Wieści różne po sieci kręcą się jedna to ze dyrektor Gajny powraca do Wrocławia
Bakuń ma dostać schedę w Opolu
rewelacja jak ten drugi przypadek się potwierdzi to "gratulujemy" Zarządowi decyzji
BETON I KOLESIE Z KUL-u GÓRĄ
Bakuń nie nadaje się na stanowisko nie tylko dyrektora, ale nawet naczelnika. Kto decyduje o takich ruchach? I za co?!
_________________ człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Obszary działania zakładów linii kolejowych określonych w regulaminie organizacyjnym Spółki, przyjętym uchwalą Nr 429/2009 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A z dnia 22 października 2009 r.
pod. sek.30.10.2009.pdf Sprawdź w którym zakładzie PLK będziesz pracować od 1 stycznia
60 miejsc pracy uratowali nowosądeccy związkowcy, którzy nie chcieli, aby zlikwidowano w Nowym Sączu Zakład Linii Kolejowych. Wtedy pracownicy, głównie ci z możliwością przejścia na emeryturę, wylądowaliby na bruku, bez żadnych zabezpieczeń.
W wyniku ostatnich ostrych protestów, włącznie z zapowiedzią strajków głodowych związkowców z Zakładów Linii Kolejowych PKP, zarząd PKP PLK wycofał się z zapowiadanej likwidacji 10 spośród 27 zakładów w Polsce.
Prezes zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański podpisał też porozumienie z trzema największymi centralami związkowymi w Polsce. Obowiązywać ono będzie od 12 stycznia przyszłego roku.
Tym samym w Nowym Sączu uratowano ponad 60 miejsc pracy w ZLK. - Dzięki porozumieniu dano nam szansę godnego przejścia na emerytury w przyszłym roku - mówi Maria Hotloś, przewodnicząca Komisji Zakładowej NSZZ "S" w ZLK. - Nikt już nie wyrzuci nas na bruk przed tym terminem.
Jak nam powiedział Włodzimierz Zembol, dyrektor ZLK w Nowym Sączu, na południu Polski pozostały tylko trzy tego typu zakłady - w Krakowie, Rzeszowie i Nowym Sączu. Sądecki zatrudnia 1128 osób.
Źródło: POLSKA Gazeta Krakowska
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Na pewno sporo grupa na forum to związkowcy. Choć nie powiem sam pozyskuje od nich informacje(niewyczerpana kopalnia bajek i legend). Jedna rzecz zastanawia mnie dlaczego w procesie zbierania wiadomości informacje z jednego źródła(związku) często wykluczają te z drugiego(związku). Tak to bywa ile związków tyle opinii na temat jednej sprawy. A niby walczą o tego samego pracownika. Na tym koniec tego wątku o związkowcach jest inna zakładka.
Panowie co taka cisza zero nowych wiadomości czyżby zarząd ogłosił embargo na informacje dotyczące dalszych przekształceń w spółce????
CYTAT(Artur @ 28.10.2009, 22:00:27) *
Jak widzę to wielu z was wie tyle o kulisach całej akcji co nic
Osobiście uczestniczyłem także w proteście i powiem tak:
Jeszcze w sierpniu miało być likwidowane 10 zakładów w kraju na 27 i wówczas były konkretne wyliczenia pokazane konkretne oszczędności.
A co mamy dziś
Mamy takie fakty, ze mają być zlikwidowane z dniem 1 stycznia 4 zakłady, a pozostałe w precyzyjnie nie określonej przyszłości.
Jakie da to oszczędności?
po pierwsze w każdym zakładzie zostanie zlikwidowane 3 etaty dyrektorskie (12 etatów oszczędności )
po drugie w każdym zakładzie który pozostaje zostaną powołani dyrektorzy finansowi - przy liczbie 18 zakładów daje to nowych 18 etatów dyrektorskich, a przy nie przeprowadzeniu drugiego etapu likwidacji to kolejne 5 etatów.
czyli gdzie oszczędności?
Panie Arturze S. o kulisach akcji my ,,szarzy" pracownicy z linii, wiemy więcej jak Pan myśli !!! Jednakże o KULISACH wyjazdu - oficjalnie na zawody sportowe, a nieoficjalnie- POŻEGNANIE ZAKŁADU W GORZOWIE WLKP. wiemy naprawdę mało!!! ohmy.gif Nasza wiedza ogranicza się do tego że odbędzie się w Sierakowie Wlkp. w dniach 4- 6 grudnia 2009 a koszty z nim związane ograniczyły kwotę bonów świątecznych o 50 zł. od pracownika. Chcielibyśmy jednak jeszcze wiedzieć jaką kondycją trzeba było się wykazać aby w owych ,,zawodach" uczestniczyć i tym samym otrzymać zaproszenie z NAKAZEM MILCZENIA od dyrektora albo panów przewodniczących wszelkiej maści związków. Mamy nadzieję iż pan również jako przydupas się tam pojawi i liczymy na wierną relację. A teraz jedna mała podpowiedź może by tak warto było również do SIERAKOWA zaprosić media tongue.gif
[ Dodano: 29-11-2009, 21:49 ]
To był wywiad dla Gazety Lubuskiej jednego z głodujących ,pana Artura S
zacytuję siebie z forum Gazety Lubuskiej nie jak pan, a może pani x trochę wyżej, która twierdzi, ze to był wywiad, ale niech jej, albo jemu będzie
Powiem tak dziś poraz kolejny ludzie z maskami na twarzy pookazali swoje obliczę
ja zawsze mam odwage z głową podniesiona do góry mówić o swoich przekonaniach
moje dane sa ogólnie dostępne
nie kryję się
że nazywam się Stojanowski
a na imie mam Artur
tylko tchurze
i osoby fałszywe chowają sie za jakimiś niewiadomymi opisami
trochę cywilnej odwagi
nikt mi zarzutów nie stawia, że piszecie o mnie Artur S.
co boicie prcesów o zniesławienie
ja nie gram waszymi metodami
A pisanie po innych forach na mój temat z szyderczymi komentarzami pokazuje poziom tych osób
lub osoby
Spokojnie
Zwiazki przetrwają tę burzę
ale niektóre glowy potem
podczas wyborów mogą polecieć
a tak szczerze to jestem szeregowym pracownikiem sekcji kostrzyn, a nie jakimś przydupasem, jak to ktoś mnie określił
ja jestem pracownikiem automatyki i tego sie nie wstydzę - no moze nie taki szeregowy bo monterem działkowym (mistrzem), ale wszyscy normalni pracownicy wiedzą na czym ta praca polega. chyba, że nie
A może to ten, kto mnie krytykuje jest czyimś przydupasem, który chodzi na pasku tylko tak dalkeko jak mu go popuszczą
Z wyrazami współczucia dla tego anonimowego na smyczy
Artur Stpojanowski
Panowie i Panie odwagi
ja ją mam
i jestem jaki jestem
jak robisz po mnie jazdę to napisz
jak mam na imię i jak mam na nazwisko, a jak jestem czyimś przydupasem to powiedz czyim moze mnie oświecisz
Zmiany organizacyjne w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
PKP PLK informuje, że w związku ze zmianami organizacyjnymi w spółce, które wejdą w życie 1 stycznia 2010 roku, zmianie ulegnie jej wewnętrzna struktura organizacyjna.
Strukturę organizacyjną Spółki stanowić będą:
* 1. Centrala Spółki w Warszawie;
* 2. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Warszawie;
* 3. Centrum Diagnostyki w Warszawie;
* 4. Komenda Główna Straży Ochrony Kolei w Warszawie;
* 5. Zakład Maszyn Torowych w Krakowie;
* 6. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie;
* 7. Zakład Linii Kolejowych w Warszawie;
* 8. Zakład Linii Kolejowych w Łodzi;
* 9. Zakład Linii Kolejowych w Białymstoku;
* 10. Zakład Linii Kolejowych w Lublinie;
* 11. Zakład Linii Kolejowych w Kielcach;
* 12. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie;
* 13. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie;
* 14. Zakład Linii Kolejowych w Katowicach;
* 15. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach;
* 16. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie;
* 17. Zakład Linii Kolejowych w Gdyni;
* 18. Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie;
* 19. Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy;
* 20. Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu;
* 21. Zakład Linii Kolejowych w Opolu;
* 22. Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu;
* 23. Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze;
* 24. Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie.
* 25. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu;
* 26. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim;
* 27. Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach;
* 28. Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej;
* 29. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu.
Podstawowy zakres działania jednostek organizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala Spółki wspomaga Zarząd Spółki w zakresie kierowania działalnością Spółki i prowadzenia spraw Spółki, nadzoruje, monitoruje oraz analizuje działalność pozostałych jednostek organizacyjnych wchodzących w skład struktury organizacyjnej Spółki i sprawuje nadzór właścicielski nad spółkami z udziałem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym realizuje zadania związane z konstrukcją rozkładów jazdy, nadzoruje ruch pociągów oraz kieruje nim, nadzoruje i dokumentuje pracę eksploatacyjną realizowaną na liniach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Diagnostyki prowadzi badania diagnostyczne, gromadzi i przetwarza wyniki diagnostyki elementów infrastruktury kolejowej oraz nadzoruje procesy spawalnictwa nawierzchni kolejowej i dokonuje odbiorów technicznych materiałów nawierzchniowych.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zbliża się 1 lipca 2010 wiele głosów - powołujących się na dobrze poinformowane źródła z centrali - coraz głośniej wskazuje iż z dniem tym rozpocznie się kolejny etap likwidacji Zakładów Lini Kolejowych.
Zbliżająca się godzina Zero powoduje iż pracownicy łączonych zakładów tworzą ranking osób które mogą zostać powołane na stanowisko koordynatora do tworzenia nowych struktur. W rankingu na Dolnym Śląsku z sporą przewagą wysunęły się dwie postacie
1 . obecny dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji we Wrocławiu - J. Dul (ma prawdopodobnie gwarancje zarządu iż zostanie dyrektorem połączonych zakładów)
2. obecny dyrektor ZLK Opole - Ryszard Gajny
Szkoda ze przez ostatnie kilka miesięcy powołany z wielkimi fanfarami zespól administracyjno-związkowy(solidarność, dyżurni, federacja) monitorujący reformę nie wydał żadnego oświadczenia informującego pracowników o planowanych ruchach zarządu. Brak takich informacji dyskredytuje przedstawicieli załogi w tym zespole.
[ Dodano: 24-07-2010, 10:59 ]
Ktoś w zarządzie PLK. S.A. obudził się z letniego letargu na dzień 28 lipca i zaprosił do centrali przewodniczących związków zawodowych działających w zakładach przewidzianych do likwidacji w drugim etapie restrukturyzacji - czyżby to oznaczało wdrożenie drugiego etapu likwidacji zakładów?????
Przeczytałem wszystko dość pobieżnie i może niedokładnie, może ktoś już pisał to co tu napiszę... Ale np. związkowcy z IZ Bydgoszcz przymusili władze PLK do bardzo nieekonomicznego i niefortunnego dla samych pracowników rozwiązania.
Tzn:
W Bydgoszczy PLK wynajmuje budynek który jest zbyt mały by w pełni pomieścić biura połączonego zakładu a mimo tego związkowcy z Bydgoszczy apelują by do Bydgoszczy przenieść jak najwięcej biur a tam nie ma już gdzie biurka wstawić! Natomiast w Toruniu jest wyremontowany duży budynek z porządnym zapleczem technicznym własności PLK.
Więc tu widzimy przypadek złego działania związkowców. Ciekaw jestem co związkowcy poczynią gdy zgodnie z planami wynajmowany budynek w Bydgoszczy zostanie wyburzony...
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich - Manuel
Mechol, związkowcy działają pewnie pod pretekstem wygody i bliskości od domu...niestety ale związki zawodowe nie są niczym dobrym, ponieważ ich tok myślenie zatrzymał się w czasach komunizmu, ja pracuje w firmie w której związków zawodowych brak i nikt nie narzeka z tego powodu...
FZZP PKP: Prezydium RB PLK przeciwko likwidacji zakładów w PKP PLK
Prezydium Rady Branżowej Polskich Linii Kolejowych Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP na swoim posiedzeniu w dniu 16 września podtrzymało żądania zatrzymania II etapu restrukturyzacji w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który polega na ograniczeniu (z obecnych 27 do 18) liczby zakładów linii kolejowych funkcjonujących w strukturze organizacyjnej spółki - informuje FZZP PKP w komunikacie prasowym.
Podtrzymano tym samym stanowisko wyrażone na spotkaniu Zespołu monitorującego (administracyjno-związkowego) z udziałem prezesa zarządu PKP PLK S.A. w dniu 23 sierpnia 2010 r.
Członkowie Prezydium Rady Branżowej, w oparciu o przedstawione dokumenty uznali, że nie może być mowy o kolejnych etapach restrukturyzacji bez rzetelnego dokonania oceny - po określonym dłuższym czasie - dotychczasowych rezultatów procesu restrukturyzacji spółki. Zauważono, że mimo identycznego charakteru I etapu restrukturyzacji (zmniejszenie ilości zakładów z 48 do 27) nie przyniosła ona oczekiwanych rezultatów w oszczędnościach finansowych a przyniosła tragedię życiową dla zwolnionych pracowników. Stwierdzono, że restrukturyzacja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie jest autorskim wymysłem Zarządu spółki, lecz wpisuje się w ogólny trend zmian w spółkach kolejowych należących do Grupy PKP - PKP CARGO S.A., PKP Intercity S.A. czy Telekomunikacja Kolejowa Sp z o.o. Dokonuje się restrukturyzacji spółek, by przygotować je - jako "oszlifowane diamenty" - do jak najszybszej prywatyzacji, która ma przyczynić się do łatania dziury budżetowej.
Prezydium Rady Branżowej PLK wyraziło również zaniepokojenie konsekwencjami wyjścia spółki PKP PLK S.A. z Grupy PKP, czego domagają się głównie prywatni przewoźnicy kolejowi. Przejście Polskich Linii Kolejowych pod kuratelę skarbu państwa (wciąż nie jest znany sposób tego przejścia - czy jako spółka skarbu państwa czy jako część Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych) może spowodować dla pracowników spółki utratę wszystkich uprawnień związanych z zawodem kolejarza. Wyrażono także wątpliwość co do ekonomicznego wymiaru wyjścia PKP PLK S.A. z Grupy PKP, bowiem nie ma żadnych przesłanek co do pozyskania oszczędności z tytułu funkcjonowania w nowej strukturze poza Grupą PKP.
W związku z planowanym wdrożeniem przez Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. II etapu restrukturyzacji z dniem 1 stycznia 2011 r. trzy ogólnopolskie centrale związkowe: Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP, Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność" i Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP (należący do Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych) przeprowadzą pikietę siedziby spółki (Warszawa, ul. Targowa 74) dnia 24 września 2010 r. o godzinie 12:00. Tego dnia bądźmy razem i wyraźmy naszą pracowniczą determinację w obronie swoich miejsc pracy!
Prezydium Rady Branżowej PLK Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP wyraziło także poparcie dla pikiety organizowanej przez Komitet Protestacyjno-Strajkowy w dniu 28 września br. i zaapelowało o udział w niej.
W czasie posiedzenia przewodniczący Rady Branżowej kol. Jacek Martiszek omówił także sytuację PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz przedstawił kulisy powołania Katarzyny Janio (w zamian za odwołanego Grzegorza Kędziorę) na stanowisko członka zarządu i dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych spółki. Ustalono termin posiedzenia Rady Branżowej Polskich Linii Kolejowych FZZP PKP na dzień 29 września br. Gościem posiedzenia będzie Prezes Zarządu spółki - pan Zbigniew Szafrański.
źródło: FZZP PKP / Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Firma doradcza McKinsey & Company opracuje dla PKP PLK program restrukturyzacji. będzie gotowy na początek 2011 r.
- PKP Polskie Linia Kolejowe S.A. przymierzają się do programu restrukturyzacji spółki.
- Uważam, że jest to kwestia szczególnej wagi, którą należy potraktować poważnie i bardzo odpowiedzialnie. Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP S.A. zaproponowały współpracę z firmą doradczą McKinsey & Company, która opracuje dla PLK program restrukturyzacji. Firma ta brała udział w restrukturyzowaniu m.in. PKP Cargo – mówi Katarzyna Janio, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych i ekonomicznych PKP PLK.
Do początku 2011 r. mają zostać przygotowane założenia programu restrukturyzacji i wtedy spółka zamierza podjąć konkretne kroki.
- Oczekuję kilku scenariuszy restrukturyzacji – sposobów na optymalizację kosztów oraz lepsze wykorzystanie zasobów. Ważne jest jednak, by na procesy restrukturyzacji nie patrzeć jak na proces cięcia kosztów, lecz poprawę procesów technologicznych i optymalizację wykorzystania linii kolejowych. PLK zatrudniają blisko 40 tys. pracowników. Zdaję sobie sprawę, że dla wielu z nich jest to jedyne możliwe źródło utrzymania – dodaje Katarzyna Janio.
Jej zdaniem, restrukturyzacja PLK to dobra sposobność, by rozważyć, jakie są potrzeby w zakresie infrastruktury kolejowej w Polsce oraz jakie nakłady trzeba ponieść, by infrastruktura kolejowa była w takim stanie by kontrahenci spółki – przewoźnicy mięli świadomość, że płacą za dobrą jakość.
źródło: KOW
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum