Wysłany: 28-12-2009, 16:34 Odpowiedź od PR Katowice na wysłane pismo
Witam. W poniedziałek 7 grudnia br. wysłałem takie oto pismo (treść listu poniżej) z kilkoma pytaniami do ŚZPR w Katowicach. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź (treść otrzymanego listu na załączonych fotografiach - przepraszam za jakość zdjęć, ale były robione telefonem komórkowym).
Moje imię i nazwisko
Mój adres zamieszkania
Bytom, 41-902
Liniowy Rozkład Jazdy Województwa Śląskiego:
Witam. Zauważyłem, że Zakład Przewozów Regionalnych z Katowic przygotował "liniowe rozkłady jazdy". Bardzo się z tego cieszę, ale mam uwagi co do ich wyglądu:
- uważam, że liniowe rozkłady jazdy są średnio profesjonalne, brakuje w nich loga spółki, a także strony www
- myślę, że śmiało można by się pokusić o oznaczenie linii jakimiś numerami, np. Gliwice - Katowice - linia 1, Katowice - Częstochowa - linia 2 (lub kolejnymi literami alfabetu)
- brakuje jakiejkolwiek oprawy graficznej (w tym wypadku pragnę napisać, że bardzo podobają mi się tabele rozkładu ARRIVY PCC)
- ponadto oznaczenia o kursowaniu do danego miasta mogłyby się znaleźć bezpośrednio nad lub pod kursem (zamiast literek "Sz", "Cz", "Wr" należałoby to rozwinąć), wtedy też lista objaśnień wyraźnie się skróci
Liczę, że wezmą państwo moje uwagi pod uwagę i stworzą bardziej dopracowaną wersję rozkładu liniowego.
Kilka pytań do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach:
1) Czy jest techniczna możliwość (tj. odpowiednia liczba składów), aby na linii Katowice - Lubliniec/Kluczbork w jednym z obiegów pojawiła się jednostka EN57-SPOT? Jeżeli tak, to czy są plany wprowadzenia takiego składu na ww. linię?
2) Czy jest możliwość (tudzież czy są w ogóle takie plany), aby pociągi w relacji Bytom - Gliwice (przynajmniej w kilku kursach) połączyć z pociągami relacji Gliwice - Pyskowice - Opole? Sądzę, że połączenie tych relacji (które i tak w chwili obecnej są ze sobą skomunikowanie w Gliwicach) spowoduje większą atrakcyjność dla pasażerów.
3) Czy Przewozy Regionalne będą aktywnie zabiegać w PLK oraz UM Zabrze o odtworzenie przystanku kolejowego Zabrze Północ? Jego uruchomienie umożliwi trzykrotnie szybszy dojazd mieszkańców do centrum Gliwic czy Bytomia, a tym samym polepszy frekwencję na tej linii.
4) Czy Przewozy Regionalne planują w najbliższym czasie uruchomić pociąg kategorii interREGIO w relacji Katowice - Poznań, przez Bytom i Tarnowskie Góry? Rozumiem, że do tego typu połączeń może brakować składów, ale sądzę, że takie połączenie byłoby atrakcyjne dla tysięcy mieszkańców Chorzowa, Bytomia, Tarnowskich Gór, a także dla mieszkańców wielu mniejszych miejscowości wzdłuż trasy (Radzionków, Miasteczko Śląskie, Kalety).
5) Czy Przewozy Regionalne zamierzają zlikwidować kasę biletową na dworcu kolejowym w Bytomiu? Jeżeli tak - to w jaki sposób pasażerowie będą zakupywali bilety na połączenia regionalne?
Proszę o odpowiedź na powyższe pytania w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę o przesłanie odpowiedzi drogą elektroniczną na adres e-mail lub drogą pocztową na adres podany w górnej części listu. Z poważaniem (tutaj moje imię i nazwisko).
Chciałem nawiązać do Ad 1 w odpowiedzi wysłanej przez ŚZPR. To co oni tam wypisują odnośnie tego na których liniach mogą kursować SPOTY nie jest prawdą. Bardzo często pojawiały się i pojawiją na trasie Katowice-Wisła Głębce. Małbym więc wątpliwości do tego czy osoba spożądzająca to pismo wie co dzieje się tak naprawdę w własnej firmie.Chyba, że jest jakiś wyjątek od tej umowy z MI o którym tutaj nie napisano.
Nie połączą relacji, bo wygodniej im się poruszać ''wewnątrz'', czyli zbytnio nie chcą współpracować z sąsiednim zakładem (por. pkt 2) a tym samym łączyć relacji... Z resztą nie tylko tutaj. Jak to jest, że raz się da innym razem się ''nie da'' stworzyć dłuższych relacji? A w zamian za to dogodne skomunikowanie. O ile przy tym samym peronie odbywa się przesiadka to jeszcze mogę nazwać to dogodnym skomunikowaniem, ale jak trzeba biegać po stacji w ostatniej chwili by zdążyć na przesiadkę to cóż to za dogodność?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2010, 21:58
W Gliwicach z tego co się orientuje nie ma skomunikowań za zasadzie "drzwi w drzwi" (oczywiście mam na myśli pociągi z Bytomia, które na ogół kończą bieg na peronie 2, a do Opola/Wrocławia wyjeżdżają z peronu 4).
A co do łączenia relacji, to jest całe mnóstwo o wiele gorszych kwiatków. Na przykład pociąg przyjeżdżający z Oświęcimia do Katowic po 2 minutach postoju jedzie w dalszą drogę, do Kluczborka. W rozkładzie oczywiście pociągi są wpisane jako Oświęcim-Katowice i Katowice-Kluczbork, ale w rzeczywistości jest to jeden pociąg w relacji Oświęcim-Kluczbork.
Podobna sytuacja ze składami przyjeżdżającymi z Krakowa do Katowic, po 1 góra 2 minutach planowego postoju jadą do Lublińca czy Kluczborka. Domyślam się, że to wynika ze sztywno ułożonych obiegów, ale co stoi na przeszkodzie, aby do SRJP wpisać te pociągi jako jedną relację?
mk, O którym kursie z Oświęcimia mówisz? Pora odj. numer?
Swego czasu po 18-tej z Oświęcimia (po 19-tej z Katowic) kursował do Tarnowskich Gór pociąg..
Wydaje mi, że to nie tylko ten kurs tak ma, z Oświęcimia w minionych latach były dalsze relacje jak Wodzisław Śl, Rybnik, czy też Chałupki (piętrus + 1kl.)
Obecnie co najwyżej Katowice i z Katowic oddzielne kursy.
I jeszcze jedno: w takim razie, czy zmienia się obsługa tego składu?
Jak to jest, że raz się da innym razem się ''nie da'' stworzyć dłuższych relacji? A w zamian za to dogodne skomunikowanie.
Tak jak na przykład osobówki na trasie Przemyśl => Rzeszów => Tarnów => Kraków => Katowice. Jechałęm w zeszłym tygodniu IR Śląsk czy inny Ślązek, a raczej chciałem jechać - ale przyjechał pojedynczy spot, i nie było sensu jechać. I z Rzeszowa jechałem osobówką -> o ile przesiadka w Tarnowie była niemal idealna, to w Krakowie na osobowy do Katowic minus 4 minuty. Następny pociąg do Katowic spółki PR za blisko trzy godziny... Ktoś był mądry... Za mądry. Ale to tylko tak na marginesie.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-01-2010, 06:58
@LukE83, mam na myśli kurs 34025 relacji Oświęcim - Katowice (wyjazd z Oświęcimia o godzinie 8:46, przyjazd do Katowic o godzinie 9:42), który od razu przechodzi na osobówkę numer 46937 relacji Katowice - Kluczbork (wyjazd z Katowic o godzinie 9:43, przyjazd do Kluczborka na godzinę 12:28). Czy obsługa pociągu się zmienia? Nie wiem.
[ Dodano: 05-01-2010, 18:18 ]
Otrzymałem dzisiaj na e-maila odpowiedź od Centrali PR w sprawie uruchomienia pociągu IR w relacji Katowice-Poznań Główny, przez Bytom i Tarnowskie Góry:
Witam!
W nawiązaniu do otrzymanego Pisma odnośnie zapytania w sprawie uruchomienia pociagu kategorii interREGIO w relacji Katowice - Poznań Główny, przez Bytom i Tarnowskie Góryuprzejmie informuję, że w chwili obecnej w tej relacji kursują dwie pary pociągów przez Gliwice i Lubliniec, ze względu na krótszy czas jazdu oraz ze względu na większą liczbę obsługi mieszkańców.
Na dzień dzisiejszy nie planujemy uruchomienia pociagów w relacji Katowice - Poznań przez Bytom i Tarnowskie Góry.
Uprzejmie prosze o przyjecie powyższej informacji.
Pozdrawiam
Danuta Krocz
"Przewozy Regionalne"
Biuro Marketingu
ul. Wileńska 14a
03 - 414 Warszawa
Następny pociąg do Katowic spółki PR za blisko trzy godziny... Ktoś był mądry... Za mądry. Ale to tylko tak na marginesie.
Jakbyś zadał pytanie o to na jakims spotkaniu z przedstawicielami PR, jakie to było w Katowicach ostatnio, to byś się dowiedział, że lepiej się nie da (bo jedzie towarowy, bo w innych godzinach nie ma wjazdu, bo zajetość krawędzi peronowych, no i ostatecznie więcej ludzi jeździ z Tarnowa do Krakowa niz do Katowic bo Ci drudzy mają IR i TLK).
[ Dodano: 06-01-2010, 22:52 ]
mk1992 napisał/a:
Podobna sytuacja ze składami przyjeżdżającymi z Krakowa do Katowic, po 1 góra 2 minutach planowego postoju jadą do Lublińca czy Kluczborka. Domyślam się, że to wynika ze sztywno ułożonych obiegów, ale co stoi na przeszkodzie, aby do SRJP wpisać te pociągi jako jedną relację?
Taka odpowiedź udzielały PR:
Nie da się, bo jest taka odgórna zasada (przepis?), która tworzy problemy przy odwoływaniu pociągów miedzywojewódzkich, dlatego takich lepiej nie łączyć takich pociągów w dłuższe relacje.
No i w ogóle po co tak robic skoro niedługo może zmienią sie obiegi.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-01-2010, 00:55
Krix, a to PR Katowice ma sobie dobudować krawędzie peronowe? Pomyśl. Są rzeczy, których się obejść nie da. Są takie a nie inne realia (m.in. peelkowskie realia). Towarówki mają pierwszeństwo, Katowice mają tyle krawędzi peronowych ile mają, stan infry jest taki, a nie inny (i będzie coraz gorszy).
Tu potrzeba zmian systemowych (na poziomie naszego rządu). Potrzeba zmiany systemu finansowania (60:40). Nasz infra i kolej ma 20, 30-sto letnie zaległości. Już. A co będzie dalej?
Przez lata nikt w kolej regionalną, w infrę itd. nie inwestował. Dzisiaj wszyscy by chcieli cudów. Niestety, ale "nie da się". Po prostu się nie da. Mszczą się zaległości z przeszłości, mści się olewanie kolei. Proszę zobaczyć, jakie nakłady inwestycyjne na kolej w ostatnich latach były w Niemczech i Czechach. I porównać to z Polską. Niedługo pewne linie umrą śmiercią techniczną (np. Żywiec-Sucha). Jaki sens ma reaktywacja Bielsko-Cieszyn bez gruntownej moderny? Jak można walczyć o pasażera z takimi czasami przejazdu jak na Tarnowskie Góry-Katowice? No właśnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum