Orion napisał/a: |
Kto wybrał to wybrał no cóż demokracja jest a elektorat taki a nie inny delikatnie mówiąc.Teraz to jest taka stajnia Augiasza zamiast kolei że nie wiadomo za co się brać bo wszystko jest w agonii. |
psz napisał/a: |
Już niemal 17 lat temu widziałem w telewizji jak Pendolino pomykało po CMK 250 km/h. Wydawało mi się wtedy oczywiste, że takie podróże są na wyciągnięcie ręki |
Noema napisał/a: |
Tylko patrzeć jak odpowiednie służby zaczną węszyć... |
Cytat: |
W 2010 roku czasowo aresztowano byłego dyrektora spółki „Metro Warszawskie”, Bohdana Z., oraz byłego stołecznego urzędnika Tadeusza N. Aresztowania nastąpiły w związku ze śledztwem CBA oraz prokuratury wrocławskiej w sprawie domniemanej korupcji w związku z zamierzonym zakupem pojazdów firmy ALSTOM. |
Pele napisał/a: |
Jeżeli coś miałoby faworyzować Alstoma w SIWZ, to tylko bezwzględny wymóg tiltu |
Noema napisał/a: |
Co taka cisza? Temat jest niezwykle intrygujący, prawdopodobnie rozwojowy i nikogo to nie rusza? Wszystkie kolejowe "media" milczą! I tylko nasze forum nie boi się kontrowersyjnych tematów. |
Cytat: |
Ciekawe ile nasi wzięli w łapę, bo że wzięli to raczej nie mam wątpliwości. Pytanie tylko kto wziął? |
Pele napisał/a: |
Ostatnim aspektem jest też to, że mielibyśmy je szybciej a być może i taniej, negocjując ich odkupienie... od OBB właśnie, te jeszcze nieodebrane oczywiście.
OBB jak ostatnio czytałem, oficjalnie z powodu kłopotów finansowych, nie zamierza odbierać pozostałej części składów (nie wszystkie jeszcze dostarczono). Dostawy mają (miały?) się skończyć w 2014 r. i część RJ jest w produkcji. |
Pirat napisał/a: |
[...]
Pierwsze składy wyjadą na tory w lutym 2014 r. [...] Pierwszych osiem pociągów znajdzie się w Polsce w lutym 2014 r. [...] |
Areczek napisał/a: |
REXus, minister przetargu nie organizował. |
Cytat: |
A tak na sierio to podróż w Pendolino w II Klasie ma kosztować 60 zł. Ale z kąd do kąd ?? |
yusek napisał/a: |
Kupują najtańszą wersję Pendolino czyli bez wychylnego pudła też źle |
Cytat: |
Jedyny chyba mądry gość. Dokładnie jest to samo w USA. Amtrak Acela wychył jedzie z Waszyngtonu do New York 2:46 minut i przeciętnie ma 40% - 55% zaludnienia przy cenie średnio $230 dolarów. A za Acela zawsze w odstępnie 10-30 minut jedzie Northeast Regional prowadzony klasycznymi lokami HHP-8 bądź nówkami ALP-46 Bombardier z czasem 3:14, za przeciętnie $140 dolarów, i nigdy nie ma w nich wolnych miejsc, Full jeździ. Podejrzewam ze w Polsce będzie to samo. Jesli sie wyremontuje szlaki. nic nie stoi na przeszkodzie, by "Borowka" czy Husarz jechal w tym samym czasie co Pendo. |
Cytat: |
Natomiast o zakupie pendolino teraz słyszę od znajomych którzy się nie interesują koleją. Może chodzi wizerunek. Czy jednak wart jest on tyle kasy ? |
sphinx napisał/a: |
...Beatrycze podała dobry przykład - kupujemy masło składające się z tłuszczów roślinnych. |
jubikej napisał/a: |
ile za ta kase dałoby się kupić pociągów np. husarz + 6 wagonów(2x1kl + 4x2kl) na 200kmh?? |
yusek napisał/a: |
A jeszcze takie drobne pytanie czy można wychylność dokupić później czy nie za bardzo. |
kleksograf napisał/a: |
Abstrahując od tego, że jest to właśnie ALSTOM Pendolino, to po co nam wszystkim to wyhylone pudło na tej trasie? Już co najmniej kilkanaście razy było powiedziane, że z wychylonym pudłem czas przejazdu zmniejszyłby się tylko nieznacznie. |
sphinx napisał/a: | ||||
Tabor kupuje się na lata, tylko po co teraz kupować teraz tabor, który pełni możliwości nie rozwinie przez 10 lat? Za te same pieniądze można było kupić coś nie high speed (co dużo lepiej poprawiłoby wizerunek kolei w całym kraju), a o Pendolino za 8 lat gdy faktycznie, w przewidywalnej perspektywie czasowej) zacznie być rzeczywiście potrzebne.
Przynajmniej 30. Byłyby też kilkukrotnie tańsze w utrzymaniu.
Tak, ale to koszt rzędu 20% ceny nowego pociągu. |
Cytat: |
Długość trasy, na której pociągi mogłyby pojechać 200 km/godz. mogłaby się wydłużyć, gdyby pociągi Pendolno były wyposażone w tzw. „wychylne pudło”, ale zamówione przez PKP Intercity składy będą miały jedynie możliwość montażu takiego systemu w przyszłości. |
sphinx napisał/a: |
Będą wyłącznie najdroższe pociągi w Polsce bez żadnej konkurencji czy alternatywy. |
czytelnik napisał/a: |
Cóż to dla naszych urzędników jakiś tam Chopin czy inne..., jak nie będzie wyjścia... to się odwoła i już.
Albo zbudujemy CMK II - kto bogatemu zabroni ?! Przecież my... nie takie rzeczy... Panie Dzieju ! |
Pułtuś napisał/a: |
Kolej ma byc dla ludzi, a nie dla biznesmenow... |
Pułtuś napisał/a: |
A to że ludzie odwrócą sie od kolei, bo nie każdego bedzie stac na bilet za 300 zl a nie kazdy bedzie mial ochote telepac sie przez Radom do Warszawy 5,5 godziny - kogo to obchodzi?. |
Beatrycze napisał/a: |
Waldemar, napisałeś głupotę. ... |
Cytat: |
Z Nonpendolino ma korzystać np. Łódź. Oni mają sprecyzowane wymagania odnośnie komfortu i cen, więc dopłaty były oczywiste |
Cytat: |
Wszyscy mają pretensje do PLK-i, że nie posiada torów, po których można jeździć 250-300km/h, urządzeń ETCS, czy wreszcie podstacji trakcyjnych rozmieszczonych na tyle gęsto bądź bądź posiadających na tyle dużą moc, by sprostać zapotrzebowaniu na nią przy jeździe pociągu z prędkością cirka 250km/h? |
Cytat: |
Zakup pociągów dużych prędkości miałby sens wtedy i tylko wtedy, gdyby KDP była co najmniej w fazie tyczenia w terenie, względnie CMK i linia Warszawa - Gdańsk były co najmniej w początkowej fazie przebudowy na 250 km/h. |
Cytat: |
Wspomniana przez mnie początkowa faza przebudowy CMK-i na 250 km/h dotyczy przede wszystkim podstacji zasilających |
Rodriges napisał/a: |
Umowę z Alstom'em mozna rozwiązać. Jest w niej klauzula, że zakup jest uzależniony od otrzymania środków unijnych. Alstom na własne ryzyko podjął się produkcji Pendolino dla Polski (w wersji bez tilta).
Mnie się jednak wydaje, że ktoś z którejś porzedniej ekipy wziął w łapę i teraz nie ma odwrotu. |
snajper napisał/a: |
Aha to chyba że tak. Tak czy inaczej skoro sieć nie wytrzymuje Pendolino, to tym bardziej do czego ono komu. To była decyzja reklamowa by Kowalski myślał, że teraz są fajne pociągi (na które go i tak nie stać), tymczasem kasa wydana pochopnie i bez przemyślenia, można by lepiej ją zainwestować. W polskie produkty i nie koniecznie z Vmax ponad 200. Jak opisałem w poprzednim poście. |
bandi56 napisał/a: |
a tak z ciekawości,wie ktoś jaka lokomotywa ciągnie to pendolino |
Pirat napisał/a: |
Były prezes PKP Intercity: Każdego roku budżet państwa będzie musiał dopłacać do Pendolino ok. 180 mln zł. Czy w takim razie jest sens zakupu? |
DarekP napisał/a: |
Taki półsprzęg posiada każdy EZT i możesz skorzystać z każdej lokomotywy lub innego pojazdu ze sprzęgiem śrubowym. Popatrz na filmiki z trasy, Pendolino jechało spięte z normalnymi wagonami. |
OS_24 napisał/a: | ||
A czemu nie było podpięte do lokomotywy tylko jeszcze platforma? |
Cytat: |
Fitting the passive tilt mechanism specified in the tender to all 59 trains costs less than CHF 100 million in total. But the new technology obviates the need for well over CHF 1 billion worth of infrastructure expansion. It also generates increases in capacity and stability throughout the entire network thanks to the additional timetable leeway mentioned earlier. |
xMICHCIOx napisał/a: |
snajper, zrozum! W Polsce wychylne pudło to zbędny gadżet. Linia CMK to głównie linia prosta, linia do Gdańska nie zawiera specyficznych łuków gdzie skład musiałby użyć wychylnego pudła, różnica w czasie przejazdu do dosłownie do trzech minut. |
Cytat: |
Do tego wreszcie będziemy mieli tabor do testowania wszelkich składników infrastruktury – od obiektów inżynierskich przez nawierzchnię do sieci i jej zasilania, po systemy srk i ETCS. Jest to równie ważne jak prędkości planowe, bo stymuluje rozwój krajowej technologii. I przyda się nam przy budowie „Ygreka” oraz podnoszenia V na samej CMK oraz innych liniach. |
Cytat: |
Dla tych, dla który jest on za szybki mam mały konkursik [...]. Oto on w postaci pytań:
1) Jaki procent szynobusów Pesy i Newagu i na jakim procencie swoich PLANOWYCH tras wykorzystują one swoją V maks eksploatacyjną 120 km/h. Dziś – tu i teraz 2) Jaki procent ezetów Pesy i Newagu i na jakim procencie swoich PLANOWYCH tras wykorzystują one swoją V maks. 160 km/h. Dziś – tu i teraz. 3) Jaki procent elektrowozów EU 44 Husarz i na jakim procencie swoich tras wykorzystują one swoją V maks eksploatacyjną 200 km/h (dla 3 kV DC). Dziś – tu i teraz. 4) Jaką V maks eksploatacyjną mają składy zespolone ICE 1 oraz ICE 2 i z jaką prędkością maksymalną jeżdżą w ruchu planowym na sieci niemieckiej. Dziś – tu i teraz, czyli od kilkunastu lat. 5) Jaką V maks eksploatacyjną mają składy zespołowe ICE 3 i z jaką prędkością maksymalną jeżdżą one w ruchu planowym na sieci niemieckiej. Dziś – tu i teraz, czyli od kilkunastu lat. |
Cytat: |
To bardzo drogi w utrzymaniu gadżet. |
Pirat napisał/a: |
Jak wpłynie infrastruktura kolejowa na pendolino?
Pasażerowie nie powinni mieć żadnych złudzeń! Superszybkie i supernowoczesne Pendolino będzie się wlec przez Polskę, tak jak stare lokomotywy. Dlaczego? Bo infrastruktura kolejowa jest w fatalnym stanie. Eksperci nie mają co do tego żadnych wątpliwości – 2,5 mld zł wydane na Pendolino zostały tak naprawdę wyrzucone w błoto. Czytaj dalej... |
jubikej napisał/a: |
Dajcie spokój z tymi wagonami, od tego cały świat odchodzi i w IC myślą podobnie. Wagony docelowo to pewnie zostaną na nocnych pociągach gdzie potrzeba będzie sypialek i kuszetek. |
jubikej napisał/a: |
Dajcie spokój z tymi wagonami, od tego cały świat odchodzi i w IC myślą podobnie. Wagony docelowo to pewnie zostaną na nocnych pociągach gdzie potrzeba będzie sypialek i kuszetek. |
jubikej napisał/a: |
Do kolegów powyżej zauważcie trend w IC, robi się zakupy EZTów nie nowych loków i wagonów. A wiadomo póki co trzeba czymś jeździć więc modernizuje się stare wagony bo od razu całego parku maszynowego się nie wymieni. . |
jubikej napisał/a: |
Dlaczego koleje regionalne inwestują w szynobusy a nie loki + wagony?
Firmy ze względu na utrzymanie taboru wybierają takie rozwiązania bo jest łatwiej. |
rufio198 napisał/a: |
W ruchu dalekobieżnym w dalszym ciągu w większości krajów Europejskich jeżdżą składy wagonowe - więc bądź tak miły i nie mów że na całym świecie odchodzi się od składów wagonowych. Mijasz się po prostu z prawdą.
No chyba że uznamy tak jak Taurus wymienił OBB, CD , oraz parę innych spółek z różnych krajów są zacofane i nie powinniśmy się na nich wzorować |
Cytat: |
Ale spójrzmy na Szwajcarię, tam też komunikacja opierała się na lokach i wagonach, a tu coraz więcej EZT i to jedno i dwupokładowych. |
Cytat: |
Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity przyznała, że faktycznie, kiedy pociąg EIC Premium znajdował się już w Trójmieście, miał miejsce incydent z grafficiarzem, który pomalował część składu czarną farbą. |
Pirat napisał/a: | ||
Patrząc na zdjęcia nie zauważam działalności grafficiarza. Graffiti robi się na burcie, oknach - generalnie w eksponowanym miejscu. A tutaj co mamy? Jakieś otarcia przy dolnych krawędziach, jakby skład zahaczył o zbyt wystający peron. Myślę, że to kolejarze dali plamę i teraz zrzucają winę na grafficiarzy. Dla mnie to się kupy nie trzyma! |
Pawel_15 napisał/a: |
Wygodniej siedziało mi się w stojących na torze obok produktach Pesy: Impuls... |
pawelu napisał/a: |
Teraz tylko rozsądna polityka cenowa, i Polski Bus na linii do Gdańska i Wrocławia na pewno będzie musiał ograniczyć swoją działalność, bo to niestety dwie linie gdzie wygrywa z PKP. |
Cytat: |
A mnie ciekawi ile prawdy jest w tym że podczas pierwszej wizyty w Warszawie na przeglądzie ( tydzień po przyjeździe do Polski) Pendolino miało toczone zestawy ? Bo taka uporczywa plotka/informacja* krąży wśród kolejowej braci w stolicy |
Dudzio napisał/a: |
Możliwości:
- Nie można już było dać więcej gazu. Silniki trakcyjne też mają jakieś ograniczenia. |
Cytat: |
A jaką katalogową prędkość maksymalną ma Pendolino? |
Dudzio napisał/a: |
Możliwości:
- Nie można już było dać więcej gazu. Silniki trakcyjne też mają jakieś ograniczenia. - Skończył się odcinek testowy. - Skład przestawał być stabilny i zagrażało to bezpieczeństwu obsługi. |
Cytat: |
Klątwa dotyka macherów cudownego kontraktu Pendolino. Nadzorujący minister Sławomir Nowak podał się do dymisji a szef rady nadzorczej PKP, Krzysztof Opawski, umarł po krótkiej ciężkiej chorobie. „I nie było już nikogo” jak pisywała Agata Christie.
Czytaj dalej... |
Cytat: |
293 km/h na CMK – czyli czy potrafimy wykorzystać szansę?
Wydawałoby się że tytułowe pytanie jest retoryczne. To znaczy że niewykorzystanie osławionych już prób ED 250 Pendolino na linii CMK do szybkiego podniesienia prędkości podróżnej wydaje się niedorzeczne. Ale wcale tak nie jest – „na kolei” bowiem wszystko jest możliwe. A szczególnie „na kolei” państwowej, wstrząsanej przez polityczne tornada i chaos, czego przykładem moim zdaniem było ostatnio bardzo szkodliwe dla całej kolei zdymisjonowanie wiceministra Andrzeja Massela - pisze na blogu Robert Wyszyński. |
Cytat: |
– Inwestycja takiego kalibru powinna stanowić impuls do rozwoju polskiej kolei – przyznaje Czesław Warsewicz, były szef PKP Intercity. |
Cytat: |
PKP Intercity od dawna marzą się szybkie pociągi klasy TGV, ale odkładały zakupy na później. Nie było pieniędzy na takie inwestycje, a poza tym nie bardzo byłoby po czym jeździć, ponieważ infrastruktura kolejowa nie jest przystosowana do dużych prędkości. Po przyznaniu Polsce praw do organizacji piłkarskich mistrzostw Europy przewoźnik uznał jednak, że nie ma co czekać. - Podjęliśmy decyzję o kupnie 20 składów w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat - mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP IC.
Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/bedziemy-miec-tgv,904953?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox |
Cytat: |
Pod koniec wakacji PKP IC złoży do Brukseli komplet dokumentów niezbędnych do wydania zgody na taką inwestycję. Następnie rozpisany zostanie przetarg na zestawy zespolone. Jak zapowiada Czesław Warsewicz, prezes PKP IC, pewne jest jedno: na mecze Euro 2012 kibice będą jeździć z prędkością powyżej 200 km/h.
|
Pirat napisał/a: |
Czy przy zakupie Pendolino doszło do działań, który mogły skutkować wyrządzaniem spółce PKP Intercity poważnej szkody majątkowej, przy jednoczesnej utracie środków publicznych? Wydawca portalu naKolei.pl - Czesław Warsewicz przesłał w związku z tym pismo do wicepremier i Minister Infrastruktury i Rozwoju - Elżbiety Bieńkowskiej, w którym prosi o wnikliwe zbadanie całego procesu przetargowego.
Treść pisma TUTAJ |
beton44 napisał/a: |
Ja tak się trochę zacząłem zastanawiać
czy - w związku z postępującym upadkiem infrastruktury w dziedzinie urządzeń SRK - do Pendolina będzie się dało podawać berła - te okienka takie malutkie |
Cytat: |
Nie. W ogole co to za pytanie? |
sebek napisał/a: |
Ciekawy jestem, ile par Pendolino pojedzie do Katowic/Bielska, bo skoro mają jeżdzić EC, razem z przywracaną od grudnia 2014 EC Praha, to mamy 4 pociągi EC. Pendolino pewnie wejdzie zamiast Górnika, Ondraszka, Beskidów i Klimczoka, czyli kolejne 4 x.
Chyba wrzucą jakieś Pendolino w rel. Katowice - Gdynia, bo też w temacie jest cisza, ile tych pociągów pojedzie z Trójmiasta do Katowic. Żeby się nie okazało, że z wielkich zapowiedzi o połączeniach Gdynia - Katowice, zrobią tylko 1 lub 2 pociągi, a reszta w rel. Warszawa - Katowice. |
Rodriges napisał/a: |
Jedno nie ulega wątpliwości. Za zakup Pendolino ktoś powinien pójść siedzieć. |
Marcel Štancl napisał/a: |
Napewno bede od grudnia 2014 EC Praha Pendolinom? |
Waldemar napisał/a: | ||
Jasne. Tak bez dowodow winy i dzialania umyslnego na szkode. Tak pokazowo. Nie ograniczajmy sie, stryczek! NIK to bada zgodnie z oswiadczeniem wiec ciekaw jestem jakie beda wyniki... |
dak04 napisał/a: |
W podanym przeze mnie linku jest częściowe wyjaśnienie. |
irek34 napisał/a: |
Ta sytuacja z Pendolino to jest śmiechu warta.Dzisiaj przeczytałem że na trasie Katowice- Warszawa Centralna ma wynieść 2;40, a ja patrze na bilet z kwietnia 2010 czas przejazdu 2;22. Wyjazd z Katowic 13;00- Warszawa Centralna 15;22 i jak ja mam to rozumieć? |
Cytat: |
Zabawka warta 20 mln euro i sfinansowana z naszych podatków powinna stać w szopie, a nie pod chmurką, bez względu na to co mówią media. |
Cytat: |
trochę rudego na jednym sprzęgu i ot afera |
Cytat: |
A dreamlinery stoją w szopie??? Jak zwykle przesadzasz i szukasz dziury w całym. |
Cytat: |
Mówimy o pociągach |
Cytat: |
może Impulsy, Elfy są "garażowane"? |
Cytat: |
Zabawka warta 20 mln euro i sfinansowana z naszych podatków powinna stać w szopie, a nie pod chmurką, bez względu na to co mówią media. |
Cytat: |
Opieszałość? A ilu prywaciarzy homologowało u nas tabor na 250km/h ? |
Cytat: |
Cała procedura będzie dość skomplikowana, bo to pierwsza taka decyzja w historii urzędu. |
Cytat: |
Oznacza to, że składy Pendolino prawdopodobnie nie będą mogły jeździć po polskich torach już w maju, na co początkowo liczył producent. |
ET05 napisał/a: |
Zamiast już jeździć nawet 160 zamiast niektórych pociągów W-wa - Kraków i Warszawa - Poznań to stoją i rdzewieją. Pięknie K... Pięknie. |
Hapek napisał/a: | ||
Nie mogą jeszcze jeździć |
ET05 napisał/a: |
Przez czyje nieróbstwo? |
Cytat: |
forum osiągnęło poziom onetu... |
DarekP napisał/a: |
Przepraszam, że to napiszę, ale czytając poprzednie komentarze trudno nie odnieść wrażenia, że forum osiągnęło poziom onetu, bo forum kolejowym trudno to już nazwać.
Jeżeli procedura dopuszczenia nowego taboru do ruchu jest powodem do komentarzy na takim poziomie, to czas na refleksję. |
Cytat: |
Zamiast już jeździć nawet 160 zamiast niektórych pociągów W-wa - Kraków i Warszawa - Poznań to stoją i rdzewieją. Pięknie K... Pięknie.
To jest właśnie kretynizm biurokratyczny. Pendolino jeździ po torach w innych krajach od dawna, a u nas oczywiście procedura dopuszczenia do ruchu jest rozwlekła, jakby PKP IC kupiło prom kosmiczny co najmniej. Czy jakaś spalinówka w ogóle jest ot w stanie przepchać? Zderzaki są? |
DarekP napisał/a: |
Można zapytać - jaki Poznań, dlaczego u innych trwa to dłużej (np. Niemcy, którzy przeczołgali nawet wielką trójcę ze Stadlerem włącznie), po co zderzaki do ciągnięcia czegokolwiek? |
DarekP napisał/a: |
Odpowiedzi na te pytania padły wielokrotnie i nie bardzo mnie śmieszą dowcipy na ten sam temat co kilka stron. |
DarekP napisał/a: |
A poza tym luzik, naparzajmy się dalej, ale Pendolino i tak bije na łeb obecną polską produkcję |
Cytat: |
Na zorganizowanej w Iławie konferencji prasowej przedstawiciele PKP PLK poinformowali, że do 9 września zakończy się modernizacja 52-kilometrowego szlaku kolejowego w okolicach Iławy (długość torów na tym odcinku wynosi 116 km). Równolegle prace prowadzone są w okolicach Malborka. Przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że całość prac zostanie ukończona jesienią, aby zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w grudniowym rozkładzie jazdy na trasie Warszawa-Gdańsk pojawił się szybki pociąg pendolino. |
Cytat: |
- To pozwoli na pokonanie trasy z Warszawy do Gdyni w 2,5 godziny - podkreślał rzecznik prasowy PKP PLK Maciej Dutkiewicz. |
Cytat: |
Trasa Warszawa-Gdynia na potrzeby modernizacji i przebudowy tej linii została podzielona przez PKP PLK na 8 odcinków: Nasielsk, Ciechanów, Działdowo, Iława, Malbork, Tczew, Gdańsk i Gdynia. - Wszystkie modernizacje, naprawy i budowy torów, oprócz Iławy i Malborka, są już zakończone - poinformował Dutkiewicz i dodał, że na gotowych już odcinkach położono nowe tory, miejscami wytyczono nawet szlak kolejowy w zupełnie nowych miejscach, by złagodzić zakręty.
|
Cytat: |
Dyrektor projektu modernizacji i przebudowy szlaku kolejowego w okolicach Iławy Jerzy Litka przyznał, że ten odcinek torów pierwotnie miał być gotowy w grudniu ubiegłego roku. - Po zerwaniu torów okazało się jednak, że miejscami jest bardzo miękkie podłoże, czego nie wykazywały wcześniejsze badania i ekspertyzy. W związku z tym musieliśmy wzmacniać to podłoże - powiedział Litka i dodał, że z wykonawcą robót, firmą Budimex aneksowano umowę, wyznaczając czas zakończenia robót na wrzesień tego roku.
Modernizacja torów w okolicach Iławy szacowana jest na 2,2 mld zł. Za te pieniądze zbudowane zostaną 154 obiekty inżynieryjne, w tym wiadukty i mosty, powstanie też 66 rozjazdów, dzięki którym pociągi będą mogły zmieniać tor ruchu (ponad połowa z nich powstanie na stacji Iława), zostaną zbudowane także bezkolizyjne skrzyżowania, przejścia dla zwierząt, wiadukty, a także zbudowane zostanie 128 km sieci trakcyjnej. |
Cytat: |
- Wymienimy także urządzenia sterowania ruchem. Te, które pracują na niektórych stacjach, działają jeszcze od wojny. Zamontujemy na nich najnowocześniejsze, używane na całym świecie urządzenia marki Bombardier - zapowiedział Litka.
Częścią modernizacji linii kolejowej w okolicach Iławy jest montaż ekranów akustycznych. Mieszkańcy Iławy, którzy w czwartek przyszli na spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, skarżyli się, że są one zbyt wysokie (ok. 4 metrów). Mieszkańcy okolic stacji narzekali także, że po robotach modernizacyjnych "drgania są bardziej odczuwalne, a hałas jest większy". Dutkiewicz zapewniał mieszkańców, że "wszystko prowadzone jest zgodnie z prawem i wytycznymi". Samorządowcy z Iławy dopytywali o konkretne terminy budowy przejść podziemnych w tym mieście, związanych z przebudową linii kolejowej, lecz nie zostały one podane ze strony PKP PLK. |
Cytat: |
(...)rozwiązania techniczne pozwalają mu dojechać nawet przy jednym czynnym silniku trakcyjnym |
Horror napisał/a: |
po to, żeby pasażer mógł się poruszać nowoczesnym DALEKOBIEŻNYM składem |
Horror napisał/a: |
Póki co w Polsce nie produkuje się nic poza pociągami regionalnymi.. zresztą po co ja to tłumaczę, to chyba oczywiste jest. |
Cytat: |
PKP odpowiadają, że producent oferując pociągi doskonale znał stan infrastruktury oraz wiedział, że odpowiedni system bezpieczeństwa ERTMS na polskich torach pojawi się dopiero w 2015 roku. Pendolino ma wyjechać na tory w grudniu tego roku. |
Pirat napisał/a: |
PKP Intercity domaga się od producenta Pendolino informacji, kiedy koncern Alstom dostarczy pierwsze pociągi wraz z homologacją pozwalającą na jazdę do 250 km/h - powiedziała PAP rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska.
"Chcemy poznać termin dostawy pierwszych ośmiu składów oraz dowiedzieć się, czy występują jakiekolwiek problemy techniczne w procesie certyfikacji" |
Cytat: |
- powiedziała w środę rzeczniczka. Dodała, że przewoźnik czeka także na pełną dokumentację zamówionych pociągów. "Dokumentacja ta jest konieczna do finalnego odbioru pociągów" - powiedziała. Więcej TUTAJ |
jubikej napisał/a: |
250 pojechali? pojechali. etcs 2 poziomu na sieci plk jest? jest, więc ja nie wiem w czym problem? |
Cytat: |
Kontrakt na zakup Pendolino może zostać zerwany, rząd przyznaje się do błędu! Po miesiącach zaklinania rzeczywistości, że zakup "nowoczesnych" pociągów jest dla Polski skokiem cywilizacyjnym, wicepremier Piechociński przyznał, że nie była to najlepsza decyzja. |
Cytat: |
że Pendolino dla PKP Intercity to jeden wielki przekręt. |
michu77 napisał/a: |
Bo po prostu miał g.wno do gadania i taka jest prawda. |
OS_24 napisał/a: | ||
Ktoś go do stołka przyspawał? |
rufio198 napisał/a: |
A tu ciekawy artykuł z RK - coś innego niż propaganda sukcesu p. Roberta W.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52352/wszystkie_afery_pendolino.html |
Pirat napisał/a: |
Po lekturze tego artykułu można odnieść wrażenie, że Pendolino dla PKP Intercity to jeden wielki przekręt. |
Victoria napisał/a: |
Leszek Miętek prezydent ZZM i Czesław Warsewicz były prezes PKP Intercity.
"Wolne Głosy" TV Republika 19.05.2014 r. |
Cytat: |
Jeżeli kolej ma być konkurencyjna dla samochodów i autostrad to trzeba iść tylko w kierunku KDP. |
maciej30 napisał/a: |
Słyszałeś o CB Radiu? Jest dla ludzi. Nie sądzisz chyba, że przejechalem w takim czasie bez zabezpieczenia się przed poborcami podatkowymi. I to głównie chodziło mi o odcinek Katowice - łódź |
Cytat: |
Tylko, że maszyniście przepisów nie wolno olać, mnie tak. |
Darthlol napisał/a: |
Pendolino zostało zakupione zamian za uratowanie fabryki Fiata, długo nad tym myślałem, ale według mnie jest to jak najbardziej realny i możliwy scenariusz,
przypadek? |
maciej30 napisał/a: |
Wiadomo, że to rozporządzenie które wejdzie w lipcu ma umożliwić homologowanie pendolino do 200 km/h i wyjazd tych składów zgodnie z planem więc moim zdaniem tematu już nie ma. Fakt, że zarówno PLK jak Ministerstwo Transportu zawaliły sprawę ale na kolanie to próbują naprawić i to jest dobre moim zdaniem, lepsze takie rozwiązanie niż wycofanie się z kontraktu czy np. jakieś kary. |
maciej30 napisał/a: |
OS_24. Jeżeli będzie możliwość w I etapie odebrania na 200 km/h to odbiorą, bo póki co szybciej niż 200 i tak nie pojadą, jak tylko pojawią się warunki to homologują na 250. |
maciej30 napisał/a: |
jubikej ETCS - 2 był planowany na linii E-65 pomiędzy Warszawą a Gdynią ale nie wiem czy z niego nie zrezygnowali. Docelowo na CMK będzie ETCS - 2. |
Cytat: |
w lipcu wyjdzie odpowiednie rozporządzenie żeby można było przeprowadzić homologację |
Cytat: |
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia. |
OS_24 napisał/a: |
Były one uszkodzone i miały zamontowane używane części.(...) wykryto m.in. skorodowane części podwozia, uszkodzone śruby, a także używane wcześniej koła, których stan pozostawiał wiele do życzenia. |
Darthlol napisał/a: |
OS_24, bilety od 49 zł, będzie dynamiczny system sprzedaży, będą również honorowane ulgi ustawowe |
Hapek napisał/a: |
OS_24, normalnie to od 49 zł jak napisał Darthlol. A że dla Ciebie pojęcie "dynamiczny system sprzedaży" jest niezrozumiałe, to to już inna kwestia. Człowiek Ci odpowiada na pytanie, to jeszcze problemy robisz. |
Hapek napisał/a: |
Wykonałem 10 przejazdów za złotówkę, więc uważam, że jest coś warte Wystarczy pojąć system sprzedaży. |
Darthlol napisał/a: |
OS_24, bilety od 49 zł, będzie dynamiczny system sprzedaży, będą również honorowane ulgi ustawowe |
OS_24 napisał/a: |
Wykonałeś bo rezerwowałeś 4 miesiące wcześniej i są 2 czy 4 takie miejsca w autobusie. Realne znaczenie ma ile kosztuje większość biletów. |
Cytat: |
To 49zł równie dobrze może oznaczać bilet z Gdyni do Gdańska. Very Happy Wtedy też można śmiało napisać że bilety zaczynają się od tej kwoty. |
Cytat: |
Każdy wie, że hasło reklamowe to jedna z najważniejszych rzeczy w marketingu. W polskim busie, przynajmniej na trasach międzynarodowych jest tylko jedno miejsce za złotówkę. |
Darthlol napisał/a: |
a najciekawsze w Norymbergi wysiadło 68 osób z drugiej klasy
|
Darthlol napisał/a: |
widzę, że mnóstwo osób się wypowiada, a nic o tym nie wie zostawię to bez komentarza |
Darthlol napisał/a: |
poczekajmy na oficjalne stanowisko przewoźnika |
Cytat: |
Co to ma do rzeczy? Ile wsiadło osób w Monachium? To jest równie ważne. |
Cytat: |
Na tym bym zakończył, bo jeśli kolega nie pracuje w PIC, to wie tyle samo ile większość osób, czyli mało co jeśli chodzi o przyszły system sprzedaży. Skoro teraz nawet nie można kupić biletu na odległość poniżej 50 km, ani z przesiadką, to wg mnie porównywanie tego do systemu Deutsche Bahn jest trochę nie na miejscu. Ich strona to inna galaktyka. |
Arek napisał/a: |
Trwają gorączkowe prace w bazach serwisowych PKP Intercity w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Gdyni. Terminy trzeszczą, bo z pracami trzeba wyrobić się maksymalnie do grudnia, kiedy pociągi Pendolino mają wejść do eksploatacji. |
Cytat: |
Trwają gorączkowe prace w bazach serwisowych PKP Intercity w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Gdyni. Terminy trzeszczą, bo z pracami trzeba wyrobić się maksymalnie do grudnia, kiedy pociągi Pendolino mają wejść do eksploatacji. |
maciej30 napisał/a: |
Biznes z pewnością z chęcią będzie z tych pociągów korzystał również. |
maciej30 napisał/a: |
Kiedyś też na CMK były same expresy w ciągu dnia pomiędzy Krakowem/Katowicami a Warszawą i chętnych nie brakowało. |
Desiro2 napisał/a: |
Pomijam kwestię kretyńskiej nazwy EIC PREMIUM, która doskonale obrazuje tępotę umysłową PICni.
|
Cytat: |
E gdzie ja tam będę jechał jakimś premium, pojadę zwykłym pospiesznym |
tomeeek07 napisał/a: | ||
Tu się zgodzę. Typowy Kowalski sobie pomyśli widząc w rozkładzie taki pociąg: "E gdzie ja tam będę jechał jakimś premium, pojadę zwykłym pospiesznym" Nazwa powinna być dla ludzi. "Premium" wg mnie z góry sugeruje coś niedostępnego dla przeciętnej osoby, a przecież nie o to ma tutaj chodzić. |
Noema napisał/a: |
A propos sprzątania składów...
Czy PKP Intercity nie może tego robić własnymi siłami? Koniecznie muszą wynajmować prywatną firmę do sprzątania? To co, pracownicy PKP Intercity nie poradzą sobie ze ścierką, miotłą, mopem? To taka filozofia posprzątać wagon? |
Noema napisał/a: |
andrzej_sz, będzie Pluskwolino.
A propos sprzątania składów... Czy PKP Intercity nie może tego robić własnymi siłami? Koniecznie muszą wynajmować prywatną firmę do sprzątania? To co, pracownicy PKP Intercity nie poradzą sobie ze ścierką, miotłą, mopem? To taka filozofia posprzątać wagon? |
beton44 napisał/a: |
w pociągach IC brudne zagłówki ??? |
beton44 napisał/a: |
A z tymi zakamarkami to tak z ciekawości - chodzisz po wagonie na czworakach i
sprawdzasz palcem kąciki ? |
Cytat: |
Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że w pociągach Pendolino wprowadzona zostanie całkowita reglamentacja miejsc. Oznacza to, że na każde połączenie sprzedawanych będzie tylko tyle biletów, ile jest miejsc siedzących w pociągu. |
maruda napisał/a: |
Może petycja,aby TVN24 i PN puściły ten filmik na swoich antenach?Oni z pewnością o tym wszystkim nie wiedzą,ale jak się dowiedzą to rozpętają taką aferę że hej! |
darian napisał/a: |
No właśnie tekst zobaczyłem w TVN24 . Pokazywali pierwszą stronę Gazety Prawnej . Wyraźnie było widać PECHdolino , ale odnosili się do innego tekstu obok . Więc wiedzą o tekście |
Cytat: |
jest jakieś dziwne parcie żeby pojechać od nowego rozkładu. Bieńkowska obiecała że Pendolino pojedzie ale jej już nie ma więc obietnicę można odłożyć na półkę. |
blakop napisał/a: |
Pozostaje mieć nadzieje, że Unia uzna to za planowe uruchomienie, pomimo sporych uchybień. Bo w przeciwnym razie wszyscy jako podatnicy się do tego dorzucimy. |
pawelu napisał/a: |
Kiedy będzie wiadomo, który skład pojedzie jako Pendolino a który jako normalny, wagonowy EIC? |
Cytat: |
Drodzy Państwo,
Ze względu na trwające prace związane z wdrożeniem nowej oferty w internetowym systemie sprzedaży trwa przerwa technologiczna. O terminie uruchomienia poinformujemy w osobnym komunikacie. Za utrudnienia przepraszamy. |
dddbb napisał/a: |
andrzej_sz, Hapek, Wprowadzenie biletów relacyjnych pokazuje degrengoladę polskiej kolei w wykonaniu firmy IC - wszystkie pociągi wyższej kategorii jadą do i z Warszawy, naszego pępka świata. Więc jeśli chcesz się przejechać z Poznania do Wrocławia, z Krakowa do Katowic, czy też właśnie z Gliwic do Opola (połączonych pięknie zmodernizowaną trasą), to musisz jechać przez Warszawę. Może kiedyś IC ujawni statystyki ile biletów na takich relacjach sprzedała |
Cytat: |
Pojedzie szebciej niż klasyczny skład. |
Cytat: |
86km |
Cytat: |
nie wiem jaka była szlakowa nad morze przed remontem(a za razem skrócenie czasu jazdy), ale pasażerowie na pewno odczują i docenią komfort pendolino |
Cytat: |
Ale jaki komfort konkretnie? |
Cytat: |
Pendolino to kawał dobrej techniki, ale jeśli ma jeździć 160-200 to był zbędny zakup.
|
pawelu napisał/a: |
Ja nie mam zamiaru ulegać opinii żadnych pseudodziennikarzy i polityków, którzy opluwają i mieszają z błotem własny kraj i porównują go do Białorusi i wszędzie wietrzą spisek, tylko kupiłem promocyjny bilet za 49 zł na pierwszy kurs Pendolino z Warszawy do Gdańska i na tej podstawie wydam własną opinię |
Marcel Štancl napisał/a: |
Nerozumiem po co niemoga byc Pendolino Gdansk - Warszawa - Praha? |
aanniiaa napisał/a: |
Dlaczego nikt nie pisze o dzisiejszych "przygodach" Pier...lino? Mam na myśli zwłaszcza incydent w stolicy... |
Borys_q napisał/a: |
a czasem licha siec trakcyjna je psuje. |
Modliszka napisał/a: |
Wszędzie gdzie wprowadzono Pendolino czy TGV czas przejazdu skrócił się przeważnie o połowę, np. z 4 godzin do 2 godzin. W Polsce po wprowadzeniu Pendolino czas przejazdu powrócił do tego z lat 90-tych. Sukcessssss!
http://niewygodne.info.pl/artykul4/01924-Pendolino-wcale-nie-taki-szybki.htm |
Modliszka napisał/a: |
Wszędzie gdzie wprowadzono Pendolino czy TGV czas przejazdu skrócił się przeważnie o połowę, np. z 4 godzin do 2 godzin. W Polsce po wprowadzeniu Pendolino czas przejazdu powrócił do tego z lat 90-tych. Sukcessssss!
http://niewygodne.info.pl/artykul4/01924-Pendolino-wcale-nie-taki-szybki.htm |
Cytat: |
Pendolino - kompromitacja czy wielki sukces? W "TAK czy NIE" |
Cytat: |
WIi-Fi i wzmacniacze sygnału mają być za jakiś czas, tak jak w wagonach tradycyjnych |
Jarul napisał/a: |
Ostateczna porażka? Jak przez lata będą kursować 160 a z rzadka tylko 200 km/h to w sumie tak. Jak w rozsądnym czasie zrobią całą CMK na 230, to nie |
Cytat: |
Natomiast ten artykuł z wGospodarce z lekka propagandowy, tylko w drugą stronę - byle zgnoić pendolino. |
wino napisał/a: |
http://www.wprost.pl/ar/486134/772-mln-dol-grzywny-dla-firmy-produkujacej-Pendolino-Za-lapowki/
A kto dostał łapówkę w Polsce? Pytanie retoryczne bo wystarczy spojrzeć która godzina |
Cytat: |
Ten tabor nie ma szans na siebie zarobić, |
barciur napisał/a: | ||
Przez 30 lat? |
Cytat: |
Jeśli dobrze zrozumiałem tekst z powyższego linku, to przez najbliższe 10 lat Pendolino jest "przywiązane" do tras Trójmiasto-Warszawa-CMK z rozgałęzieniem do Wrocławia przez Opole ,Rzeszowa przez Kraków, Bielska-Białej i Gliwic przez Katowice oraz zobligowane do zatrzymywania się na niektórych dodatkowych stacjach jak np Iława. |
Cytat: |
To samo dotyczyło ED74. Przez 5 lat były "uwiązane" na linii W-wa - Łódź. A potem PKP IC "puściło" je w zasadzie w krzaki. |
pawelu napisał/a: |
Właśnie przyjechałem do Wrocławia Pendolino i jestem mega zadowolony. Nie pierwszy raz podróżuję między Warszawą a jakże uroczą stolicą Dolnego Śląska, ale tak szybko, wygodnie, i komfortowo to jeszcze nie było. |
pawelu napisał/a: |
Jarul: jest dokładnie tak jak napisałeś. Zwłaszcza te media nieprzychylne rządowi zachowują się skandalicznie w temacie nowych składów ED250. Suchej nitki nie zostawią na najmniejszej usterce. |
Victoria napisał/a: |
khamul, po prostu Pendolino jest medialne. Wszyscy dziennikarze, bez względu na poglądy polityczne, zajmują się tylko Pendolinem. Histerię wokół Pendolino nakręcił rząd Tuska i sprzyjające mu media głównego ścieku (pamiętacie cyrk na dworcu we Wrocławiu w sierpniu 2013 i brylujących polityków PO z Nowakiem na czele?). A i środowisko mikolskie też dostało pierdolca na punkcie Pendolino. Za kilka miesięcy wszystko wróci do "normy". Tylko kolejarze podchodzą do tematu chłodno. Może dlatego, że podróżując po Europie na biletach FIP nie takimi pociągami już dawno temu jeździli... |
Taurus napisał/a: |
rail_user, nie pal głupa. Kto na co i kiedy rozpisywał przetargi ? Takie sprawy wymagają czasu, można było iść z rozwojem klasy EIC a nie pakować grube ,miliardy euronów w to co mamy na wyciągnięcie ręki. Na tą chwilę. |
rail_user napisał/a: |
Dobrze , ze PKP IC nie poszło droga kolei czeskich z predkościami pociągów. |
Cytat: |
Z 10 lokomotywami na 200 km/h dedykowanymi głównie na BWE + 45 lokow o predkości do 160 km/h ? |
Cytat: |
Ponoć w trybie szybkim szykują modernizację i rozbudowę zasilania sieci trakcyjnej na odcinkach jazdy pendolino (ponad normatywny pobór energii). Ktoś może potwierdza znalezioną wnecie wiadomość? |
Taurus napisał/a: |
/.../
A teraz co mamy ? 20 ezetów ED250 które jeżdżą 160 km/h + 45 lokow o predkości do 160 km/h. Też mi różnica. Odszczekam wszystko, jak ED będzie jeździło 220 - 250 km/h i czas przejazdu między Gdańskiem i Warszawą lub Krakowem i Warszawą zbliży się w okolice 2:00 h. |
Cytat: |
Dla mnie ostatni etap będzie, gdy składy ED osiągną prędkość 200 km/h na trasie "gdańskiej" i 200-230 km/h na CMK. |
Cytat: |
A w ogóle zastanawiam się, dlaczego klasy pociągów EIP nie wprowadzono już z rok temu albo lepiej Przecież część z tych połączeń jest realizowana przez składy wagonowe z lokomotywą, nie? Więc to wcale nie obecność Pendolino decyduje o klasie pociągu okazuje się |
blakop napisał/a: | ||
A dla mnie sukces by był jakby chociaż na CMK było pełne 250 km/h, czyli taka prędkość do jakiej zdaje się zaprojektowano ten pociąg i jaka w sposób znaczący odróżnia go od jeżdżących 160 km/h, a mogących też jechać 200 km/h składów wagonowych, które w Polsce już mamy i jakoś nie były do tej pory postrzegane jako ostatni cud techniki. |
Cytat: |
Mylisz dwa pojęcia. To , że GEOMETRIA CMK jest zaprojektowana na prędkość 250 km/h nie oznacza, że taką prędkością będziemy jeździć. |
Cytat: |
I największy problem jest właście z 3 kV dla prędkości 250 km/h. |
Cytat: |
No to polecam sprawdzić jak po otwarciu A2 opustoszały ekspresy w rel. Warszawa - Poznań |
blakop napisał/a: |
A to 200 może pojechać Husarz + wagony z HCP!! Na co nam to Pendolino?? |
rail_user napisał/a: |
No to polecam sprawdzić jak po otwarciu A2 opustoszały ekspresy w rel. Warszawa - Poznań ( jednej z najlepszej linii w Pl. pod względem prędkości handlowych). Prędkość 160 km/h jest dobra w ruchu regionalnym ale za mała w ruchu międzyregionalnym/dalekobieżnym. Zobaczymy co pokaże PESA ze swoim DART-em |
blakop napisał/a: | ||
Nie mam takich danych. Jeśli masz do takowych dostęp to poproszę. Co do kosztów i czasu - same bramki z Poznania do Wawy to już prawie 45 zł (jak doliczą Łódź-Wawa w końcu będzie ponad 50 zł) A paliwo? Liczyć Ci dalej?? I liczymy z centrum do centrum, więc i czas przejazdu to nie taka bajka - nawet na A2. W 3 godziny tego nie zrobisz ni łamiąc znacząco przepisów PoRD. |
Taurus napisał/a: | ||
Otóż to! Dodatkowo taki skład ma doskonałe własności konfiguracyjne. Można wsadzić 3 wagony jak i 12. Można włączyć wagony sypialne (za granicę), wagony przystosowane do sprzętu narciarskiego etc. Jak padnie jeden wagon czy lokomotywa, po podmienia się jeden wagon, lub wypina, a nie wyłącza cały skład. PESA i Newag mają już bliską drogę do budowy lokomotywy o parametrach Husarza. Nie mają tylko wsparcia ze strony rządu, rządu który nie dba o właściwe interesy. . |
Cytat: |
2 x 16 zł |
rail_user napisał/a: |
Z tą konfiguracją to jest teoria by nie napisać, że mit ! Skoro PESA i NEWAG są takie dobre w budowie to dlaczego nie wystąpiły w przetargu. Każdy mógł. |
Cytat: |
A teraz policz, ile kosztuje jedno miejsce w Non-Pendo a ile kosztowało by jedno miejsce w składzie Siemens + wagony przy porównywalnej liczbie oferowanych miejsc. |
Taurus napisał/a: |
1 skład Pendolino (Alstom) - 33,25 mln Euro - Vmax 250 km/h - 402 miejsca 1 skład RailJet (Siemens) - około 16,15 mln Euro - Vmax 230km/h - 408 miejsc. Jeszcze jakieś pytania ? |
Jarul napisał/a: |
Co do wychyłu pudła to jest nam kompletnie niepotrzebny, dałby kilka minut zysku czasowego, a kosztował drogo.
|
Cytat: |
nieważne, czy wsiądziemy do Pendolino, czy do standardowego pociągu prowadzonego lokomotywą EP09 wyprodukowaną w latach 80. A są trasy, na których klasyczne składy jadą szybciej niż Pendolino. |
Cytat: |
O niektórych kosztach pendolino słów kilka |
Grad napisał/a: | ||
Szkoda tylko, że ten spec partyjny ds. kolejnictwa przemilcza fakt, że to za rządów PiSu doszło do pomysłu zakupu Pendolino i rozpoczęcia negocjacji z tylko 1 kontrahentem. |
Cytat: |
Masz rację, ale RailJet również ma jakiś pakiet utrzymania. Więc jeszcze jedna korekta (bez utrzymania i budowy hal):
1 skład Pendolino (Alstom) - 18,58 mln Euro - Vmax 250 km/h - 402 miejsca 1 skład RailJet (Siemens) - około 12,00 mln Euro - Vmax 230km/h - 408 miejsc |
Cytat: |
Tego bym nie powiedział. Takim pociągów nie kupuje się na 10 lat. Jacy "durni: ci helweci, że maja w swojej flocie ETR610 i w zasadzie z wychyłu korzystają na odc. Bern - Domodosolla ? |
Cytat: |
Układy takie pobierają prąd impulsowo.
Na przykład: aby zasilić silniki lokomotywy w okresie jednej sekundy, średnią mocą na poziomie - dajmy na to - 6 MW, pobiorą z sieci, w impulsach trwających w sumie ok. pół sekundy, moc rzędu 12 MW dla silników i kilkadziesiąt - kilkaset kilowatów na straty własne. |
Cytat: |
W sąsiedztwie podstacji spowoduje to zadziałanie wyłączników. |
Cytat: |
W większej odległości od niej natomiast, ujawni się obecność sieci trakcyjnej. Tzw "drut" i sieć powrotna mają pewną impedancję, która posiada dwie cechy:
- zdolność magazynowania pewnej porcji energii, którą może częściowo zaspokoić impulsowe - krótkotrwałe wymagania przekształtników |
Cytat: |
Owszem, podstacje mają na wyjściu filtry, które w pewien sposób ograniczają tzw. "piki" prądu. |
Cytat: |
Czy dałoby się zmniejszyć rezystancję sieci?
Pewnie tak, ale nie poprzez zwiększenie przekroju drutu jezdnego, czy też liny nośnej, bo to zwiększyłoby masę "wiszącą" i pogorszyłoby warunki jej współpracy z pantografem, co jest krytyczne dla dużych prędkości. |
Cytat: |
Paradoksalnie, zbyt skuteczny filtr (w sensie: dobrze gładzący impulsy PWM) może się w pewnych warunkach wzbudzać na niskiej częstotliwości, wywołując swoistą "huśtawkę" napięcia w sieci. Może ona wyzwalać, nie tyle wyłącznik na podstacji, co zabezpieczenia lokomotyw podpiętych do druta gdzieś w pobliżu. |
Cytat: |
Taki sposób pobierania prądu generowałby spore harmoniczne ... |
Cytat: |
Masz jakieś opracowania lub wyniki pomiarów na podparcie tej teorii? |
Cytat: |
A sesteś w stanie oszacować jaką porcję energii niby sieć może zmagazynować? Mi wychodzi z szacunkowych wyliczeń, że indukcyjność pętli utworzonej przez sieć trakcyjną i tor to około 2mH na kilometr. |
Cytat: |
Zadanie filtrów (urządzeń wygładzających) jest inne niż eliminowanie pików mogących spowodować zadziałanie wyłączników. |
Cytat: |
(...)gdzie zasilanie jest 3kV DC |
Cytat: |
I znów poproszę o jakieś podparcie teorii publikacjami naukowymi w tym zakresie. |
Cytat: |
Cała energoelektronika na pojeździe musi spełniać wymagania konkretnych norm. |
Victoria napisał/a: |
Jeśli to jest dobry start Pendolino, w których średnia frekwencja nie przekracza 50%, a PKP Intercity nawet nie jest w stanie sprzedać całej puli promocyjnych biletów za 49 zł na EIP to nie pozostaje mi nic innego jak betonom z Żelaznej pogratulować poczucia humoru! |
khamul napisał/a: |
Skad masz ta informacje? |
Cytat: |
"Porównując rok do roku, w grudniu PKP Intercity odnotowało kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby pasażerów w pociągach najwyższych kategorii, a więc EIC oraz EIP (Pendolino)." |
Beatrycze napisał/a: |
Nie neguję nieznacznego wzrostu liczby pasażerów w segmencie "premium", skoro wyrżnięto segment "economy" (patrz: Kraków - CMK - Warszawa). Ale o tym PKP Intercity milczy! |
khamul napisał/a: | ||
Skad masz ta informacje? |
Cytat: |
W lutym tego roku z oferty nie najtańszego LOT-u docierającego do Lotniska Chopina skorzystało o 350 pasażerów więcej niż w lutym roku ubiegłego. Do Gdańska maszynami Ryanaira i Eurolotu poleciało aż o 1,8 tys. więcej. |
pacy napisał/a: |
Czyżby wiceminister zapomniał/nie wiedział, że założenia projektu Pendolino to robota jeszcze poprzedniego rządu PIS 😊? |