Powiem wam także że sprawa nie jest definitywnie zamknięta jak to pada w wypowiedziach osób z PLK, toczy się nadal póki są chętni do działania, dodam także że mimo licznych interwencji PLK o rozebraniu linii, samorządy na których się ona znajduje nie wyraziły zgody.
No i tak trzymać. Jeśli więcej nie możecie zrobić, to utrzymujcie kontakt z samorządowcami przychylnymi kolei, piszcie do lokalnych gazet, niech sprawa żyje. Może się wam uda zorganizować (jak np. w Białej na linii Prudnik- Krapkowice, i wielu innych) przejazd drezyną? Najważniejsze żeby lokalni "przedsiębiorcy" od rozbiórek torów wiedzieli że tam coś jeździ i ludzie patrzą na tą linię.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-01-2010, 16:43
adamus, bardzo fajna strona. Pełne poparcie i wszelka pomoc z mojej strony.
3. Bardzo ważną kwestią dla ludności gmin północnej części powiatu wadowickiego
(Tomice, Spytkowice, Brzeźnica) jest udrożnienie i przywrócenie dla ruchu pasażerskiego
odcinka linii kolejowej nr 103, liczącego 14 km długości między Wadowicami a
Spytkowicami. Przywrócenie ruchu pasażerskiego na tym odcinku (zawieszonego w 2002 r.)
spowoduje uzyskanie alternatywnego połączenia Wadowic z aglomeracją krakowską, bez
konieczności zmiany czoła pociągu, a także umożliwi najkrótsze połączenie Wadowic (przez
Spytkowice i Oświęcim) z Katowicami. Pociąg pasażerski relacji Katowice – Sucha
Beskidzka przez Spytkowice, Wadowice kursowały już w latach 90-tych
ubiegłego stulecia, ciesząc się sporym zainteresowaniem pasażerów. Ponieważ ten odcinek
linii ma korzystny profil terenowy, toteż po przeprowadzonym remoncie pociągi pasażerskie
mogłyby rozwijać na nim prędkość do 80 km/godz.
niestety nie odnalazłem odpowiedzi od adesatów
co do stronki www.linia103.glt.pl - dzięki, dzięki za poparcie i entuzjazm
stronka nadal się zmienia, otrzymałem baner od Kacpra "chrzanowskiego drezyniarza" któremu serdecznie dziękuję a także innym osobą które nadsyłają materiały i oferują pomoc.
Krzysztof21 dziękuję za interwencję, im więcej tym lepiej, informację zamieściłem na stronie, chciałbym też dodać że coraz więcej osób interesuje się sprawą i szuka rozwiązania aby na lini pojawiły się szynobusy
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Ja mam jeszcze takie pytanko, cały czas jest mowa o odcinku Trzebinia - Wadowice, chciałbym poznać opinię forumowiczów o odcinku Chrzanów - Bolęcin, czy przy ew. ponownym uruchomieniu linii 103 widzielibyście sens w uruchomieniu tego odcinka?? Wiem, że na nim również są ubytki torowiska, jak i rozebrane przejazdy. Generalnie jest ona w jeszcze gorszym stanie niż 103.
Ja nie widze sensu . Nie miałby za bardzo kto z niej korzystać Stella/Pogorzyce ma szybciej autobusem Płaza to samo , zakładów przy tej lini też już nie ma albo mają dużo mniej pracowników niż kiedyś , a z bolęcimia to niech już przez Trzebinie jeżdzą dużej różnicy czasowej nie powinny być
A możesz mi coś powiedzieć więcej niż można się dowiedzieć na stronach internetowych na temat stanu tej linii?? Wiem, że słupy trakcyjne jeszcze istnieją, a tory te które zostały w jakim są stanie??
dawno w tamtych rejonach nie byłem . Odcinek do Stelli jest przejezdny , jeżdzą tam towarowe do kopalni żelatowa . Pozostały odcinek po zamknięciu kopalni w Płazie powoli przypomina Bolęcim - Alwernia rozebrano przejazd kolejowy .
Miało by sens puszczenie pociągu Chrzanów - Bolęcin ale gdyby pociąg jechał dalej do Jaworzna (a ten odcinek rozebrano), już tak kiedyś było poniżej rozkłady jazdy (od Klałdiusza zamieściłem także na swojej stronce www.linia103.glt.pl dział Historia)
Rozkłady Sucha Beskdzka-Wadowice-Bolęcin-Trzebinia Bolęcin-Chrzanów-Jaworzno
Kalwiaria Lanckorona - Bielkso B.
[kliknąć żeby powiększyć]
http://img28.imageshack.us/img28/6905/rozkl3.jpg http://img96.imageshack.us/img96/6885/rozkl2.jpg http://img51.imageshack.us/img51/5076/rozkl1.jpg
Odcinek Chrzanów-Płaza przebieg http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=100&okno=przebieg
jest używany do ruchu towarowego (są nawet fotki lokomotyw z Płazy) Odcinek Płaza-Bolęcin częściowo rozebrany, całkowicie nieprzejezdny wątpię aby w niego zainwestowano choćby złamanego grosza.....
Dlatego też chcemy aby pociągi osobowe pojechały z Wadowic przez Trzebinię do Chrzanowa, to najbardziej optymalne i realne rozwiązanie na dzień dzisiejszy.
Żal mi lini Jaworzno-Chrzanów-Bolęcin ale niestety Jaworzno-Chrzanów to już historia.....
Pozdrawiam Adam
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Ja pomimo wszystko byłbym za tym, żeby linię Bolęcin - Chrzanów na razie też bronić, bo może kiedyś..., a i może powstaną kiedyś jakieś nowe zakłady i potrzebna będzie dla ruchu towarowego. Oczywiście o odcinku do Jaworzna można zapomnieć za dużo zmieniło się zwłaszcza w Jaworznie (stacja Jaworzno już nie istnieje).
już wkrótce wybory więc i ludzie wytykają miejscowym politykom brak działań w sprawie 103 za pośrednictwem lokalnej gazety
Cytat:
Powtarza się problem zaniedbanych dworów kolejowych, np. w Chrzanowie czy Libiążu oraz brak skutecznych działań mających przywrócić ruch kolejowy na linii 103, czyli połączenia kolejowe wewnątrz powiatu (Bolęcin Regulice, Alwernia) oraz z pobliskimi gminami: Wadowice, Spytkowice.
~reguliczanin
z czego słyną Regulice? wiecie z czego? Z zamkniętego na cztery spusty dworca kolejowego z którego można było dojechać do Trzebini, Alwerni, Spytkowic i Wadowic!
A dziś złomiarze rozkradają torowisko i co się tylko da. Każdy z nas ma cichą nadzieję ze jeszcze będzie się od nas dało dojechać do wyżej wymienionych miejscowości do szkół i pracy!
Cytat:
~kolejorz
Prawda - takie stacje jak Regulice czy Bolęcin kiedyś tętniące życiem dziś straszą podobnie w Alwerni, nikogo z urzędników powrót pociągów na tę trasę nie obchodzi a ludzie muszą własnymi samochodami jeździć a kto nie ma to siedzi w domu i oknem wygląda!
Cytat:
~życzliwy
w Alwerni są potrzebne pociągi do Trzebini i Wadowic!!!
Sami powiedzcie jak samorządy są głuche na prośby mieszkańców i nie czynią żadnych działań na rzecz przywrócenia ruchu kolejowego na tej linii, tylko dopuszczają do jej dalszego rozkradania.....
Pozdrawiam
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Niestety ale władze miast w powiacie chrzanowskim są beznadziejnie w sprawach kolei . Alwernia i Trzebinia nie walczą o 103 , a Libiąż i Chrzanów o remont swojej trasy przez co za niedługo będziemy mieć pewnie kolejną zamkniętą trasę . A korki coraz większe
Uwaga ważna informacja w sprawie działań Burmistrza Alwerni na rzecz rozbierania torowiska na przejazdach kolejowych w jego mieście/gminie:
Jak się dowiedziałem z miejscowej gazety Przełom
Interweniujący w PLK od dłuższego czasu Burmistrz Jan Rychlik - burmistrz Alwerni wnioskuje o rozebranie przejazdów kolejowych w Alwerni przy drodze wojewódzkiej nr 780 ul. Mickiewicza oraz remont przejazdów na ul. Myśliwskiej i Alwerniańskiej w Regulicach. Argumentacja jest prosta - nękają go właściciele aut którzy uszkadzają sobie podwozie o "rozklekotane" przejazdy.
W najbliższych dniach zebrać ma się komisja w skład której wejdą przedstawiciele PKP, zarządu dróg wojewódzkich, powiatu i gminy które zaopiniują wniosek o LIKWIDACJĘ PRZEJAZDÓW (wyrażając się wprost: wyrwaniu torów) na ul.Mickiewicza w Alwerni. Tym sposobem linia 103 Trzebinia-Wadowice traci swoją ciągłość - o ironio na wniosek włodarza ważnego miasta tej linii. http://www.otostrona.pl/103/index.php?p=1_6_Aktualnie
Każdego kto chciałby się przyłączyć do ratowania tejże przepięknej i malowniczej lini proszę o kontakt a także wysyłanie pism do mediów oraz starostw powiatowych w Chrzanowie i Wadowicach. Poprzednie barbarzyńskie zabiegi Pana Burmistrza Alwerni się nie powiodły i zostały zablokowane. Tym razem także liczę na pomoc.
oraz
dziennikarz lokalnej gazety prosi i apeluje o działanie w sprawie ratowania linii Trzebinia-Wadowice, nie pozostawajmy głusi i napiszmy meile
Cytat:
Do wspomnianej wyżej strategii wniosek w sprawie reaktywacji linii kolejowej łączącej Trzebinię z Wadowicami i wznowienia na nim ruchu pasażerskiego i towarowego złożył samorząd wadowicki.
Również każdy mieszkaniec może i powinien przedstawić swoje propozycje dotyczące rozwoju transportu w województwie. Szczególnie zachęcam do tego wszystkich miłośników kolei i tych, którzy uważają, że linia 103 powinna po remoncie służyć nam wszystkim.Można to zrobić listownie - do końca tego tygodnia - pisząc pod adresem:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Transportu i Komunikacji ul. Racławicka 56 30-017 Kraków
Więcej czasu, jak wynika z dzisiejszej informacji biura prasowego UMWM, o którą poprosiłem, mają internauci. "Za pośrednictwem strony internetowej www.konsultacje.cati.org.pl można zgłaszać wnioski dłużej, do pierwszego tygodnia lipca" - napisali pracownicy BP.
Tak przy okazji. W piątek usłyszałem ciekawe pytanie - skoro inicjatorzy budowy spalarni w powiecie chrzanowskim chcą przywozić odpady także z powiatu wadowickiego i suskiego, dlaczego nie biorą pod uwagę możliwości ich transportu linią 103?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum