INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - EN77, EN81 obiegi

burek132 - 02-01-2012, 17:24
Temat postu: EN77, EN81 obiegi
Na jakich pociągach można spotkać małopolskie EN77 i EN81?
absolutus1 - 02-01-2012, 18:26
Temat postu:
En 81 można spotkać odstawione rdzewiejące w Suchej na towarowym i w Płaszowie. W zamian małopolska dostanie 6 używanych spalinowych złomów które za pół roku tez się popsują i tez będą stały Very Happy
cezary1 - 02-01-2012, 18:51
Temat postu:
EN 81 to największy niewypał do Tarnowa, Trzebini, Kozłowa za małe. Na Kryniczankę i Zakopiankę za słabe sprężarki . Trzeba je zakonserwować i czekać jak PLK w piątym kwartale 20.... roku zelektryfikuje linię do Balic.
urban2604 - 02-01-2012, 19:14
Temat postu:
EN81 byłby dobry na kursy Trzebinia - Oświęcim , po zrobieniu tej idiotycznej relacji frekwencja strasznie spadła , a puszczane są niekiedy EN71 Shocked

Można byłoby na nich spróbować tez uruchomić więcej kursów np z Wadowic do Krakowa


jeden EN77 ostatnio jeździł na Oświęcim , ale teraz chyba głównie na Zakopane jeżdżą
Martin890724 - 02-01-2012, 19:59
Temat postu:
Takie małe cuda przydały by się na Bielsko Wadowice. W sam raz zrobić kilka dodatkowych relacji i siadły by jak nie wiem tylko ciężko przekonać do tego beton. Lepiej niech dzieje się jak w tym przysłowiu: " Poloneza czas zacząć - powiedziała korozja do korozji " ;D
CottonwoodEN71 - 02-01-2012, 23:32
Temat postu:
A ich sprężarki dałyby radę na Bielsko - Wadowice? Mam wątpliwości.
EN81 były też wpisane w obieg na Kraków - Oświęcim p. Spytkowice.
MK_Rabka - 03-01-2012, 00:05
Temat postu:
2 EN77 jeżdżą na Zakopiance:
1.) Kraków "Kasprowy" 33120 Zakopane -> 22120 "Janosik" Kraków
2.) Kraków "Janosik" 33122 Zakopane -> 22122 "Kasprowy" Kraków

EN61 ma najczęściej taki obieg:
Sucha 5521 Zakopane -> 5028 Kraków -> 5527 Sucha

Ostatnio w Suchej EN81 nie było, ale był Sa109. EN81 powinni śmigać na Kraków - Oświęcim via Skawina i niekiedy tam śmigają.
Układ osi na linię 117 jest ok, jest to też linia górska bardziej pod względem łuków niż podjazdów jak jest na Kryniczance - myślę, że dało by się je wysłać, chociażby na Kraków - Wadowice.

W każdym razie coś jest z nimi nie tak, bo od 4 lat nikt ich nie kupił.
pospieszny - 03-01-2012, 00:23
Temat postu:
Cytat:
A ich sprężarki dałyby radę na Bielsko - Wadowice?

Spokojnie, nie demonizujcie tego podzespołu.
Pojazdy mają dopuszczenie i świadectwo eksploatacji, zaręczam nie ma w nich nic o pochyłości toru i profilu linii Śmiech
Janosik - 03-01-2012, 00:43
Temat postu:
MK_Rabka napisał/a:

Układ osi na linię 117 jest ok, jest to też linia górska bardziej pod względem łuków niż podjazdów jak jest na Kryniczance - myślę, że dało by się je wysłać, chociażby na Kraków - Wadowice.


Właśnie z łukami jest problem... Bo pojazd się poziomuje i przy dużej ilości łuków sprężarka nie daje rady.
pospieszny - 03-01-2012, 08:40
Temat postu:
Janosik, Z całym szacunkiem, powtórzę to o czym już wspomniałem.
Pojazdy wymienionej serii nie mają ograniczeń czy też braku dopuszczeń do eksploatacji na konkretnych liniach.
Są dopuszczone do eksploatacji na sieci PLK bez względu na profil linii czy też wielkości przechyłki zastosowanej w łukach.

Każdy wadliwie działający podzespół w sprawnym pojeździe musi działać prawidłowo. Bez względu na krainę geograficzną czy tez porę dnia.
W przeciwnym wypadku pojazd nie jest używany do ruchu.
danio - 03-01-2012, 10:05
Temat postu:
EN81 mogłyby jeździć na Czechowice - Oświęcim , ale oczywiście
cyt : " województwom małopolskie nie jest zainteresowane wpuszczaniem swoich składów do województwa śląskiego"
A byłyby w sam raz na obsługę tej linii . Maks 40 osób jeździ (poza wybranymi kursami gdzie frekwencja sięga nawet 70 - 80 osób
pospieszny - 03-01-2012, 12:44
Temat postu:
To gdzie i jak mogłyby jeździć determinuje też posiadanie autoryzacji przez majstrów z PR na ten tabor Sad
danio - 03-01-2012, 13:03
Temat postu:
To też nie jest problem .
W tej chwili dwa (001 i 007) jeżdżą na odcinku Oświęcim - Kraków Główny przez Skawinę
i regularnie stoją po 6-7 godzin w Oświęcimiu .
Czy to taki problem żeby umożliwić wykonanie 2-3 kursów do Czechowic , a na tej trasie 2 EN81 wystarczą na spokojnie . Ja już próbowałem to rozpisać i można tak zrobić ,
ale oczywiście lepiej ......:
http://www.rynek-kolejowy.pl/29883/Malopolska_Zamiast_pociagow_linia_busowa.htm

.... puścić busy . Twisted Evil
burek132 - 03-01-2012, 13:36
Temat postu:
A co jeździ na trasie Kraków - Wieliczka?
danio - 03-01-2012, 13:36
Temat postu:
EN71 , EN77 , EN57
burek132 - 03-01-2012, 13:50
Temat postu:
A są jakieś pociągi na trasie Kraków-Wieliczka na których pewne jest spotkanie EN77?
danio - 03-01-2012, 14:19
Temat postu:
Są takie gdzie szansa jest bardzo wysoka (jeden przyjeżdża po 16 do Oświęcimia , na pewno też jeden wyjeżdża po 6 do Trzebini
pp - 03-01-2012, 20:17
Temat postu:
To może małe przypomnienie:
Pułtuś napisał/a:
Ile razy mam trajkotać o tym samym... A Wy udajecie że nie przyswajacie tego do wiadomości. To może pogrubie, dotrze do Was raz a dobrze...
Szynobusy serii EN81 nie nadają się do jazdy górskiej ! toteż MZPR bardzo by chciał puszczac EN81 na Kryniczance, Zakopiance, czy Sucha-Zywiec, ale po prostu nie daja sobie rady ! Z braku innego taboru kursuja tam stare EN57. Przymiarki do uruchomienia ruchu EN81 na Kryniczance były , nawet obiegi były gotowe (Stad nieszczesny kurs z TArnowa do KRakowa o 23:30) ale niestety ze wzgledu na kwestie techniczne, nie dało rady

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=203699#203699

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=203859


I dlatego mamy takie modernizacje:
http://inforail.pl/text.php?id=37402

Nowak napisał/a:
Witam wszystkich,
odnośnie tego przetargu Arrow http://inforail.pl/text.php?id=37402

Modernizacja polegać będzie na:
-modernizacji 2 sztuk pojazdów EN-81 będących własnością Województwa Świętokrzyskiego, polegająca na:
· wymianie dotychczasowych sprężarek powietrza na charakteryzujące się większą wydajnością i niezawodnością
w zasilaniu układu powietrznego,
· montażu systemu zliczania pasażerów i pomiaru punktualności, który będzie zbieżny z systemem, jaki zostanie zamontowany w 4 pojazdach zakupionych obecnie przez Województwo,
· modernizacji klimatyzacji na bardziej wydajną,
· montażu automatów biletowych (w uzgodnieniu z PR),
· modernizacji systemu smarowania obrzeży kół na natryskowy,
· modernizacji siedzeń na bardziej ergonomiczne.
Dodatkowo pojazd będzie pomalowany w sposób podobny do nowego elfa, czyli zmieni całkowicie swoje oblicze wizualne.
info z Urzędu Marszałkowskiego

http://infokolej.pl/posting.php?mode=quote&p=181847

Teraz pytanie za 100 pkt.: Jeśli Świętokrzyskie chce i może EN81 zmodernizować, to czemu Małopolska tego nie robi? Kto zapyta Marszałka? Ochotnicy wystąp! Bo mi juz korespndencja z Małopolskim UM bokiem wychodzi.
Turysta - 03-01-2012, 20:24
Temat postu:
burek132 napisał/a:
A są jakieś pociągi na trasie Kraków-Wieliczka na których pewne jest spotkanie EN77?

Dzisiaj odjazd z Krakowa Głównego 18:52 do Wieliczki jechał Acatus. Z peronu 1, z toru 9. Paradoksalnie na torze 11 stał pociąg (brudny kibel) do Tarnowa (odjazd 19:03) a ten Acatus do Wieliczki to był EN77 - 002 (Jaskółka)...
pospieszny - 03-01-2012, 23:44
Temat postu:
Cytat:
Jeśli Świętokrzyskie chce i może EN81 zmodernizować, to czemu Małopolska tego nie robi?

Niech zgadnę: Małopolska nie ma aż taki mocno "górskich" linii Śmiech
Turysta - 04-01-2012, 22:06
Temat postu:
Dzisiaj:
EN77 - 003 (Jura) jako 30230/30231 Oświęcim (odj. 12:27) - Wieliczka

EN81 (nr nie dowidziałem) jako 33025 Kraków Główny (odj. 14:40) - Oświęcim.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group