Niestety, ale żeby korzystać z funduszy, trzeba wyłożyć swoją kasę, a tego się nie robi. Dzięki czemu linie są w opłakanym stanie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Według relacji podróżnych frekwencja na nowym połączeniu Żywiec-Jeleśnia po pierwszym miesiącu w rozkładzie jest w granicach 10 osób. Biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek działań mających zachęcić do korzystania z kolei w regionie oraz zimowe wpadki to i tak nieźle. Żeby tylko nie rozwalono wszystkiego w imię niskiej frekwencji (będącej w 100% wynikiem ICH czyli UM i PR nieudolności) zanim dostanie ono jakiekolwiek szanse sprawdzenia się.
Tak. Oni potrafili uciąć połaczenia które miały po 80%. Prawda jest taka, ze takie działanie jest na szkodę spółki.A że reklamy nie ma to wiadomo powszechnie. Może komuś zależy aby ludzie pociagami nie jeździli? Wszak ziemia drożeje...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
W nawiązaniu do pisma TK.I.5432/2 -21/09 z dnia 15.XII.2009r. w sprawie sugestii Pana odnośnie kursowania niektórych pociągów na linii Sucha Beskidzka – Żywiec, „Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie uprzejmie informuje, iż dokonał analizy przedstawionych propozycji zmian rozkładowych, w wyniku której uznał celowość ich wdrożenia do rozkładu jazdy. Zmiana rozkładu jazdy przedmiotowych pociągów nastąpi od dnia 1 marca 2010 w ramach I korekty rocznej, w sposób możliwy do realizacji i odbiegający nieznacznie od proponowanych założeń.
Względy techniczne nie pozwalają na zastosowanie wariantu, który zakłada 2 minutowy postój dla krzyżowania pociągów w stacji Lachowice. Minimalny czas potrzebny dla odbycia krzyżowania pociągów na stacji Lachowice - ze względów technicznych wynosi 5 minut, w skrajnych przypadkach PKP PLK S.A. dopuszcza możliwość 4,5 minuty odstępu pomiędzy wjazdem jednego, a wyjazdem drugiego pociągu.
W związku z powyższym przyjęto w uzgodnieniu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Katowicach, iż przedmiotowe pociągi kursować będą z niewielką zmianą rozkładu jazdy tj;
• Pociąg 43520 rel. Żywiec odj. 5.17 – Sucha Beskidzka przyj. 6.40 – przesunięty zostanie o 3 minuty później na odcinku Żywiec – Lachowice i dalej bez zmian.
• Pociąg 43524 rel. Żywiec odj. 15.25– Sucha Beskidzka przyj. 16.48 – przesunięty zostanie o 2 minuty później na odcinku Żywiec – Lachowice i dalej bez zmian.
• Pociąg nr 34529 rel. Sucha Beskidzka odj. 18.32 – Żywiec przyj. 19.52 – przesunięty zostanie o 1 minutę później na odcinku Sucha Beskidzka – Lachowice i dalej bez zmian.
Za powstałe opóźnienie w udzieleniu odpowiedzi, które nastąpiło z przyczyn obiektywnych – uprzejmie przepraszamy.
Jednocześnie prosimy o przyjęcie powyższych informacji.
[ Dodano: 09-02-2010, 12:19 ]
w odpowiedzi na Pana e-mail przedstawiam poniższe informacje.
Postępująca na przedmiotowej linii kolejowej degradacja stanu technicznego infrastruktury i obiektów inżynieryjnych skutkuje obniżeniem maksymalnej prędkości rozkładowej pociągów do 30 km/h (linia zaprojektowana została do prędkości 50 km/h) i wydłużeniem czasu przejazdu pociągów. Badania diagnostyczne wykazały, że postępująca biologiczna degradacja podkładów drewnianych będzie skutkowała w najbliższym czasie koniecznością dalszego obniżenia maksymalnej prędkości rozkładowej pociągów do 20 km/h, a następnie całkowitego zamknięcia z powodu nie uzyskania dozwolonych przepisami parametrów techniczno - eksploatacyjnych. Z uwagi na fakt, że przedmiotowa linia nie należy do linii priorytetowych w sieci linii zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ograniczone środki finansowe skutkowały nie ujmowaniem w planach remontowych realizowanych w ramach środków własnych zarządcy infrastruktury, jak również nie była uwzględniana w zamierzeniach inwestycyjnych.
W związku z powyższym władze lokalne podejmują starania w celu pozyskania dodatkowych środków na modernizację przedmiotowej linii w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, w ramach osi priorytetowej nr 4: Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego, Działanie 4.2: Zwiększenie roli transportu zbiorowego w obsłudze regionu, Schemat C: Regionalna sieć kolejowa.
W tym przypadku decydentem odnośnie zakresu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 jest Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, gdzie należy kierować uwagi w przedmiotowej sprawie.
Pisałem także w sprawie 43520 i 43524 z tym, że chodziło mi o skomunikowanie ich z Krakowem, niestety bez odpowiedzi.
Jeżeli chodzi o fundusze na remont a także realizacje dodatkowych przystanków o której to sprawie Krzysiek i inni pisali do władz Żywca, to od strony Śląska można było to podciągnąć pod działanie: 7.2 Transport Publiczny , priorytet: VII Transport, program: Regionalny Program Województwa Śląskiego. Termin składania wniosków minął w sierpniu 2009. Zastanawiam się co w tej dziedzinie zostało zrobione przez miłościwie nam panujących i decyzje podejmujących.
Może i z UE uzyskali by środki tyle, że trzeba wyłożyć własny kapitał. A swoją drogą patrząc na korekty i ich historie to ąłtwo zauważyć albo strategia ostrych cięć, albo kosmetycznych zmian. Bowiem przesunięcie skłądu o 1 min, i brak pociągu na przykąłd Zakopane-Żywiec czy Kraków -Żywiec lub rozkomunikowanie Żywca i Zakopanego przez likwidację poc. 5032 to wielki problem. Ale na to jest jedna odp. Ciekawe propozycje tylko zawsze im brakuje albo kasy albo pociągów. Tyle, ze co się dzieje z notorycznie zwiększonymi dotacjami...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
O tak to bedzie odpowiedź tego stylu. W każdym razie jeśli miałoby to przynieść dodatkowych podróżnych warto przemyśleć
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ale przede wszystkim trzeba trafić z ofertą do tych, którzy o nim jeszcze nie wiedzą i do niego przekonani nie są, chodzi o miejsca pracy i głównie tutaj o szkoły, młodsze pokolenie w ogóle nie jest zachęcane do korzystania z kolei.
To troszku mało. Może być 3, choć z drugiej strony lepiej dać niższa cenę i wozic więcej pasażerów niż mniej za więcej. A co do reklamy powinny być w lokalnych gazetach czy radiu a także w formie ulotek. Im więcej ludzi wie tym lepiej . Tyle, że nie można robic cyrków z ZKA jak w zeszłym roku
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu informuje, iż jest w trakcie opreacowania programu inwestycyjnego pod nazwą "Rewitalizacja odcinka linii kolejowej Nr 97 Skawina - Żywiec na odcinku Sucha Beskidzka - Żywiec (do granicy administroweanej przez nasz Zakład do km 63,960 Hucisko)". Program ma na celu wykonanie remontu kopleksowego infrastruktury kolejowej celem podniesienia prędkości do 50 km/godzinę na rozpatrywanym odcinku.
Z uwagi na duże koszty nakładów inwestycyjnych robót tych nie jesteśmy w stanie zfinansować z własnych środków utrzymaniowych.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum