Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 87, 88, 89  Następny
Dokąd jeszcze interREGIO?
Autor Wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 26-02-2010, 21:44    Odpowiedz z cytatem

gryff, nie patrz na sondaże. W polskich sondażowniach rządzą ludzie z powołanego przez Jaruzelskiego w stanie wojennym "mundurowego" CBOS, który był orężem generalskiej junty. Dziś zasiadają we władzach OBOP, Pentora, PBS i IPSOS. Stworzyli też od podstaw GfK Polonia. To jest patologiczny układ, na który składają się wzajemne powiązania sondażowni, mediów oraz medialnych ekspertów. Mechanizm, który czyni z polskiej demokracji zabawkę w rękach postkomunistycznej oligarchii.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wujek Dobra Rada Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-02-2010, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Profil interREGIO na NK


_________________
Wujek 'Dobra Rada' pozdrawia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 26-02-2010, 22:42    Odpowiedz z cytatem

A PIC'e mają? Bo jak nie, to:
A tffooj przewoźnik nie ma konta na naszej-klasie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-02-2010, 22:57    Odpowiedz z cytatem

Ta jak też sobie nie wyobrażam żeby po likfidacji Inter Regio jezdziły same składy PKP wlekące się z 2 wagonami zapchanymi z ludzmi na dachu tylko po E30 i CMK bo na reszcie lini to NIE DA SIĘ Exclamation Twisted Evil
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 26-02-2010, 23:06    Odpowiedz z cytatem

PIC nie ma swoje konta na NK, nie ma też fan strony na Facebooku a interREGIO ma Smile

pawelW, wówczas wróciłby wspaniałe czasy i po CMK śmigałby tylko EIC Twisted Evil

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 26-02-2010, 23:11    Odpowiedz z cytatem

... a bilety fioletowe pewnie by zniknęły albo obowiązywały od godziny załóżmy 11 do 13 i od 19 do 21 - jak większość promocji w PIC - czyli Płać i Czekaj
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 26-02-2010, 23:18    Odpowiedz z cytatem

to zbyt dostępna promocja, moim zdaniem byłaby dodatkowo ograniczone do wtorku i środy, aż strach zresztą zgłaszać takie postulaty jeszcze brand menadżerowie wcielą je w życie dla dobra pasażera Very Happy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-02-2010, 23:18    Odpowiedz z cytatem

http://bi.gazeta.pl/im/7/7018/m7018547.gif

Uwaga, podróżni! Od 30 kwietnia może się zmienić rozkład pociągów InterRegio uruchamianych przez spółkę Przewozy Regionalne. Tak nakazał Urząd Transportu Kolejowego. Czy zniknie więc część pociągów InterRegio, które przyczyniły się do znacznej obniżki cen biletów kolejowych?

Od zeszłego roku na polskich torach trwa mała rewolucja. Spowodowało ją wprowadzenie pociągów InterRegio przez należącą do 16 samorządów wojewódzkich spółkę Przewozy Regionalne (PR).

Pociągi InterRegio (dziennie uruchamianych jest około 90) wożą pasażerów pomiędzy głównymi polskimi miastami. Bezpośrednio konkurują z PKP InterCity, głównie z pociągami marki Tanie Linie Kolejowe (TLK). Skutecznie, bo w zeszłym roku InterRegio miało około 2 mln pasażerów. Konkurencja wymusiła drastyczne obniżenie cen biletów na niektórych relacjach. Przykład? PKP InterCity od tego roku na trasie Warszawa - Kraków proponuje przejazdy już za 35 zł, w zeszłym roku bilet w TLK kosztował 54 zł!

Pan Przemysław z Poznania jest zachwycony większą konkurencją. Co tydzień pokonuje trasę Poznań - Warszawa i z powrotem. - Wcześniej płaciłem za przejazd InterCity około 100 zł. Tylko te pociągi mi pasowały - mówi. - Teraz jeżdżę InterRegio. Muszę walczyć o miejsce, bo nie ma miejscówek, ale warto, bo bilet kosztuje 40 zł.

Konkurencja pasażerom się opłaca, pytanie, czy jest uczciwa. Wątpliwości co do tego ma Urząd Transportu Kolejowego. Na początku października 2009 r. PKP InterCity złożyło do UTK skargę na Przewozy Regionalne. I Urząd przyznał rację InterCity. - Były nieprawidłowości przy ustalaniu rozkładu jazdy. Do 30 kwietnia rozkład musi być skorygowany - mówi Alvin Gajadhur z Urzędu Transportu Kolejowego.

O jakie nieprawidłowości chodzi? UTK wytyka Przewozom Regionalnym m.in. niewłaściwą kwalifikację pociągów. Przewozy Regionalne podały przy ustalaniu rozkładu, że InterRegio to pociągi regionalne, tymczasem są to pociągi międzywojewódzkie. W przypadku Przewozów Regionalnych pociągi regionalne wożące pasażerów na krótkich dystansach są dotowane przez samorządy, a te międzywojewódzkie już nie.

Dodatkowo spółka we wniosku wpisała, że pociągi InterRegio działają w "charakterze służby publicznej". To dawało im priorytet (czyli atrakcyjne godziny odjazdów) przy ustalaniu rozkładu jazdy. Ale według UTK Przewozy i tutaj wprowadziły w błąd. Bo InterRegio są uruchamiane na zasadach komercyjnych (nie są dofinansowane przez państwo) i powinny same na siebie zarabiać. Tymczasem pociągi TLK uruchamiane przez PKP InterCity są dotowane przez państwo.

W rezultacie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która koordynuje i ostatecznie ustala rozkład jazdy pociągów w całej Polsce, potraktowała pociągi TLK (dotowane) i InterRegio (nie dotowane) równorzędnie. Skutek jest taki, że wiele pociągów PR i InterCity jeżdżących na tych samych kierunkach rusza w odstępie zaledwie 5-10 minut. A na kolejny pociąg pasażerowie muszą czekać np. dwie-trzy godziny. - To kłopot dla pasażerów - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity. Obie spółki podbierają sobie w ten sposób pasażerów i na tym tracą.

Smaczku całej sprawie dodaje to, że przewoźnicy toczyli jeszcze niedawno otwarty bój o zaległości płatnicze. Pod koniec listopada Przewozy Regionalne były winne PKP InterCity około 125 mln zł, głównie w wyniku opóźnień w przekazywaniu pieniędzy za wzajemną sprzedaż biletów. InterCity nasłało na Przewozy Regionalne komornika, który zablokował konta spółki. Problem udało się zażegnać, a firmy doszły do porozumienia w sprawie spłat. Ale niesmak pozostał.

- Nie mam nic przeciwko pociągom międzywojewódzkim uruchamianym przez Przewozy Regionalne, ale muszą one być w zgodzie z prawem i finansowane z własnych środków, a nie na koszt konkurenta - mówił wtedy wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt. Osłabienie PKP InterCity jest rządowi bardzo nie na rękę, bo spółka szykuje się do debiutu giełdowego, który zgodnie z planem ma nastąpić w drugiej połowie tego roku.

Co teraz się stanie konkurencją na torach? - Przysługuje nam odwołanie od decyzji UTK i na pewno z niego skorzystamy - mówi Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych. - Na razie trudno się odnosić do naszych dalszych działań. Sprawę analizują nasi prawnicy - dodaje.

Najprawdopodobniej jednak PKP Polskie Linie Kolejowe, które ustalają i zatwierdzają rozkład jazdy wszystkich przewoźników, będą musiały zmienić rozkład. - Być może część pociągów InterRegio będzie zlikwidowana - mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury, obawia się, czy ewentualna likwidacja pociągów InterRegio nie spowoduje utraty płynności finansowej przez spółkę. - Pociągi InterRegio dawały dopływ gotówki dla Przewozów Regionalnych - mówi Piechociński. Już jesienią zeszłego roku w trakcie eskalacji konfliktu z PKP InterCity samorządowej spółce groziło bankructwo. Wtedy rada nadzorcza Przewozów Regionalnych zobowiązała nawet zarząd do przygotowania wniosku do sądu o ogłoszenie upadłości.

Cierpliwość już powoli zaczynają tracić właściciele PR, czyli województwa. Swoje spółki wożące pasażerów w regionach chcą powołać m.in. województwo wielkopolskie i śląskie.

Nieustannie kłócące się ze sobą Przewozy Regionalne i PKP InterCity mogą mieć jeszcze jeden problem. Koleje niemieckie otwarcie już przyznały, że w przyszłości są zainteresowanie uruchamianiem połączeń pasażerskich w Polsce (obecnie mają u nas już przewoźnika towarowego). - Coś mi się wydaje, że ziścić się może przysłowie: gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta - mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

źródło: Leszek Baj, Gazeta Wyborcza

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 26-02-2010, 23:38    Odpowiedz z cytatem

To ja dorzucę swój kamyczek, otóż Paweł Ney ma rację, jest rzeczą niedopuszczalną aby dotowane TLK podbierały pasażerów pociągom interREGIO. Jak powszechnie wiadomo pociągi uruchamiane z dotacją, powinny uzupełniać ofertę rynku, a nie z nią konkurować czy rościć sobie prawo do jej zastępowania jak to się dzieje. Jak najbardziej składy TLK uruchamiane w okolicach interREGIO powinny być przesunięte na inne godziny, obecny stan rzeczy jest niezgodny z prawem europejskim to jest przecież niedozwolona pomoc publiczna.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 26-02-2010, 23:40    Odpowiedz z cytatem

Icki wy gnoje !! Poniosło mnie! Już nigdy w życiu nie pojadę tą betoniarską spółeczką !!!
IR zostawcie w spokoju bo będzie piekło ! Piekło w mediach aż wam się odechce !!

Jaka była moja radość parę dni temu kiedy widziałem TLKe z paroma pasażerami a za nią IR z frekwą około 80 %. Cud miód !!


Ostatnio zmieniony przez katowicer dnia 27-02-2010, 00:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-02-2010, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Wypowiedź posła Janusza Piechocińskiego na forum Rynku Kolejowego:

Rozhulała się ta dyskusja rozhulała. W zależności od miejsca siedzenia zależy punkt widzenia. Związani z PKP s.a i Intercity mocno mi dowalają ( histeryk, chęć medialnego istnienia, związki z TOR – z którym nie mam zawodowych związków od listopada 2007 roku a nawet przeceniają mój wpływ na kadrowe ruchu w PR ).Reszta zwraca uwagę na konsekwentnie z reguły bez pełnej analizy uzasadnienia wręcz zapominając o ustawowych kompetencjach UTK.
Opowiadam więc na Wasze uwagi czy zarzuty:
Po pierwsze nie jestem lobbystą PR ( jeśli myśleć tymi kategoriami to transportu szynowego na pewno ) tylko konsekwentnie oczekuję wypełnienia zapisów ustawy o usamorządowieniu i realizacji umowy Rząd Samorządy Wojewódzkie w tej sprawie. Wystarczy tylko przejrzeć moje wypowiedzi publiczne od grudnia 2008 do dziś aby wiedzieć o mojej konsekwencji w poglądach w tej sprawie. Nie tylko pod moim kierownictwem ustawa została przeprowadzona ale czuję się odpowiedzialny za jej realizację ( dla jasności obok legislacyjnych jest także funkcja kontrolna Sejmu, Komisji sejmowej czy posła ).Jesienią zeszłego roku upubliczniłem Raport o sytuacji Przewozów Regionalnych wskazując na zaniechania Resortu i PKP s.a. ,konsekwencje dla publicznych przewozów regionalnych, wielokrotnie w tej sprawie pytałem na specjalnie zwoływanych posiedzeniach Sejmowej Komisji Infrastruktury. Apelowałem do Rządu aby nie traktował PR jako kukułczego jaja podrzuconego samorządom wojewódzkim…..Od września 2009 byliśmy na komisji zapewniani ,ze wszystkie sporne sprawy zostaną wyjaśnione i obiecywane pieniądze i nieruchomości dotrą do PR. Zamiast tego doszło do eskalacji wrogich działań pomiędzy spółkami w których niestety Rząd a dokładnie Resort Infrastruktury od początku podzielał stanowisko będące interesem jednej ze stron ( list wiceministra Infrastruktury do Marszałków, decyzje o wstrzymaniu aportu nieruchomości ,w końcu wypowiedzenia umów dzierżawy ).Jednocześnie ( co w końcu nie jest tajemnicą ) w negocjacjach z PR ze strony PKP padały mało skrywane groźby sięgnięcia do nowych form nacisku na PR aby osiągnąć wycofanie się samorządowej spółki z konkurencyjnych przewozów InterRegio.
Dla jasności zamieszczam dwa wpisy z mojego bloga…Rozumiem ,ze niektórzy czytając uzasadnienie do wydanej przez UTK decyzji nie widzą tam wprost zapisu o likwidacji pociągów InterRegio. Oczywiście UTK nie użył takiego sformułowania ale co oznacza wezwanie w trybie bezwzględnej wykonalności skoro Przewozy Regionalne nie mają stosownej umowy i do tego jeszcze nie skoordynują planowanych pociągów z konkurencją .Trzeba też podkreślić niekonsekwencję UTK. Gdzież był bowiem Regulator kiedy Intercity podjęło decyzję o likwidacji kilkudziesięciu pociągów MW mimo ,ze były w zatwierdzonym rozkładzie jazdy i do tego w ramach przewozów publicznych podpisana była umowa między Resortem Infrastruktury i przewoźnikiem ? Czy skoordynowano przewozy w trybie ustawy o transporcie kolejowym ? Czy UTK jako regulator rynku stanął na straży interesu konsumenta usługi transportowej zamówionej przez Państwo w stosownej umowie ?
W końcu skąd bierze się ten sarkazm nad moim wezwaniem do kierownictwa Rządu o spotkanie z reprezentacją samorządową ? Niektórzy mają za złe posłowi ,ze widząc nadchodzący kataklizm na kolejowym pasażerskim rynku ,który dosięgnie w następstwie także PKP PLK wzywa do spotkania i zmierzenia się wspólnie z narastającym problemem? To lepiej milczeć i czekać aż regionalne przewozy pasażerskie padną i mądry będzie kolejny raz Polak po szkodzie ?

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Achib Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-02-2010, 00:06    Odpowiedz z cytatem

UTK - Urząd Topienia Konkurencji. Evil or Very Mad

PKP IC niech się wywiąże z tego za co bierze dotacje z budżetu państwa zamiast walczyć z niedotowaną konkurencją. Gdzie są te dwa pociągi z Warszawy i Przemyśla do Zgorzelca, które PKP IC przejęło od PR? Zostały przez PKP IC udupione!

Beton

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 27-02-2010, 00:07    Odpowiedz z cytatem

PKP IC w niedługim czasie samo się unicestwi. Frekwencja w tej drożyźnie spada na łeb na szyję. Jakoś cwaniaczki ratować sie muszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 27-02-2010, 00:49    Odpowiedz z cytatem

Jestem wkurzona! Nie wyobrażam sobie likwidacji IR "Ślązak", którym 1-2 razy w miesiącu jeżdżę z Legnicy do Rzeszowa. KD specjalnie pod ten IR zrobiły skomunikowanie z Węglińca, a od marca będzie skomunikowanie ze Zgorzelca.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 27-02-2010, 00:58    Odpowiedz z cytatem

Gdzie jest napisane że obowiązek służby publicznej to pojęcie tożsame ze świadczeniem usług publicznych?
Do zadań własnych, samorządów należy m.in. "Organizowanie i dotowanie regionalnych kolejowych przewozów osób wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych" , ale gdzie stoi, że w ramach ciążącego na nich obowiązku służby publicznej, tylko w ten sposób mogą przewozy organizować, a należące do nich PR-y, wykonywać?
UTK przypier...la się do zapisów Art. 40 i 40a ustawy o tk. mówiących o umowach świadczenia usług publicznych. Jednak, co ma uotk do oznaczenia P1 w części C5 wniosku?

Poza tym, gdzie w regulaminie przydzielania tras, w momencie składania wniosków było napisane, że jakąkolwiek umowę trzeba do nich załączyć?

Poza tym, co ma rodzaj pociągu w części C1 wniosku do definicji regionalnych przewozów pasażerskich w Art. 4 p. 20 ustawy o tk.? W załączniku 6 jest cała kupa innych rodzajów, o których ustawa nie wspomina. I co? Gdyby zaznaczono któryś z nich, to też byłoby źle, bo panie "nie ma takiego miasta, Londyn!"?

Poza tym - pytałem już - wie ktoś może na czym ma polegać słynne "uzgodnienie skoordynowania"?
Jeśli ma o tym wyrokować Prezes UTK jako samozwańczy TEMID, to może by mu najpierw ślepia wydłubać?

A i jeszcze jedno. UTK wydał mnóstwo kasy podatników na kursy językowe dla pracowników. Powinniśmy domagać się jej zwrotu do budżetu państwa, bo okazuje się, że nikt w tej instytucji nie potrafi przetłumaczyć terminu "InterRegio".


Ostatnio zmieniony przez wykolejeniec dnia 27-02-2010, 01:24, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 46 z 89 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 87, 88, 89  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl