| Cytat: |
| Dopiero teraz się obudziliście jak konkurencja wam depcze po piętach?
|
| Cytat: |
| a co robili związkowcy z PR Wrocław jak dyrektorzy Pawicki |
| Cytat: |
| Tylko trzeba także pomyśleć o ludziach, którzy mają 20 i więcej lat pracy w różnych spółkach PKP. |
| Cytat: |
| Najlepiej waszym zdaniem ponad tysiąc ludzi wyrzucić na bruk |
| Cytat: |
| O matko! Ponad tysiąc ludzi pracuje w PR Wrocław? |
| Cytat: |
| Co taka armia kolejarzy robi w zakładzie uruchamiającym kilkadziesiąt pociągów? |
| Dolnoślązak napisał/a: |
|
Czy pisząc, że pracownicy boją się, że mogą utracić pracę to dla Ciebie nie ma żadnego problemu |
| Cytat: |
| gdzie masz te kilkaset pociągów osobowych PR na Dolnym Śląsku?
|
| Cytat: |
| Przecież nic tak nie uzdrawia rynku jak konkurencja. Czyż nie? Chyba, że marzy wam się monopol PR na dolnośląskich torach i wieczyste gwarancje pracy przewozowej i zatrudnienia? Sorry, ale to nie w tym ustroju - komuna padła 20 lat temu. |
| Cytat: |
| Dlaczego wtedy pracownicy Sekcji Pasażerskiej w Jeleniej Górze nie bali się utraty miejsc pracy, nie pisali petycji do Marszałka? Dopiero teraz gdy dzięki UMWD zwiększa się liczba połączeń regionalnych, wy lamentujecie i ryjecie pod KD.
|
| Cytat: |
| Dlaczego wtedy pracownicy Sekcji Pasażerskiej w Jeleniej Górze nie bali się utraty miejsc pracy, nie pisali petycji do Marszałka? |
| Cytat: |
| Dolnoślązak, nie widzę powodu do niepokoju. Nawet jeśli zlikwidują sekcję w Jeleniej Górze to przecież ludzie na stanowiskach liniowych zostaną, bo robota dla nich nadal będzie. Zabraknie miejsca tylko dla naczelników sekcji i 4-5 innych osób siedzących w biurze, ale to chyba dobrze, bo im mniej biurwy tym lepiej. |
| Cytat: |
| O naczelników się nie martw, bo włos im z głowy na pewno nie spadnie. Dostaną stołek w biurze zakładu. W spółkach PKP ze zbędnych naczelników robi się kolejnych kontrolerów, inspektorów lub instruktorów. |
| Cytat: |
| ponieważ nie wiadomo, co szykuje spółka "Intercity", od nowego rozkładu jazdy tj. od grudnia. |
| Cytat: |
| jest jeszcze sprawa "Sudetów", które do Jeleniej Góry już nie jeżdżą i nawet pojawiła się na forum propozycja "zastępczego" pociągu IR:
|
| Cytat: |
| Związki zawodowe działające w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych we Wrocławiu zwróciły się z prośbą do marszałka województwa Marka Łapińskiego o pilne zorganizowanie spotkania dotyczącego proponowanych zmian w funkcjonowaniu DZPR.
|
| Cytat: |
| Brawo. Napierw likwiduje się gniazdo we Wrocławiu, żeby teraz je obsadzić drużynami z odległych miejscowości.
Gdzie są związki? |
| Cytat: |
| Zmiana schematu organizacyjnego zakładu nie oznacza że np. kondi z Jeleniej będzie dojeżdżał dla wykonywania swoich czynności np. do Wrocławia, czy Rawicza. |
| Cytat: |
| A kto będzie odpowiedzialny za obsługę rewidencką w Kłodzku? |
| Cytat: |
| W planach UMWD jest całkowita likwidacja PR Wrocław, co od jakiegoś czasu jest tajemnicą Poliszynela. |
| Cytat: |
| Dzisiaj słyszałem rozmowę kierownika pociągu PR, który twierdził, że od nowego rozkładu jazdy wszystkie (lub prawie wszystkie) pociągi na linii Wrocław - Legnica - Węgliniec mają przejąć Koleje Dolnośląskie.
Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale czarno to widzę |
| mateusz123 napisał/a: |
| Czy w chwili obecnej we Wrocławiu są rewidenci PR czy wszystkie manewry itd robią rewidenci IC ewentualnie kierownicy PR? |
| Wrocławiak napisał/a: |
| Dyrekcja Zakładu PR Wrocław w dniu 20.09.2013 r. na spotkaniu z pracownikami z Węglińca uprzejmie poinformowała pracowników gniazda drużyn trakcyjnych, konduktorskich i zaplecza, że zostaną zlikwidowane tam miejsca pracy |
| Wrocławiak napisał/a: |
| Dyrekcja Zakładu PR Wrocław w dniu 20.09.2013 r. na spotkaniu z pracownikami z Węglińca uprzejmie poinformowała pracowników gniazda drużyn trakcyjnych, konduktorskich i zaplecza, że zostaną zlikwidowane tam miejsca pracy |
| Cytat: |
| Możecie próbować swoich sił, składając CV. |
| Cytat: |
| Dolnoślązak, nie podzielam twego entuzjazmu. |
| Cytat: |
| Mamy więc nierówne traktowanie kandydatów do pracy w KD, polegające m.in. na tym, że byli pracownicy PR są faworyzowani poprzez mniejsze wymagania dotyczące wykształcenia, brak okresu próbnego, lepsze warunki pierwszej umowy na czas określony. |
| Cytat: |
| Naturalnym jest, że osoba, która przez lata wykonywała dane stanowisko nie musi być tak szczegółowo sprawdzana jak tzw. ,,świeżak". |
| Cytat: |
| Straszymy tu PIP-em i sprowadzamy prawo do absrdu, a nie o to przecież chodzi. |
| Cytat: |
| Przejmowanie przez KD pracownika z PR niejako z automatu (jak to określiła Beatrycze), bez badań i weryfikacji jego przydatności to złamanie prawa pracy i działanie na szkodę spółki. |
| Cytat: |
| Ponadto nie może być tak, że KD faworyzują tylko pracowników PR. A co jeśli do pracy w KD zgłosi się osoba posiadająca niezbędne kwalifikacje i uprawnienia, ale wcześniej pracowała np. w PKP IC? Zostanie odprawiona z kwitkiem, bo ci z PR są faworyzowani?
|
| Cytat: |
| A co z młodymi po szkole, którzy chcieliby pracować na kolei? Gdzie mają zdobyć doświadczenie i kwalifikacje w kolejowym fachu? Na zmywaku z Londynie czy na "śmieciówce" w supermarkecie? A może na bezrobociu? Kto zastąpi starych kolejarzy jeśli nie będzie dopływu "świeżej krwi"? Średnia wieku w PR przekracza 50 lat, co oznacza, że młodzież (do 35 lat) stanowi zaledwie 7% załogi (źródło: raport roczny PR). Chcecie to samo zrobić z KD?
|
| Cytat: |
| Teraz w pociągach KD jest przynajmniej na kim oko zawiesić - widuję młode, ładne, sympatyczne konduktorki. I niech tak zostanie!
|
| Cytat: |
| Dzięki temu załoga KD od początku była i jest chwalona przez pasażerów, ponieważ nie jest skażona pekapizmem, niedasizmem i betonizmem, czego nie można powiedzieć o załodze PR z rodowodem PKP. |
| Cytat: |
| Nie trzeba kończyć kolejowych uniwersytetów, ani mieć 30 lat stażu pracy w PR, żeby kontrolować i sprzedawać bilety w pociągu KD. Zrobi to każdy średnio inteligentny człowiek zgarnięty z ulicy, po krótkim przeszkoleniu.
|
| sheva17 napisał/a: |
| Dlatego najlepszym wyjściem w sensie prawnym byloby przejęcie przez KD całego wojewódzkiego zakładu PR-ów, wtedy mielibyśmy do czynienia z przjęciem pracownika z 23' K. P. |
| Cytat: |
| 2. Ważnym kryterium jest też doświadczenie, to atut pracowników PR-ów. Badania medyczne wszyscy powinni przejść, ale kwalifikacje ludzi z PR-ów to rzecz oczywista. Owszem są wyjątki, ale nie zmienią one reguły. Dlatego najlepszym wyjściem w sensie prawnym byloby przejęcie przez KD całego wojewódzkiego zakładu PR-ów, wtedy mielibyśmy do czynienia z przjęciem pracownika z 23' K. P. |
| Cytat: |
| a resztę rekrutować z ulicy, tak jak dotychczas, żeby stary kolejarski, roszczeniowy, związkowy beton PR nie zdominował KD.
|
| Cytat: |
| I na koniec przypominam wszystkim, że KD nie są dla kolejarzy z PR tylko są dla pasażerów! |
| Cytat: |
| sheva17, jest to nierealne. I Prezes KD nie widzi takiej możliwości przejecia pracowników z PR do KD na podstawie 23" K.P. . |
| Cytat: |
| Dolnoślązak, pytasz dlaczego mam alergię na beton PR. Prowadzę to forum od 9 lat i doskonale pamiętam ile naużeraliśmy się z betonem PR Wrocław o lepszy rozkład jazdy, o pociągi dalekobieżne do Zgorzelca, o likwidację kolejarzowozów itp. Nie kto inny jak ówczesny dyrektor DZPR wygrażał się nam sądami i to na łamach związkowych brukowców dla pracowników PKP. Ludzie zazwyczaj mają krótką pamięć, stąd idiotyczne pomysły niektórych forumowiczy łączenia KD z PR Wrocław. Ja sobie tego nie potrafię wyobrazić.
|
| Cytat: |
| Przypominam, że DZPR był najgorszym zakładem w PKP PR, w którym pierwsze skrzypce w kwestii rozkładu jazdy |
| Cytat: |
| Obiektywnie jednak muszę przyznać, że obsługa pociągów PR stopniowo zmienia się na lepsze, konduktorzy są bardziej uprzejmi dla pasażerów, nie biorą już w łapę, |
| Cytat: |
| KD zatrudniają 300 osób, PR Wrocław chyba z 500 (setka to biurwa) przy podobnej pracy eksploatacyjnej. Połączenie KD z PR Wrocław to powolna śmierć kolei regionalnej na Dolnym Śląsku, gdyż dotacje zamiast iść na pociągi, będą szły na utrzymanie gigantycznego przerostu zatrudnienia.
|
| Cytat: |
| I wówczas zniknęła by "biurokracja", bo Marszałek nie pozwoliłby sobie na utrzymywanie administracji. |
| Beatrycze napisał/a: |
| Śląsk i Dolny Śląsk są najlepszymi dowodami na to, że za likwidację swoich miejsc pracy odpowiadają kolejarze z PR i nikt poza tym. Sami ukręcili na siebie bicz w postaci samorządowej konkurencji. |