A moim zdaniem już czas najwyższy powiadomić oficjalną skargą Komisję Europejską (jako całą instytucję) + osobno: komisarza ds. konkurencji i komisarza ds. transportu oraz Komisję Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego.
Platformiany rząd chce dotować przejazdy swoich wyborców: biznesmenów, przedsiębiorców, ludzi z tzw. klasy średniej, których stać na najdroższe pociągi PKP IC. Na tanie TLK dla motłochu ze Zgorzelca, Zamościa, Zagórza itp. pieniędzy nie ma i nie będzie, a przy okazji jeszcze zrobi się wszystko, żeby udupić pociągi interREGIO, które motłoch pokochał.
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Platformiany rząd, tak jak poprzednie (pisiany, esleldziany i awuesiany) nie panuje nad nikim i niczym co ma związaek z koleją. W szczególności nad Wachami, Wasiakami, Celińskimi, Engelhardtami.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-03-2010, 21:25
Szykuje się nam kolej jak w Unii Europejskiej - ściśle, w Hiszpanii. Publicyści z portalu Infobus od dawna wspominają, że tam postawiono na szybkie pociągi, a na liniach lokalnych zostały miejscami 1-2 razy dziennie wlekące się po 20 km/h składy.
Monopole niszczą gospodarkę rynkową i trzeba je bezwzględnie zwalczać! Precz z monopolem PKP IC!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2010, 10:20
Nie martwcie się, jest zapotrzebowanie na tanią kolej międzywojewódzką. Przewozy Regionalne sobie poradzą nawet z taki chorym betonem. Tyle pisze się o mobilności obywateli a sami chcą ludziom utrudniać dojazdy do pracy i w interesach. Czy oni są tacy naiwni, że jak będą same drogie pociągi w 40 mln kraju to będą nimi jeździć mniej zamożni ludzie.... Rynek nie znosi próżni i myślę że PR-y dadzą radę i pomimo takiej nagonki, ataków będą nadal utrzymywać przewozy międzywojewódzkie.
Płatne autostrady, drogie paliwo, nie najlepsze połaczenia PKS ,droga kolej.... republika bananowa ciśnie się na usta.... 3majcie kciuki za Przewozy Regionalne!
[ Dodano: 12-03-2010, 10:25 ]
Uwerz mi, ja jestem z klasy średniej .....otwieram studio ślubne w Warszawie,ale nie dam tym gnojom z PKP IC 125 zł za bilet z Gliwic do Warszawy. Ponieważ mnie na to nie stać! Mam inne wydatki niż nabijanie kasy monopoliście. Mi wystarczy skromny IR którym jadę 3 h z Warszawy do Katowic za 40 zł!!! Chory kraj który nie chce dac wolnego wyboru swoim obywatelom, nie każdy zarabia 10 tyś miesięcznie żeby po 250 zł tam i z powrotem płacić za pociąg pomiędzy dwoma aglomeracjami. GOP-Warszawa. Debile z PKP IC się przejadą na swojej pazerności!
Jak miałbym mieć 120 zł na jeden przejazd, to mogę sobie jechać równie dobrze samochodem. Idea transportu zbiorowego jest taka by ludzie mogli się przemieszczać tanio (taniej niż samochodem) na duże odległości. Ja dokładnie 5 razy w życiu jechałem IC. A pospiesznym, Tlk, osobowym, setki razy. Nie wiem dlaczego mam dopłacać za mięciutkie siedzonka skoro ja ich nie potrzebuję. Nie muszę być "noszony w lektyce", nie potrzebuję kolei z prędkościami 300, wystarczy żeby wszędzie jeździły 120 a nie na przykład 60. lubię natomiast podróżować jak mam wolne i chcę to robić tanio.
Kolej dla ludu nie dla biznesu. Albo dla biznesu przy okazji ale główne nastawienie powinno być na kolej dla ludu. Niestety przekazano tanie połączenia firmie której produktem flagowym są drogie ekspresy, spowodowało, że zawsze będą one traktowane po macoszemu i na odczep się, bo to nie ich flagowy produkt. I nie oszukujmy się, jeśli IR padnie IC zlikwiduje podróżnika, bilety szare, fioletowe itd. I będzie za drogo dla zwykłych ludzi. Tylko firma której głównem celem byłyby ekonomiczne połączenia może zrobić ciekawą ofertę w tym segmencie.
A jakież było moje zdziwienie kiedy zacząłem planować wycieczkę po Czechach i okazało się że ceny są identyczne za osobowy, pospieszny, Ex, IC, Ec. I są na poziomie naszego Tlk. Jedynie za Pendolino chcą więcej, ale mi ono nie potrzebne. W weekend dodatkowo można dojechać z Bohumina do Pragi 400 km za pomocą najwyższej kategorii Ex, IC, w 2 osoby na przykład z dziewczyną za 30 zł na łebka (bilet 2 osobowy SONE), a przecież nie ma tam konkurencji która by wymuszała takie ceny. I jakie było moje zdziwienie że w drodze powrotnej chciałem odwiedzić Głuchołazy i dojechać tam trzeba 100 km linią niezelektryfikowaną, pociągi jeżdżą co 2 godziny, codziennie. A u nas oczywiście DIESEL to nie bo drogi. CD to są linie kolejowe jakie bym chciał u nas. Dla mnie to wzór.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2010, 16:25
Moim zdaniem IC przy pomocy obecnego rządu (mam nadzieję że tylko jeszcze przetrwa rok,a moze krócej)samo wypadnie z gry ,załatwi to zagraniczna konkurencja w niedalekiej przyszłości .Jeśli IC wejdzie w końcu na GPW to i tak ich akcje będą gówno warte
Ja bym się tak o IC nie obawiał. Rząd już przygotowuje ustawę pod spółkę, dopłaci do jej dochodowej działalności(!), a połączenia na które rzeczywiście powinny pójść dotacje zlikwiduje. Śledźmy losy linii spalinowych, wkrótce żadnego pociągu PKP IC tam nie uświadczymy, no może poza linią helską. A tak przy okazji, ktoś wie coś stało np. z kolejarzami z Zagórza, czy Zgorzelca, którzy zlikwidowane składy obsługiwali?
PKP IC może być zatem zachwycone, a dodatkowo rząd rozprawi się z konkurencją. W Wielkopolsce i na Śląsku spółki pewnie wkrótce po powstaniu przejmą cały ruch w regionach od PR-ów, podobnie mogą się rozwinąć KD. Do świętokrzyskiego wejdzie Arriva i o jakiejkolwiek zintegrowanej ofercie będzie można pomarzyć. Dodatkowo przez obowiązek uzgodnień kilka IR z CMK się wywali i po tej optymalizacji przykładowo IR do Krakowa będą odjeżdżać o 5:30 i 21.....Pan Wach stwierdzi, że konkurencja owszem jest...
Ja zresztą nawet z takich pociągów bym korzystał , ale chyba takich osób za wiele by nie było....
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-03-2010, 11:09
Czarny scenariusz nam przedstawiłeś kolego @sheva17. Ja bym tak nie tragizował...
sheva17 napisał/a:
W Wielkopolsce i na Śląsku spółki pewnie wkrótce po powstaniu przejmą cały ruch w regionach od PR-ów
Nie wyobrażam sobie, aby z dnia na dzień cały ruch w województwie śląskim miała przejąć jakaś nowa spółka, bo niby czym miałaby wykonywać przewozy? Czterema flirtami i ośmioma elfami? Nie bądźmy śmieszni.
sheva17 napisał/a:
Do świętokrzyskiego wejdzie Arriva i o jakiejkolwiek zintegrowanej ofercie będzie można pomarzyć.
Jestem głęboko przekonany o tym, że PR-y będą potrafiły się dogadać z Arrivą. Skoro udało się stworzyć REGIOkartę, to czemu miałoby się nie dać stworzyć zintegrowanej oferty na terenie świętokrzyskiego? Skoro wyszli na przeciw PKP IC i wysunęli propozycję wzajemnej współpracy na linii Warszawa - Łódź, to z taką Arrivą tym bardziej pójdą na ugodę.
sheva17 napisał/a:
Dodatkowo przez obowiązek uzgodnień kilka IR z CMK się wywali i po tej optymalizacji przykładowo IR do Krakowa będą odjeżdżać o 5:30 i 21
Równie dobrze będzie można wywalić kilka TLK-ek. "W ramach uzgodnień".
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-03-2010, 14:16
sheva17 napisał/a:
W Wielkopolsce i na Śląsku spółki pewnie wkrótce po powstaniu przejmą cały ruch w regionach od PR-ów, podobnie mogą się rozwinąć KD.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że rozwój będzie polegał na wchłonięciu przez PR Wrocław.
Nie wyobrażam sobie, aby z dnia na dzień cały ruch w województwie śląskim miała przejąć jakaś nowa spółka, bo niby czym miałaby wykonywać przewozy? Czterema flirtami i ośmioma elfami? Nie bądźmy śmieszni.
Województwo ma udziały w PR-ach, zawsze może podjąć próbę oderwania swojej części i utworzenia samodzielnego podmiotu. Małego tego, Pan Prześluga i PKP S.A. do takich działań zachęcają i są otwarci na współpracę.
Cytat:
Jestem głęboko przekonany o tym, że PR-y będą potrafiły się dogadać z Arrivą. Skoro udało się stworzyć REGIOkartę, to czemu miałoby się nie dać stworzyć zintegrowanej oferty na terenie świętokrzyskiego?
To nie tak. PR-y będą w takiej sytuacji coraz bardziej tracić rynek, a to spółce nie pomoże.
Cytat:
Równie dobrze będzie można wywalić kilka TLK-ek. "W ramach uzgodnień".
Niestety, pozycje obu stron stołu negocjacyjnego nie są na tym samym poziomie.
Cytat:
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że rozwój będzie polegał na wchłonięciu przez PR Wrocław.
Województwo ma udziały w PR-ach, zawsze może podjąć próbę oderwania swojej części i utworzenia samodzielnego podmiotu.
Do tego wymagana jest zgoda większości udziałowców PR, a więc co najmniej 9 marszałków. A to jest raczej wątpliwe, zważywszy na fakt, że tendencje separatystyczne są tylko na Śląsku i w Wielkopolsce, przy czym na Śląsku związane jest to z kampanią wyborczą Platformersów do samorządu. Motłochowi trzeba rzucić jakąś kiełbasę wyborczą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum