Wysłany: 12-03-2010, 20:12 Chcesz zmian w rozkładzie - napisz do marszałka
PODLASIE: Chcesz zmian w rozkładzie - napisz do marszałka
Najbliższa zmiana rozkładu jazdy pociągów podróżnych czeka w grudniu. Wszelkie uwagi do aktualnie obowiązującego trzeba jednak składać już teraz. Odkąd samorządy przejęły obsługę regionalnych przewozów kolejowych, co roku czeka się na propozycje pasażerów dotyczące zmian w rozkładzie jazdy. Jak zapewnia Jan Ziniewicz z Departamentu Infrastruktury i Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego, uwagi te są bardzo cenne i często uwzględniane. Czasami wpływa ich bardzo dużo, innym razem są to pojedyncze wnioski. Wszystkie są przekazywane zarządcy kolei, który na zlecenie samorządu konstruuje rozkład jazdy.
Propozycje powinny zawierać opis sugerowanej zmiany (np. godzinę, skrócenie czy wydłużenie relacji, skomunikowanie przesiadki, termin kursowania); informacje o korzystaniu z wnioskowanego pociągu i wnioskodawcy (np. dojazd do pracy, szkoły; codziennie, raz w tygodniu; pojedyncza osoba, grupa podróżnych). Wnioski do rozkładu, który będzie obowiązywał od 12 grudnia 2010 r. do 10 grudnia 2011 r. należy przekazać do 5 kwietnia do Departamentu Infrastruktury i Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego pocztą elektroniczną (nowyrozklad@wrotapodlasia.pl) lub dostarczyć tradycyjnie.
Źródło: bialystokonline.pl
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Marszałkowie NIE odpowiadają za pociągi InterRegio - zamawiają u PR tylko pociągi osobowe i udzielają na nie dotacji. O IR, które dotacji nie mają, decyduje centrala z Warszawy i tam trzeba pisać w sprawie tego typu połączeń.
I nikt nie puści IR do Hajnówki ze względu na brak trakcji Zatem skład elektryczny nie dojedzie a nie wyporzyczą spalinówki od cargo no bo się nie opłaca jak sami nie mają Za dużo zachodu niestety...
Ale można SZT, już teraz taki jeździ bodaj z Tłuszcza do Czeremchy. Zatem czy pomysł R+ na trasie Wawa - Siedlce - Białystok to jest dobry pomysł?
genialny pomysł, wyjazd wieczorem z Wawy to na 2-3 rano do Białegostoku przez Czeremche by sie doczłapał, to raz, natomiast dwa to że nikt by tym pociągiem nie jechał na całej relacji, bo jechać 8-9 godzin gdzie można jechać 2.5godziny to jest różnica, a trzy do zachodniej by nie dojechał przez centralną bo spalinówki tam nie wpuszczą chyba że przez Gdańską
EXIMUS napisał/a:
A co myślicie o IR 2xSA133 Warszawa - Hajnówka (sezon)
a skąd te szynobusy wziąć? One są we władaniu UM, a że IRy to produkt wyłącznie PRów, UM pod tym sie nie podpisuje i sprzętu nie da od obsługi takich pociągów, w podlaskim jest aż 6 SA133, 001,002,009,010,011,012, jak wiadomo nie od dziś ten sprzęt PESOzłomy często i gęsto się psują, w razie awarii co by puścili? SA105? A gdy sie ze psuje na trasie gdzieś co by je ściągnęło? zablokowały by całkiem ruch, ograniczyło by wtedy ruch na liniach niezrektyfikowanych całkowicie. Te szynobusy obsługują wszystkie połączenie na lini niezelektryfikowanej tj. Białystok-Czeremcha-Siedlce-Hajnówka, Białystok-Ełk jedno połączenie, Białystok-Suwałki wszystkie połączenie (gdyby była możliwość pojechały by one w podwójnej trakcji) Białystok-Szepietowo 3 połączenia jak się nie mylę i Białystok-Łapy 2 połączenia. I oddać dwa szynobusy na Warszawę to by było katastrofa, musiałby by z powrotem jeździć SN81 http://www.bbajko.friko.pl/SN81/SN81-006.jpg
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Ale można SZT, już teraz taki jeździ bodaj z Tłuszcza do Czeremchy. Zatem czy pomysł R+ na trasie Wawa - Siedlce - Białystok to jest dobry pomysł?
genialny pomysł, wyjazd wieczorem z Wawy to na 2-3 rano do Białegostoku przez Czeremche by sie doczłapał, to raz, natomiast dwa to że nikt by tym pociągiem nie jechał na całej relacji, bo jechać 8-9 godzin gdzie można jechać 2.5godziny to jest różnica, a trzy do zachodniej by nie dojechał przez centralną bo spalinówki tam nie wpuszczą chyba że przez Gdańską
Czas przejazdu z Białegostoku do Warszawy Wschodniej: 257km, 4 godziny 15 minut. W dodatku przy jeździe jako Regio na odcinku Białystok - Siedlce (zatrzymania na wszystkich stacjach i przystankach), a jako R+ z Siedlec do Wawy. Po drodze łapiemy np. Bielsk Podlaski. Autobus z Bielska Podl. jedzie do Wawy wg rozkładu przeciętnie 3h40 minut, kosztuje 26 - 30zł. Przedstawiony powyżej pociąg - około 3h 20', koszt (taryfa normalna 2kl): 29zł.
Czy to źle?
Nie lubię komentarzy złośliwych i nie uzasadnionych żadnymi merytorycznymi dowodami. Oczywiście że na Centralną spalinówki nie wpuszczą, niech bedzie Gdańska. Ale chyba pomysł sam w sobie zasługuje na jakąś sensowną ocenę. Dotarło?
mi się po prostu wydaje że mało kto będzie z takiego połączenie korzystał, Ci co mają dostać się do Bielsk Podlaskiego z Warszawy takie połączenie mają i dalej na Czeremche także, można również jechać z Warszawy Wschodniej do Czeremchy też jest połącznie, zgadza sie kiedyś jechał Żubr, nie wiem frewkencją, może i było by zainteresowanie tym pociagiem ale w relacji Warszawa-Hajnówka a nie Białystok.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum