Uruchomienie porannego 33232 Wadowice 5.13 - 6.51 Kraków Główny to sukces!
A popołudniowy do Bielska B. jeżdżący dotychczas w (5) pojedzie codziennie oprócz (6).
To fakt, ale z drugiej strony zahamowana została tendencja spadkowa w ilości kursów. Może w końcu odbije się to od dna? Ja mam nadzieję że samorządy lokalne będą monitorowały sprawę tego składu papieskiego, o którym niedawno była mowa na forum. Może będzie następny dodatkowy pociąg.
Mam pytanie nieco z innej beczki, bo poszukuję informacji odnośnie linii 103 Trzebinia-Wadowice proszę o informację osoby zorientowane w temacie remontu dworca w Wadowicach, bo wiele razy natrafiłem na zdanie że zostały te prace wykonane " w ramach kontraktu "Modernizacja linii kolejowej Spytkowice - Wadowice - Kalwaria"http://pl.wikipedia.org/wiki/Wadowice_(stacja_kolejowa) oraz http://www.budowaroku.pl/?id=laureaci&id2=du&id3=72 co z tą modernizacją? czego dokładnie dotyczy? "Zrobiono" przy infrastrukturze Wadowice-Kalwaria oraz Dworcu Wadowickim a co z resztą jak w nazwie kontraktu?
nurtuje mnie to że w zeszłym roku poseł z Andrychowa interweniuje o remont odcinka Wadowice-Spytkowice i regularne kursy tym odcinkiem z Wadowic do Krakowa tymczasem Ministerstwo Infrastruktury odpowiada mu że nie mają funduszy oraz że nie warto, przy okazji ucinając możliwość wznowienia ruchu pociągów na linię Wadowice-Spytkowice-Trzebinia, zwala także odpowiedzialność żeby zajęły się tym Starostwa: chrzanowskie i wadowickie a tutaj cisza.
Pozdrawiam
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Też mnie to ciekawiło, tym bardziej że od Wadowic do Spytkowic jest drut, jest to jeden powiat, i uruchomienie tu ruchu pasżerskeigo byłoby doskonałym pretekstem do rewitalizacji całej linii do Trzebini.
Zadanie III - roboty kolejowe:
Zadanie realizowane było do roku 1996 w zakresie modernizacji linii Wadowice -
Spytkowice - Kalwaria. Roboty wykonano w całości. Przełożenie linii kolejowej
Stryszów - Sucha Beskidzka ( 11,0 km ) rozpoczęte w 1992 roku wstrzymano
http://www.mucharz.pl/zaporaskawa_pliki/info_zbiornik_2006/info_zapora_06_2006.pdf
Tak swoją drogą to nie mogę zrozumieć dlaczego rozebarno, a nie przełożono, linię Wadowice - Skawce.
Jeśli przewinąć historię tego tematu, to tam wszystko jes opisane. Mianowicie przed 1988 stacja w Wadowcach była fajną stacyjką bez peronów, ale z pociagami (2xSP42 lub Ty2 + BHP - standard na BB - KL/KZ/KG, SP42+Ryflaki na Chrzanow/Trzebinia-Sucha B.), z sygnalizacją kształtową i zwrotnicami automatycznymi na linkach. Potem w ramach modernizacji wszystko zdewastowano, wybudowano niepotrzebne tory odstawcze, nieptrzebne przejście podziemne i przestawiano zwrotnice recznie aż do 2007r. Do tego rozbudowano i zamknieto stację w Kleczy Górnej, zbudowano i rozebrano mijanki w Barwałdzie Grn. (117, tam gdzie sie wykoleił w styczniu na lodzie skład "S" 2xEN57) i Woźnikach (103). Do tego linie zelektryfikowano, co dzis tez wydaje się niepotrzebne (nie ma dalekobieznych i tak), bo za te same pieniądze gdyby poprawiono tory, dołozono mijanki, to napewno byłaby niezła, szybka, linia spalinowa - tylko że wtedy cos takiego jak SZT, w PL nieistniało - jedynie w 1986 zaczynali zabawe z SN81. Wszystko z powodu zapory którą się buduje już 25lat i też nikt nie wie po co. Może też zostanie kiedyś rozebrana. To taka urzędowa tradycja w tym rejonie .
Klałd
powiem Ci szczerze że ja także doszedłem po wielu przemyśleniach do podobnych stwierdzeń co Ty. Takie właśnie rozwiązania można było spotkać w sąsiednich Czechach/Słowacji w których do dziś jeździ coś w stylu SN81....dbano o torowisko i nie elektryfikowano na siłę, a po liniach do dziś jeżdżą pociągi, autobusy szynowe. U nas jest polityka taka: wpompować wiele milionów w linię i puścić dwie pary pociągów i narzekać że ludzie nie jeżdżą. Albo jak we wspomnianej linii Trzebinia-Wadowice kompletnie uwalić i doprowadzić do ruiny infrastrukturę po to żeby potem stwierdzić bezzasadność puszczania ruchu osobowego.... A gdy już zniszczono poszczególnie linie to nic dziwnego że ludzie zostali z niczym, a na marnej jakości drogach tyle samochodów (z jedną osobą w środku) że wszędzie korki…..
Pozdrawiam
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Do tego linie zelektryfikowano, co dzis tez wydaje się niepotrzebne (nie ma dalekobieznych i tak).
Dalekobieżne były więc się przydała, a po drugie zelektryfikowanie pozwoliło na puszczenie teraz bezpośrednich pociągów do Krakowa co trudno sobie wyobrazić bez elektryfikacji tej linii.
SA101 jezdzil do Wieliczki pod siecia niedawno, z Balic tez przyjezdza szynobus, malo tego na Skawinę oraz Sucha - Żywiec motorowe SZT jezdzily pod siecia (co było marnotrastwem i oczywiscie wygladało glupio).... oczywiscie nie mowie by siec likwidowac, skoro juz jest, ale gdyby jej nie bylo, kto wie, moze pociagow byloby wiecej ze wzgledu na nizsze koszty calkowite. Z drugiej strony w czasach 2xSP42 czas jazdy byl dluzszy, ale to moze ze wzgledu na cieższe sklady i wiecej mijanek. Po zatym jakies 10 lat temu nie bylo prawie SZT, więc nie wiem co by jezdzilo w czasach gdy PKP zaczela liczyc koszty utrzymania lokomotyw (nie liczac utrzymania sieci). Jeśli chodzi o dalekobieżne to w BB i tak zmiana czoła wymaga odpinania Loka, podobnie w Suchej, tak więc co za róznica co się przypnie, zwłaszcza, że zawsze jakaś SM42 tam na chodzie jest do obsługi zdawek. To samo by mogła robić SU. Takie sobie gdybanie. Jeśli kiedykolwiek przywrócony zostanie kiedyś ruch na 103, to własnie będzie spalinowy z SZT, o ile do Spytkowc sieć "można tanio" naprawić.
Z tymi szynobusami pod siecią to były incydenty wynikające z braku taboru, tak samo jak namiastka kolei aglomeracyjnej która nie działała za długo i była eksperymentem. Jakoś nie wyobrażam sobie szynobusa spalinowego jadącego z Krakowa do Kalwarii pod siecią. Odcinek od Krakowa głównego do mydlnik jest tak krótki, że niejako oczywiste jest, że do Balic dojeżdżamy bezpośrednio, a i ta linia ma być elektryfikowana.
No prosze kasa w wad. całodobowa nadal a zamkli w Kalwarii lanckororonie KPINA!!!!!
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
pp przyznam szczerze że rozkład jest nieczytelny,
po za tym dlaczego te wszystkie składy z Bielska B. składy nie jeżdżą do Krakowa przez Wadowice i Kalwarię?
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum