Albo ezt ELF w wersji 190 km/h. Na podróż w relacji Kraków/Katowice-Warszawa, trwającą 2 godziny z hakiem i tak nie trzeba zapewniać super-hiper luksusów, zwykłe wygodne fotele i możliwość wypicia kawy wystarczą.
Konsorcjum Taboru Szynowego Opole i PESY Bydgoszcz przeprowadzi naprawy rewizyjne 65 wagonów 112A PKP Intercity. Oferta tego podmiotu została uznana za najkorzystniejszą przez zamawiającego.
Swe oferty złożyli także inny chętni: Newag Nowy Sącz i FPS Poznań. Jedynym kryterium wyboru była cena.
Newag zaproponował wykonanie zamówienia za 10 943 400 zł brutto, za co otrzymał 71,34 pkt. FPS złożyła ofertę w wysokości 9 912 500 zł brutto, otrzymując 78,76 pkt. Zwycięska oferta od konsorcjum PESY i TS Opole była warta 7 807 085 zł brutto. Otrzymała ona 100 pkt.
Od 15 kwietnia, w parku taborowym spółki PKP Intercity pojawiły się kolejne lokomotywy produkcji Siemensa. Tym razem jest to 5 "Eurosprinterów" ES64 F4, które zostały wyleasingowane od niemieckiej spółki.
MRCE Dispolok. To kolejny krok w kierunku zapewnienia najwyższego standardu jakości obsługi naszych pociągów. Lokomotywy te będą obsługiwały połączenia Berlin-Warszawa-Express oraz EN Jan Kiepura.
Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotywy serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będzie ona wyposażana w silniki asynchroniczne i dostosowywana do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn, powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy, tak znaczącego zakresu modernizacji.
Ponadto, do końca czerwca, z niemieckiej fabryki Siemensa do PKP Intercity trafią pozostałe 4 z 10 zamówionych w 2008 roku Eurosprinterów - popularnych "Husarzy", mogących osiągać prędkość 200 km/h. Obecnie "Husarze" obsługują pociągi na trasach z Warszawy do Krakowa, Bielska Białej i Poznania (i dalej do Rzepina).
źródło: PKP Intercity
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
patrząc na stronie IC zmianę rozkładu w dniach 1-2.05 pociągów BWE, zauważyłem że w Rzepinie pociąg stoi tylko 2minuty czy to oznacza że Polska lokomotywa wjedzie na teren Niemiec?
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Kostrzyn ,Kuestrin-Kietz jak juz coś!Kętrzyn jest na Mazurach
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Taka ciekawostka odnośnie składów zespolonych dla PKP IC.
PKP IC przetarg na zakup 20 składów zespolonych ogłosiło na początku sierpnia 2008 r. Termin składania wniosków o udział w postępowaniu przetargowym upłynął 2 października 2008 r. Do przetargu zgłosiło się 6 oferentów, w tym hiszpański producent TALGO.
W tym okresie prezesem PKP IC był Czesław Warsewicz, który został odwołany 9 stycznia 2009 r.
Obecnie Warsewicz jest prezesem firmy consultingowej Blue Ocean: http://www.bobc.pl/pl
Blue Ocean to spółka należąca do Warsewicza i jego żony. Dawna nazwa tej spółki to Stable Finance (sprzedawali drewniane kapliczki). W zarządzie Blue Ocean zasiada Jarosław Wielopolski.
Wielopolski pracuje w centrali PKP IC (dokąd ściągnął go Warsewicz, wcześniej razem prowadzili kapliczkowy interes), gdzie był dyrektorem Biura Strategii Inwestycji i Techniki.
Przypadek? Czy były prezes PKP IC i dyrektor Biura Strategii Inwestycji i Techniki PKP IC lobbują na rzecz jednego z oferentów? A może lobbowali już wcześniej, gdy Warsewicz był prezesem PKP IC?
Wie ktoś może czy PKP IC przemalowuje obecnie stare wagony na barwy TLK? W niedzielę w jakimś składzie ciągniętym spalinówką z krakowskiego dworca na bocznicę widziałem 2 stare wagony, aczkolwiek w malowaniu TLK (1 i 2 kl.). Zastanawiam się czy to któreś z tych kilku propagandowo pomalowanych zimą czy jakieś kolejne i przemalowywanie pozostałych rzeczywiście ruszyło?
Dziś (27 maja 2010 r.) Fabryka Pojazdów Szynowych przekaże do eksploatacji spółce PKP Intercity kolejne dwa nowe wagony. Są to wagony bezprzedziałowe II klasy, typu 159A, przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h.
Wagony posiadają nowoczesny design i są wyposażone w oświetlenie LED oraz wyświetlacze wewnętrzne, na których prezentowane będą informacje pasażerskie, bądź reklamy. Zastosowano w nich innowacyjne przejście międzywagonowe o podwyższonym komforcie. Wyposażenie oraz wystrój wagonów nawiązuje do wagonów I klasy, które na początku bieżącego roku zostały przekazane przez FPS spółce PKP Intercity.
Wagony przeszły pomyślnie wszelkie badania finalnie otrzymując świadectwo dopuszczenia do eksploatacji z prędkością 200 km/h wydawane przez Urząd Transportu Kolejowego. Umowa z PKP Intercity obejmuje w sumie produkcję 8 sztuk wagonów typu 159A (bezprzedziałowe II klasy) oraz po 3 sztuki wagonów: 158A (bezprzedziałowe I klasy), 157A (z przedziałami dla niepełnosprawnych) i 156A (przedziałowe). Wartość kontraktu to około 96 mln zł netto.
Przedstawiciele FPS podkreślają, że spółka wywiązuje się ze swoich zobowiązań handlowych mimo powszechnie znanych problemów z płynnością będących po części pochodną sytuacji finansowej Grupy PKP. Nie wykluczają jednak, że jeśli sytuacja w branży nie ulegnie poprawie, realizacja kontraktu może się wydłużyć do 2011.
Z uwagi na fakt, że perspektywa inwestycji PKP w tabor (modernizacje i nowe wagony) jest bliżej nieokreślona w czasie, spółka po zmianie właściciela jest w trakcie opracowywania strategii do 2013 uwzględniającej zapaść rynku przewozów pasażerskich. - Oczekujemy, że przy współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu, spółka poprawi swoją sytuację i odbuduje pozycję na rynku - czytamy w komunikacje FPS.
źródło: Fabryka Pojazdów Szynowych / RK
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
200 mln euro z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na szybki pociąg dostaniemy nie prędzej niż w październiku.
PKP Intercity jest coraz bliżej uzyskania pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI).
– Cały czas negocjujemy warunki udzielenia kredytu. Oceniam, że jesteśmy w połowie drogi – mówi „DGP” Marta Gajęcka, wiceprezes EBI. Według niej umowę uda się podpisać najwcześniej w październiku.
Strony zabrały się właśnie za negocjowanie zabezpieczenia pożyczki. Ma nim być wieloletnia umowa PKP Intercity z Ministerstwem Infrastruktury (MI) na świadczenie usług publicznych w przewozach międzywojewódzkich. Jak usłyszeliśmy wczoraj w MI, projekt umowy jest już po wstępnych uzgodnieniach międzyresortowych, m.in. w UOKiK. Nie był jeszcze konsultowany z Komisją Europejską, ale resort zapewnia, że umowa jest zgodna z unijnym prawem.
W kontrakcie ma się znaleźć kursowanie 20 superpociągów, które będą się mogły rozpędzać do predkości 230 km/godz. Składy mają jeździć po modernizowanej linii z Gdyni przez Warszawę do Katowic i Krakowa.
Na sfinalizowanie zakupu PKP Intercity potrzebują ok. 450 mln euro. W tej kwocie znajduje się także opłata za 12-letnie serwisowanie pociągów oraz wybudowanie niezbędnego zaplecza technicznego. Jedyne pewne środki to 200 mln euro z unijnych funduszy. Kolejne 200 mln euro z EBI pomogłoby spiąć finansowo projekt. Resztę dołożyłby EBOiR.
Przetarg na zakup i serwisowanie nowoczesnych składów ciągnie się od sierpnia 2008 roku. Na początku marca przewoźnik zdecydował o przesunięciu terminu składania ofert o sześć miesięcy.
Do wyścigu zamierzają wystartować francuski Alstom, włoski Ansaldobreda, francusko-kanadyjski Bombardier oraz niemiecki Siemens. Włosi startują w przetargu wspólnie z nowosądeckim Newagiem. Bombardier wspiera się bydgoską Pesą. Na złożenie ofert firmy mają czas do 8 września. Około miesiąca potrwa wybór najkorzystniejszej oferty. Podpisanie umowy planowane jest dwa miesiące później.
Zakup nowoczesnego taboru to jedno z najważniejszych zadań nowego prezesa PKP Intercity Grzegorza Mędzy.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Bajki Andersena - można poczytać dzieciom na dobranoc
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum