzaniem przeszły do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. W skład tej spółki weszła Straż Ochrony Kolei (SOK), która tym samym straciła status formacji państwowej" - twierdzi Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

"Ze względu na fakt, że funkcjonowanie SOK w strukturach spółki prawa handlowego nie jest możliwe ze względu na konflikt interesów, w projekcie ustawy usunięto przepisy regulujące funkcjonowanie SOK. Na ich miejsce zaproponowano rozwiązania, zgodnie z którymi zadania dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenach kolejowych i pociągach pasażerskich wykonywać ma policja kolejowa. Będzie ona działać na zasadach określonych w ustawie o Policji" - czytamy na stronie KPRM.

"W konsekwencji zaproponowanej regulacji zmieni się status pracowników PLK SA, którzy są funkcjonariuszami SOK. Po pozytywnym zaliczeniu postępowania kwalifikacyjnego osoby te zostaną funkcjonariuszami Policji. Ich dotychczasowy staż pracy w SOK zostanie wliczony do okresu służby w Policji. Dotyczyć to będzie wszystkich uprawnień związanych z tą służbą z wyjątkiem okresu, od którego zależy nabycie prawa do policyjnej emerytury. Dla tych funkcjonariuszy SOK, którzy nie podejmą służby w Policji, przewidziano możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych w zakresie ochrony osób i mienia. Zgodnie z projektem ustawy, policjanci wykonujący zadania na terenie obszaru kolejowego i w pociągach (lub innych pojazdach kolejowych) uzyskają prawo do 100 proc. ulgi na przejazdy środkami publicznego transportu zbiorowego na podstawie biletu jednorazowego. W projekcie ustawy wprowadzono ponadto przepis mówiący o obowiązku ochrony obszarów kolejowych. Z tego względu minister infrastruktury został zobowiązany do wskazania obszarów, obiektów i urządzeń, które będą wchodzić w skład infrastruktury kolejowej objętej obowiązkową ochroną" - czytamy w komunikacie na stronie rządu.

źródło: Rynek Kolejowy/Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj lub tutaj !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 20-02-2010, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Nadchodzi kolej na rozstanie z sokistami

Na dworcach i w pociągach może być mniej bezpiecznie niż dotąd. Zmniejszy się liczba pilnujących porządku.

Bezpieczeństwa na dworcach i w pociągach pasażerskich będzie pilnować nowa formacja. Policja kolejowa zastąpi Straż Ochrony Kolei. Zmiana miałaby nastąpić od 1 stycznia 2012 r. Nowa służba ma działać w strukturach policji. O przyjęcie do niej będą mogli starać się także dotychczasowi funkcjonariusze SOK. Jednak - jak wszyscy kandydaci - przejdą postępowanie kwalifikacyjne.

- Okres pracy w Służbie Ochrony Kolei i Straży Ochrony Kolei zostaną wliczone do służby w policji. Były funkcjonariusz SOK nie uzyska jednak automatycznie uprawnień do emerytury policyjnej - informuje Małgorzata Woźniak z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Strażnicy SOK, którzy nie przejdą do policji kolejowej, będą mogli otrzymać licencję pracownika ochrony fizycznej I lub II stopnia na preferencyjnych zasadach. Oznacza to, że nie będą przechodzić szkoleń i zdawać egzaminu, a tylko przejdą badania medyczne.

Niestety, liczba funkcjonariuszy pilnujących bezpieczeństwa podróżnych znacznie się zmniejszy. Obecnie w SOK zatrudnionych jest ok. 3000 osób. W policji kolejowej służyć ma 1000 policjantów. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, w jej strukturach jest obecnie SOK, użyczy pomieszczeń, w których będą komisariaty i cele dla osób zatrzymanych. Koszty ich utrzymania ponosić będzie policja. To kolejny wydatek, jaki spada na tę służbę. Natomiast dla spółki PKP PLK jest to znaczne odciążenie, bo znacznie zmniejszy się liczba osób zatrudnionych, a do tego nie będzie musiała finansować komisariatów.

- Na razie czekamy na szczegóły dotyczące tej ustawy. Mam nadzieję, że za zwiększonymi obowiązkami pójdą także pieniądze - mówi młodszy inspektor Mariusz Sokołowski z Komendy Głównej Policji. - Gdy ustawa wejdzie w życie, pozostanie też kwestia ustalenia kompetencji pomiędzy policją a firmami ochroniarskimi, które wynajmują przewoźnicy.

Na razie nie wiadomo, czy 228 policjantów - pełniących służbę w komisariatach kolejowych - automatycznie trafi do policji kolejowej. Jeżeli tak się stanie, to z ok. 3000 funkcjonariusz SOK jeszcze mniejsza liczba będzie miała szansę na zatrudnienie. Wczoraj Józef Hałyk, komendant główny SOK, był nieobecny, więc nie mogliśmy zapytać czy zwolnieni funkcjonariusze otrzymają pomoc w znalezieniu pracy. W najbliższych dniach projekt ustawy, przygotowany przez MSWiA, trafi do Sejmu. Znalazł się w nim również zapis, który upoważnia do bezpłatnych przejazdów nieumundurowanych funkcjonariuszy podczas pełnienia służby. Teraz mogą to robić jednie mundurowi, co sprawia, że mało jest w pociągach tajnych agentów, mogących interweniować, gdy bezpieczeństwo pasażerów jest zagrożone.

Autor: Przemysław Przybylski
Źródło: Express Bydgoski

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 20-02-2010, 11:15    Odpowiedz z cytatem

O co ten bój się toczy? - Niektórym tęskno do państwa policyjnego. O ile pamiętam, to w czasach reżimu komunistycznego bezpieczeństwa na kolei strzegli: sokiści, milicjanci, esbecy i ormowcy. Dzisiaj o to samo dbają: sokiści, policjanci i ABW - nie ma ormowców.

Bój toczy się o przywileje i uprawnienia sokistów. Sokiści chcieliby być policjantami. Policjanci mówią wała i przywrócą w swoich strukturach pion kolejowy. Mało, zaplanują na to jeszcze 1000 etatów (jeżeli potrafią je obsadzić). Rząd zamierza zwolnić sokistów z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów oraz porządku na dworcach i w pociągach. Uwolni sokistów z obowiązku ochrony towarów przewożonych koleją. Niech się przewoźnicy o to martwią, jak chcą zarabiać w tym biznesie, jak każdy inny przewoźnik poza koleją.

Sokiści będą ochraniać tylko infrastrukturę kolejową. Nie będą wykręcać się innymi ważniejszymi obowiązkami. Będą biegać tylko po torach, nawet na dworzec nie wejdą i do pociągu byle jakiego nie wsiądą. Sokiści czują się zrobieni w konia, bo nie o to chodziło. Oni chcieli po 15 latach uzyskać prawo do 40% emerytury. Dlatego drą się wniebogłosy, że bezpieczeństwo na kolei zagrożone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 20-02-2010, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Do Grochowiak:
Zgadzam się z Tobą w 100%.Wyłuskałeś sedno sprawy.Pracy nikt z sokistów nie straci tylko będzie to wewnętrzna ochrona PLK-i.Obecna reorganizacja SOK służy temu celowi i słusznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 20-02-2010, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Przeczytałem na portalu "Wolna Droga" wypowiedź rzecznika prasowego SOK. Pieprzy o likwidacji Straży Ochrony Kolei, o zagrożeniu bezpieczeństwa kolei. Na miejscu prezesa Szafraskiego owego rzecznika i jego przełożonego, komendanta głównego SOK wywaliłbym na zbity pysk. Użyję argumentu, jakiego wielu innych tylko w innym celu używa: PKP PLK SA jest spółką państwową i państwową pozostanie. Wiec kudy rzecznikowi SOK dyskutować z ustaleniami rządu? Faceci nazywają siebie funkcjonariuszami, a w mundurze dyskutują z poleceniami swoich zwierzchników.

Nikt SOK nie likwiduje, likwidowane są durne zapisy o straży ochrony kolei w ustawie o transporcie kolejowym. Wreszcie mądry minister Rapacki dopatrzył się, że zadania SOK w zakresie bezpieczeństwa publicznego (tak, tak, ochrona życia ludzi w transporcie publicznym to element bezpieczeństwa publicznego) w żaden sposób nie korelują z formą prawną przedsiębiorstwa, w strukturach którego SOK była wcześniej i znalazła się teraz - od tego są służby państwowe, od tego jest policja - że istnieje sprzeczność tego co SOK obecnie wykonuje z ustawą o ochronie osób i mienia. SOK prowadzi nielegalną działalność gospodarczą w zakresie ochrony osób i mienia. Winny temu jest istniejący już 10 lat bałagan prawny. Za rozczarowanie, jakiego sokiści doznali, niech obciążają dwóch posłów: Tchórzewskiego i Piechocińskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-02-2010, 10:48    Odpowiedz z cytatem

grochowiak napisał/a:
Rząd zamierza zwolnić sokistów z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów oraz porządku na dworcach i w pociągach. Uwolni sokistów z obowiązku ochrony towarów przewożonych koleją. Niech się przewoźnicy o to martwią, jak chcą zarabiać w tym biznesie, jak każdy inny przewoźnik poza koleją.


SOK nie chroni towaru przewoźnika za darmo. Za to się (słono) płaci.

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-02-2010, 16:06    Odpowiedz z cytatem

Ważą się losy Służby Ochrony Kolei

Zrobię wszystko, aby doprowadzić do udanego końca legislacji poselskiego projektu o Straży Kolejowej. – oświadczył Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. Poseł nadal podtrzymuje swój pomysł na wyodrębnioną, podległą MSWiA służbę – Straży Kolejowej. Ma ona być prewencyjną formacją „pierwszego kontaktu”, która będzie wyspecjalizowana w zabezpieczeniu osób i mienia na sieci kolejowej i obszarach kolejowych. Piechociński zdumiony jest tym, że za projektem likwidacji SOK optowali przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, gdyż oznaczać to będzie znaczące obciążenie finansowe dla rynku kolejowego, który (w odróżnieniu od dróg) będzie z własnych środków finansował bezpieczeństwo na torach.

- Zabierzemy więc 150 milionów kolei na firmy ochroniarskie, a przed wyborami, dla propagandy będziemy mówić o promocji budżetowej ( na około 50 mln złotych ) "Tirów na tory"? – pyta retorycznie poseł.

źródło: Kolejowa Oficyna Wydawnicza

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 23-02-2010, 16:49    Odpowiedz z cytatem

chester:
Cytat:
SOK nie chroni towaru przewoźnika za darmo. Za to się (słono) płaci.
Polecam ustawę o ochronie osób i mienia, a szczególnie zapisy o warunkach jakie powinna spełniać firma prowadząca działalność gospodarczą w tym zakresie.

Piechociński:
Cytat:
...oznaczać to będzie znaczące obciążenie finansowe dla rynku kolejowego, który (w odróżnieniu od dróg) będzie z własnych środków finansował bezpieczeństwo na torach.
Pan poseł w obronie swojego pomysłu posuwa się do demagogii. Policja drogowa czuwa nad bezpieczeństwem ruchu drogowego a nie mienia drogami przewożonego. I takie bzdury mówi wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 23-02-2010, 18:50    Odpowiedz z cytatem

Gdyby były to pieniądze Pana Piechocińskiego,mówił by inaczej.Tak wszystko do jednego wora kiedyś PKP a teraz budżet państwa,ot fachowiec od całej infrastruktury-żenada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-03-2010, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Niepokój w SOK

Ostatnie publikacje prasowe dotyczące decyzji Rady Ministrów w sprawie likwidacji Straży Ochrony Kolei i powołania nowej służby specjalistycznej w Policji wzbudziły niepokój w szeregach Straży Ochrony Kolei - czytamy na stronie Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei.

Nic dziwnego ponieważ doniesienia medialne przekazują informację o likwidacji Straży Ochrony Kolei, jako fakt dokonany.

Tymczasem fakty są takie, że o przyszłości Straży Ochrony Kolei zadecydować może tylko parlament , ponieważ projekt rządowy ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym i innych ustaw, musi przejść proces legislacyjny, a o losach Straży Ochrony Kolei zadecyduje tylko i wyłącznie parlament RP.

Przypomnieć należy, że w sejmie trwają prace nad poselskim projektem ustawy o Straży Kolejowej, który przeszedł już pierwsze czytanie w Sejmie RP, a obecnie jest rozpatrywany przez połączone Komisje Infrastruktury oraz Administracji i Spraw Wewnętrznych. Projekt ten, zakłada przekształcenie Straży Ochrony Kolei w Straż Kolejową i nadanie formacji większych uprawnień, co zdecydowanie zagwarantuje zwiększenie bezpieczeństwa na obszarach kolejowych.

Ostatnie posiedzenie połączonych Komisji Infrastruktury oraz Administracji i Spraw Wewnętrznych pokazało, że projekt ustawy o Straży Kolejowej (druk sejmowy nr 510) ma duże poparcie wśród parlamentarzystów. Dalsze prace na projektem, odbędą się w komisjach prawdopodobnie w marcu br. i zdecydują o ostatecznym kształcie projektu ustawy, który zostanie następnie skierowany do drugiego czytania w Sejmie RP. Dopiero wtedy posłowie podejmą decyzję o przyszłości Straży Ochrony Kolei.

Do tego czasu proszę wszystkich funkcjonariuszy o zachowanie spokoju i dalszą, jak najlepszą realizację nałożonych zadań. Niepokój jaki wzbudziły wśród funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei ostatnie doniesienia medialne, nie może wpłynąć na jakość wykonywanej służby, bo mogłoby to narazić zdrowie i życie osób korzystających z usług kolei oraz pracowników kolejowych.


źródło: KG SOK

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 14-03-2010, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Może ktoś wie co dalej z tymi ustawami o SOK,która ma większą szansę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 17-03-2010, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Witam.Ja mam pytanie innego pokroju...w gruncie rzeczy także o SOK
Mam 19 lat i że jako od małego miałem marzenia w przyszłości pracować na kolei(marzenia ściętej głowy),doszedłem do wniosku iż praca w Straży jest chyba najbardziej do osiągnięcia.
Czy są obecnie jakieś przyjęcia?I czy są na to jakieś konkretne okresy,że tylko w danym terminie następuje rekrutacja?
No i jak to wszystko wygląda,jakie papiery składać konkretnie i gdzie itp. (komenda regionalna?,posterunek?)
Ciekawi mnie także egzamin(y),czy ogólnie łatwo je zdać i jakie trzeba mieć predyspozycje.
No i inne ciekawostki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
12009477

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 17:25    Odpowiedz z cytatem

wystarczy spojrzeć na niektórych SOKisów i widać odrazu czy łatwo zdać egzaminy Śmiech

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 17-03-2010, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ciekawi mnie także egzamin(y),czy ogólnie łatwo je zdać i jakie trzeba mieć predyspozycje.
Starałem się kiedyś aplikować tam - nie ma szans, bo nie mam wystarczająco szerokich pleców...

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl