Superszybkie składy za 1,8 mld zł, które chcą kupić PKP Intercity, mogą jeździć 230 km/godz. Jednak w Polsce, z Warszawy do Gdańska, pojadą średnio o ponad 100 km/godz wolniej.
Osiem szybkich pociągów ma być dostarczonych do października 2012 r. Pozostałe 12 rok później. Nowoczesne pociągi mogące mknąć z prędkością 230 km/godz. będą obsługiwały trasę z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i Katowic. Taki jest plan, bo na razie – mimo że PKP Intercity w grudniu zaprosiły wreszcie producentów do składania ofert – przewoźnikowi brakuje 200 mln euro, żeby pociągi kupić.
Autor: Maciej Szczepaniuk
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
To lepiej najpierw kupić wiecej wagonów o nieco mniejszej prędkości niż szaleć z publiczną kasą na tabor który i tak nie będzie w pełni wykorzystany chyba że IC wjedzie na niemieckie tory lub czeskie.
Narazie nowy nie jest wg mnie potrzebny bo zamiast infrastrukture modernizowac zeby wieksze predkosci byly to wtedy moznaby tabor nowoczesny wykorzystac w 100% A jesli ma jezdzic 160 km lokomotywa ktora jedzie ponad 200 km to IC wyrzuca kase w bloto(jak narazie)
Rafaello1973, ale tabor kupuje się na lata. Za 10 lat wyremontują (oby) tory pomiędzy głównymi miastami i wtedy nie będzie czym jeździć i co? wtedy kupować/modernizować wagony. O tym trzeba myśleć, patrząc w przyszłość. To samo dotyczy zakupu Taurusów, teraz one nie pokażą swoich możliwości, ale za 5 lat. Wtedy już powinniśmy jeździć 200 na CMK.
To samo dotyczy zakupu Taurusów, teraz one nie pokażą swoich możliwości, ale za 5 lat. Wtedy już powinniśmy jeździć 200 na CMK.
powoli... taurusy sa nie kupione tylko w leasing i wlasnoscia siemensa. narazie miejmy nadzieje ze pkp ich pozodnie w ramch mozliwosci wykorzysta i ze zostana dluzej pod barwami pkp.
ACR, zaraz zaraz. Z tego co mi wiadomo, to PKP IC ma kupić, chyba 10 albo 15 Taurusów, które staną się własnością spółki. Były juz testy na CMK i na linii Warszawa-Poznań, była prezentacja na TRAKO.
A w leasingu to są Traxy dla Przewozów Regionalnych.
PS Pet5, nie napisze, bo na tym forum nie cytuje się przedmówcy. Ot, takie małe odstępstwo od tematu
Taurusy zostały zakupione za pieniądze z kredytu i ma być ich docelowo 10 na naszych torach w barwach ICCC. I można by z nich zrobić RailJeta, gdyby nie wypalił przetarg na zespoleńce, ale kto o tym pomyśli? Pewnie będą wozić muchy w pociągach EuroCity.
co chodzi o leasing czy wlasnosc taurasow przez PKP IC to po prostu trzeba zobaczyc na numer UIC .
ta ciakowostke sam mam od kolegi ktory przeciaga pociagi z rzepina i tam tez taurusa pkp widac. zrobil i przeslal on zdjecie numeru UIC loku 183 602 ktora tutaj wam dolaczam.
niewiem dokladnie jak ma byc docelowo z husarzami i co polska prasa pisze ale na dzien dzisiejszy lokomotywa 183 602 jest definitywnie zarejestrowana w NIEMCZECH i wlasnoscia SIEMENS TRANSPORTATION SYSTEMS LOCOMOTION MUNICH ( D-STSLM jak widac na loku)
jednak nie chce tutaj psuc mitow... pozdrownienia.
EuroCity nie mają dla ruchu krajowego większego znaczenia. Husarz wykorzystywany na CMK za 2-3 lata, to może mieć znaczenie. Ale u nas nie ma presji na takie rzeczy, więc pewnie będzie jeździł głównie do Berlina z prędkością 160 km/h i mniej.
Z tego co pamiętam, to była mowa o kredycie, a nie o leasingu. Pierwszy Taurus został chyba dostarczony z puli już będących w stajni Simensa i nie wiem czy z czasem nie ma zostać zastąpiony przez zupełnie nową lokomotywę. Po prostu dla testów wypożyczyli go dla testów (taki bonus od producenta). Nie wiem jak jest z tym drugim egzemplarzem, czy jest już nówką, czy też jest wypożyczony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum