O cholera to już naprawdę będzie lipa... W stronę do Zagórza i dalej będzie ok. Z powrotem pociągi będą się ciągle spóźniać przez długie postoje na granicy a składy będą jechać tak zdemolowane, że każdego podróżnego odstraszą Jedyną opcją jest przesiadka na granicy do innych wagonów ale wtedy to i przemytnicy przestaną jeździć i linia padnie całkowicie
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Może tak źle nie będzie. W końcu likwidowac wszystkiego nie mogą
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
No w Białymstoku jeden facet głosił, że nie będzie niczego. A co do tras to jeszcze się przekonają do kolei i będą odbudowywać stare linię jak w latach 90 w Niemczech jak obecnie na Pomorzu. Tylko, że odbudowa zawsze będzie droższa niż naprawianie na bieżąco chociażby dla jednej pary szynobusów.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
@yusek
Dokładnie jestem mile zaskoczony że na Pomorzu zarówno gdańskim jak i zachodnim lokalne władze zaczynają stawiać na kolej. No ale u nas to zawsze inaczej niż w reszcie kraju
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Łupków poza sezonem chyba nie ma sensu, chyba zeby slowakom sie oplacalo wjezdzac do Sanoka albo dalej
Jeździłem na tej trasie dawno, bo ostatnio w SRJP 2002/2003. I pociągi nie miały rewelacyjnego obłożenia. Jednak wystarczyło tą piękną trasę wypromoawć, puścić szynobusy i poprawić rozkład jazy. Bo dla kogo był np. poranny pociąg z Łupkowa, przyjeżdżajacy do Sanoka kilka minut po siódmej. Skoro każdy wie że największe zakłady w Sanoku, czyli Stomil i Autosan, pracują w trybie 7-15-23. A dla uczniów 45 mint czekania na lekcje od ósmej to też żadna atrakcja. Dzięki temu frekwencję skutecznie wygaszono. I po kłopocie dla betonu.
Też tak sądzę. Taryfa + skomunikowania w Medzilaborcach i Sanoku, i powinno wypalić. Zimą, przy corocznym "zaskoczeniu" drogowców, naprawdę jest cieżko z dojazdem. Zwłaszcza serpentynami na odcinku Kulaszne - Rzepedź.
Albo i tu i tu.Bybajmniej likwidowanie nic nie daje. poza dalszym odcinaniem kolejnych regionow Podkarpacia od reszty kraju
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kolejarze z Zagórza grożą zaostrzeniem akcji protestacyjnej.
Solidarność” zapowiada, że jeśli nie zostanie wznowione połączenie między Jasłem a Zagórzem kolejarze wyjdą na drogi.Linia kolejowa Jasło – Zagórz i Zagórz – Łupków została zamknięta w dniu 1 stycznia b.r.. Przewozy pasażerskie zostały wstrzymane przez marszałka województwa podkarpackiego. Ta decyzja skutkować będzie zwolnieniami na kolei. Zagrożony jest byt setek kolejarskich rodzin.
Chcecie kolejnego skansenu?
W obronie miejsc pracy wystąpili związkowcy z NSZZ „Solidarność” Regionu Podkarpacie, którzy zorganizowali w środę w Zagórzu akcję protestacyjną. Wzięło w niej udział około 150 osób. Protestujący przyszli z transparentami „Żądamy odwieszenia linii kolejowej do Jasła i Łupkowa”, „Moraczewski grabarzem Zagórza”. Ten transparent odnosi się do Tomasza Moraczewskiego, prezesa spółki Przewozy Regionalne w Warszawie.
Uczestnicy pikiety protestowali nie tylko przeciwko likwidacji przewozów na trasie Jasło – Zagórz – Łupków, ale również przeciwko likwidacji pociągów dalekobieżnych z Warszawy, Katowic i Gdyni.
– Zagórz staje się skansenem, bo tak chcą decydenci – grzmiał Tadeusz Majchrowicz, szef Regionu Podkarpacie NFZZ „S”. – Mamy już skansen przemysłu naftowego w Bóbrce i skansen budownictwa ludowego w Sanoku. Czy chcecie kolejnego?
Marszałek przyłącza się do pikiety
Do pikietujących przyjechał z Rzeszowa wicemarszałek Bogdan Rzońca.
– Chciałem podziękować wam za akcję protestacyjną, bo Polska i Podkarpacie potrzebują kolei – stwierdził wicemarszałek ku zaskoczeniu kolejarzy, bo to przecież Urząd Marszałkowski zawiesił przewozy pasażerskie z Jasła do Zagórza.
Rzońca starał się wytłumaczyć kolejarzom, dlaczego marszałek podjął tę decyzję. Wynika ona z problemu prawno –finansowego. Zarząd województwa nie otrzymał od spółki Przewozu Regionalne struktury kosztów, do czego ta jest dyrektywą unijną zobowiązana.
reklama
– Nie wiemy, czy nasze pieniądze (jako dotacje za przewozy regionalne – red.) są spożytkowane na Podkarpaciu, czy też gdzieś transferowane. To nie jest nasze widzimisię Musimy te kalkulacje otrzymać. Mogę jednak przyrzec, że połączenie Jasło – Zagórz będzie istnieć – obiecał.
Nie wszystkich kolejarzy to tłumaczenie zadowoliło. Z tłumu było słychać okrzyki: Ciemnotę wciska! Wicemarszałek, by przekonać protestujących, że solidaryzuje się z nimi, sam chwycił, więc za transparent z napisem „Pracy i chleba”.
Wiesław Niemiec, kolejarz, który 30 lat przepracował na kolei, bardzo liczy na to, że nie zostanie zwolniony.
– Myślałem, że jak przepracuję 40 lat, to pójdę na emeryturę. Praca naprawdę nie była lekka. Pracowało się na torach w każdą pogodę, czy to w zamieć, czy spiekotę. Wierzę, że marszałek będzie walczył o nas.
W przyszły poniedziałek i wtorek ma dojść w Rzeszowie do spotkań z przedstawicielami spółki Przewozy Regionalne. „Solidarność” zapowiada, że jeśli po nich nie dojdzie do wznowienia przewozów, to w środę będzie blokowana droga Sanok – Ustrzyki Dolne.
Mi si wydaje, że przewozy wrócą. tyle, że liczba pasażerow spadnie po zawieszeniu. Ale odwaga wicemarszałka jeśli szczera jest godna podziwu. być może ta likwidacja to wymysł marszałka
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
To w zasadzie wina obu stron. Nie pierwszy raz mamy numer tego typu, że PR nie przedstawia struktury kosztów. Dokładnie to samo miało miejsce w 2008 roku na linii (Koszalin)-Mścice- Mielno. Wtedy też UM w Koszalinie był oburzony tą sytuacją. To jest tak jakby pójść do sklepu po wieksze zakupy i nie otrzymać paragonu ile się za co należy tylko dostać całkowitą cenę jaką mamy zapłacić. Na miejscu marszałka nie dziwię się, że nie chce dotować przewozów w ciemno ale powinien się chociaż dogadać z PR, żeby w określonym czasie przedstawili szczegółowy rachunek jednocześnie prowadząc przewozy. W końcu po otrzymaniu go marszałek mógłby zwrócić spółce to co jej się należy
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Kiedy ci ludzie "na dole" zrozumieją, że najpierw należy wyp...lić na zbity pysk 90% naczelników, dyrektorów i wszystkich sprzedajnych szefów związków. A potem można gadać o poprawie sytuacji na kolei. Kolejarze, kiedy wy się obudzicie?
Ano pp zgadzam się. Tyle, ze wątpię, aby tak dało się zrobić. tam są układy, układziki. Ale w kocu poprawić się musi:D
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum