Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Rozebrane linie w Warmińsko-Mazurskim
Autor Wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23-02-2010, 22:07   Rozebrane linie w Warmińsko-Mazurskim Odpowiedz z cytatem

W tym wątku chciałbym zachęcić do pisania o rozebranych liniach (również tych rozebranych przez Rosjan w czasie 2 wojny światowej i nigdy nie odbudowanych), pomimo tego, że nie jestem z mazur są one mi bardzo bliskie i co roku tu bywam... można tutaj pisać o ciekawych nie zrealizowanych planach wobec tych linii, proponować jakieś potencjalne zastosowania itp. aha i można również psioczyć na tych co je zlikwidowali...

Liczę na odzew...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Masny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2008

PostWysłany: 24-02-2010, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Jedna z linii rozebrana podczas wojny to linia Giżycko- Węgorzewo. Linia przebiegala przez piękne okolice. Szkoda że ta linia nie istnieje. Są też linie które formalnie nie zostaly jeszcze rozebrane, ale wstrzymany jest ruch pociągów. Może ktoś pomyśli o ich reaktywacji żeby nie skończyly tak jak Giżycko - Węgorzewo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 24-02-2010, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Co do rozebranych linii to:

1) Olsztynek - Ostróda, tor rozebrała w 1945 roku armia radziecka
2) Małdyty - Malbork, linia rozebrana dość ekspresowo po zawieszeniu jej ruchu jeszcze po 2000 r
3) Orneta - Morąg
4) Ostróda - Morąg
5) Wiatrowiec Warmiński - Sępopol

To na razie tyle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 24-02-2010, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Masny napisał/a:
Jedna z linii rozebrana podczas wojny to linia Giżycko- Węgorzewo. Linia przebiegala przez piękne okolice. Szkoda że ta linia nie istnieje. Są też linie które formalnie nie zostaly jeszcze rozebrane, ale wstrzymany jest ruch pociągów. Może ktoś pomyśli o ich reaktywacji żeby nie skończyly tak jak Giżycko - Węgorzewo.


Od Giżycka została ona odbudowana po wojnie ale tylko około połowa do Kruklanek (i w Węgorzewie i w Kruklankach były wyprowadzone dalej tory co oznaczało, że były plany odbudowy ostatniego odcnika). Co ciekawe z Giżycka szła ona dalej aż do pisza, przez Orzysz, ale również nie odbudowano tego odcinka (były również plany po wojnie aby doprowadzić tą linię do Łomży ale oczywiście nic z tego nie wyszło).

[ Dodano: 24-02-2010, 14:44 ]
Exsimus napisał/a:
Co do rozebranych linii to:

2) Małdyty - Malbork, linia rozebrana dość ekspresowo po zawieszeniu jej ruchu jeszcze po 2000 r



Ciekawe, a czy były jakieś inne podwaliny rozbiórki tej linii?? Bo patrząc na mapkę to po odpowiedniej modernizacji mogła by służyć pociągom pośpiesznym. Pytam bo np. linia z Lidzbarka Warmińskiego do Bartoszyc została szybko rozebrana z powodu przebudowy drogi z którą się krzyżowała i tiry nie mieściły się pod wiaduktem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Przemo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Skąd: Działdowo

PostWysłany: 24-02-2010, 17:53    Odpowiedz z cytatem

linia kolejowa Działdowo- Samborowo rozebrana podczas odwrotu wojsk ZSRR.... niestety nigdy nie odbudowana...

Piękna trasa położona nad jeziorami..

węzeł Samborowo 0km
Turznica 6.2 km
Szmykwałd 10.6 km
Zajączki 15.5 km
Klonowo 26.6 km
Marwałd 31.6 km
Dąbrówno 38.2 km
Brzeźno Mazurskie 40.4km
Uzdowo 46 km
węzeł Turza Wielka 51.1 km

odcinek Działdowo - Turza wielka jest fragmentem trasy E65

Nasypy na większości trasy są nadal w bardzo dobrym stanie tak samo jest z wiaduktami ( zresztą bardzo pięknymi - budowanymi przez Niemców)


Trasa z Działdowa na Samborowo umożliwiała połączenie bezpośrednie Działdowa z Ostródą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-02-2010, 18:22   

Warto też wspomieć o lini Kisielice -Biskupiec Miasto k/Iławy .Linia ta została zbudowana w 1925roku ,data likwidacj 1975 ,dzis kompletnie rozebrana
Powrót do góry

fox35 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2010
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 26-02-2010, 18:14    Odpowiedz z cytatem

To ja od siebie dorzucę jeszcze kilka linii które nasi "wyzwoliciele" sprzątnęli przejeżdżając przez Warmię i Mazury; Pieniężno-Cynty (Zinten) ,Sągnity-Cynty ,Ruciane Nida-Mrągowo , Pisz-Kolno ,Lidzbark Warm.-Orneta ,Lidzbark Warm.-Sątopy , Reszel-Kętrzyn , Kruklanki-Olecko ,Olsztynek-Ostróda ,Elbląg- Str.Dzierzgoń i jeszcze kilka które mi wyleciały z pamięci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 01-03-2010, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Matko to była linia z Lidzbarka do Ornety. Szok !

Co do rozebranych to jeszcze Sątopy Samulewo - Reszel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-03-2010, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze chciałbym nawiązać do 2 linii:
1) Małdyty Malbork
2) Sątopy Samulewo - Ręszel - Kętrzyn
Obie w moim mniemaniu mogły by stanowić ciekawą alternatywę dla pociągów pośpiesznych, zwłaszcza ta 2 która w sposób bardzo znaczący skróciłaby drogę. Co o tym myślicie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Doctor No Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2010
Skąd: Poznan

PostWysłany: 17-03-2010, 02:29    Odpowiedz z cytatem

Jesli o 2km obwodnicy Czerwienska do ZG myslano 65 lat, to ile lat zajmie namyslenie sie nad odbudowa tego odcinka i jego elektryfikacja?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

PKPfan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: STAL RZESZÓW

PostWysłany: 17-03-2010, 09:23    Odpowiedz z cytatem

Linia Małdyty - Malbork może i byłaby krótszą alternatywą dla pośpiechów ale omijałaby duże miasto jakim jest Elbląg.

Od siebie mam pytanie odnośnie kilku lini:
1. Nidzica - Wielbark
2. Olecko - Gołdap
3. Zajączkowo Lubuskie - Lubawa

Czy one jeszcze isnieją fizycznie (szczególnie ta pierwsza), a jeśli tak to w jakim są stanie i czy prowadzone są po nich jeszcze jakiekolwiek przewozy?

Z tego co pamiętam to była jeszcze linia (rozebrana zaraz po wojnie) z Węgorzewa do Gołdapi - jej pozostałością jest wiadukt w Stańczykach. Węgorzewo było przed wojną węzłem pięciokierunkowym (!) - po 1945 odbudowano tylko linię do Kętrzyna.

Jeśli gdzieś się mylę to poprawcie!

_________________
Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-03-2010, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Właśnie też zawsze przy argumentach dotyczących grabieży naszych "wyzwolicieli" podaję węzeł w Węgorzewie, gdzie nawet przejście podziemne istnieje. Niewiele również brakowało do odbudowy linii do Kruklanek a nawet wyprowadzono tory na obu stacjach (o czym pisałem wyżej). Linia do Gołdapi (również kiedyś tory chyba w 3 lub 4 kierunkach) istnieje ale jest w tragicznym stanie i chyba nie przejezdna, są prowadzone rozmowy na temat przywrócenia ruchu.

PKPfan napisał/a:
Linia Małdyty - Malbork może i byłaby krótszą alternatywą dla pośpiechów ale omijałaby duże miasto jakim jest Elbląg.


Wiadomo nie chodzi o wszystkie pociągi, ale część mogłaby jechać krótszą drogą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartini Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1. Nidzica - Wielbark

Nieczynna, przejezdność wątpliwa.

Cytat:
2. Olecko - Gołdap

Linia nieczynna, a na końcowym odcinku nieprzejezdna. Niemniej istnieje, nastawnia i semafory w Olecku od strony Gołdapi nieczynne, ale używane.

Cytat:
3. Zajączkowo Lubuskie - Lubawa

LUBAWSKIE!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fox35 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2010
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 18-03-2010, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Sątopy Samulewo-Reszel-Kętrzyn nie byłaby żadną alternatywą dla istniejącej linii przez Korsze bo w Sątopach trzeba byłoby zmieniać czoło pociągu, Poza tym tej linii już nie ma . Różnicy w dystansie także nie było prawie żadnej. Co do Gołdapi był ro węzeł pięciokierunkowy tak jak Węgorzewo, Bartoszyce,Lidzbark Warm.czy Orneta. Linię Sątopy-Reszel rozebrali niestety już nasi spece. Linia Nidzica-Wielbark istnieje ale żaden ruch nie jest prowadzony stan linii powiedziałbym nawet bardzo dobry zdemolowane są chyba jednak urządzenia srk w Wielbarku. Południowa obwodnica Wielbarka (Wielbark Las-Suchy Las) jest już rozebrana. Olecko Gołdap jeszcze kilka lat temu chyba ciągali tam kruszywo z jakiejś kopalni w okolicy Gołdapi, pociąg jechał do Olecka v max. 10-20 km/h . Zajączkowo Lub.-Lubawa jak najbardziej używana jako towarowa stan linii bardzo dobry.Linia jest własnością samorządu. Wiadukt w Stańczykach jest na wschód od Gołdapi na nigdy nie ukończonej linii Gołdap-Żytkiejmy-Kalwaria (dziś LT).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-03-2010, 14:58    Odpowiedz z cytatem

fox35, Oczywiście, jeżeli można by było mówić o wznowieniu ruchu na linii przez Ręszel to raczej trzeba by było ja zelektryfikować (razem z odcinkiem Kętrzyn - Ełk) i zrobić łącznicę... A drogę to można ocenić na każdej mapce drogę skróciło by to przynajmniej o 2/3, albo i więcej. A w chwili obecnej brak łącznicy nie robiłby różnicy bo w Korszach i tak zmieniają lokomotywę na spalinową... Oczywiście i tak w tej chwili to są pomysły oderwane od rzeczywistości bo linia nie istnieje od 4 lat (a odcinek do Kętrzyna 65 lat).

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl