Witam
Czy ktoś może pokrótce opisać system działania takiego terminala? Nie mówię tutaj o sprzedaży biletów, bo to jest logiczne. Bardziej chodzi mi o sens i cel np.: skanowania kodu paskowego pojazdu trakcyjnego, skanowania biletów( co później robi się z takimi danymi).
np. w PRach skanują/skanowali bilety po przez to liczona była frekwencja w pociągu, w IC dzięki temu terminalowi można płacić kartą za bilety, wystawienie rezerwacji na konkretne miejsce w pociągu.
http://www.terminale-mobilne.pl/index.php?id=29 tutaj jest o ty terminalu;d
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Bardziej chodzi mi o sens i cel np.: skanowania kodu paskowego pojazdu trakcyjnego, skanowania biletów
mateusz123, już wyjaśniam - obowiązkowo drużyny konduktorskie (tak jest w PR Wrocław) mają skanować przed wyjazdem ze stacji początkowej pojazd trakcyjny jaki jedzie na danym pociągu. Dlaczego - W "PR" i "IC" jest wprowadzony tzn. system "GPS", który dokładnie trasuje jazdę danego EZT na tym pociągu - wykazuje wszelkie zwolnienia, jazdę z daną prędkością, postoje, itd.
Codziennie dyspozytorzy zakładowi lub EZT wprowadzają poszczególne jednostki do systemu i wtedy Centrala Spółki widzi czarno na białym, gdzie dana jednostka się znajduje.
Muszę powiedzieć, że system bardzo dobry, ponieważ między innymi widać na wykresie dokładnie czas jazdy i np. z jakim opóźnieniem dany EZT jedzie.
Odnośnie skanowania biletów - no cóż, chyba w całej Polsce w PR-ach odstąpiono od tego, jedynie do tej pory te skanowanie obowiązkowo muszą wykonywać drużyny konduktorskie w PR Wrocław
Rozumiem, że Centrala widzi wszelkie opóźnienia itd. w czasie rzeczywistym. W takim razie sygnał z terminalu w jaki sposób trafia do Centrali/jakiejś anteny( nie wiem w sumie do czego ma trafiać;d)
mateusz123, tak sygnał idzie poprzez anteny i momentalnie wyświetla się ta jednostka w tym systemie jak pisałem (GPS).
Tylko, aby wszystko działało, muszą być wprowadzone na dany dzień składy na pociągi, poprzez wpisanie na kompi, przez dyspozytorów.
terminal ma połączenie z komputerem który znajduje się przynajmniej w Podlaskim ZPR w kasie dopłat konduktorskich. Na nim jest ile kieronik wpisał biletów i na jaką kwote.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum