Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Likwidacja busów - sposób na busiarstwo
Autor Wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 28-04-2010, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Przy okazji nie wiem dlaczego ale zaczynam widzieć te wasze busy w Gdańsku. Na szczęście nie w relacji takich jak SKM nawet do Tczewa. O linii 50 do Tczewa nie wspominam ale ona jedzie wtedy kiedy nie ma SKM bo jest ludzi tak na autobus a nie na pociąg.

A co do walki z busami to najlepszą radą na Busa jest taki stan torów by prędkość poniżej 80km/h była czymś dziwnym. A wówczas i o ceny byśmy się nie musieli martwić bo pełen pociąg obniżał by cenę biletu

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 28-04-2010, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A wówczas i o ceny byśmy się nie musieli martwić bo pełen pociąg obniżał by cenę biletu
Przy stałej taryfie kilometrowej? Razz

Cytat:
A co do walki z busami to najlepszą radą na Busa jest taki stan torów by prędkość poniżej 80km/h była czymś dziwnym.
Mam nadzieję, ze mówisz o handlowej, bo przy szlakowej, to handlowa wychodzi około 60 km/h, albo i mniej, zwróciwszy uwagę na przejazdy, punktowe ograniczenia, etc...

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 28-04-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Chodziło mi o techniczną.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-04-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Wolfchen napisał/a:
Cytat:
A wówczas i o ceny byśmy się nie musieli martwić bo pełen pociąg obniżał by cenę biletu
Przy stałej taryfie kilometrowej? Razz


PWDC??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 28-04-2010, 23:12    Odpowiedz z cytatem

mefistofeles napisał/a:
Wolfchen, socjaliście nie przetłumaczysz. On lepiej od ciebie wie co dla ciebie dobre.

Busy z Morskiego Oka są super. 20 minut i jestem w Z-nem, PKSem to i godzina bywa. Dalej - Szwagropol z Krakowa do Z-nego - 2 godziny. Pociąg - 4 i w dodatku drożej. No sorry winnetou, zaoferuj mi pociąg konkurencyjny do busa to pomyślimy. Ale teraz wara od mojego prawa wyboru.


Autobusem z Krakowa do Zakopanego, ehh skoro tak wolisz... proszę bardzo ja jednak pozostanę przy pociągu jadącym 3:30. Poniżej zachęcające foto które zrobiłem jakiś czas temu, jadąc właśnie zakopianką autobusem. A autobus to i tak twarda konstrukcja, z busa nie byłoby co nawet zbierać (na przykład tego do Łysej Polany, jak kiedyś któryś miszcz kierownicy będzie chciał zrobić więcej kursów i nie wyrobi przed drzewkiem), tymczasem przy wypadkach kolejowych wagony się rozsypują jak harmonijka ale zwykle się nie zgniatają, większość osób wychodzi cało, wypadki kolejowe zdarzają się też wiele rzadziej w końcu pociąg jedzie po szynach.

http://img710.imageshack.us/img710/1733/wypadekd.th.jpg

Twojego prawa wyboru nie zablokuję, bo nie jestem posłem, ale powinny być ustalone standardy np. przestrzeni na nogi, miękkości siedzenia oraz bezpieczeństwa (sztywność konstrukcji) które byłyby wymagane, tak jak są na przykład wymagane sprawne światła. Jeśli ktoś to kiedyś wprowadzi ma u mnie plus. Jeśli busiarz, zamontuje w środku klatkę bezpieczeństwa i zmniejszy ilość siedzeń, tak by było wygodnie, proszę bardzo niech jeździ, natomiast upychaniu ludzi jak sardynki czymś co się zgniata jak puszka i jechanie tym z prędkością 100 na odległość kilkaset km mówię zdecydowanie, nie.

@Wolfchen - Wspomniane Interegio odkąd daje wagony a nie kible to wozi sprzętem o takim samym standardzie jak TLK więc to nie jest taka sama sytuacja jak z busami. Nie wymagam też nie wiadomo jakiego luksusu, ale jakieś minimum przyzwoitości trzeba określić i ustalić. Piszesz busy są dochodowe, a kolej ma kłopoty, ok to pomyślmy o kolei jak typowy busiarz, zróbmy 10 osobowe przedziały (będą akurat takie wąskie siedzonka jak w busach) zmniejszmy liczbę wagonów do 1 max 2, upchajmy wszystkich pozostałych na korytarz. To będzie wtedy dochodowe a cenę będzie można obniżyć o 50%. I zapewne znajdzie chętnych, tylko czy to kierunek w którym powinniśmy iść ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 29-04-2010, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
powinny być ustalone standardy np. przestrzeni na nogi, miękkości siedzenia
W przedziale ośmioosobowym w wagonie drugiej klasy jest istotnie bardzo wiele miejsca na nogi... Śmiech A co do standardu miękkości siedzeń, to mnie nie załamuj - niech najpierw na kolei znikną z pociągów plastikowe siedzenia... Rolling Eyes
Cytat:
Nie wymagam też nie wiadomo jakiego luksusu, ale jakieś minimum przyzwoitości trzeba określić i ustalić.
Pociąg TLK, zdaje się z Białegostoku do Krakowa... Trzy wagony, w tym dwa drugiej klasy, ludzie siedzą w kiblu, na korytarzu, stoją w przejściach między wagonami - bardzo bezpieczne i wygodne... Śmiech
Cytat:
Piszesz busy są dochodowe, a kolej ma kłopoty, ok to pomyślmy o kolei jak typowy busiarz, zróbmy 10 osobowe przedziały (będą akurat takie wąskie siedzonka jak w busach) zmniejszmy liczbę wagonów do 1 max 2, upchajmy wszystkich pozostałych na korytarz.
Bardzo długo (ponad trzy lata) korzystałem z busów na trasie Radom - Warszawa. Obowiązywała (i do tej pory tak jest) rezerwacja miejsc, siedzenia są wyposażone w pasy bezpieczeństwa, a na stojąco nie wolno podróżować. I miejsca rezerwować trzeba na tydzień wcześniej, bo na tej trasie "oferta" kolei jest wprost skandaliczna. Mad

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 29-04-2010, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Macie wy problem dzieci róbcie będzie większa gęstość zaludnienia. Albo poprzeprowadzajacie się do miast wojewódzkich i wówczas nie będzie problemu.\A co do przetłoczonych pociągów to za takie numery (oczywiście powtarzające się ktoś powinien dostać po uszach i zaraz by zaczęli kombinować na dodatkowym wagonem a nawet dwoma. Tyle tego po krzakach stoi wystarczy zrobić rewizję i będzie całkiem fajny wagonik.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 29-04-2010, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Autobusem z Krakowa do Zakopanego, ehh skoro tak wolisz... proszę bardzo ja jednak pozostanę przy pociągu jadącym 3:30

Twoje prawo woleć. Ja w odróżnieniu od ciebie nie chce ci zabornić wybrania dogodniejszego środka transportu. Dla wielu osób alternatywą dla busa jest własny samochód - a to i droższe bardziej niebezpieczne.

ale socjalisty nie interesuje czego chca ludzie, on patrzy by było ładnie. Więc najlepiej dziesięc przesiadek (z busa na autobus, z autobusu na pociąg regionalny, z pociągu regionalnego na pośpieszny, z pospiesznego na regionalny, potem na autobus i do celu busem), albo dymać rowerem 10 km do stacji. A, że pasażer chciałby dojechac bezpośrednio od drzwi do drzwi? Ale jak to brzydko wygląda!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 29-04-2010, 18:34    Odpowiedz z cytatem

Chcieć to sobie można, jak nie mówił poeta. Marszrutki powiększają korki, utrudniają funkcjonowanie komunikacji miejskiej, blokują parkingi w centrum. Jakoś nie toleruje się wypasu krów na skwerach, tudzież trzymania świń na balkonie. A przecież ktoś mógłby chcieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29-04-2010, 19:49    Odpowiedz z cytatem

mefistofeles, Nie powiedziałbym, że własny samochód jest bardziej niebezpieczny niż bus, patrząc ze strony konstrukcji i sposobu jazdy w każdym wypadku samochód wygrywa.

Przy odpowiedniej ofercie kolei większość busów i tak się wykruszy, a dla tych co wygodniejszy jest bus (położenie przystanków) to zostanie odpowiednia oferta nie przepełnionych busów.

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 29-04-2010, 21:24    Odpowiedz z cytatem

A ja bym to zrobił tak:
1 ) przestrzeń miedzy oparciem poprzedniego fotela a siedziskiem następnego ma mieć co najmniej 90cm. To pozwoli na w miarę wygodne siedzenie. Szerokość siedzenia co najmniej 60cm.Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa i poduszkę powietrzną.
2 ) Wprowadzenie wymogu posiadania toalety na pokładzie busa, jeżeli wykonuje przejazd na trasie o długości powyżej 50km. W wypadku braku takiej toalety - postój 30 minut po przejechaniu właśnie 50km.
3 ) wprowadzenie GPS w celu monitorowania przewoźników przez odpowiednie służby. Przekroczenie przepisów, nie trzymanie się rozkładu jazdy powodować powinno automatycznie nałożenie kary finansowej.
4 ) bezwzględny zakaz zabierania "stojących". Złamanie tego zakazu to utrata koncesji.
5 ) Bus nie powinien mieć więcej jak 3 lata w momencie zakupu, nie może mieć przejechane więcej jak 100 000 km, i powinien być przystosowany do przewozu osób przez producenta, lub wskazanego innego wykonawcę.
6 ) po przejechaniu 10 000 km bus powinien być poddany badaniom technicznym oraz przeglądowi.
7 ) po przejechaniu 50 000 naprawa rewizyjna
8 ) po przejechaniu 100 000 naprawa główna
9 ) po przejechaniu 100 000 km obowiązkowy przegląd co 5 000 km
10 po przejechaniu 200 000 km obowiązkowe złomowanie pojazdu i ewentualnie zakup nowego.
11 ) pojazdom nowym, czyli zakupionym bezpośrednio u producenta przysługiwały by limity kilometrów odpowiednio zwiększone, ale tylko do 100 000. Po wyjechaniu tych kilometrów tak jak reszta.
to tak mi przyszło na myśl, kiedy czytałem sobie wasze posty. Oczywiście jak chcecie traktujcie to poważnie Wink Śmiech

bartik napisał/a:

Przy odpowiedniej ofercie kolei większość busów i tak się wykruszy, a dla tych co wygodniejszy jest bus (położenie przystanków) to zostanie odpowiednia oferta nie przepełnionych busów.

Właściciele firm przewozowych elegancko się wstrzelili pomiędzy stare i niereformowalne PKSy oraz PKP. W połowie lat '90 ub. wieku kiedy startowały pierwsze busy na moim terenie oferowały standard niekiedy lepszy niż obecnie. Do tego ceny niższe i szybciej i jak trzeba to pod domem się zatrzymał albo w innym dogodnym miejscu. A PKS? Hmmm, owszem starał się konkurować, ale co z tego jak kierowca zabierał "Tylko do X" ?
PKP? Sami wiecie co się wtedy działo i czego konsekwencje ponosimy dzisiaj.
Wprowadzenie jakiejkolwiek atrakcyjnej cenowo oferty bez odpowiedniego dopasowania rozkładów jazdy WSZYSTKICH przewoźników inwestycji w tabor i infrastrukturę na pewno nie pomoże. To co mamy w tej chwili to jest .... brak mi słów jak to nazwać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 30-04-2010, 10:45    Odpowiedz z cytatem

ibonek, wystarczy, że bus będzie spełniał wymogi techniczne dla autobusu i te wymogi będą przestrzegane. Przepisy sa pod tym względem dobre tylko nikt ich nie przestrzega.

bartik, statystycznie własne auto jest jednak najbardziej niebezpieczne. Zobacz ile jest ofiar śmiertelnych wypadków samochodów osobowych a ile busów/autobusów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 30-04-2010, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1 ) przestrzeń miedzy oparciem poprzedniego fotela a siedziskiem następnego ma mieć co najmniej 90cm. To pozwoli na w miarę wygodne siedzenie. Szerokość siedzenia co najmniej 60cm.Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa i poduszkę powietrzną.
Który autobus to spełnia? I który pociąg to spełnia, przecież nawet w wagonie drugiej klasy (przedział ośmiomiejscowy) nie ma 90 cm odległości pomiędzy siedziskami, a ludzie siedzą naprzeciwko siebie - a więc powinno być 180 cm odstępu... Śmiech

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 30-04-2010, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Wolfchen, no co miało być o uwaleniu busów, to sobie wymyśliłem takie przepisy. Wink
mefistofeles, no właśnie. Ale nie wszyscy chcą spełniać te warunki, i bardzo często w okolicach Lublina jest tak, że jak wyjeżdżają "krokodyle" to sporo tych busów nie wyjeżdża na trasę. Mam na myśli busy "podmiejskie" czyli takie które dowożą ludzi z mniejszych miejscowości. No i te nieoznakowane radiowozy. To mi się podoba najbardziej! Jedzie taki bus 100 przez wieś i nagle po hamulcach bo słyszy kierowca przez CB, że taki a taki radiowóz tu i tu jedzie. I dalej już potulnie 50 a poza terenem zabudowanym 70-80. Kilka razy nawet spotkałem się z czymś takim, że pasażerowie sami zwracali uwagę kierowcy, że wiezie ludzi a nie kartofle.
Nie wiem jak jest na połączeniach dalekobieżnych, bo z nich nie korzystam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 10-05-2010, 12:20   Pijany kierowca busa zatrzymany Odpowiedz z cytatem

Prawie promil alkoholu w wydychanym powietrzu miał kierowca busa, który przewoził pasażerów na trasie Radom - Kraków.

Kierowca został zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej w Tokarni koło Kielc - informuje Grzegorz Dudek z zespołu prasowego świętokrzyskiej policji. 35-letni mieszkaniec Radomia kierował busem prywatnego przewoźnika na trasie z Radomia do Krakowa. Wiózł 10-ciu pasażerów.

Mężczyzna trafił do aresztu. Oprócz utraty prawa jazdy, grozi mu kara do dwóch lat pozbawienia wolności za jazdę pod wpływem alkoholu - dowiedziało się Radio Kielce.

Niewykluczone też, że radomianin usłyszy zarzut narażenia zdrowia i życia pasażerów. Jego pojazd został odholowany na policyjny parking, a pasażerowie przesiedli się do innych busów kursujących na tej linii.

źródło: TVN24.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl