Noema napisał/a: |
Rogerson, w KD nie takie numery robią. Gdyby to wszystko opisać, nikt by nie uwierzył. Zapewniam! |
Rogerson napisał/a: | ||
Wiesz numery numerami, ale "grzebanie" przy układzie hamulcowym to jest bardzo poważna sprawa i dlatego chciałbym wiedzieć, czy któraś instrukcja nakazuje używanie tego systemu, czy też nie. |
Karol2204 napisał/a: |
Przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przyznają, że w firmie obowiązuje zakaz korzystania z systemu szybkiego hamowania, bo ma to wykluczyć zjawisko ścierania obręczy kół. |
Cytat: |
Ciekawe co o tym mówi rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie sygnalizacji i warunków prowadzenia ruchu kolejowego. |
Cytat: |
Ostatnio z udziałem KD było kilka wypadków na przejazdach kolejowych:
http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readmore=281 http://powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/917-potracony-traktor |
Cytat: |
Załóżmy, że gówniarze z nudów ustawili na torach jakąś przeszkodę. |
Cytat: |
Pytanie do znawców tematu: gdyby system szybkiego hamowania (rappid) był aktywny to czy można by uniknąć tego typu zdarzeń? |
Pirat napisał/a: |
Czy ktoś ma dostęp do instrukcji KD? Bez wglądu do niej dalsza dyskusja wydaje się być bezprzedmiotowa. KD dla swojego dobra powinny tę instrukcję upublicznić |
Cytat: |
A ten szynobusowy rappid to to samo, co wagonowy rapid? Zaznaczam, że nie bronię KD. |
Cytat: |
Na babski rozum hamulec z wysokim stopniem hamowania (rapid) zbędny jest w szynobusach, które jeżdżą z małą prędkością, np. na linii żagańskiej, ale już na linii zgorzeleckiej, gdzie szynobusy mogą rozwijać prędkość 120 km/h taki system jest konieczny. Mam rację? |
Cytat: |
Nie opublikują, bo w KD wszystko jest tajne przez poufne! Pracownicy nie mają nawet dostępu do regulaminu organizacyjnego spółki i regulaminu wynagradzania, a jest to bardzo ciekawa lektura! No chyba, że dobiją się do kadrowej i stanowczo zażądają wglądu do regulaminu. No ale wtedy swoją dociekliwością narażą się sitwie, takie osoby znajdą się na wylocie. |
Cytat: |
- Działania polegały m.in. na przeprowadzeniu dwóch przejazdów technicznych, przeglądzie dokumentacji oraz na rozmowie z kierownictwem spółki na temat stosowania systemu rappid – tłumaczy Maciej Domański, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego. |
Cytat: |
Zarząd Kolei Dolnośląskich zaprzeczył, jakoby zabraniał stosowania systemu. |
Lady Makbet napisał/a: |
Przed chwilą w "Wydarzeniach" na Polsacie mówili o hamulcach w taborze KD. Wypowiadał się jeden z maszynistów. Sprawą zainteresował się UTK, który przeprowadzi kontrolę w KD. |
Taurus napisał/a: |
A i jeszcze jedno, ten cały "Rappid" został zaprojektowany i wykonany z myślą o prędkościach jazdy powyżej 120 km/h. |
Cytat: |
Wiadomo tylko ze zamiast wymusic na producencie wymiane systemow ktore podlegały awarii i wymiana zestawow na twardsze oraz lepsze |
Cytat: |
PESA oszczedziła na czym sie tylko dało zeby pojazd byl jak najtanszy a pan Z. ze swoimi doradcami zadecydowali że zamiast jeżdzic na tzw"obtoczki" z ktorych kazda kosztuje kilkanascie tysiecy lepiej zmniejszyc siłe, skutecznosc, szybkosc hamulca zespolonego |
Taurus napisał/a: |
Pirat, z tego co wiem KD mają na stanie m.in 31WE które posiadają max prędkość eksploatacyjną 160 km/h i coś tam jeszcze na 130/140 km/h. I to chyba tego dotyczy dyskusja o "Rappidzie". |
kizior11 napisał/a: |
No właśnie. Dawne praktyki ! od dawna nie stosowane lub( stosowane w niektórych przypadkach) ! Maszynistą jestem od 28 lat i nigdy nie urwałem haka ani nie podkułem żadnej lokomotywy.Tak jak napisałeś to nie temat o tym i na tym zakończmy . |
Cytat: |
N nigdy nie urwałem haka |
Lady Makbet napisał/a: |
Załóżmy, że gówniarze z nudów ustawili na torach jakąś przeszkodę. Takie przypadki nie są rzadkością w Polsce. I jedzie sobie szynobus KD z Legnicy do Węglińca z prędkością przekraczającą 100 km/h. Co robi maszynista gdy zauważy przeszkodę na torach? Zaczyna gwałtowanie hamować. Jeśli nie zdąży wyhamować pojazdu przed przeszkodą, może dojść do poważnego wypadku, mogą ucierpieć pasażerowie. Po to właśnie jest ten rappid, aby w takich przypadkach skrócić drogę hamowania. Często nawet kilka metrów ma znaczenie! |
jano napisał/a: |
Dzisiaj niewiele brakowało, a wykoleiłby się szynobus KD rel. Wrocław Gł. (19.07) - Legnica. Od dłuższego czasu ruch na szlaku Wrocław Żerniki - Wrocław Leśnica - Miękinia odbywa się po jednym torze. Obecnie po torze nr 2. Nie wiem, czy maszynista się zagapił, czy miał niewłaściwie podany semafor, ale gdy ruszył ze stacji Wrocław Żerniki w kierunku Leśnicy rozpędził się tak, jakby miał jechać na wprost (przez ostatni rozjazd w Żernikach). Nie wiem jaką miał prędkość, ale myślę że ok. 90-100 km/h (i wcale nie hamował). Jak wpadł w przełożony rozjazd (z toru nr 1 na 2) to tylko pasażerowie "latali" po składzie, a dookoła leżały bagaże. Oczywiście pociąg natychmiast się zatrzymał, obsługa przeszła przez skład i sprawdziła, czy nikomu nic się nie stało. Na szczęście nikt nie odniósł żadnych obrażeń, choć wiele osób miała podwyższone ciśnienie.
Najlepsze było tłumaczenie kierownika pociągu, że mogliśmy na torach najechać na jakąś przeszkodę albo kogoś potrącić. Jasne a maszynista ostro skręcił kierownicą i ominął zagrożenie. |
teleamigos napisał/a: |
powodem takich sytuacji są słabo wyszkoleni maszyniści którzy zatrudniani są z pierwszej łapanki w samorządowych spółkach . Temat ten w mediach był już naświetlany |
amadeoen57. napisał/a: |
UTK szynobusy wstrzymał |
Cytat: |
A wracając do tematu to pragnę państwu powiedziec że system RAPID działa przy prędkości powyżej 50km/h a w stacji w Trzebnicy takowaej prędkości nie ma. |