Wysłany: 08-03-2010, 13:35 Pomóż stworzyć nowy rozkład jazdy!
Ruszają pracę nad rozkładem jazdy pociągów, który będzie obowiązywał w 2011 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na Państwa propozycje i uwagi, dotyczące korekt w rozkładzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekty tras pociągów do 31 marca 2010 r.
Ruszają pracę nad rozkładem jazdy pociągów, który będzie obowiązywał w 2011 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na propozycje i uwagi mieszkańców regionu, dotyczące korekt w rozkładzie.
Mieszkańcy Dolnego Śląska mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekty tras pociągów do 31 marca 2010 r. Uwagi należy nadsyłać na specjalnie przygotowanym formularzu.
Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego każdy, kto zgłosi się do urzędu z pomysłami, otrzyma odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych. Wyjątkiem są pomysły wymagające szczególnych konsultacji – wtedy odpowiedzi należy się spodziewać w ciągu 28 dni roboczych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 30 kwietnia 2010 r. zakończy przyjmowanie wniosków o przydzielenie tras kolejowych.
Pismo z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
- informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie – do pracy, szkoły, fakultatywnie - raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
- najczęściej przemierzaną trasę;
- treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).
Nie będą rozpatrywane wnioski:
- niepełne i anonimowe;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
- do połączeń Inter- i Eurocity, TLK, InterRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
- z uwagami do stanu taboru i prędkości kursowania pociągów (to nie miejsce na uwagi nt. przewoźnika);
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej: PKP PLK i PKP Nieruchomości).
Propozycje można przesyłać na adres (z dopiskiem "Propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych na Dolnym Śląsku"):
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław
Warto podkreślić, że na przyszły kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak choćby ilość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan i możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz poziomu rozwoju cywilizacyjnego.
źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Z treści powyższej wypowiedzi wynika, że mieszkańcy tylko do 31 marca mogą nadsyłać swoje propozycje co do RJ obowiązującego od grudnia. Dziwi mnie tak krótki termin, ponieważ jeszcze nikt tak naprawdę nie wie, co będzie się działo za ponad 9 miesięcy: jaka będzie prędkość szlakowa na trasach, nie ma nawet żadnego zarysu rozkładu pociągów należących do PKP IC, no i sami ludzie pewnie nie wiedzą dokładnie, jakich połączeń będą potrzebowali. Myślę, że zbieranie propozycji powinno kończyć się na początku października, żeby chociaż każdy student i uczeń wiedział, na którą godzinę będzie potrzebował dojazdu na zajęcia.
Zgodnie z regulaminem przydzielania tras PLK przyjmuje wnioski do rocznego rozkładu jazdy 2010/2011 do dnia 30 kwietnia. W późniejszym terminie można złożyć wniosek w tzw. trybie indywidualnym ale jego realizacja jest uzależniona od tego czy linia jest wolna.
Każdy Dolnoślązak może poprosić marszałka o pociąg
Ruszają prace nad kolejowym rozkładem jazdy, który zostanie wprowadzony w grudniu. Urząd marszałkowski o pomoc przy jego tworzeniu poprosił mieszkańców regionu.
Każdy pasażer do końca marca może wysłać urzędnikom swoje sugestie i prośby. Mieszkańcy mogą prosić, np. o wprowadzenie do rozkładu pociągu, który dowiezie ich do pracy czy szkoły albo będzie skomunikowany z innym pociągiem, na który zwykle nie zdążają.
Mogą to zrobić do końca marca, wypełniając formularz, który znajdą na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego.
Podają w nim swoje imię i nazwisko i adres e-mailowy - anonimy nie będą rozpatrywane - oraz informację, o tym jak często korzystają z pociągów na danej trasie.
- Liczymy przede wszystkim na propozycje dotyczące już istniejących połączeń, ale oczywiście przyjrzymy się każdej uwadze - zapewnia Dawid Kocik z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. - Mamy nadzieję na konkretne prośby. Pasażerowie powinni jednak brać pod uwagę fakt, że nie możemy uruchomić połączeń tam, gdzie nie pozwala na to stan torów, a za remonty odpowiadamy nie my, a PKP Polskie Linie Kolejowe.
Formularze można przesyłać pocztą lub e-mailowo. Każdy, kto napisze do urzędu, w ciągu dwóch tygodni otrzyma odpowiedź. Jeśli jego prośba będzie wymagała dłuższych konsultacji, urzędnicy odpiszą w ciągu 28 dni.
Rozkład zostanie wstępnie opracowany do końca kwietnia. Wtedy PKP Polskie Linie Kolejowe kończą przyjmowanie wniosków od przewoźników dotyczących przydzielania tras kolejowych.
Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Jerry piszmy o szynobus Legnica-Głogów. A po za tym nie sądze aby wzieli pod uwage nasze propozycje (bardzo chciałbym). Ja wysle chociaż dobrze wiemy że jezeli chodzi o moje linie nadodrzanke , 14 i 289 na dużo liczyć nie można.
nie chcę się wtrącać ale akurat hasło które 3posty wyżej napisał lidl jest całkiem całkiem odzwierciedlające politykę PR i KD na Dolnym Śląsku. obecny rj 2009/10 dostarczył nam na to wieeeele dowodów
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
1) termin 30 kwietnia 2010 r. wyznaczył nie urząd, tylko PKP PLK. Nam pozostaje tylko się dostosować i zrobić, co w naszej mocy, by jak najlepiej dopasować rozkład do potrzeb mieszkańców.
2) Prędkość szlakowa na trasach - dane na ten temat można znaleźć w opublikowanym niedawno regulaminie przydzielania tras.
3) Niedługo (nie znam konkretnego terminu, ale ma to nastąpić w najbliższym czasie) rozpoczną się rozmowy między PKP IC i innymi przewoźnikami o skoordynowaniu poszczególnych ofert.
Chciałbym podkreślić, że rozkład jazdy kolei nie powstaje w myśl zasady "bo urzędnikom tak się podobało". Jak Państwo doskonale wiecie, rynek kolejowy w Polsce jest solidnie pogmatwany. Splata się tu wiele czynników i interesów przeróżnych instytucji. I z tego gąszczu wypływa np. rozkład jazdy, który chcemy dopasować jak najściślej do potrzeb mieszkańców DŚ. Nie będzie on idealny, bo nie da się zaspokoić potrzeb wszystkich naraz. Ale chcemy, by obywatele mieli prawo mocnego głosu w tej sprawie.?
Pozdrawiam!
kojotsk8 napisał/a:
Z treści powyższej wypowiedzi wynika, że mieszkańcy tylko do 31 marca mogą nadsyłać swoje propozycje co do RJ obowiązującego od grudnia. Dziwi mnie tak krótki termin, ponieważ jeszcze nikt tak naprawdę nie wie, co będzie się działo za ponad 9 miesięcy: jaka będzie prędkość szlakowa na trasach, nie ma nawet żadnego zarysu rozkładu pociągów należących do PKP IC, no i sami ludzie pewnie nie wiedzą dokładnie, jakich połączeń będą potrzebowali. Myślę, że zbieranie propozycji powinno kończyć się na początku października, żeby chociaż każdy student i uczeń wiedział, na którą godzinę będzie potrzebował dojazdu na zajęcia.
Chcę wysłać list na temat linii którą najczęściej podróżuję (274), ale też oczywiście korzystam także z innych i miałbym także swoje spostrzeżenia - dlatego pytam się tutaj szczególnie pracowników KD czy jest to wykonalne; wymiana szynobusów w Trzebnicy we Wrocławiu ok. 4 h wcześniej, czyli około 18 i połączenie (Wrocław-Trzebnica) obiegu z "Jaworzyna, Dzierżoniów, Kamieniec" (szynobus na przegląd następnego dnia w kursie popołudniowym) oraz szynobus z Kamieńca połączyć przez Jaworzynę przez Legnicę do Wrocławia). Celem tego byłoby uatrakcyjnienie poprzez bezpośrednie połączenie z Wrocławiem linii podsudeckiej, szczególnie z odcinku Jaworzyna-Legnica, czyli Strzegom, Jawor i inne mniejsze miejscowości (które czasowo i cenowo mogłoby "zacząć" myśleć o pozyskaniu klientów i konkurowaniu z busami i autobusami, a właśnie bezpośrednie połączenie w dobrym czasie i bez przesiadki mogłoby w tym pomóc). Połączenia Legnica-Wrocław i Wrocław-Legnica powinny być (a przecież remont powinien się już skończyć) przynajmniej co godzinę plus dodatkowo między 6, a 8 i 15 i 18 co pół godziny - czyli szynobusy te uzupełniałby oferty PR (obecnie osobowe z Wrocławia o 17:32 następny o 18:44) i w drugą stronę osobowe z Legnicy do Wrocławia o 14:48, 17:00 (przesunąć na ok. 18:30), kurs szynobusu KD ok. 16:30 (we Wrocłaiwu przed 18 na wymianę z Trzebnicą) - czyli po prostu uzupełnienie linii Legnica-Wrocław. Główny cel to uatrakcyjnienie poprzez bezpośrednie połączenia z Wrocławiem szczególnie odcinka Jaworzyna-Legnica, a dodatkowo częstsze kursy Wrocław-Legnica. Tylko czy jest to wykonalne?
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum