fury napisał/a: |
To nie partie polityczne obsadzają stołki w spółkach PKP, to mafia ustawia swoich żołnierzy. Jutrzejsze zmiany w zarządzie PKP PLK SA zaplanowała również mafia. Zaczęto im się do tyłka dobierać!"
|
fury napisał/a: |
Szara eminencja Tchórzewski to dzisiaj tylko poseł. Nigdy nawet nie był ministrem tylko wice. Nie był prezesem PKP Energetyka, tylko wiceprezesem. Żadnej odpowiedzialności. |
Cytat: |
Polecam artykuł pt. "Pociąg brata do brata", który ukaże się 2 października br. w najnowszym numerze "NIE". Autor pisze o kumoterstwie, kolesiostwie, popieraniu krewnych i znajomych w PKP. |
Beatrycze napisał/a: |
Panie Wach, proszę pokazać, że ma pan jeszcze resztki honoru! Pora podać się do dymisji i odejść z PKP na emeryturę. |
Cytat: |
Mam zaufanie do prezesa PKP Andrzeja Wacha. Ma on duży wpływ na to, co dobrego dzieje się na kolei. |
Krycha napisał/a: |
Można przypuszczać, że rodzina Wachów od dawna żyje z PKP. Nie przypadkiem firma EL-IN działa w branży, w której prezes Wach działa od początku swojej pracy w PKP, czyli w kolejowej elektroenergetyce. |
fury napisał/a: |
Jestem dziwnie spokojny, że Wach się utrzyma a Krycha pozostanie sfrustrowaną kolejarką odreagowującą swoje życiowe niepowodzenia. |
Cytat: |
Doniesienia medialne o kulisach przetargów kolejowych poważnie zakłóciły wczoraj pracę zarządu PKP i nadzorującego kolejowy holding resortu infrastruktury.
Na specjalistycznym portalu internetowym upubliczniona została informacja o kontraktach pozyskiwanych przez spółkę należącą do brata prezesa PKP SA, Andrzeja Wacha. |
Modliszka napisał/a: |
Już dziś jedno trzeba przyznać, jeśli dojdzie do odwołania prezesa Wacha to bez wątpienia duży w tym udział ma Krycha, która od dawna i konsekwentnie publicznie krytykuje prezesa PKP SA. i jego działania lub ich brak. To głównie dzięki niej co jakiś czas czytamy w "NIE" o przekrętach w PKP. |
Krycha napisał/a: |
Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku? |
Cytat: |
prezes Wach już za rządów PiS musiał tłumaczyć się z powiązań firmy EL-IN należącej do jego brata z inwestycjami na kolei. Jednak wtedy sprawę jakoś zatuszowano! Nie znam szczegółów (może jeszcze wyjdą na jaw?), ale wiem, że było bardzo gorąco! Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku? |
Cytat: |
Słowa uznania należą się przede wszystkim osobom, które mi pomagają (współpracują ze mną) i które dla Was pozostaną anonimowe. Sama niewiele bym zdziałała!
Cieszę się, że temat przekrętów w PKP podjęły wreszcie media ogólnopolskie, o co od dawna zabiegałam. Jednak nie wszyscy dziennikarze połasili się na Złote Karty Intercity... |
Cytat: |
Mam pytanie ilu z was pracuje i ma związek z koleja |
Cytat: |
Prezes |
Cytat: |
Ludzie którzy go wybrali wiedzieli co robia... |
Cytat: |
Z wiarygodnego źródła dotarły do mnie informacje, że chłopaki z PKP Informatyka mają zadanie od dyrektora finansowego PKP S.A. i prezesa PKP Informatyka zamknąć (uwalić, udupić) to forum. |
Cytat: |
Dowiedziałam się, że podwykonawcą PKP Energetyki (lidera konsorcjum) bez przetargu została firma EL-IN należąca do rodziny prezesa Wacha !!! |
Cytat: |
jest człowiekiem wiary w kolej.
Ludzie którzy go wybrali wiedzieli co robia. Zdobądźcie się na kunszt swojej odwagi ze nie zawiścicie pracy prezesa PKP szuka pani propagandy czy jakiegoś twórczego wątku? |
Wojtek napisał/a: |
UZP skontroluje El-In
1 października minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wystąpił do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenia kontroli zamówień udzielanych przez PKP PLK SA na rzecz spółki jawnej El-In lub w których wyżej wymieniona spółka była podwykonawcą. Właścicielem firmy jest Tomasz Wach, brat prezesa PKP SA, Andrzeja Wacha. źródło: Ministerstwo Infrastruktury / RK |
Cytat: |
Kolejarz cargo, odnoszę wrażenie, że usiłujesz sprowadzić rozmowę na boczny tor. Twoje posty nie mają nic wspólnego z tematem. Mam nadzieję, że moderator je usunie! |
Cytat: |
Beatrycze, proponuję postów "Kolejarza z cargo" nie komentować. Ma on tu do wypełnienia swoją rolę i jak umie tak robi. Wszyscy widzą. Wach mógłby sobie znaleźć lepszego pochlebcę, choć dzisiaj o nich trudno, bo jakby odwrócili się plecami. |
Cytat: |
W związku z informacjami, które w ostatnim czasie pozyskałam wnoszę publicznie o przeprowadzenie podobnej kontroli w centrali spółki PKP Energetyka, na rzecz której firma EL-IN wykonywała i wykonuje zlecenia! |
fury napisał/a: |
Chyba, że uda, że o tym forum nic nie słyszał albo wcześniej zostanie ono zamknięte. Taka groźba nie od dziś i nie tylko z tego powodu istnieje. |
fury napisał/a: |
Dzięki "sprawiedliwy" za ostrzeżenie. 13 kwietnia podobne napisał poseł Janusz Piechociński. Kodeks Karny przewiduje odpowiedzialność karną za nie zgłoszenie ale tylko w przypadku przestępstw najcięższych |
Picolo napisał/a: |
Zrobiłem logo, które w ramach powszechnego protestu przeciw korupcji, prywacie, kumoterstwie i złodziejstwu w PKP każdy mógłby sobie wstawić pod swoim avatarem do czasu dymisji prezesa Wacha. |
Krycha napisał/a: |
Z wiarygodnego źródła dotarły do mnie informacje, że chłopaki z PKP Informatyka mają zadanie od dyrektora finansowego PKP S.A. i prezesa PKP Informatyka zamknąć (uwalić, udupić) to forum.
(...) Jeśli nasze forum nagle padnie to będzie to zasługą betonu PKP, a konkretnie ludzi ze spółki PKP Informatyka, którzy są tak nieudolni, że jak dotąd nawet porządnie włamać się na serwer nie potrafią! |
Cytat: |
Na tym forum wy admini-moderatorzy banujecie użytkowników zbyt pochopnie |
Cytat: |
brat P. Wacha wykonywał już wcześniej wiele usług na rynku kolejowym. Wykonywał je rzetelnie, z należytą starannością i należytym skutkiem. Przy czym nigdy nie dało się dostrzec i odczuć wpływu P. Wacha na kontrakty swojego brata. |
Cytat: |
1 października br. Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk wystąpił do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie kontroli zamówień udzielanych przez PKP PLK SA na rzecz spółki jawnej El-In lub w których ww. spółka była podwykonawcą. |
Cytat: |
do tej pory takie sprawy były przygładzane i wyciszane a delikwent spadał na 4 łapy do jakiejś spółk-córko/wnuczko/siostrzenicy |
Cytat: |
Niebawem ujawnię mechanizm kupowania sobie przychylności mediów (redakcji, dziennikarzy) przez władze PKP S.A. |
Cytat: |
Niebawem ujawnię mechanizm kupowania sobie przychylności mediów (redakcji, dziennikarzy) przez władze PKP S.A.
|
Cytat: |
Prezes Andrzej Wach , którego mogłem osobiście poznać służbowo jest człowiekiem wiary w kolej.
Ludzie którzy go wybrali wiedzieli co robia. Większość z was myśli ze prezesowanie to branie czy PRANIE pieniędzy,łapówek, ustawienia przetargów. Zdobądźcie się na kunszt swojej odwagi i tak na prawde spojrzyjcie tak szczerze od środka kolei czy pracy wykonywanej na stanowiskach kierowniczych. Sami ocenicie i w pewnym czasie powiecie ze nie zawiścicie pracy prezesa PKP, ani jego problemów czy przeżyć związanych z jego praca. |
Cytat: |
Odkryłam prawdziwą sieć powiązań różnych spółek i spółeczek, które żerują na PKP (tzn. "wygrywają" przetargi lub wykonują prace na rzecz PKP jako podwykonawcy). W zarządach i radach nadzorczych tych spółek zasiadają byli kolejowi dygnitarze oraz rodziny byłych jak i obecnych decydentów PKP. To wszystko jest tak zawiłe, że zależności przedstawię w formie graficznej. |
Gurdol1 napisał/a: |
Dawaj! Bo jestem ciekaw. |
Krycha napisał/a: |
Niestety nie jest to jeszcze dziś na 100% pewne, ale TAI ze względu na wagę sprawy postanowiła przenieść to z "Misji Specjalnej" do programu o większej oglądalności. |
Cytat: |
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 156 z dnia 18.09.01
Pozycja 58793 OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA PKP S.A. Zakład Elektroenergetyki Kolejowej, 08-110 Siedlce, woj. mazowieckie, ul. Składowa 59, tel. (025) 6433373, fax (025) 6433471, informuje o wyniku postępowania na przebudowę linii LPN PT Tarczyn - PT Mszczonów, ogłoszonego w BZP nr 102/01, poz. 38492. Złożonych ofert: 5, z czego odrzucono lub zwrócono bez rozpatrywania 0. Cena najtańszej oferty wyniosła 159 477,37 zł, najdroższej - 369 238,01 zł. Wybrano ofertę firmy: Przedsiębiorstwo Wielozakładowe "El-In" T. Wach D. Wach A. Marat, 96-100 Skierniewice, ul. Kościuszki 8, tel. (046) 8332757, fax (046) 8332508. Cena oferty - 171 407,42 zł. |
Cytat: |
2. W przetargu tym, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego wg ustawy o zamówieniach publicznych, o wyborze wykonawcy decydowała nie tylko cena, ale również doświadczenie i przygotowanie techniczne oraz warunki gwarancji i serwisu, przekładające się na punktację.
3. Postępowania o udzielanie zamówień w „PKP Energetyka” odbywają się zgodnie z procedurami. |
Cytat: |
Tymczasem Andrzej Wach, prezes Grupy PKP, w specjalnym oświadczeniu twierdzi, że nie wywiera i nigdy nie wywierał wpływu na sposób organizowania oraz rezultaty przetargów (...) |
Areczek napisał/a: |
Moim zdaniem telewizja publiczna zachowuje się tak jakby chciała, ale się bała, natomiast TVN sprzyjający PO zupełnie ignoruje ten temat. |
Areczek napisał/a: |
Ponieważ prezes Wach i El-In to sprawa polityczna (w Wacha umoczone jest SLD, PiS i PO), nie ma gwarancji, że TVP kontrolowana przez PiS puści jutro ten materiał. |
Krycha napisał/a: |
rządzi polityka |
Cytat: |
Wreszcie kolej może funkcjonować w kategoriach biznesowych. Rozwiązane zostały takie problemy, jak finansowanie przewozów regionalnych i międzyregionalnych oraz – co bardzo ważne dla poprawy konkurencyjności różnych gałęzi transportu – od dwóch lat jest dofinansowanie z budżetu działalności operacyjnej Polskich Linii Kolejowych. To rokuje dobre nadzieje – uważa prezes Wach.
|
Cytat: |
Do najbardziej dochodowych w grupie PKP, obok spółki PKP Linia Hutnicza-Szerokotorowa (44,8 mln zł zysku po 9 miesiącach roku), należy spółka PKP Intercity, której zysk w tym czasie zbliżył się do 35 mln zł. Zysk spółki PKP Polskie Linie Kolejowe to prawie 95 mln zł. Straty przynoszą PKP Przewozy Regionalne (33 mln zł) i Telekomunikacja Kolejowa (1,5 mln zł). |
Cytat: |
Ubiegły rok PKP udało się zamknąć historycznym zyskiem ponad 77 mln zł. Wcześniej Grupa przynosiła nawet po kilkaset milionów złotych strat rocznie. Ten rok mógł być drugim, który PKP skończy powyżej kreski. Mógł - kulą u nogi kolei jest PKP Cargo, który w tym roku może stracić nawet 150 mln zł. |
Cytat: |
Fatalny wpływ na wyniki Grupy mają przede wszystkim dwie spółki: PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - odpowiada za utrzymanie infrastruktury oraz PKP Cargo - wozi towary. Polskie Linie Kolejowe w I półroczu straciły aż 187 mln zł, Cargo 84 mln zł.
- PLK nie jest od zarabiania pieniędzy, tylko od remontowania linii i to robi (w tym roku spółka wyda na budowę i modernizację torów i trakcji 3,8 mld zł - red.). Z kolei cały rynek przewozów towarowych przeżywa ciężkie chwile - tłumaczy Andrzej Wach. |
sielawa napisał/a: |
czy to nie Boberek pracował w TVP zanim przeszedł przez Cargo? |
Cytat: |
Prezes wspomniał też o innej, bardzo istotnej dolegliwości, która niemal od początku zmian systemowych kładzie się cieniem na firmie. Chodzi oczywiście o politykę, o układy polityczne, które na dobre zadomowiły się na kolei, a które zdecydowanie hamują rozwój tak znaczącego podmiotu w polskim systemie gospodarczym, jakim są Polskie Koleje Państwowe. |
Cytat: |
Firma El-In otrzymywała zlecenia od PKP już w drugiej połowie lat 90., gdy Andrzej Wach kierował kolejową energetyką. Najczęściej zleceniodawcą była firma Elester, w której PKP ma 50 proc. akcji. Andrzej Wach był wtedy szefem jej rady nadzorczej. |
Cytat: |
Prezes PKP S.A. sam powiadomił Ministra Transportu, a wcześniej Infrastruktury o istnieniu firmy El-IN na rynku kolejowym od 1974 roku, zamówieniach realizowanych przez tą firmę dla spółek Grupy PKP i poddaniu się kontroli co do niezależności przetargów i konkursów w których ta firma startowała |
Ralny napisał/a: |
Odezwał się Michał Wrzosek, zwany niedorzecznikem PKP SA, wierny giermek prezesa Wacha.
Na stronie Rynku Kolejowego napisał: |
fish napisał/a: |
Zagadką dla mnie na dziś jest termin pokazania tego materiału, (tuż przed tak smutnym i pełnym zadumy świętem). Czy nie chodzi o to, aby jak najmniej ludzi to mogło zobaczyć? |
Cytat: |
"Proszę mi wierzyć, że mam trudniejsze pytania od dziennikarzy. Te nie są moją, ani Andrzeja Wacha, zmorą. Może po prostu za bardzo jesteśmy zajęci pracą. Może nie mamy czasu wyżywać się swoją frustracją na forach pod ukrytą tożsamością." |
fury napisał/a: |
Jestem dziwnie spokojny, że Wach się utrzyma a Krycha pozostanie sfrustrowaną kolejarką odreagowującą swoje życiowe niepowodzenia. Tak ją przedstawia wszem i wobec kolejowy beton. |
Krycha napisał/a: |
Wymieniłam e-maile także z niedorzecznikiem Wrzoskiem (dowód w załączniku), którego poinformowałam, że wkrótce rozdmucham aferę z ustawionym przetargiem w PKP PLK pod firmę należącą do brata prezesa Wacha (...) Wrzosek zupełnie zbagatelizował sprawę, cyt. "Proszę mi wierzyć, że mam trudniejsze pytania od dziennikarzy. Te nie są moją, ani Andrzeja Wacha, zmorą. Może po prostu za bardzo jesteśmy zajęci pracą. Może nie mamy czasu wyżywać się swoją frustracją na forach pod ukrytą tożsamością." |
Gal Anonim napisał/a: | ||
Niedawno PKP S.A. sprzedały PKP Energetyce 50% udziałów, które posiadały w spółce Elester-PKP: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5369 Przypadek, czy nerwowe ruchy? |
fisch napisał/a: |
Cytat z wypowiezdzi w programie Wiadomości z 31.10.2008r,.
Minister, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Juliusz Engelhardt., w Rządzie Rzeczypospolitej Polskiej, ośmiela się wypowiedzieć w poniższy sposób.... Cyt: "To Pan mnie o to pyta? Gdybym wiedział, (machnięcie ręką), tutej były decydowane, (gest w stronę Sali Sejmowej), państwowe sprawy o kolejach, o piniądzach na kolej a nie o duperelach. Pan to nagrywa ? Koniec cyt. Tu następuje ucieczka Pana Ministra z kadru. |
Krycha napisał/a: |
Z wiarygodnego źródła dotarły do mnie informacje, że chłopaki z PKP Informatyka mają zadanie od dyrektora finansowego PKP S.A. i prezesa PKP Informatyka zamknąć (uwalić, udupić) to forum. |
Krycha napisał/a: |
Prezesie Wach - proszę podać się do dymisji! To najlepsze wyjście w tej sytuacji. Trwanie na stołku niczego nie zmieni, tylko jeszcze bardziej pogrąży PKP. |
Cytat: |
Stosowne służby weryfikują stawiane zarzuty... czy weryfikują informacje , które wpłynęły do wysokich urzędników państwowych także polityków i do mediów w zakresie funkcjonowania spółek grupy PKP |
fury napisał/a: |
Stosowne służby monitorujące to forum powinny wziąć pod uwagę kontrakty zawarte przez:
- Centralną Dyrekcję Okręgową Kolei Państwowych w Warszawie do czasu zakończenia przez nią działalności w roku 1998 - zakłady pionu energetyki, sektora infrastruktury kolejowej i pionu nieruchomości - organizacja przejściowa przed komercjalizacją PKP - PKP Energetyka Sp. z o.o. - PKP Polskie Linie Kolejowe SA - PKP SA Oddział Nieruchomości. |
Cytat: |
Od 1996 r. firma ta prowadzi działalność jako Zakład Realizacji Inwestycji Elektroenergetycznych El-IN |
Cytat: |
i... nawet Jacek Prześluga. |
Cytat: |
PiAr i marketing są podstawą w każdym BIZNESIE, więc na kolei nie może być stosowany, bo to nie biznes tylko państwowa kolej. Znaczy... niczyja. |
fish napisał/a: |
Zagadką dla mnie na dziś jest termin pokazania tego materiału, (tuż przed tak smutnym i pełnym zadumy świętem). Czy nie chodzi o to, aby jak najmniej ludzi to mogło zobaczyć? |
Cytat: |
W latach 2006-2008 rodzinna firma Wachów brała udział w 21 przetargach ogłoszonych przez PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Łodzi. Wygrała 14, co potwierdził Dariusz Tkaczyk z działu technicznego łódzkiego oddziału. |
Krycha napisał/a: |
Dowiedziałam się, że firma EL-IN realizowała prace nie tylko dla spółek zależnych Grupy PKP, ale również na rzecz PKP S.A. Z informacji do jakich dotarłam wynika, że firma należąca do rodziny prezesa Wacha wykonała około 10 zleceń na sumę kilkuset tysięcy zł. Zleceniodawcą był łódzki Oddział Nieruchomości PKP S.A.
Informacja jest do sprawdzenia przez stosowne służby! |
Cytat: |
Zawsze byłem do dyspozycji ministra. Nie trzymam się stanowisk i choć formalnie nie składałem dymisji, to jeśli są lepsi kandydaci, jestem gotów ustąpić - mówi Andrzej Wach." |
Cytat: |
Oczywiście, że wyniki spółki były (i zawsze będą!) wykorzystywane w grze wokół PKP przez polityków, zarząd, radę i związki. Ale dopuśćcie też do siebie taką możliwość, że prezesowi, kiedy otrzymał ostateczne wyniki, ręce mogły opaść bo wcześniej wychodziło inaczej... To oczywiście wcale nie zwalnia Wacha od odpowiedzialności za wynik i blamaż z jego prezentacją - w końcu jako prezes za wyniki odpowiada. |
Cytat: |
Prezes PKP SA twierdzi, że jest gotów odejść ze stanowiska. |
fury napisał/a: |
No to posłuchajmy obcego człowieka, który w temacie [...] przekonywał mnie, że nie ma specjalnie o co szat drzeć [...] Wpadł tu na chwilę być może, żeby się przekonać dlaczego artykuł pt: "Kreatywna rachunkowość a'la PKP" został zdjęty ze strony internetowej "Pulsu Biznesu" lub żeby udzielić odpowiedzi na sprostowanie Wrzoska? Tyle na temat fachowości Andrzeja Wacha. |
Cytat: |
Wówczas pod wpływem emocji powiedziałem, że sprawa brata pana prezesa Wacha jest „duperelą” w porównaniu ze sprawami, o których rozmawialiśmy przed chwilą w senacie. |
Krycha napisał/a: |
YossiBushida, nie mam wątpliwości, że jesteś tu nasłany przez beton PKP w określonym celu. Ale OK, forum jest dla wszystkich... Pracujesz w jednej z wielu prywatnych spółek, które żerują na PKP. Poniekąd bronisz więc rękę, która Cię karmi. OK, rozumiem... |
Krycha napisał/a: |
Pytasz co da zmiana prezesa PKP S.A. Odpowiem z pozycji pasażera, a nie osoby pracującej w PKP, która jest dość dobrze zorientowana w tym całym burdelu i mafijnym układzie dobijającym polską kolej (ze szczególnym uwzględnieniem PKP CARGO). Otóż w całym kraju czekają nas cięcia połączeń! Nowy rozkład jazdy do dziś nie jest znany. Poznamy go nie wcześniej niż w okolicach 10-12 grudnia... Przy czym nie jest to wina ani zakładów PKP PR ani urzędów marszałkowskich tylko burdelu (usamorządowienie PR, przejęcie pośpiechów przez IC, realokacja taboru i pracowników) jaki nam zgotował prezes Wach i jego świta! Jak długo pracuję na PKP (od schyłku komuny) takiego burdelu na kolei jeszcze nie było! I absolutnie pełną odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosi prezes PKP S.A. dyrektor generalny Andrzej Wach! |
Cytat: |
Ty Krycha chyba za długo na kolei siedzisz bo wszędzie spiski widzisz i na zmiany marudzisz... |
YossiBushida napisał/a: |
Ja bardzo się cieszę, że PR przejmą samorządy, może skończą się kretyńskie rozkłady jazdy i likwidacje linii na podstawie nieracjonalnych lub nierzetelnych przesłanek. Ja rozumiem, że strach blady padł na towarzystwo, które musi się liczyć z poważnymi zmianami w swoim otoczeniu... Samorządy będą miały wreszcie wpływ na kolej na swoim terenie - i bardzo dobrze!!! Mieszkańcy mają wpływ na samorządy, na PR nie miały go wcale... |
YossiBushida napisał/a: |
mogłoby się okazać, że do zwolnienia kwalifikuje się połowa zatrudnionych. Przykro mi, ale dobrze wiem, co piszę.. |
Cytat: |
Co siedem lat powinno zmieniać się pracę albo i wcześniej |
Rodriges napisał/a: |
W tej kwestii zacznijmy od dyrektorów i naczelników w centralach spółek kolejowych, przyspawanych do stołków. |
sielawa napisał/a: |
YossiBushido, dymisja A. Wacha to nie tylko dymisja jednej osoby - to cały układ powiązań i znajomości, który będzie podlegał przetasowaniu i wycinanie wielu posad - na najróżniejszych szczeblach, od kierujących zespołami do członków zarządów - w mojej ocenie właśnie dlatego Krycha pokazuje kolejne "cuda" które się dzieją w PKP.
Owszem - różne poziomy organizacji są przyczyną problemów grupy PKP ale te poziomy nie funkcjonują w oderwaniu od siebie. Jeśli A. Wach by odszedł pójdą w górę inne osobistości, które w tej chwili nie mogą zrealizować swoich ambicji z powodu przebywania Wacha na szczycie drabiny PKP-owskiej, być może dostarczają one też amunicji do walki... Inna sprawa czy wizja tych ludzi grupie PKP pomoże czy niekoniecznie. |
sielawa napisał/a: |
Związki zawodowe są postrzegane przez Ciebie jako patologia - wydaje mi się ze utrzymanie status quo odnośnie osoby pełniącej funkcję Prezesa PKP S.A. także w tym względzie nie doprowadzi do zmian, bo ze związkami też są zawarte układy. A. Wach jest niezłym graczem i potrafi się dogadać z każdym - tu moje chapeaux bas bo naprawdę w zawieraniu sojuszy jest niezły, szkoda tylko że forma opłacania się za te sojusze jest taka a nie inna. |
sielawa napisał/a: |
Czasami też wydaje mi się że w ogóle istnienie samej PKP S.A. jest nieuzasadnione, ale to pewnie do jakiegoś innego wątku. |
leo1407 napisał/a: | ||
Przepraszam uprzejmie, a skąd bierze się to niezachwiane przeświadczenie że dobrze wiesz o czym piszesz ? Osobiście odnoszę nieco przeciwne wrażenie. Na jakiej podstawie połowę chciałbyś zwolnić ? Masz jakiś poważniejszy staż pracy na PKP ? Bycie miłośnikiem raczej jakby nie wystarczało do wystawiania tak bzdurnych ocen. |
Cytat: |
Prezes PKP SA stanowczo stwierdza, że nie ma żadnego wpływu na wynik przetargów. - Firma EL-IN z powodzeniem funkcjonuje na rynku bez mojej pomocy. Nie wywierałem i nie wywieram nacisków, żeby w przetargach stworzyć korzystne warunki firmie mojego brata - mówi Andrzej Wach, prezes PKP SA. - Zresztą nie biorę udziału w procedurach przetargowych, które są zgodne z regulacjami przyjętymi w PKP. |
YossiBushida napisał/a: |
No i właśnie dotknęliśmy sedna sprawy. Według mnie zarządzający w Grupie PKP wcale nie stanowią monolitu i obserwowane perturbacje i zamieszanie pozostaje z tym w ścisłym związku. |
YossiBushida napisał/a: |
W tej chwili w spółkach następują bardzo poważne zmiany organizacyjne, to nie jest dobry moment na zmiany kierownictwa. Nie zmienia się koni w połowie brodu... Dajcie dokończyc, co zaczęte, i osądźcie wyniki... |
Cytat: |
nie biorę udziału w procedurach przetargowych, które są zgodne z regulacjami przyjętymi w PKP |
Cytat: |
To taki rodzaj łapówki w zamian za przychylność i niewęszenie wokół afer na kolei. PKP S.A. niemal w hurtowych ilościach nabywa w PKP IC wspomniane Złote Karty Intercity, które potem na potęgę są rozdawane dziennikarzom i politykom (pole do popisu dla CBA!). |
Romuald Marczak napisał/a: |
Nie zdymisjonował Grabarczyka, Engelhardta i Wacha, bo nepotyzm to duperele. |
Cytat: |
Natomiast zostałem zapytany o sytuację w związku z tym, że media podały, iż brat pana prezesa Wacha ma spółkę, która realizuje zlecenia na rzecz PKP. Spokojnie wyjaśniałem, że sprawa była już badana w 2006 roku. Były pisane w tej sprawie interpelacje poselskie, jest szereg raportów. Wraca się do sprawy w 2008 - po co? |
Cytat: |
Przed wyborami minister zrezygnuje ze stanowiska, a więc będziemy mieli nowego wiceministra odpowiedzialnego za kolej. |
fury napisał/a: |
W dniu 28.02.2006 dokonano nastepujących zmian działalności
Rozpoczeto działalność 45 11 Z ROZBIÓRKA I BURZENIE OBIEKTÓW BUDOWLANYCH, ROBOTY ZIEMNE |
Cytat: |
Można przypuszczać, że rodzina Wachów od dawna żyje z PKP. Nie przypadkiem firma EL-IN działa w branży, w której prezes Wach działa od początku swojej pracy w PKP, czyli w kolejowej elektroenergetyce. |
Cytat: |
Wysokich standardów etycznych wymagam nie tylko od innych, ale przede wszystkim od siebie. |
Cytat: |
A teraz najciekawsze. Z wiarygodnego źródła dowiedziałam się, że prezes Wach już za rządów PiS musiał tłumaczyć się z powiązań firmy EL-IN należącej do jego brata z inwestycjami na kolei. Jednak wtedy sprawę jakoś zatuszowano! Nie znam szczegółów (może jeszcze wyjdą na jaw?), ale wiem, że było bardzo gorąco! Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku?
Ocenie PiS podlegały wcześniejsze przetargi. Być może ten z 2001 roku. I te, których nie znamy, bo mogły być konkursy ofert, zamówienia z wolnej ręki. Jak widać prezes Wach czuł się tak pewny siebie, że nawet po przejęciu władzy przez PO-PSL firma jego brata nadal ssie kolejową kasę! |
Cytat: |
Z wiarygodnego źródła dowiedziałam się, że prezes Wach już za rządów PiS musiał tłumaczyć się z powiązań firmy EL-IN należącej do jego brata z inwestycjami na kolei. Jednak wtedy sprawę jakoś zatuszowano! Nie znam szczegółów (może jeszcze wyjdą na jaw?), ale wiem, że było bardzo gorąco! Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku? |
Cytat: |
Przeczytałem niedawno wynurzenia prezesa PKP na łamach „Rzeczpospolitej”. Kilka cytatów: „będziemy zabiegali o pieniądze z budżetu państwa”, „sytuacja faktycznie jest bardzo trudna”, „własnych pieniędzy na remonty dworców nie mamy”, „znacząco spadły przewozy”, „najważniejszą kwestią jest utrzymanie płynności finansowej”… Ale najciekawszy jest ten: „Nie jest już sprawą pierwszorzędną, ile się wozi towarów, ale czy się na tym zarabia”. Dawno nie przeczytałem czegoś tak kuriozalnie głupiego. Szef grupy PKP obnażył tym jednym zdaniem całą kolejową niemoc. Za chwilę usłyszymy pytanie – to my mieliśmy zarabiać??? Na wożeniu towarów?? Dlaczego nikt nam nie powiedział…? |
Cytat: |
Urząd Zamówień Publicznych zakończył postępowanie wyjaśniające w sprawie udziału firmy EL-IN w przetargach organizowanych przez spółkę PKP Energetyka.
Wyniki kontroli wskazują, że PKP Energetyka przy zlecaniu prac związanych z modernizacją infrastruktury kolejowej nie złamała przepisów dotyczących zamówień publicznych. Wyniki kontroli z zadowoleniem przyjęły władze Grupy PKP oraz spółki PKP Energetyka. |
Cytat: |
Urząd Zamówień Publicznych zakończył postępowanie wyjaśniające w sprawie udziału firmy EL-IN w przetargach organizowanych przez spółkę PKP Energetyka.
Wyniki kontroli wskazują, że PKP Energetyka przy zlecaniu prac związanych z modernizacją infrastruktury kolejowej nie złamała przepisów dotyczących zamówień publicznych. Wyniki kontroli z zadowoleniem przyjęły władze Grupy PKP oraz spółki PKP Energetyka. |