bystrzak2000 napisał/a: |
Jednak ponieważ pociągi na trasie Warszawa - Wrocław - Jelenia Góra jeżdżą zbyt szybko dla nocnego połączenia, więc zdecydowano się sztucznie trasę wydłużyć. I tak pociąg pojedzie z Warszawy do Łodzi Fabrycznej, następnie wróci się na wiedenkę i pojedzie przez Częstochowę, Opole Główne, a z Wrocławia przez Legnicę, Węgliniec. |
Noema napisał/a: |
I bardzo dobrze. Po pierwsze, zostanie utrzymane bezpośrednie połączenie naszego regionu z Łodzią. Po drugie, zahaczenie o Łódź sprawi, że pociąg do Warszawy nie przyjedzie w środku nocy tylko o 5:30. No i po trzecie, z tego co widzę to czas przejazdu i tak skróci się o godzinę. Same plusy. |
janox79 napisał/a: |
Czy komuś coś wiadomo, kiedy UMWD udostępni wstępny rozkład jazdy 2018/2019? W zeszłym roku zarys był dostępny od połowy sierpnia. |
Stella napisał/a: |
Myślałam, że Noema w krytyce KD przesadza. Nie przesadza! Trzeba to towarzystwo trzymać za twarz, bo zamiast polepszać ofertę, niszczą ją. |
Stella napisał/a: |
UMWD nie udostępni, bo nowy rozkład będzie gorszy od obecnego, przynajmniej na linii zgorzeleckiej, a idą wybory i nie chcą się podkładać. |
Noema napisał/a: |
To co zrobili z Węglińcem (przesiadki w Legnicy i brak połączeń w weekendy) to skandal, który nie ujdzie im na sucho. Dziwi mnie to tym bardziej, że marszałek Cezary Przybylski, któremu przecież KD podlegają, pochodzi z Bolesławca. A starosta bolesławiecki Karol Stasik zasiada w radzie nadzorczej KD. Nic z tego nie rozumiem. Albo to celowy sabotaż wierchuszki KD przeciw dolnośląskiej Platformie, albo sama lokalna Platforma ma już kompletnie w dupie suwerena i nie zależy im na wyborach. Jak myślicie? Bo logiki w tym żadnej. Bez pół litra nie rozbieriosz. |
jano napisał/a: |
Pierwszy pociąg bezpośredni z Węglińca do Wrocław dopiero o 7.02 na Głównym i to za wyjątkiem niedzieli.
(...) Z Wrocławia ostatni pociąg bezpośredni do Węglińca w soboty już o 19.49. |
Fela napisał/a: |
To już lepiej będzie miał Lubin. Szkoda, że reaktywacja jednej linii powoduje pogorszenie połączeń na innej, głównej linii. Historia się powtarza... |
Noema napisał/a: |
Bez pół litra nie rozbieriosz. |
Fela napisał/a: | ||
To już lepiej będzie miał Lubin. Szkoda, że reaktywacja jednej linii powoduje pogorszenie połączeń na innej, głównej linii. Historia się powtarza... |
Noema napisał/a: |
Prezesie Rachwalski, czas pakować manatki i zwijać się do Słupska zanim przypniemy panu łatkę grabarza dolnośląskiej kolei. Nie chcemy cię tu już! Przy okazji zabierz ze sobą swą koleżankę Kaśkę, z której nie ma żadnego pożytku oraz kolegę Andrzeja, którego po kumotersku posadziłeś wiosną br. na stołku dyrektora handlowego i którego żałosne efekty pracy mamy okazję podziwiać (pogorszenie oferty biletowej wspólnej z PR, nieudana próba podwyżki o 35 proc. ceny biletu weekendowego, nowy rozkład jazdy cofający nas o ponad 10 lat – dużo jak niespełna pół roku pracy!). |
Ralny napisał/a: |
Teraz nie dziwię się, że UMWD zgrywał głupa i nie chciał udostępnić projektu nowego rozkładu jazdy. Na szczęście PKP PLK nie zawiodło. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Ten rozkład jest tak źle ułożony, że aż nie chce mi się wierzyć, że jest prawdziwy. Skoro zdecydowano się na przesiadki w Legnicy, to dlaczego pociągi nie są skomunikowane? Rano czas oczekiwania na pociąg do Wrocławia wynosi 38 minut, a wieczorem w przeciwną stronę aż 53 minuty (!!!) |
walbol napisał/a: |
Ustaw sobie w wyszukiwaniu połączeń przesiadki 5-minutowe (domyślnie jest 10 minut). Jak się to zmieni, to widać, że nie ma takiej tragedii, jak piszesz. |
Noema napisał/a: |
Za skandal uważam oterminowanie wieczornego pociągu do Węglińca. Pociąg, który jeździ mocno obłożony, którym studenci zaoczni wracają z uczelni, w soboty ma nie jeździć. |
Noema napisał/a: |
Dziura w rozkładzie będzie 3-godzinna. |
Noema napisał/a: |
bystrzak2000, nie interesuje mnie co jeździ do Legnicy. Tam problemu nie ma (pociągi co 30-60 minut). Interesuje mnie Bolesławiec, Węgliniec, Zgorzelec. To odcinek Węgliniec - Legnica (Wrocław) najbardziej, jeśli nie wyłącznie, dostanie po dupie. Nie pierwszy raz zresztą. Ale i nie pierwszy raz pokonamy kolejowy beton! Rachwalski ma przegwizdane jeśli tego natychmiast nie odkręci! |
Modliszka napisał/a: |
Wizja z filmu "Idiokracja" z 2006r. spełnia się na naszych oczach. Polecam obejrzeć, bo to ciekawa komedia i daje do myślenia o współczesnym świecie. To tak w kwestii kilku ostatnich idiotycznych posunięć KD, co pokazuje, że idiotów tam nie brakuje. |
Noema napisał/a: |
7. Nowy rozkład jazdy 2018/2019 i pogorszenie oferty na linii zgorzeleckiej, najbardziej frekwencyjnej linii obsługiwanej przez KD. Stare, małe, powolne i awaryjne szynobusy zamiast nowych i szybkich Impulsów; zbędne i uciążliwe dla pasażera przesiadki w Legnicy zamiast bezpośrednich połączeń; likwidacja części pociągów w weekendy, co wygeneruje jeszcze większy tłok w pociągach.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380807#380807 |
zapociągowany24 napisał/a: |
Według Portalu Pasażera, IC Nałkowska planowany w relacji Węgliniec - Warszawa Wschodnia
będzie wydłużony do Jeleniej Góry. Tym samym Lubań i Gryfów Śląski zyskają drugie połączenie dalekobieżne. |
arvent napisał/a: |
no i jak na to PLK dla pozostawiania pociągu na takim torze |
zapociągowany24 napisał/a: |
Według Portalu Pasażera, IC Nałkowska planowany w relacji Węgliniec - Warszawa Wschodnia będzie wydłużony do Jeleniej Góry. Tym samym Lubań i Gryfów Śląski zyskają drugie połączenie dalekobieżne. |
Noema napisał/a: |
Jeszcze tylko te zbędne, kretyńskie przesiadki w Legnicy trzeba wyeliminować. Mam nadzieję, że stanie się to najpóźniej przy pierwszej korekcie. Do tego czasu beton KD będzie miał ciosane kołki na głowach. Ja to im obiecałam na forum publicznym, więc słowa muszę dotrzymać. |
Noema napisał/a: |
Stella, rozkład jazdy będzie trochę zagmatwany. Tak to już jest jak ktoś niekompetentny mąci w ofercie. Robi się burdel na szynach! |
Modliszka napisał/a: |
arvent, po co KD pchają się do Wielkopolski (wcześniej Rawicz, teraz Krotoszyn) skoro nie mają czym jeździć po Dolnym Śląsku? PR spokojnie by te trasy obsłużyły. Czy w UMWD i KD używa się mózgów? |
Modliszka napisał/a: |
po co KD pchają się do Wielkopolski (wcześniej Rawicz, teraz Krotoszyn) skoro nie mają czym jeździć po Dolnym Śląsku? PR spokojnie by te trasy obsłużyły. Czy w UMWD i KD używa się mózgów? |
arvent napisał/a: |
Pierwsze połączenie z Węglińca do Wrocławia, nie dość, że z 38 minutową przesiadką ...to jeszcze do Legnicy na szynobusie, który sam w sobie ma dłuższy czas jazdy. W KD brakuje taboru ...czymś trzeba było pokryć trzy pary niemieckich szynobusów (Wrocław-Węgliniec), do tego wkrótce powrót pociągów do Krotoszyna, później Lubina, elektryki do Zgorzelca i po remoncie Wrocław Sołtysowice-Jelcz Miłoszyce ...tylko pytanie: czym? dopiero w grudniu ma się rozstrzygnąć przetarg na 5 nowych ezt ...z terminem dostawy do 21 miesięcy. |
Noema napisał/a: |
KD pod rządami pani Ładniak wykończyły busiarską konkurencję na trasie Zgorzelec - Bolesławiec - Legnica - Wrocław. KD pod rządami pana Rachwalskiego wykańczają się same na korzyść niemieckiego busiarza. Oferta FlixBusa jest jeszcze słaba (na razie jest jedno połączenie Zgorzelec - Warszawa), ale sukcesywnie będzie polepszana m.in. o połączenia do/z Drezna. |