Wysłany: 22-01-2010, 11:56 Zimowy paraliż kolei w województwie
W oparciu o artykuł zamieszczony na Kolejowym Portalu Informacyjnym chciałbym się zapytać mieszkańców Wielkopolski, ale i nie tylko czy tegoroczna zima również paraliżuje kolej w Waszych regionach.
Dziś na przykład na stacji Ostrów Wielkopolski poranny pociąg osobowy do Łodzi Kaliskiej (05:48) nie odjechał z przyczyn technicznych, ponieważ zaczął się palić w środku składu. Ponadto odwołany został na czas nieokreślony pociąg osobowy z Jarocina do Ostrowa (06:22). Podczas zapowiedzi wszystkie pociągi dodatkowo są opóźnione o minimum 20 minut i opóźnienie to dotyka głównie linię 272. I sytuacja również z dzisiejszego poranka pociąg osobowy z Ostrowa do Kluczborka (06:07) odjechał z opóźnieniem 50 minut, ponieważ skład, który wjechał na stację miał problemy na przydworcowych rozjazdach, podobnie, jak pociąg do Łodzi.
Gdańsk, gdzie tramwaje nawet w lipcu przedzierają się przez Zaspy utrudnienie nie występują.
Gdynia są drobne utrudnienia związane z budową tunelu drogowego pod przystankiem Gdynia Wzgórze Św Maksymiliana.
SKM kursuje nie jak zwykle co 7-8 minut a co 10 bywają też drobne opóźnienia dochodzące w porywach 5 minut. Zmiana częstotliwości związana ponoć z oddaniem taboru do modernizacji.
Kolej Metropolitalna nadal stoi ale ponoć były już czynione jakieś odwierty i ocena stanu pozostałości po wiaduktach.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
21.01.2010 poc. REGIO z Poznania do Torunia Gł.(planowy odjazd 20:00)- skład EN71 (dwie pary drzwi uszkodzonych, szyby zaparowane) odjazd z 20 minutowym opóźnieniem, frekwencja za stacją Garbary ok. 130%
22.01.2010 poc. REGIO z Poznania do Torunia (pl. o. 20:00) skład EN71 nieszczelne okna, niesprawne ogrzewanie toalety ŻAL, opóźnienie 30 minut, frekwencja ok 160%
PR-a puszcza na REGIO najgorsze osobówki jakie ma, pasażerowie wkurzali się, że ten pociąg od nowego RJ, ani razu nie wyjechał PNZ bez opóźnienia, ponadto dzisiaj w składzie było bardzo zimno, na stacji Gniezno pociąg zwiększył opóźnienie do 35 minut.
Wygląda na to, że trzeba napisać list do UMWW w sprawie standardu poc REGIO, ponieważ nie po to płacimy więcej za bilet, żeby jechać starymi pociągami, w których można się nabawić choroby. Niech marszałek zacznie masową modernizację taboru, albo pościąga tabor z IR na REGIo, który im zabrano
Skład R-76224 relacji Września-Kluczbork opóźniony o 40 minut. Problem z odjazdem ze stacji, niesprawne ogrzewanie a raczej jego brak
Skład R-7124 relacji Poznań Główny-Łódź Kaliska zanotował 60 minutowe opóźnienie (nie wiem z jakiej przyczyny bo skład to była jednostka po modernie, nie zauważyłem żadnych problemów technicznych)
Skład TLK-8310 relacji Szczecin-Kraków spóźnienie 35 minut
Skład R-77522 relacji Poznań-Ostrów Wielkopolski opóźnienie 25 minut
Skład TLK 61100 Wrocław-Warszawa Wsch. opóźniony o 15 minut
Potwierdzam zdanie poniżej, że pociąg o godz. 20 do Torunia odjeżdża ZAWSZE z opóźnieniem. Zawsze czeka na jakiś opóźniony.
Dziś jechałem o 16.50 (75220) do Inowrocławia.
Niezły sajgon dziś musiał być na peronach. Peron 5 na rozkładzie (stały już tam Koszalin/Szczecin/Leszno) zmieniono peron na 2. Pociąg wjechał na peron zapełniony (myślę, że to opóźniony z Kościana), po czym okazało się że to dalej jedzie do Bydgoszczy ...
Pierwszy raz taka sytuacja mnie spotkała. Żeby pociąg kończący bieg, otworzył drzwi wysadził ludzi i wpuszczał nowych bo "przemianowano" go na właśnie startujący.
Prócz tego zamarznięte szyby, mróz hulający po przedziałach itd. (EN72 bodajże). Frekwencja 110% na Głównym, do Gniezna 140%, do Inowrocławia 60%.
Jako ciekawostkę dodam, że na trasie Inowrocław-Toruń czekał na przesiadających się zmodernizowany ED
Także niestety Wielkopolska ogromne braki w EZTach ma.
Wczoraj padł Alacatel na LCS Opalenica.
Jakie PROCEDURY funduje "na okoliczność" ZLK Poznań?
Ano, kilkanaście godzin po wystąpieniu awarii, SBL wciąż nie unieważniona, pociągi jadą 20 km/h przez odstępy przedstacyjne i zatrzymują się przed każdą, w celu otrzymania dyktanda rozkazu na 20 km/h przez przejazdy. Do tego kilka uszkodzonych SSP na szlakach i mamy +50 minut dla każdego pociągu.
Ale to przecież nic w dzisiejszych czasach. Skoro za 12 godzin w plecy nikomu włos z głowy nie spadł, mogą się tak bujać, bez obawy upadku z gałęzi, aż do samej wiosny.
Marzą się KDP, a w d..pie się ma bieżące utrzymanie inwentarza i zakup części zapasowych. Ba, nikt z decydentów nie raczy przyjąć do wiadomości, że dyskietki 5,25 cala wyszły z użycia kilkanaście lat temu i należałoby je czymś zastąpić. A ten "detal" jest potrzebny za każdym razem gdy trzeba system postawić po resecie.
Na Ygreku - tam to dopiero będą systemy. Jak taki pier...lnie, okaże się że naprawa CERNU to "czasowy" pikuś.
@wykolejeniec
Rozkazem pisemnym S unieważnić można wskazania SBL, nie samą SBL. Dodatkowo, nie dysktuje się rozkazów dla pociągów zatrzymanych przed S1 na SBL. No i te odstępy przedstacyjne...
Linia kolejowa dzieli się na: odcinki, szlaki, odstępy.
_________________ " Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Aleś mię zagiął.
Jasne, nomenklatura na publicznym obowiązuje. W, zresztą też.
Jednak trochę się potłumaczę:
Nie namawiałem do dyktowania rozkazów na pominięcie "Stój"-a na SBL. Jakby unieważnili (wskazania) pociągi jadące na podstawie telefonicznego zapowiadania nie musiałyby się tam zatrzymywać. Niestety, na "rozjechanym" LCS-ie wymagałoby to obecności max. jednego pociągu między Górczynem a Opalenicą i jednego między Opalenicą a Zbąszyniem.
Alternatywą mogliby być ludkowie z łącznością, na każdej zdalnej stacyjce, którzy robiliby za SKP.
No, ale tego od PLK-i nie można wymagać - oni już ten poziom rozwoju przeskoczyli.
Aha, do podziału linii dodałbym stacje, a za "przedstacyjny" gotów jestem polec, niczym nasi za Niceę.
...po wystąpieniu awarii, SBL wciąż nie unieważniona, pociągi jadą 20 km/h przez odstępy przedstacyjne i zatrzymują się przed każdą, w celu otrzymania dyktanda rozkazu...
Nie chciałem Cię pouczać, tyllko zauważyć, że taki tekst trąci amatorką dziennikarską, która Tobie, znawcy zagadnienia nie przystoi.
Przedstacyjny. Chodzi Ci o odstęp zawarty pomiędzy ostatnim semaforem SBL ze wskazźnikiem W18 a semaforem wjazdowym? Jeśli tak to jest odcinek zbliżania.
_________________ " Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Jak zwał, tak zwał - w Opalenicy wciąż Wielki Wał.
I to ponoć od soboty. Pewnie czekają na Helmutów.
Wie ktoś może co padło?
[ Dodano: 25-01-2010, 15:57 ]
Coś się jednak dzieje. Juz tylko pół wała. Poznań - Opalenica jakby chodzi.
Wygląda na to, że jednak Niemcy przybyli z odsieczą.
Dziś opóźnienia chyba każdy pociąg miał. IR Poznań - Olsztyn startował z +20 min.
A pytanie do bardziej zoorientowanych jeśli jechałem EZT z reklamami/naklejkami biletu aglomeracyjnego na Śląsku czy to znaczy, że pociągi Wlkp. pożycza aż z Śląska ? Bo to chyba Poznań tego IRa wystawia tak ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum