Ja już od trzech lat nie wykupuję zniżki dla żonusi bo to się zwyczajnie nie opłaca. Jeden - dwa wyjazdy w roku zawsze kosztować będą mniej niż wykupienie zniżki. Przy takiej polityce ( wykres ! ) tendencja spadkowa będzie się nieodwołalnie powiększać...
A propos posłów i senatorów - nie liczcie na to, że to się zmieni. Jeśli już to najwyżej dodadza sobie kolejne przywileje.
jakoś nikogo nie drażnią CAŁKOWICIE darmowe przejazdy koleją posłów i senatorów
To jest mało. Przywileje mają pracownicy energetyki (nie mam na myśli tej PKP). Jeszcze niedawno w jednej ze spółek płaci tylko 5% zużytej energii elektr. Podobnie wygląda sytuacja w PGNiG, za gaz pracownicy płacą symboliczną kwotę.
Co do przejazdów polityków absurdem jest także trzymanie dla nich miejscówek, tzn. na każdy kwalifikowany pociąg musi być zachowana specjalna pula wolnych miejsc jakby nagle jakiś polityk chciał się przejechać
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Az tak źle to nie będzie. Ale w wielu zakładach dyrektorzy mogą powiedzieć: "jeździmy tylko PR" i zwrócą po 140 zł, więc za sieciowy na IC trzeba zapłacić ze swojej kieszeni, albo kupować odcinkowe za 4 zł lub 6 zł.
Porozumienie
w sprawie zmiany zasad uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych,
ustalonych w Porozumieniu z dnia 2 grudnia 2002 r.
zawarte w dniu 21 września 2009 r. w Warszawie
pomiędzy
Związkiem Pracodawców Kolejowych a Ponadzakładowymi Organizacjami Związkowymi
Wypełniając postanowienia ust. 17 Porozumienia zawartego w dniu 2 grudnia 2002 r. w Warszawie pomiędzy Związkiem Pracodawców Kolejowych a Ponadzakładowym Organizacjami Związkowymi, strony niniejszego Porozumienia ustalają następujące zasady realizacji uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych, wynikających z Rozdziału XII Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Pracodawców Zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych (PUZP):
§1
1. Osoby wymienione w §66, w §67 w ust. 1 w pkt. 1-3 oraz w §86 PUZP, uprawnione są do nabywania biletów odcinkowych imiennych miesięcznych, za które opłata określona jest w cenniku, stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego Porozumienia.
2. Osoby wymienione w §66 w ust. 1 w pkt. 4 PUZP uprawnione są do nabywania biletów odcinkowych imiennych miesięcznych z ulgą 80%.
§2
Osoby wymienione w §66 PUZP uprawnione są ponadto do nabywania:
1) „biletu sieciowego imiennego” rocznego, ważnego na wszystkie kategorie pociągów uruchamianych przez „PKP Przewozy Regionalne” Sp. z o.o., „PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście” Sp. z o.o., Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. oraz „Koleje Mazowieckie - KM” Sp. z o.o., którego cena w 2010 roku wynosi 140 zł.
2) „biletu sieciowego imiennego” rocznego, ważnego na wszystkie kategorie pociągów uruchamianych przez „PKP Intercity” SA, którego cena w 2010 roku wynosi 240 zł – w klasie dowolnej i 180 zł – w klasie drugiej.
3) „biletu sieciowego imiennego” rocznego, ważnego na wszystkie kategorie pociągów, o których mowa w pkt. 1) i 2), którego cena w 2010 roku wynosi 380 zł – w klasie dowolnej i 320 zł – w klasie drugiej.
§3
Cena jednego uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych, wykupywanego przez Pracodawców na 2010 rok, wynosi:
1) dla osób wymienionych w §66 PUZP oraz członków ich rodzin, o których mowa w §67 w ust. 1 w pkt. 4 PUZP:
a) w klasie dowolnej – 666 zł
b) w klasie drugiej – 545 zł
2) dla osób wymienionych w §67 w ust. 1 w pkt. 1-3 oraz w §86 PUZP oraz członków ich rodzin, o których mowa w §67 w ust. 1 w pkt. 4 PUZP:
a) w klasie dowolnej – 339 zł
b) w klasie drugiej – 242 zł.
§4
1. Osoby wymienione w §67 w ust. 1 w pkt. 1-3 oraz w §86 PUZP uiszczają opłatę na pokrycie kosztów związanych z wydaniem „znaczka” poświadczającego uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych w danym roku kalendarzowym, ponoszonych przez pracodawców, którzy wykupują te uprawnienia.
2. Opłata, o której mowa w ust. 1, wynosi w 2010 roku 12,50 zł.
§5
Ceny, o których mowa w §2 w pkt. 1), 2), 3) i w §3 oraz opłata, o której mowa w §4, mogą być skorygowane w latach następnych o wskaźnik wynikający z rzeczywiście dokonanych zmian cen biletów jednorazowych lub średnioroczny wskaźnik inflacji, ogłaszany przez Prezesa GUS.
§6
1. Strony zgodnie oświadczają, iż w III kwartale 2009 r. przystąpią do negocjacji w sprawie zmiany postanowień Rozdziału XII PUZP, poprzez zawarcie Protokółu dodatkowego do PUZP.
2. Zasady realizacji uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych, ustalone w niniejszym Porozumieniu, obowiązują do czasu zrealizowania postanowień, o których mowa w ust. 1, jednak nie dłużej niż do roku 2012.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czy wie ktoś może, kiedy będzie można kupić bilet sieciowy roczny na 2010 rok za te 320 lub 380 zł? Byłem wczoraj na dworcu i powiedzieli mi, że póki co takowych nie sprzedają - jedynie odcinkowe. Kasjer coś straszył, że jeszcze tak do końca nic nie wiadomo i sieciowy ma kosztować 800 zł na 2 klasę, a 1300 na 1. Coraz ciekawsze to nasze PKP zaczyna się robić. 2 dni do końca roku i jak zwykle nic nie wiadomo...
A jest gdzieś taka informacja ?? Ja pytałem wczoraj miłą panią z okienka co dalej, a ona mi oczywiście odpowiedziała że nikt nic nie wie, czarna magia, nawet nie wiadomo czy te sieciówki za 380 będzie trzeba zakupić od razu czy będą kwartalne, półroczne...
_________________ Maszynista to w tych chorych czasach to nie zawód... to hobby które trzeba lubić...
To jest znaczek na legitymację, poświadczający wykup uprawnień na 2010 rok. Jest ważny na PKP IC, PR itp.
Do tego tylko trzeba odpowiedni bilet kupić i już.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum