Z punktu widzenia użytkowników tej linii głównym mankamentem jest stosunkowo duża odległość stacji od centrów zdrojowych (Polanica, Duszniki, Kudowa). Ta linia nie ma znaczenia jako linia lokalna, bo ze względu na ukształtowanie terenu omija większość miejscowości przy trasie, w przeciwieństwie do autobusów, które mogą przejechać przez ich centra. Może ona mieć znaczenie pod warunkiem utrzymania ruchu dalekobieżnego - takiego, żeby podróżnym, jadącym "do wód" oszczędzić dwukronego przesiadania - we Wrocławiu i Kłodzku.
wspaniale, po Zgorzelcu-JG, Jerzmanicach, Mieroszowie-Mezimesti, Stroniu, Nysie-Kamieńcu uwalili Kudowę. Praha też poszła się j...ć bo kto tam by z Polszy jechał do Prahy po co takie pociągi przecież to zbędne, Dolnośląski beton doklei pasażerom skrzydła i będą do Pragi latać na skrzydłach,po co uruchamiać pociągi a broń Boże dogodne skomunikowania (np, w Międzylesiu).
Wrocławski beton jest lepszy niz Małopolski z tego co widać. Jedno uruchamiają (Trzebnica) drugie uwalają (np.Kudowa) Taki dolnośląski betonowy handel wymienny.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
PiterTarnów, Trzebnica była, jest i do jesiennych wyborów samorządowych będzie priorytetem dla UMWD. W Trzebnicy mieszka dolnośląski marszałek, więc musisz to rozumieć. Prezeska KD też jest rodowitą trzebniczanką.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Wrocławski beton jest lepszy niz Małopolski z tego co widać. Jedno uruchamiają (Trzebnica) drugie uwalają (np.Kudowa) Taki dolnośląski betonowy handel wymienny.
W przeciwieństwie do Kudowy Trzebnica generuje duży ruch pasażerski. Kudowiance może pomóc jedynie remont, bo ludzie nie będą się tłuc 2,5 godziny z Kłodzka. Ostatnio UMWD robił wiele by linię uratować. Było 5 par z Wrocławia w tym 3 z Poznania. I co? Kilku pasażerów na skład to zbyt mało, by dalej utrzymywać takie połączenia. Bardzo bym chciał, by jeździło tam jak najwięcej pociągów, ale przy takiej szlakowej nie ma to najmniejszego sensu, bo pociągi będą wozić powietrze.
Tylko na odcinku Duszniki - Kudowa? Linia będzie zamknięta 2 lata i tylko tyle planują zrobić? A co z resztą? Puszczą składy przez rok i znów zamkną bo będą remontować Duszniki-Polanica...
Czy ktoś ma dane jaka była szlakowa na 309 za czasów jej świetności?
Autobusowa komunikacja zastępcza z Kłodzka do Kudowy
Od poniedziałku 15 marca autobusy zastępcze kursują na odcinku Kłodzko Główne - Kudowa Zdrój wg nowego rozkładu jazdy. Są one skomunikowane z pociągami jeżdżącymi między Kłodzkiem a Wrocławiem i Poznaniem.
Komunikacje zastępczą wprowadzono na linii Kłodzko Główne - Kudowa Zdrój 1 marca 2010 r. z powodu fatalnego stanu torów na tym odcinku i awarii lokomotyw spalinowych spółki Przewozy Regionalne. Czas przejazdu autobusów jest o blisko godzinę krótszy niż pociągów. Dlatego od poniedziałku 15 marca 2010 r. autobusy zastępcze będą kursowały wg zmienionego rozkładu jazdy:
poc. nr 6621 rel. Kłodzko Główne (odj. 11:35) - Kudowa Zdrój (przyj. 13:07):
* Kłodzko Główne (odj. 11:35),
* Kłodzko Miasto (odj. 11:43),
* Kłodzko Książek - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Kłodzko Zagórze (odj. 12:03),
* Stary Wielisław (odj. 12:11),
* Polanica Zdrój (odj. 12:22),
* Szczytna (odj. 12:36),
* Duszniki Zdrój (odj. 12:46),
* Kulin Kłodzki - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Lewin Kłodzki (odj. 13:00),
* Kudowa Zdrój (odj. 13:07),
poc. nr 6622 rel. Kudowa Zdrój (odj. 15:40) - Kłodzko Główne (przyj. 17:12):
* Kudowa Zdrój (odj. 15:40),
* Lewin Kłodzki (odj. 15:47),
* Kulin Kłodzki - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Duszniki Zdrój (odj. 16:01),
* Szczytna (odj. 16:11),
* Polanica Zdrój (odj. 16:26),
* Stary Wielisław (odj. 16:36),
* Kłodzko Zagórze (odj. 16:44),
* Kłodzko Książek - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Kłodzko Miasto (odj. 17:04),
* Kłodzko Główne (przyj. 17:12).
Autobusy komunikacji zastępczej są skomunikowane na stacji Kłodzko Główne z pociągami z i do Wrocławia oraz Poznania.
45 km/h tylko na odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój. Na pozostałym odcinku spokojnie można by osiągnąć 60 km/h
też tak uważam, bo z Kłodzka do Polanicy, a nawet Szczytnej, jest w miarę płasko i prosto - jak by ten odcinek też wyremontowali to by mogło być przyzwoicie
_________________ Last Train to...
Vince -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-03-2010, 12:12
a czy coś wiadomo na czas wakacji choćby na weekendy puścili składzik Polsat-Bonanza
Ponowię swoją ubiegłoroczną dywagację - czy jest jakiś sens przedłużenia szynobusów Legnica-Kłodzko do Polanicy-Zdroju? Pytam obeznanych, bo nie znam specyfiki tej linii, nigdy tam nie jechałem, a takie były pierwsze plany KD upubliczniane przez media (wręcz Lubin - Polanica).
Co dalej z linią do Kudowy-Zdroju?
W dniu 12 marca 2010 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego przedstawiciele UMWD spotkali się z reprezentantami PKP PLK S.A. Rozmawiano o przyszłości trasy kolejowej wiodącej do Kudowy-Zdroju.
Przypomnijmy, że na początku marca kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone z powodu ustawicznych awarii lokomotyw spalinowych, powodowanych fatalnym stanem torowiska. Lokomotywy nie są bowiem przystosowane do jazdy z prędkością jednostajną 20 km/h, a taka obowiązuje na tej linii. Dodatkowe czynniki – trudny profil linii, liczne łuki i duże nachylenie, spotęgowane srogą zimą, przyniosły dużą zawodność użytkowanego taboru trakcyjnego. Autobusy zastąpiły pociąg.
Przewozy do Kudowy-Zdroju od kilku lat realizowane są w skrajnie niesprzyjających warunkach, przy technicznych parametrach urągających jakimkolwiek standardom cywilizacyjnym XXI wieku. Z uwagi na specyfikę linii, łączącej z krajem kilka ważnych kurortów turystycznych, przewozy były utrzymywane w oczekiwaniu na podjęcie przez PKP PLK działań modernizacyjnych na tym szlaku.
Zarząd Województwa Dolnośląskiego wpisał zadanie „modernizacja linii kolejowej nr 309” na indywidualną listę projektów kluczowych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego. Niestety, spółka PKP PLK S.A. zwlekała ze złożeniem wniosku. Jej przedstawiciele tłumaczyli to trudnościami ze sfinansowaniem wkładu własnego (środki z RPO WD pokrywają 85% kosztów, jedynie pozostałe 15% musi wyłożyć beneficjent). A gdy złożyła wniosek, objął on tylko odcinek Duszniki-Zdrój – Kudowa-Zdrój.
Aż do marca 2010 r. w nie było postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Wreszcie wybrano wykonawcę studium wykonalności. W piątek (12 marca) PLK przedstawiła informację o planach modernizacji linii. Rozpocząć się ma ona nie wcześniej niż w 2011 r. i potrwać do jesieni 2012 r.
Do tego czasu pod znakiem zapytania stoi zasadność prowadzenia przewozów, z których korzysta znikoma ilość pasażerów i które generują koszty przekraczające milion zł rocznie dla tylko jednej pary pociągów. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu zgłosił do bazy technicznej sieci kolejowej POS na rozkład 2010/2011 prędkość maksymalną na szlaku Polanica-Zdrój – Kudowa-Zdrój wynoszącą 0 km/h. Oznacza to, że zarządca infrastruktury nie zakłada prowadzenia tam przewozów.
Podjęta zostanie analiza, czy do czasu przeprowadzenia modernizacji możliwe będzie wprowadzenie wyższych prędkości. Od tego zależeć będzie, czy przewoźnicy podejmą się prowadzenia ruchu pociągów generujących gigantyczne koszty przy znikomej przychodowości. Wreszcie Samorząd zabiegać będzie o modernizację całości linii, nie tylko końcowego fragmentu, i to w bliższym horyzoncie czasowym niż rok 2012.
Kolejowa komunikacja zastępcza kursować będzie przez 30 dni, do 7 kwietnia 2010 r. Do tego czasu strony zastanawiać się będą nad przyszłością połączenia.
Jednocześnie informujemy, że za realizację inwestycji w PLK na Dolnym Śląsku odpowiada pan Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji – tel. (0-71) 717-33-00, fax (0-71) 717-59-95, adres: ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław. Za dzisiejszy stan i bieżące utrzymanie linii odpowiada pan Ryszard Bakuń, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych (IZ) Wałbrzych – tel. (0-74) 847-78-34, fax (0-74) 889-46-53, adres pocztowy: ul. Parkowa 9, 58-302 Wałbrzych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum