Wysłany: 09-06-2009, 11:33 500 mln zł na 22 pociągi w Wielkopolsce
Województwo wielkopolskie jest pierwszym regionem w kraju, który wysłał wniosek o notyfikację do KE dużego projektu realizowanego w ramach WRPO. To "Zakup taboru kolejowego dla regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych", o wartości prawie 500 mln zł - podaje poznańska "Gazeta Wyborcza".
Projekt realizowany będzie w ramach działania 2.4 WRPO "Tabor kolejowy dla regionalnych przewozów pasażerskich". Wielkopolska zakupi 22 ezety o łącznej pojemności 9900 - 10340 osób. Mają one jeździć na liniach Poznań - Kutno, Poznań - Zbąszynek i Poznań - Inowrocław. Ogólna wartość zamówienia to ponad 483 mln zł. Z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ma pochodzić 168,3 mln zł - informuje "GW". Województwo wielkopolskie przekaże na ten cel 285 mln zł, a budżet państwa - 29,7 mln zł.
Duży projekt inwestycyjny to taki, którego koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą przekraczają równowartość 50 mln euro, a koszty te obejmują wydatki ponoszone w okresie 3 lat. W przypadku, gdy łączna wartość maksymalnej pomocy, kwalifikującej się do objęcia wsparciem (100 mln euro), projekt wymaga notyfikacji KE - czytamy w wielkopolskiej "Gazecie Wyborczej".
no pożyjemy zobaczymy stare kibelki trzeba wymieniać na nowsze składy, tylko kwestia kiedy ten tabor na tych liniach się pojawi, no i czy nie będzie zbyt awaryjny jak np. Flirty
Będąc w czwartek na dworcu w Pile zszokowało mnie to że zamiast szynobusu do Chojnic jechała SM42 z dwiema bonanzami.Nie orientujecie się czym to może być spowodowane? Odkąd pamiętam zawsze tą trasą szynobus jezdzil
Tak to na pewno była SM42 mam ją na zdjęciu i jest w barwach PR.Tez sie dziwilem ale to jest stonka.Co do szynobusu to nie wiem czy to przegląd,ale po chwili podjechał szynobus do Krzyża.Nie zwracałem na niego uwagi bo szynobusów mam dość
Sorry, przetarg ewidentnie pisany pod Pesę, nie zdziwię się jakby była jedynym oferentem. Zagraniczni producenci nie zejdą tak nisko z ceną, Newag nie spełnia warunków.
Liczę na to, że w przetargu wystartuje jednak Stadler bądź Alstom.
Jeśli wygra Pesa, to nie wyobrażam sobie, jak uda jej się zdążyć z wytworzeniem tychże EZeTów.
A jeśli chodzi o Newag... to czyżby znowu miał być protest?
ED74 już jest na wylocie, oficjalnym następcą jest Acatus 2. I to raczej z nim wystartuje PESA.
'sebol71', Alstom, Bombardier czy Siemens nie wydają się być zainteresowani tym segmentem w Polsce, wątpię żeby złożyli ofertę, tym bardziej za taką cenę. Również Stadler raczej odpuści - Flirt "chodzi" po ok. 22 mln zł za sztukę, tu trzeba zejść do 18.
Czyli zostają krajowe firmy. Newag będzie musiał wygrać protesty (z czym jest różnie) bo warunki go odrzucają. Zostaje Pesa, jedyna firma spełniająca od ręki wszystkie kryteria...
Otwarcie wniosków o dopuszczenie do przetargu na nowe ETZ dla Wielkopolski
8 kwietnia 2010 roku o godz. 12.30 zostały otwarte wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w przetargu „Dostawa nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich”.
Wnioski o dopuszczenie w wyżej wymienionym postępowaniu złożyli następujący Wykonawcy:
- Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A;
- Konsorcjum firm: NEWAG S.A. z Nowego Sącza i SKODA VAGONKA a.s. z Ostrawy (Czechy);
- Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. z Madrytu (Hiszpania);
Ciekawe czy Newag startuje ze swoim produktem i doświadczeniem Skody czy obie rzeczy będą od czeskiego partnera? (obie firmy nie mają EZT spełniającego wymagania...)
Ale chyba te EZT beda wieksze niz tylko 3 wagony, skoro kazdy ma pomiescic prawie 500 osob. Inaczej musialyby byc sprzegane, a to bez sensu. Pamietam czasy jak np na linii do Wroclawia, Kutna czy innych jezdzily sklady potrojne, a wiec 9 wagonow. Z tym ze duzo miejsca niepotrzebnie odpadalo na kabiny i sprzegi, w praktyce 1 wagon przy takim zestawieniu. Dlatego teraz najlepsze bylyby jednostki 5 czlonowe. (Chyba ze ruch sie zwiekszy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum