A czy Urząd Marszałkowski na swoich stronach zamieszcza Specyfikację Warunków Zamówienia (SIWZ) , oraz różne informacje np (listę oferentów biorących udział w przetargu) ?
Bo z tego co widzę wszystkie newsy dotyczace przetargów zamieszczana są z portalu Rynek Kolejowy.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-12-2009, 20:19
Kilka dni temu rozmawiałem z dobrze poinformowanym pracownikiem Arrivy przetarg ma być w maju 2010r I Arriva rusza z ofensywą na linie spalinowe tych dwóch województw a że jest już sprawdzoną firmą i tańszą od PR więc ma szanse na powodzenie i urzeczywistnienie swoich zamierzeń i bardzo dobrze ,jeżdzę Arrivą już 2 lata linia Brodnica-Laskowice i cieszę się że PR-y zniknęły z tej trasy bo wiecznie brakowało im kasy a rozkład wyglądał w ten sposób że przy części pociągów widniała literka G-kursuje do odwołania ,teraz jest wreszcie normalnie
Na trasę Chojnice-Tczew powinny być wypuszczane składy złożone z 2 szynobusów lub Su45-3x 120A a TUR złożony z SU45- trójczłonowa BIPa i w weekendy do tej BIPy dołączony wagon 120A. A nie w tej chwili puszczane są składy złożone z SM42 i 2x 120A lub szynobusu co moim zdaniem jest totalnym nieporozumieniem. TUR niegdyś pociąg punktualny złożony z SU45 i 5 Bautzenów z Piły do Gdynii , pociąg cieszący się dobrą opinią. Widać że teraz jest coraz gorzej.
TUR kursuje najczesciej w zestawieniu SP32+czteroczłonowa Bipa.Ostatnio często jest to oliwkowa ,a lokomotywa to SP32-206(niestety buraczkowa).Jeśli chodzi o ogrzewanie,to w tym wagonie nie było z tym jak dotad większych problemów
Ja bym się nie obraził jakby PR wróciły na Kościerzyna - Wierzchucin i Bąk - Czersk - Szlachta. Wiązałem OLBRZYMIE nadzieje związane z wejściem Arrivy na te odcinki. Okazało się że nic się nie zmieniło, dalej są dwie pary + sezonowiec Kościerzyna - Laskowice, tabor gorszy bo SA106 który ani nie wygląda ani nic, lepsze były SA101 a teraz najlepsze by były SN81 bo SA103 to za duzo.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Zastanawiam co dalej z linią Malbork - Grudziądz - Toruń. Czy Arriva nadal będzie tam obsługiwała wszystkie połączenia. Zdania pasażerów jak zwykle są podzielone, jedni uważają, za PR było lepiej, a inni, że teraz są lepsze warunki podróży i skomunikowania. W mojej ocenie, rozkłady jazdy na tej trasie są dobre, połączenia z Toruniem atrakcyjne, jednak mam zastrzeżenia do wekendowych rozkładów jazdy. Zdecydowanie jest za mało pociągów, zbyt póżno w niedzielę można wydostać z MB do Grudziądza, zbyt mało połączeń z Kwidzynem, gdzie większość pociągów ma terminy pon - piątek.
Za kadencji PR były składy ale pociągi jeździły do granicy województwa i end, teraz jest kilka bezpośrednich Malbork - Grudziądz - Toruń, na pewno by można było te połączenia zrobić lepsze.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ja bym na trasie Malbork-Kwidzyn-granica województwa widział PR z nowymi szynobusami. Gdyby tak się stało to pewnie pociągi jeździłby w relacji Malbork-Grudziądz. Chociaż kto wie, może przewoźnicy by się dogadali. Arriva zrobiłaby kilka kursów do Malborka, a PR do Torunia.
Arriva denerwuje mnie tym, że wiecznie brakuje jej taboru, a ten co jeździ jest maksymalnie eksploatowany przez co zaniedbany, najbardziej widać to w jednostkach MR. Czasami potrafią puścić na obieg MRa ze sprawnym tylko jednym silnikiem.
Linia Malbork-Toruń jest dla Arrivy priorytetem, ale i tak nie wygląda to dobrze.
na trasie z Malborka do Torunia nie może przede wszystkim jechać plastikowe SA106...
niech taki jeden mądry sie przejedzie na tych siedzeniach ponad 3h to zobaczymy, co powie po podrózy...
"duńczyki" na tę trase sie nadają jak najbardziej, ale brak jakoś takiej nocnej relacji z Malborka/Trójmiasta/Elbląga (skomunikowania) na Toruń przez Grudziądz
szkoda, że Arriva nigdy nawet nie próbowała jakiegoś weekendowego wieczornego połączenia zrobić na próbę, aby sprawdzić jak generowałyby się potoki podróżnych na tym odcinku gdzie np daje on du że potoki podróżujących studentów
Pomysł z póżno wieczornym pociągiem z Malborka do Grudziądza, jest bardzo dobry. Nie tylko wekendowy, ale całotygodniowy. Studenci i turyści, napewno oczekują czegoś więcej niż ostatni odjazd AR z Malborka po godzinie 20. Zdecydowanie brak pociągu ok. godz. 22, przynajmniej w relacji do Grudziądza. Dodam jeszcze, do Malborka przyjeżdżają składy dalekobieżne, min. ok. godziny 21 - Kaszub i TLK ze Szczecina, co dodatkowo wymusza jakiś póżno wieczorny skład do Kwidzyna/Grudziądza. Brakuje jak słusznie zauważył kolega @contraboy, dodatkowego składu, tymbardziej, że jednak są i możliwości przesiadek z innych relacji w Malborku, a niestety wielu pasażerów nie zdąży na ostatni Grudziądz.
Taki wieczorny pociąg to mógłby być tylko w weekendy. Ten co obecnie jeździ po 20 z Malborka w dniach poniedziałek-czwartek często ma na pokładzie ledwo kilkunastu pasażerów z czego większość wysiada w Kwidzynie, do Grudziądza dojeżdża pusty.
W pierwszym rozkładzie Arrivy dla całej linii 415 był taki ciekawy pociąg dla studentów. Jeździł tylko w piątki z Torunia, kończył bieg w Kwidzynie o godzinie 21. Cieszył się sporym zainteresowaniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum