To, że nowe ezt pójdą na Tarnów i Rzeszów to dobrze, ale i tak uważam, iż należałoby się zająć kupnem szynobusów i uwolnieniem ezt np. z linii do bielska, wtedy można je np. wyremontować, i efekt będzie podobny.
Apropos linii do Bielska pismo z 3.12 z UMWM , w którym odpisano , że nie jest rozważana możliwość wprowadzenia autobusów szynowych dla linii Chabówka- Nowy Sącz. Natomiast cyrki z ZKA tłumaczą awarią szynobusów.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Odnośnie tematu nowych przystanków na tej trasie, takich jak Żywiec Centrum między innymi, kto jest autorem pomysłów i czy jakieś pobieżne chociażby opracowania były stworzone bo myślę, że w tym przypadku należy bezpośrednio Radę Powiatu a także innych odpowiedzialnych i mających na cokolwiek wpływ z tymi informacjami zapoznać i przekonać do działania. W związku z tym pomysłodawca powinien wystąpić jako pierwszy.
Co do przystanku sugerowanego przez Pana to widzę, że mamy podobne pomysły.
Będę rozmawiał na te tematy z PKP. Natomiast prędkość pociągów na trasie
Żywiec-Jeleśnia nie leży w mojej gestii, ale również zasygnalizuję ten temat
w PKP PLK.
adas, więc ja także dostałem mail podobnej treści (niestety nie mam go). "Kronika Beskidzka" prawdopodobnie niedługo coś napisze na ten temat (nowych przystanków i ogólnie dość biernej postawy władz Żywca).
Władze niestety nie wykorzystują tego co się im podpowiada. Oni widzą rozkład w klapkach. Bez perspektywicznego myslenia. I stąd mamy takie kwiatki później. podobnie rzecz ma się w Krakowie, gdzie też powinny by dodatkowe przystanki, tyle, że brakuje pieniędzy. Chyba, że ktoś kosztem prywatnym zdecyduje się przystanek zbudować. na przykład KBP. A wracając do tyematu przystanek ŻC by się przydał. Może warto też uzyskać przychylnośc gmin osciennych w pobliżu Żywca. Nie zaszkodzi, a bedzie dodatkowy atut.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W odpowiedzi na Pana wniosek o udzielenie informacji publicznej na temat pociągów kursujących w Małopolsce, informuję:.
2. Na dzień dzisiejszy Województwo Małopolskie w związku z ograniczeniami budżetowymi nie planuje zwiększenia pracy przewozowej na żadnej z linii.
5. Obecnie PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. przechodzi proces restrukturyzacji. Władze Spółki podejmują szereg działań mających na celu poprawę sytuacji finansowej poprzez ograniczenie kosztów. Jednym z takich działań jest ograniczanie punktów sprzedaży biletów. Zamykane są kasy, których analiza ekonomiczna funkcjonowania wykazała, iż koszt ich utrzymania znacznie przekroczyły osiągane wpływy.
UMWM
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
A może zamiast ograniczać koszty pomyśleć o poprawie oferty i zwiększeniu wpływów. No ale trzeba by pomyśleć, a myślenie " boli ". Już niedługo doczekamy się busów jadacych z RDA do Tarnowa w cenie niższej niż pociąg. A UM i MPZR będą dalej ciąć koszty i twierdzić jacy są wspaniali i fantastyczni. Pisanie do nich nic nieda sa odporni na wszelkie uwagi i święcie przekonani o swej nieomylności. Dziwię się tylko Marszałkowi województwa, że nie widzi co robią jego urzednicy. ( oczywiste jest, że mniej pociągów to mniej pracy, a kasa taka sama, wię poco się starać ). Najgorsze, że działania zniechęcające pasażerów do korzystania usług komunikacji kolejowej nie przynoszą pożądanych efektów i w pociągach do Tarnowa są nadal dzikie tłumy podróżnych, którzy zamiast szerokiej oferty busów na złość UM i MZPR chcą niedość, że jechać w pociągu to jeszcze chcieliby do niego wsiąść zwłaszcza w piątki, niedziele i poniedziałki. To natyle bo więcej to szkoda pisać Dla MPZR pasażer jest największym kłopotem bo generuje KOSZTY.
Tak pasażer jest problematyczny, bo coś chce. A tak możnaby zamknąć wszystko i mieliby spokój....
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Poniżej, tym razem w sprawie interREGIO ORNAK, odpowiedź z której podobnie jak poprzednio można wyciągnąć wniosek że wszystko rozbija się o MZPR i UM w Krakowie.
przynajmnie Śląsk analizuje a Małopolska , że się nie da...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Zachęcam do artykułu z którego można wywnioskować, że PLK narzekające na brak środków finansowych na remonty linii kolejowych wykorzystuje zaledwie znikomą część z przeznaczonych na ten cel funduszy europejskich: Infrastruktura
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum