adas, zgoda, ale wygląd i estetyka czyli tzw. pierwsze wrażenie też ma duże znaczenie. Pod tym względem strona Arrivy podoba mi się najbardziej. Strona KD natomiast to przysłowiowe dno.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
PKP Intercity - ładna strona, bez żadnych że tak powiem dodatków na chama. Jest to co powinno być i dlatego na nią zagłosowałem, podobnie jak na Przewozy Regionalne.
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Teoretycznie. Praktycznie zaserwuj SG z poprawnymi nagłówkami, z poprawnym doctype, z wymaganym przy tym kodowaniu prologiem i sprawdź czy dalej będzie ładnie. Może nie być. Przy błędach poniżej semantyki HTML'a przeglądarka może wyświetlić cokolwiek. I będzie to wyświetlenie poprawne.
Standardy są po to, żeby się ich trzymać. W przypadku stron podmiotów publicznych (ogólnie rzecz ujmując) jest to nawet wymaganie formalne.
Ja zagłosowałem na strony SKM Trójmiasto, WKD oraz Warsu.
Pasażerów, którzy wchodzą na tego typu strony interesuje przede wszystkim rozkład jazdy, dlatego musi on być pod ręką i czytelny, i tak właśnie jest na stronie trójmiejskiego SKM, dodatkowo czytelna taryfa, także pasażer od razu wie ile zapłaci. Podobnie jest na stronie WKD.
Nieporozumieniem jest strona Kolei Mazowieckich, w której najważniejsza część - rozkłady jest podana w formie tabel, zupełnie nieczytelnych dla przeciętnego (poza MK) użytkownika (podobnie zresztą jak rozkłady stacyjne, ale to inna sprawa). O pomstę do nieba woła strona PKP IC, gdzie rozkład podany jest w formie listy wszystkich pociągów (większość to TLK bez nazw, co pasażerowi kompletnie nic nie mówi). Wyszukiwarka połączeń PKP IC to już szczyt głupoty. Po wpisaniu połączenia Opole Warszawa, pokazuje mi trasy z przesiadką w... Krakowie. Do tego wolno działa (a mam łącze 25 mega i bardzo szybki komputer), więc podejrzewam, że u innych może jeszcze wolniej.
Perełką jest strona Wars. Jest najbardziej profesjonalnie zrobiona ze wszystkich krajowych stron kolejowych i jako jedyna ma porządną warstwę graficzną.
10 kwietnia 2010 r. Koleje Dolnośląskie uruchomiły nową wersję swojej strony internetowej. Oprócz zmienionego wyglądu, na stronie pojawiły się takie elementy, jak chociażby schemat połączeń kolejowych, czy też „kącik prasowy”. Informacje są o wiele bardziej czytelne, łatwiej znaleźć potrzebne wiadomości, a całość sprawia pozytywne wrażenie estetyczne.
Dotychczasowa witryna Kolei Dolnośląskich nie zbierała bynajmniej pochlebnych recenzji. W rankingu na najlepszą stronę internetową wśród przewoźników pasażerskich (przeprowadzonym przez jedno z for dyskusyjnych poświęconych tematyce kolejowej), strona KD zajęła ostatnie miejsce. W komentarzach krytykowano przede wszystkim panujący na stronie chaos i nieporządek, zwracano uwagę na brak funkcjonalności i przejrzystości, a także krytykowano umieszczone na głównej stronie zdjęcie.
Z tej krytyki władze Kolei Dolnośląskich chyba wyciągnęły odpowiednie wnioski. Od soboty 10 kwietnia 2010 r. funkcjonuje w sieci nowa witryna KD.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Magdalena Szulecka, rzecznik Kolei Dolnośląskich, zmiana dotychczasowej strony była podyktowana rozwojem spółki. Przy jej tworzeniu kierowano się opiniami i głosami podróżnych. Zdaniem pani rzecznik pierwsze sygnały docierające ze strony pasażerów wskazują, iż nowa wersja witryny internetowej zdaje egzamin.
- W związku z dynamicznym rozwojem Spółki pojawiła się potrzeba zmiany naszej witryny. Od 17 kwietnia 2010 r. mamy uruchomione dwa nowe okienka kasowe we Wrocławiu. Obsługa coraz większej ilości pasażerów wymagała od nas rozbudowania witryny. Przy projektowaniu nowej strony kierowaliśmy się przede wszystkim potrzebami i wygodą podróżnych. Staraliśmy się, aby wszystkie informacje potrzebne podróżnym były czytelne i łatwo dostępne. Z naszych pierwszych obserwacji po uruchomieniu nowej strony wynika, że podróżni chętnie korzystają z nowej bramki w zakładce "Skontaktuj się z nami", co niezmiernie nas cieszy. Otrzymujemy też pierwsze sygnały świadczące o tym, że nowa strona podoba się podróżnym. Zapewniam, że dołożymy wszelkich starań, aby nowa witryna była dla podróżnych źródłem aktualnych i potrzebnych informacji – mówi Szulecka.
Zmienił się wygląd strony największego krajowego przewoźnika pasażerskiego. Zakup biletów za pośrednictwem intercity.pl ma być łatwiejszy, łatwiej będzie poruszać się po stronie i skorzystać z innych usług operatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum