Witam . Orientuje się ktoś jak będzie wyglądał nowy rozkład na lini 154 ? Interesuje mnie również ewentualne wznowienie kursowania pociągu osobowego relacji Kędzierzyn Koźle -Wisła Uzdrowisko . Spacerując po terenie zaniedbanej Żorskiej stacji aż " plakać się chce patrząc na obecny wygląd budynku " . Kursowanie pociągów ograniczone do minimum - gorzej być nie może ? LECZ PO BETONIE MOŻNA SIĘ SPODZIEWAĆ WSZYSTKIEGO ! Z góry dzięki za odp ..
Gorzej Byś nie może?
Szyndzielnia, Sezon Świnoujście i kilka osobówek, dla przykładu spójrz na trasę Żywiec - Sucha Beskidzka to zobaczysz że gorzej te ż się da:
oto krótki plan udupiania linii:
1. Puszczenie Pośpiesznych inną trasą (np. przez Katowice, Gliwice)
2. Puszczanie innych dalekobieżnych innymi trasami bądź wcale (np. likwidacja Bielsko-K.Koźle)
3. Rozkomunikowanie połączeń (np. przyjazd do Pszczyny 5minut po pociągu do Bielska)
4. Zmniejszenie liczby pociągów osobowych (np. zostawienie 3 osobowych)
5. Rozkład niedogodny dla podróżnych (czyli kosmiczne godziny, takie jak 4:40, 11:50, 16:10)
6. Skracanie tras pociągów (np. wszystkie na trasie Rybnik-Pszczyna)
7. Zamykanie kas biletowych (np. kasa w Żorach czynna na 10min przed odjazdem pociągu, albo wcale)
8. Kolejne Cięcia (pozostawienie jednej pary pociągów)
kiedy to zacznie się dziaćoznacza to początek końca...
przykłady na papierku?
Bielsko-Cieszyn, Żywiec - Sucha Beskidzka, Katowice-Kozłów (jak narazie uratowana)
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-07-2009, 10:36
Yehonathan, polityka wygaszania popytu. Od lat! PKP PR ma to opanowane do perfekcji! A UMWŚ biernie na to wszystko patrzy i nie reaguje (albo reagować nie chce).
Do tego co napisałeś dodałbym jeszcze skrajne zmiejszanie, albo zawyżanie pojemności taborowej.
Szyndzielni już nie będzie..... nie wspominam, że zlikwidowany został pociąg z Żor do Rybnika o 5:50
za chwilę, z miasta gdzie mieszka około 70 tys. mieszkańców nie będzie można nigdzie dojechać.
Witam all people. Z zażenowaniem obserwuję degradacje linii nr 154 Rybnik - Pszczyna. Wspominam jak jeździło tam dużo pociągów a pospieszne spokojnie 100 km/h tam cięły. teraz to max 50 jeżdżą za żorami do pszczyny to nawet tylko 30 a i mało tych pociągów. Ale niestety jak osły siedzą na stołkach to musiało się tak skończyć. Pozdro
_________________ hello witam miłośników kolei
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-10-2009, 10:38
intercity30, ta degradacja dotyczy całej kolei w naszym województwie. Ja to nazywam efektem "upolitycznienia transportu". Taka newralgiczna rzecz, jak kolej regionalna staje się narzędziem politycznym. I potem mamy takie Tychy Miasto kosztem takich linii jak Rybnik-Pszczyna.
myślę, że się rozkręci.. to dopiero kilka dni jak mamy nowy rozkład.
myślę, że będzie dobrze...
a jak jest...
nie jeżdżę na całym odcinku to nie wiem..
ja kursuję na odcinku Żory - Rybnik i mogę powiedzieć, że te kilka osób w Żorach wsiada, jednkaże straszne oblegany jest pociąg Bielsko - Wrocław przez Pszczynę Żory i Rybnik,
wsiadając w Żorach był problem znaleźć wolne miejsca, a w Żorach wsiada średnio około 15 osób do Wrocka
a w tym pociągu w Niedzielę to wsiadało jakieś 20....
Ci którzy wsiadali w Rybniku jechali do Wrocka na stojąco....... bo miejsca nie było.
Zaczyna się sezon zimowo narciarski - to powinno zwiększyć frekwencję.
Myślę że pociągi relacji Bielsko - Rybnik się wypełnią, ale potrzeba jeszcze trochę czasu...
Nie zgodzę się. Zapewne powineś doprecyzować dzień, kiedy tak było, a była to zapewne niedziela. Wczoraj byłem przerażony widząc pociąg interREGIO Szyndzielnia na frekwencji ok 15 % na odcinku Opole - Kędzierzyn, a dalej podobnie (zajęte co 8 miejsce) !
Miejmy nadzieję, że pociąg się rozkręci. W przeciwnym razie grozi mu likwidacja lub kursowanie w relacji Wrocław - Bielsko w piątku, a odwrotnej w niedzielę.
Niestety pasażerów jest łatwo zrazić - o wiele trudniej odzyskać. Czy ktkolwiek postarał się by rozreklamować Szyndzielnię ? Marketing PRów to ciągle kpina. Niestety wielką porażką jest również kampania ulotkotkowa PR Katowice (widać ogromne problemy z obsługą edytorów tekstowych, marnotrawstwo pieniędzy - linię Gliwice - Częstochowa podzielili na kilka ulotek, ulotka dla linii Katowice - Sędziszów to wg PR Katowice - Sławków - takiej wiochy nie odwalił nawet PR Kraków - małopolskie ulotki uwzględniały wszystkie stacje dla tej trasy, a w przypadku odcinka Kraków - Katowice uwzględniały Mysłowice, Jaworzno Szcz.... ulotkowa porażka - z zewnątrz całkiem ciekawie, w środku dno).
Aż strach się bać co wyniknie z tej konkurencji PRów z PKP IC ... TLK Wrocław - Kraków mają często po 40 osób (odcinek Opole - Wrocław) na składzie pięciowagonowym ... aż strach szacować straty!
Jakie jednostki kursują na IR Szyndzielnia ? Opolskiego czy Dolnośląskiego Zakładu PR ?
To dopiero początek nowego rozkładu : Ja słyszałem , że frekwencja jest wysoka w Szyndzielni .. Jestem ciekaw jak wygląda to w poszczególnych dniach .. Powracając do poprzedniego rozkładu to gdy Szyndzielnia była pośpiechem IC również w niektóre dni frekwencja była słaba ..
Ja osobiście wierzę w wzrost liczby podróżnych na lini 154 gdyż rozkład jest dobry:-)
Niech IR wożą pasażerów z biletami na Regio, przynajmniej tych z biletami miesięcznymi. To przecież ta sama firma. Chyba, że wolą wozić powietrze, jak ten z frekwencją 15%?
Nie można się sugerować jednym dniem o ile rzeczywiście frekwencja wyniosła w IR Szyndzielnia 15 % .
Ja osobiście nie miałem okazji go jeszcze widzieć ale napewno sie wybiorę celowo na dworzec zobaczyć jak to wygląda .. W ostatnich dniach widziane przeze mnie pociągi na lini 154 miały więcej pasażerów i zawsze kilka osób wsiada .
Wszystkie obiegi są jednostkami należącymi do PR Katowice nie ma już kursów które obsługiwały jednostki z Opola .. Często pojawia się jednostka z wygodnymi welurowymi siedzeniami oraz przedziałem 1 klasy ..
Wydaje mi się , że frekwencja rośnie .. Uważam , że w PR zaczyna być lepiej a nowy rozkład pokazuje zielone światełko w tunelu !!
Wczoraj, czyli w piątek interREGIO [/i]Szyndzielnia wypadł lepiej ... stacja Opole Główne, opóźnienie ok 30 minut i frekwencja ok 75 %, (75% miejsc siędzących zajęta), zestawienie EN57 SPOT
Ale prawdziwy hicior to interREGIO BOLKO, który przyjechał 5 minut później, zestawienie 2xEN57 i frekwencja ok 100 %. Oby Szyndzielnia po kilku tygodniach kursowania odniosła podobny sukces.
Ogólnie to na E-30 robi się za ciasno. Smutno patrzeć na pustawe TLKi. Albo IC ma dużo kasy, albo będą cięcia - z taktem godzinnym na odcinku Wrocław - Kraków przesadzili i wożą powietrze.
polska informacja ulotkowa na kolei to kpina , we Francji czy Niemczech na każdej większej stacji można dostać przejrzyste rozkłady liniowe dla wielu linii..tam informacja kolejowa nie próżnuje..
A IR powinno powtarzam z uporem maniaka, być w cenie R oraz dla pasażerów miesięcznych na osobówki, bo standard kiblowy to nie jest coś za co można dopłacać
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2009, 09:26
PiterTarnów, pociągi InterREGIO nie są pociągami dotowanymi (z nielicznymi wyjątkami).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum