 
 
 
      
 
 .
 . 
 
     | Cytat: | 
| Dopiero teraz się obudziliście jak konkurencja wam depcze po piętach? | 
| Cytat: | 
| a co robili związkowcy z PR Wrocław jak dyrektorzy Pawicki | 
| Cytat: | 
| Tylko trzeba także pomyśleć o ludziach, którzy mają 20 i więcej lat pracy w różnych spółkach PKP. | 
 
 
| Cytat: | 
| Najlepiej waszym zdaniem ponad tysiąc ludzi wyrzucić na bruk | 
 
 
| Cytat: | 
| O matko! Ponad tysiąc ludzi pracuje w PR Wrocław? | 
| Cytat: | 
| Co taka armia kolejarzy robi w zakładzie uruchamiającym kilkadziesiąt pociągów? | 
 . Choć od grudnia, ta liczba drastycznie się zmniejszy, w związku z przejęciem niektórych pociągów przez KD.
 . Choć od grudnia, ta liczba drastycznie się zmniejszy, w związku z przejęciem niektórych pociągów przez KD.     | Dolnoślązak napisał/a: | 
| Czy pisząc, że pracownicy boją się, że mogą utracić pracę to dla Ciebie nie ma żadnego problemu | 
| Cytat: | 
| gdzie masz te kilkaset pociągów osobowych PR na Dolnym Śląsku? | 
| Cytat: | 
| Przecież nic tak nie uzdrawia rynku jak konkurencja. Czyż nie? Chyba, że marzy wam się monopol PR na dolnośląskich torach i wieczyste gwarancje pracy przewozowej i zatrudnienia? Sorry, ale to nie w tym ustroju - komuna padła 20 lat temu. | 
 
      (sprawy techniczno - eksploatacyjne).
 (sprawy techniczno - eksploatacyjne).     | Cytat: | 
| Dlaczego wtedy pracownicy Sekcji Pasażerskiej w Jeleniej Górze nie bali się utraty miejsc pracy, nie pisali petycji do Marszałka? Dopiero teraz gdy dzięki UMWD zwiększa się liczba połączeń regionalnych, wy lamentujecie i ryjecie pod KD. | 
 
 
| Cytat: | 
| Dlaczego wtedy pracownicy Sekcji Pasażerskiej w Jeleniej Górze nie bali się utraty miejsc pracy, nie pisali petycji do Marszałka? | 
 a następcy Gienki kontynuowali dalszy ciąg strategii w postaci "dajcie więcej albo zlikwidujemy".
 a następcy Gienki kontynuowali dalszy ciąg strategii w postaci "dajcie więcej albo zlikwidujemy".
| Cytat: | 
| Dolnoślązak, nie widzę powodu do niepokoju. Nawet jeśli zlikwidują sekcję w Jeleniej Górze to przecież ludzie na stanowiskach liniowych zostaną, bo robota dla nich nadal będzie. Zabraknie miejsca tylko dla naczelników sekcji i 4-5 innych osób siedzących w biurze, ale to chyba dobrze, bo im mniej biurwy tym lepiej. | 
 
 
| Cytat: | 
| O naczelników się nie martw, bo włos im z głowy na pewno nie spadnie. Dostaną stołek w biurze zakładu. W spółkach PKP ze zbędnych naczelników robi się kolejnych kontrolerów, inspektorów lub instruktorów. | 
 
 
 
  
 
 
 
     | Cytat: | 
| ponieważ nie wiadomo, co szykuje spółka "Intercity", od nowego rozkładu jazdy tj. od grudnia. | 
| Cytat: | 
| jest jeszcze sprawa "Sudetów", które do Jeleniej Góry już nie jeżdżą i nawet pojawiła się na forum propozycja "zastępczego" pociągu IR: | 
 
 
 
      
      .
 .      .
 .
 
 
 
 
| Cytat: | 
| Związki zawodowe działające w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych we Wrocławiu zwróciły się z prośbą do marszałka województwa Marka Łapińskiego o pilne zorganizowanie spotkania dotyczącego proponowanych zmian w funkcjonowaniu DZPR. | 
 
 
 .
.     | Cytat: | 
| Brawo. Napierw likwiduje się gniazdo we Wrocławiu, żeby teraz je obsadzić drużynami z odległych miejscowości. Gdzie są związki? | 
 
 
 
      
 
 A dlaczego
 A dlaczego   Maszyniści mają być zatrudniani na umowę - zlecenie z PR i Cargo.
  Maszyniści mają być zatrudniani na umowę - zlecenie z PR i Cargo.      
 
 
 
 
 
 
      
     | Cytat: | 
| Zmiana schematu organizacyjnego zakładu nie oznacza że np. kondi z Jeleniej będzie dojeżdżał dla wykonywania swoich czynności np. do Wrocławia, czy Rawicza. | 
| Cytat: | 
| A kto będzie odpowiedzialny za obsługę rewidencką w Kłodzku? | 
 A może usługi będą wykonywać rewidenci z KD jak teraz jest w Legnicy.
  A może usługi będą wykonywać rewidenci z KD jak teraz jest w Legnicy.
| Cytat: | 
| W planach UMWD jest całkowita likwidacja PR Wrocław, co od jakiegoś czasu jest tajemnicą Poliszynela. | 
 
     | Cytat: | 
| Dzisiaj słyszałem rozmowę kierownika pociągu PR, który twierdził, że od nowego rozkładu jazdy wszystkie (lub prawie wszystkie) pociągi na linii Wrocław - Legnica - Węgliniec mają przejąć Koleje Dolnośląskie. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale czarno to widzę | 
 
     | mateusz123 napisał/a: | 
| Czy w chwili obecnej we Wrocławiu są rewidenci PR czy wszystkie manewry itd robią rewidenci IC ewentualnie kierownicy PR? | 
 
 
 . Aha
. Aha  jeden związek udzielił wywiadu
 jeden związek udzielił wywiadu  
 .
 .
 .
 .
 Czy jest pełna akceptacja pana, że od 15.07. na stanowisku naczelnika, z-cy naczelnika oraz  kierownika drużyn konduktorskich Sekcji we Wrocławiu awansował pan dyrektor PR Wrocław panów ze średnim wykształceniem
  Czy jest pełna akceptacja pana, że od 15.07. na stanowisku naczelnika, z-cy naczelnika oraz  kierownika drużyn konduktorskich Sekcji we Wrocławiu awansował pan dyrektor PR Wrocław panów ze średnim wykształceniem  .
 .
 . Np. do dnia dzisiejszego pracują na stanowisku konduktor i innych
 . Np. do dnia dzisiejszego pracują na stanowisku konduktor i innych  oraz utrzymuje się pracowników, którzy już wypracowali emerytury
  oraz utrzymuje się pracowników, którzy już wypracowali emerytury  
 
 .
 .
 . Wybory samorządowe już w przyszłym roku
 . Wybory samorządowe już w przyszłym roku  
   
   
      .
 .     | Wrocławiak napisał/a: | 
| Dyrekcja  Zakładu PR Wrocław w dniu 20.09.2013 r. na spotkaniu z pracownikami z Węglińca uprzejmie poinformowała pracowników gniazda drużyn trakcyjnych, konduktorskich i zaplecza, że zostaną zlikwidowane tam miejsca pracy  . | 
 Już niedługo się okaże.
 Już niedługo się okaże. 
| Wrocławiak napisał/a: | 
| Dyrekcja  Zakładu PR Wrocław w dniu 20.09.2013 r. na spotkaniu z pracownikami z Węglińca uprzejmie poinformowała pracowników gniazda drużyn trakcyjnych, konduktorskich i zaplecza, że zostaną zlikwidowane tam miejsca pracy  . | 
 
   .
 . 
 
   
      . Najlepiej wyrzucić na bruk pracowników PR z doświadczeniem 25, 30 i więcej przepracowanych lat na kolei. Niech zasilają bezrobotnych w naszym regionie
 . Najlepiej wyrzucić na bruk pracowników PR z doświadczeniem 25, 30 i więcej przepracowanych lat na kolei. Niech zasilają bezrobotnych w naszym regionie  . A dobrze wiemy jaki jest rynek pracy na Dolnym Śląsku.
 . A dobrze wiemy jaki jest rynek pracy na Dolnym Śląsku.      . Mechanik - monter, maszynista. A dlaczego tylko na te stanowiska
 . Mechanik - monter, maszynista. A dlaczego tylko na te stanowiska  . Dlaczego naboru nie organizuje się np. na kierownika pociągu, konduktora, rewidenta, itd.
 . Dlaczego naboru nie organizuje się np. na kierownika pociągu, konduktora, rewidenta, itd.
| Cytat: | 
| Możecie próbować swoich sił, składając CV. | 
 .
 .
 . Załoga liczy na nich, a w szczególności w obecnej chwili pracownicy z Sekcji w Jeleniej Górze.
 . Załoga liczy na nich, a w szczególności w obecnej chwili pracownicy z Sekcji w Jeleniej Górze.      . Opracowana punktacja przez Dyrektora PR Wrocław, która nie została zaakceptowana przez związki zawodowe PR Wrocław w odczuciu wielu pracowników jest nie sprawiedliwa.
 . Opracowana punktacja przez Dyrektora PR Wrocław, która nie została zaakceptowana przez związki zawodowe PR Wrocław w odczuciu wielu pracowników jest nie sprawiedliwa. 
 
 
 .
 .      
 
 . Stare "Porozumienie", które związki zawodowe PR otrzymały dopiero od Pana Marszałka UMWD, które nie zawierało żadnych istotnych elementów dotyczących warunków pracy zgodnie z KP. Mimo zapewnień Pana Prezesa, Dyrektora PR Wrocław w obecności Marszałka a także Departamentu Infrastruktury, Wydziału Transportu UMWD, że będzie wynegocjowane na piśmie wcześniej nowe ustalone na spotkaniu te "Porozumienie". Nie ma tego do dzisiaj
 . Stare "Porozumienie", które związki zawodowe PR otrzymały dopiero od Pana Marszałka UMWD, które nie zawierało żadnych istotnych elementów dotyczących warunków pracy zgodnie z KP. Mimo zapewnień Pana Prezesa, Dyrektora PR Wrocław w obecności Marszałka a także Departamentu Infrastruktury, Wydziału Transportu UMWD, że będzie wynegocjowane na piśmie wcześniej nowe ustalone na spotkaniu te "Porozumienie". Nie ma tego do dzisiaj  . Właśnie w dniu dzisiejszym są wręczane wypowiedzenia zmieniające miejsce pracy z Jeleniej Góry do Wrocławia mimo braku akceptacji związków zawodowych i wcześniejszych ustaleń z Panem, Marszałkiem oraz Dyrektorem PR Wrocław
 . Właśnie w dniu dzisiejszym są wręczane wypowiedzenia zmieniające miejsce pracy z Jeleniej Góry do Wrocławia mimo braku akceptacji związków zawodowych i wcześniejszych ustaleń z Panem, Marszałkiem oraz Dyrektorem PR Wrocław  . Zapytam krótko - DLACZEGO
 . Zapytam krótko - DLACZEGO  .
 .     | Cytat: | 
| Dolnoślązak, nie podzielam twego entuzjazmu. | 
| Cytat: | 
| Mamy więc nierówne traktowanie kandydatów do pracy w KD, polegające m.in. na tym, że byli pracownicy PR są faworyzowani poprzez mniejsze wymagania dotyczące wykształcenia, brak okresu próbnego, lepsze warunki pierwszej umowy na czas określony. | 
| Cytat: | 
| Naturalnym jest, że osoba, która przez lata wykonywała dane stanowisko nie musi być tak szczegółowo sprawdzana jak tzw. ,,świeżak". | 
 
     | Cytat: | 
| Straszymy tu PIP-em i sprowadzamy prawo do absrdu, a nie o to przecież chodzi. | 
 . Przecież ci ludzie mają po 20-30 i więcej lat w tych zawodach
 . Przecież ci ludzie mają po 20-30 i więcej lat w tych zawodach  . Czy r racji "zjedzonych" lat w różnych strukturach P.K.P. nie należy się im odrobina szacunku za ich wytrwałość i duże poczucie obowiązku w wypełniani powierzonej do tej pory misji
 . Czy r racji "zjedzonych" lat w różnych strukturach P.K.P. nie należy się im odrobina szacunku za ich wytrwałość i duże poczucie obowiązku w wypełniani powierzonej do tej pory misji  .
 .
| Cytat: | 
| Przejmowanie przez KD pracownika z PR niejako z automatu (jak to określiła Beatrycze), bez badań i weryfikacji jego przydatności to złamanie prawa pracy i działanie na szkodę spółki. | 
 . Od tego nie ma odstępstwa
 . Od tego nie ma odstępstwa  . I tacy pracownicy PR już to zrobili. Ba
 . I tacy pracownicy PR już to zrobili. Ba  . Byli na rozmowach kwalifikacyjnych w KD. I moim zdaniem nie ma tu żadnego "kumoterstwa" pomiędzy Prezesem KD a jak to nazwałeś "ciemną masą związkową PR"
 . Byli na rozmowach kwalifikacyjnych w KD. I moim zdaniem nie ma tu żadnego "kumoterstwa" pomiędzy Prezesem KD a jak to nazwałeś "ciemną masą związkową PR"  .
 .
| Cytat: | 
| Ponadto nie może być tak, że KD faworyzują tylko pracowników PR. A co jeśli do pracy w KD zgłosi się osoba posiadająca niezbędne kwalifikacje i uprawnienia, ale wcześniej pracowała np. w PKP IC? Zostanie odprawiona z kwitkiem, bo ci z PR są faworyzowani? | 
| Cytat: | 
| A co z młodymi po szkole, którzy chcieliby pracować na kolei? Gdzie mają zdobyć doświadczenie i kwalifikacje w kolejowym fachu? Na zmywaku z Londynie czy na "śmieciówce" w supermarkecie? A może na bezrobociu? Kto zastąpi starych kolejarzy jeśli nie będzie dopływu "świeżej krwi"? Średnia wieku w PR przekracza 50 lat, co oznacza, że młodzież (do 35 lat) stanowi zaledwie 7% załogi (źródło: raport roczny PR). Chcecie to samo zrobić z KD? | 
| Cytat: | 
| Teraz w pociągach KD jest przynajmniej na kim oko zawiesić - widuję młode, ładne, sympatyczne konduktorki. I niech tak zostanie! | 
 . To prawda.  Ale te "starsze" panie (np. kierowniczki pociągu) również chcą nadal pracować. Bo niejedna w wieku powyżej 30 lat ma małe dzieci.
 . To prawda.  Ale te "starsze" panie (np. kierowniczki pociągu) również chcą nadal pracować. Bo niejedna w wieku powyżej 30 lat ma małe dzieci.
| Cytat: | 
| Dzięki temu załoga KD od początku była i jest chwalona przez pasażerów, ponieważ nie jest skażona pekapizmem, niedasizmem i betonizmem, czego nie można powiedzieć o załodze PR z rodowodem PKP. | 
 . Są również wartościowi pracownicy nie skażonych "pekapizmem, niedasizmem i betonizmem", "związkowego betonu ze spółek PKP ".
 . Są również wartościowi pracownicy nie skażonych "pekapizmem, niedasizmem i betonizmem", "związkowego betonu ze spółek PKP ".
| Cytat: | 
| Nie trzeba kończyć kolejowych uniwersytetów, ani mieć 30 lat stażu pracy w PR, żeby kontrolować i sprzedawać bilety w pociągu KD. Zrobi to każdy średnio inteligentny człowiek zgarnięty z ulicy, po krótkim przeszkoleniu. | 
 .
 .     | sheva17 napisał/a: | 
| Dlatego najlepszym wyjściem w sensie prawnym byloby przejęcie przez KD całego wojewódzkiego zakładu PR-ów, wtedy mielibyśmy do czynienia z przjęciem pracownika z 23' K. P. | 
| Cytat: | 
| 2. Ważnym kryterium jest też doświadczenie, to atut pracowników PR-ów. Badania medyczne wszyscy powinni przejść, ale kwalifikacje ludzi z PR-ów to rzecz oczywista. Owszem są wyjątki, ale nie zmienią one reguły. Dlatego najlepszym wyjściem w sensie prawnym byloby przejęcie przez KD całego wojewódzkiego zakładu PR-ów, wtedy mielibyśmy do czynienia z przjęciem pracownika z 23' K. P. | 
 .
 . 
| Cytat: | 
| a resztę rekrutować z ulicy, tak jak dotychczas, żeby stary kolejarski, roszczeniowy, związkowy beton PR nie zdominował KD. | 
 . Mogę Cię zapewnić, że ten beton związkowy również dużego dobrego robi, negocjuje dla dobra pracowników.
 . Mogę Cię zapewnić, że ten beton związkowy również dużego dobrego robi, negocjuje dla dobra pracowników.
| Cytat: | 
| I na koniec przypominam wszystkim, że KD nie są dla kolejarzy z PR tylko są dla pasażerów! | 
 
   
     | Cytat: | 
| sheva17, jest to nierealne. I Prezes KD nie widzi takiej możliwości przejecia pracowników z PR do KD na podstawie 23" K.P. . | 
| Cytat: | 
| Dolnoślązak, pytasz dlaczego mam alergię na beton PR. Prowadzę to forum od 9 lat i doskonale pamiętam ile naużeraliśmy się z betonem PR Wrocław o lepszy rozkład jazdy, o pociągi dalekobieżne do Zgorzelca, o likwidację kolejarzowozów itp. Nie kto inny jak ówczesny dyrektor DZPR wygrażał się nam sądami i to na łamach związkowych brukowców dla pracowników PKP. Ludzie zazwyczaj mają krótką pamięć, stąd idiotyczne pomysły niektórych forumowiczy łączenia KD z PR Wrocław. Ja sobie tego nie potrafię wyobrazić. | 
| Cytat: | 
| Przypominam, że DZPR był najgorszym zakładem w PKP PR, w którym pierwsze skrzypce w kwestii rozkładu jazdy | 
 . Np. przenoszenie pracowników z Jel. Góry do Wrocławia, itd.
 . Np. przenoszenie pracowników z Jel. Góry do Wrocławia, itd.
| Cytat: | 
| Obiektywnie jednak muszę przyznać, że obsługa pociągów PR stopniowo zmienia się na lepsze, konduktorzy są bardziej uprzejmi dla pasażerów, nie biorą już w łapę, | 
 
 
| Cytat: | 
| KD zatrudniają 300 osób, PR Wrocław chyba z 500 (setka to biurwa) przy podobnej pracy eksploatacyjnej. Połączenie KD z PR Wrocław to powolna śmierć kolei regionalnej na Dolnym Śląsku, gdyż dotacje zamiast iść na pociągi, będą szły na utrzymanie gigantycznego przerostu zatrudnienia. | 
 I wówczas zniknęła by "biurokracja", bo Marszałek nie pozwoliłby sobie na utrzymywanie administracji. A te pieniądze, które co roku przekazywane są grube miliony z UMWD do Zarządu Spółki w końcu może by się to zakończyło. Bo tyle lat Marszałek przelewa wielką kasę, a my na Dolnym Śląsku nie widzimy żadnych nowych chociażby EZT
 I wówczas zniknęła by "biurokracja", bo Marszałek nie pozwoliłby sobie na utrzymywanie administracji. A te pieniądze, które co roku przekazywane są grube miliony z UMWD do Zarządu Spółki w końcu może by się to zakończyło. Bo tyle lat Marszałek przelewa wielką kasę, a my na Dolnym Śląsku nie widzimy żadnych nowych chociażby EZT  . To gdzie te pieniądze są
 . To gdzie te pieniądze są  
   . Przykład bardzo dobrej współpracy niech chociażby będzie wo
 . Przykład bardzo dobrej współpracy niech chociażby będzie wo  województwo zachodniopomorskie, gdzie coraz więcej na terenie Szczecina i okolic widać nowy sprzęt "tabor" dla PR. A my na Dolnym Śląsku
 województwo zachodniopomorskie, gdzie coraz więcej na terenie Szczecina i okolic widać nowy sprzęt "tabor" dla PR. A my na Dolnym Śląsku  . Bida i jeszcze raz BIDA
 . Bida i jeszcze raz BIDA  .
 .     | Cytat: | 
| I wówczas zniknęła by "biurokracja", bo Marszałek nie pozwoliłby sobie na utrzymywanie administracji. | 
| Beatrycze napisał/a: | 
| Śląsk i Dolny Śląsk są najlepszymi dowodami na to, że za likwidację swoich miejsc pracy odpowiadają kolejarze z PR i nikt poza tym. Sami ukręcili na siebie bicz w postaci samorządowej konkurencji. |