W przetargu na składy zespolone dla PKP Intercity, Siemens zaoferuje wariant Velaro, którego handlowa nazwa brzmi Velaro PL. Do tej pory pociągi Velaro zostały dostarczone do Chin (aż 60 sztuk, składy 8 wagonowe), Hiszpanii (16 sztuk, składy 8 wagonowe) oraz Rosji (8 sztuk, składy 10 wagonowe).
Ze względu na ten sam system napięcia, polska wersja, jeśli oczywiście PKP Intercity zdecyduje się na zakup tych pociągów, będzie technicznie podobna do rosyjskiej. Velaro PL będzie też najtańszą wersją tego pociągu, jaką zaoferował Siemens.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami firmy, w przypadku wyłonienia zwycięzcy do końca 2009 roku, Siemens byłby w stanie dostarczyć 12 kompletnych pociągów do kwietnia 2012 roku. Jest raczej przesądzone, że procedura wyłonienia zwycięzcy przedłuży się co najmniej do marca. - W takiej sytuacji możemy dotrzymać obiecanego terminu, ale liczba pociągów, które będziemy w stanie dostarczyć ulegnie zmniejszeniu - powiedział Jarosław Piotrowski, dyrektor Siemens sp. z o.o. Industry Sector - Mobility. Na wystosowanie ostatecznej oferty producenci będą mieli 45 dni od dnia opublikowania SIWZ.
- Wiemy z naszych źródeł w Brukseli, że PKP Intercity pracuje nad zwiększeniem zakresu finansowania unijnego na ten projekt do 50% - powiedział Piotrowski. Zwycięzca przetargu będzie także zobowiązany do wykonania zaplecza utrzymaniowego dla składów zespolonych. Zdaniem Siemensa będzie to kosztować od 35 to 45 mln euro. W realizacji projektów Velaro firma zdobyła już doświadczenie, ponieważ podobne wymagania były elementem zamówień w Rosji i Chinach.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
To drugie zdjęcie wydaje mi się przeróbką poprzedniej fotki.Skład stoi w tym samym miejscu,wyswietlacz tez sprawia wrazenie doklejanego.Photoshop nie takie rzeczy potrafi
Jak już pisaliśmy, pojawiła się długo oczekiwana Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu na zakup 20 składów zespolonych dla PKP Intercity. Poza właściwościami technicznymi pociągów, dokument zawiera także uregulowania dotyczące m.in. tego, co stanie się, jeśli spółka nie otrzyma dofinansowania na pozyskanie wspomnianych składów.
Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę 20 sztuk pociągów zespolonych, ale także świadczenie usług ich utrzymania technicznego oraz utrzymywania składów w czystości, a także "realizację za pomocą dowolnych środków obiektów budowlanych składających się na Warsztaty Utrzymania Technicznego wraz z infrastrukturą, w tym zaprojektowanie i wybudowanie Warsztatów Utrzymania Technicznego wraz z infrastrukturą". WUT mają być ulokowane na działce położonej na terenie stacji postojowej Warszawa-Grochów. Firma, która zwycięży w przetargu, wyszkoli 40 osób z personelu PKP Intercity, w tym 20 maszynistów.
PKP Intercity postawiły warunek, aby w terminie dostawy pierwszego pociągu, posiadał on co najmniej dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego na terenie Polski, a w terminie do 10 lat od dnia dostawy ostatniego pociągu - również na terenie Niemiec, Austrii i na głównych liniach na terenie Czech, na których dopuszczony jest ruch pojazdów z napędem w systemie prądu przemiennego.
PKP Intercity przewiduje, że średnioroczny przebieg każdego z pociągów wyniesie 420 tys. km. Pociągi będą eksploatowane na trasach krajowych: Warszawa - Kraków, Warszawa - Katowice, Warszawa - Poznań - Wrocław, Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Gdynia, a także w przyszłości na trasach międzynarodowych: Warszawa - Praga, Warszawa - Wiedeń oraz Warszawa - Berlin. Przewoźnik przewiduje, że przewozy będą realizowane codziennie w godzinach od około 5:00 do około 23:00.
Wymagany termin dostawy co najmniej 8 pociągów upływa 31 października 2012 r., natomiast termin dostawy pozostałych 12 składów upływa 31 października 2013 r.
Wadium w tym przetargu to 12 mln zł. Termin składania ofert przez producentów to 17 marca 2010 r. Tego samego dnia nastąpi ich otwarcie. Kryteria oceny ofert to: cena - 75 proc., termin dostawy - 10 proc., ocena techniczno-funkcjonalna - 15 proc.
Zamawiający chce pozyskać składy mogące wykorzystywać napięcie zasilania 3kV DC, 15kV 16 2/3 Hz oraz 25kV 50 Hz AC, cechujące się maksymalnym naciskiem osi na tor mniejszym lub równym 18 t, maksymalną prędkością eksploatacyjną 220-250 km/h oraz liczbą 400 miejsc siedzących (+/- 10 miejsc). Liczba miejsc dla I klasy: 60 (+/- 5, w tym 12 siedzeń w przedziałach biznesowych; układ siedzeń 1+2 w jednym rzędzie), dla II klasy 2: 340 (+/- 5, układ siedzeń 2+2 w jednym rzędzie). SIWZ przewiduje też trzy przedziały biznes w jednym wagonie, po 4 miejsce w każdym przedziale wyłącznie I klasy. 25 proc. (+/- 5 proc.) miejsc w ukłdzie naprzeciwległym, pozostała część miejsc w układzie szeregowym. W składach mają być też miejsca dla osób niepełnosprawnych ruchowo, pomieszczenie służbowe dla dwóch osób oraz bar i toalety.
SIWZ przewiduje także jedną kabinę na każdym końcu zespołu, fotel maszynisty po prawej stronie lub centralnie, urządzenie sterowania hamulcem po prawej stronie maszynisty oraz dodatkowy fotel dla pomocnika maszynisty.
Jak zapisano w SIWZ, umowa zostanie zawarta pod "warunkiem rozwiązującym". Jeżeli PKP Intercity uda się lub nie uda uzyskać do dnia 31 lipca 2010 r. dofinansowanie zakupu 20 składów zespolonych, w ciągu 14 dni poinformuje o tym fakcie wykonawcę. Przekazanie informacji o nieuzyskaniu dofinansowania zostanie uznane za "ziszczenie się warunku rozwiązującego". Jak zapisano w SIWZ, wówczas "Strony wzajemnie zrzekają się wszelkich roszczeń, z jakichkolwiek tytułów prawnych, wynikających z podjęcia działań zmierzających do przygotowania się Stron do realizacji niniejszej Umowy".
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Wygląda na to, że decydująca będzie cena, a to trochę źle wróży jakości Inna sprawa to zapewnienie sfinansowania inwestycji. Rozumiem, że chodzi tu o dotację unijną, a być może i o pieniądze z giełdy, a przecież profesor od dupereli stwierdził dopiero co, że debiut Intercity odbędzie się najwcześniej na jesieni przyszłego roku...
Spoko - wygrają chińczycy. I zamiast wafelka będzie ciastko z wróżbą dotyczącą czasu spóźnienia. Kto dostanie wróżbę, która się sprawdzi - wygra talon na ręcznie malowane etui na bilet.
PKP Intercity brakuje 200 mln euro na zakup szybkich pociągów
PKP Intercity zaprosiły producentów do składania ofert w przetargu na 20 szybkich pociągów. Ale zamówienia może nie być, bo przewoźnikowi wciąż brakuje ponad 200 mln euro, żeby za nie zapłacić.
Przetarg na zakup 20 pociągów mogących rozpędzać się do 230 km/godz. wchodzi w decydujący etap. PKP Intercity właśnie wysłały producentom biorącym udział w postępowaniu dokumentację, która posłuży do składania ofert. Firmy mają na to czas do 17 marca 2010 r. O kontrakt wart ok. 500 mln euro bije się czterech producentów: Siemens, Alstom, Bombardier, wspólnie z bydgoską Pesą oraz AnsaldoBreda z nowosądeckim Newagiem.
Według najnowszej specyfikacji osiem pierwszych pociągów ma być dostarczonych już po Euro 2012 – do października 2012 roku. Pozostałe 12 rok później.
Realizacja kontraktu wisi jednak na włosku, bo PKP Intercity wciąż brakuje pieniędzy. Z powodu kłopotów z uzyskaniem kredytów stara się o zwiększenie finansowania z Unii Europejskiej z 20 do 50 proc. wartości kontraktu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum