Bartus27,
Często jeżdżę Z Gdańska do Kutna i dopiero właśnie od Torunia "w dół" pociągi zaczynają pruć równo cały czas 120km/h. A z kolei jak wracam to najpierw pociąg zapiernicza ładnie od Torunia "w górę" zawał i jazda jest mecząca.
A swoją drogą może by stworzyć wakacyjny pociąg (najprędzej IR)
Gdańsk-Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz-Toruń-Kutno(zmiana czoła)-Płock
ciekawe czy gdyby puścić pospiechy od Bydgoszczy do Gdyni przez Kościerzynę nie byłoby szybciej ? w jakim ta linia jest stanie podobno w lepszym niż Bdg-Tcw?
fakt, czas przejazdu z Bydzi do Laskowic jest z roku na rok gorszy, ale gdyby pociag jechal przez Czersk to problem mieliby ludzie jadacy do Grudziadza i Brodnicy, bo w laskowicach jest przesiadka
niestety ostatnia w Polsce dokonana elektryfikacja to była chyba linia Tarnów-Leluchów (poprawcie jeśli się mylę) w 1989 r, takze nie ma co spodziewać się elektryfikacji czegokolwiek przy tempie pracy jakie przejawia PLK.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Dobra odpowiem odcinkami:
odcinek Laskowice Pom. Bydgoszcz Gł zelektryfikowany
odcinek Gdynia Gł- Gdańsk Osowa elektryfikacja planowana 2012 fundusze z budżetu EURO2012 plus miasto Gdańsk, miasto Gdynia, SKM i reszta. elektryfikacja raczej pewna.
odcinek Gdańsk Osowa - Kościerzyna elektryfikacja planowana 2014 fundusz UMWP w Gdańsku plus SKM i samorządy głównie UM w Kościerzynie.
odcinek Kościerzyna - dalej nie wiadomo ale ma lecieć na Poznań ponoć 2015 jednakże inwestycja nie jest pewna.
Brakować będzie na pewno odcinka Wierzchucin -Laskowice i być może Bąk-Czersk-Wierzchucin.
Brakuje wg. tych planów 77 km (w przypadku gdyby plany połączenia Gdyni z Poznaniem były przez Czersk 44 km. Kto będzie finansować nie wiem może św. Jadwiga pomoże Pomorzu.
[ Dodano: 04-01-2010, 13:30 ]
Przy okazji mam rocznik statystyczny województwa pomorskiego z 2007 (dane z 2006 oraz wcześniejsze dla porównania) i wychodzi na to, że w Pomorskim od 2000 ro 2006 przybyło 109km torów zelektryfikowanych normalnotorowych.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Tylko jedna rzecz: szlak przez Kościerzynę jest jednotorowy i przy zwiększeniu częstotliwości może zacząć się dziać to co na linii Reda -Hel lub Kraków-Zakopane w sezonie wiecznie spóźnione pociągi.
Trochę poza tematem: wczoraj zaliczyłem trasę (Bydgoszcz) - Serock-Gdynia przez Kościerzynę z Arrivą. Czas jazdy z Bydgoszczy 3,5 h z manewrami w Szlachcie (10 min) i wjazdem do Czerska. Z powrotem zakładany czas niecałe 3 h (przy czym przez spóźnienie pociągu do Tucholi na skomunikowanie zgubił 40 min w Wierzchucinie).
Cały czas wysoka prędkość jazdy (tylko od Gdyni Wlk. Kack zjazd wolniutki), piękne widoki (szczególnie od Kościerzyny), możliwość jazdy na "turystyku" i co bardzo ważne naprawdę super obsługa konduktorska. Zadowolona, sympatyczna, miła, podczas oczekiwania na przesiadkę w Wierzchucinie kondi zapraszał ludzi do środka, żeby nie stali na mrozie i nie marzli, zapowiadał przez radio spóźnienie oraz to, że za chwilę wjedzie opóźniony pociąg. Naprawdę (no poza tym spóźnieniem) jestem pozytywnie zaskoczony. No i wiekowy "duńczyk", który jest o niebo wygodniejszy od EZT-ów czy "pesobusów".
A więc tak pomiędzy Kościerzyną a Gdynią wszystkie obiekty inżynieryjne są przygotowane na położenie drugiego toru w niektórych miejscach jest jest jeszcze szerzej. Jeśli chodzi o łuki to słyszałem o analizach, które wskazywały możliwość jazdy do Gdańska Osowy nawet z prędkością 160km/h (wystarczyło by dostosować torowisko). Od Gdańska Osowy do Gdyni szlak jest bardzo trudny ma jeden z większych spadków (chociaż w Gdyni jest używany jeszcze bardziej stromy odcinek (obecnie rekord Polski). Jeśli chodzi o szlak dalej to niestety będzie problem, aczkolwiek w wielu miejscach są odcinki po których jadą pośpiechy a szlak jest jednotorowy.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Gwoli sprecyzowania, bo było wcześniej o tym wspominane:
- prędkość szlakowa na linii 201 od Maksymilianowa (k. Bydgoszczy) do Gdańska Osowy wynosi 100 km/h, Osowa - Wlk. Kack 80 km/h, Kack - Gdynia Główna 60 km/h.
- Toruń - Kutno na całym odcinku 120.
Co do sytuacji na odcinku Tczew - Bydgoszcz linii 131, prędkości szlakowe są różne dla obydwu torów:
- do Bydgoszczy (tor parzysty) mamy 80, 100, 120 km/h, natomiast do Tczewa (tor nieparzysty) 80, 50 km/h (50 przeważa).
Najbardziej rozsądnym wyjściem z tej sytuacji było by puszczenie pociągów pasażerskich w obydwie strony torem parzystym, a towarowych nieparzystym. Tylko nie wiem czy cały szlak jest przystosowany do ruchu pociągów po obydwu torach w obu kierunkach?
_________________ najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
chociaż w Gdyni jest używany jeszcze bardziej stromy odcinek (obecnie rekord Polski).
A propos, a o który odcinek chodzi?
_________________ Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Ten podjazd do Chylonii? 14 promil to nie jest tak strasznie
_________________ Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum