Mam taki oto problem:
Od kilku lat interesuję się kolejnictwem i w przyszłości chciałbym pracować na kolei. W związku z tym zamierzam w tym roku podjąć studia tylko nie wiem jaki kierunek byłby najbardziej odpowiedni. Myślałem o logistyce jednak nie jestem do końca pewien. Dodam, że szczególnie interesuję mnie układanie rozkładu jazdy, tworzenie nowych ofert, a nie np. budowa mostów kolejowych.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
A więc wszystko, gdzie jest Transport, gdzie jest Logistyka, może być też logistyka albo geografia aczkolwiek tu musisz uważać bo polska geografia transportowa jest mniejwięcej tak rozwinięta jak czeska oceanografia.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Chętnych na studia magisterskie uzupełniające na Politechnice Śląskiej ( specjalność Eksploatacja pojazdów szynowych) zapraszam od 1 października 2010r.
A właśnie też mam pytanie, czy specjalność inż. "Eksploatacja systemów transportowych" dotyczy również eksploatacji systemów transportu szynowego, lub miejskiego?
Zależy od tego, na jakiej uczelni jest ta specjalność. Jeśli uczelnia nie ma wiele wspólnego z koleją, to raczej nie liczyłbym, że będą tam wykładać o sprawach kolejowych.
Pytania w sprawie studiów na Pol. Śl. w Katowicach można kierować do mnie.
Z tego co wiem to teraz nie są prowadzone studia podyplomowe ( kolejowe), w 2007 r. były związane z bezpieczeństwem. Wszystko rozgrywa sie o ewentualną liczbę chętnych.
Info
http://www.kts.polsl.pl/indexpl.htm
Zależy od tego, na jakiej uczelni jest ta specjalność. Jeśli uczelnia nie ma wiele wspólnego z koleją, to raczej nie liczyłbym, że będą tam wykładać o sprawach kolejowych.
Pytania w sprawie studiów na Pol. Śl. w Katowicach można kierować do mnie.
Zastanawiam się nad Politechniką Koszalińską ew. Radomską. W tej drugiej można na I stopniu nawet robić specjalizację na transport kolejowy (miejski także), aczkolwiek do Radomia jakoś nie uśmiecha mi się jechać (nie, żebym miał cokolwiek do tego miasta w którym nigdy nie byłem, Koszalin mam po prostu bliżej), a w Koszalinie można robić specjalizację m.in na mgliście brzmiącą w kontekście kolei eksploatację systemów transportowych. Całe szczęście, że mam aż rok do namysłu . Jednak jeżeli coś wiesz na temat tych uczelni to prosiłbym o informację.
W Warszawie na przykład na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Transportu możesz studiować dziennie / zaocznie TRANSPORT na drugim roku musisz się zdecydować na specjalność obecnie te związane najbardziej z koleją to:
pośrednio takie specjalizacje jak
IBET (Inżynieria i Bespieczeństwo w Transporcie) czy też TT (Telematyka Transportu)
dają Ci szerokie perspektywy również na kolejowym rynku pracy.
Dzięki za info, ale w moim przypadku wybór Polit. Warszawskiej byłby samobójstwem . Interesują mnie najbardziej politechniki w Koszalinie i Radomiu, chyba że wybiorę się na inny kierunek, co jest możliwe.
//nie cytuj przedmówcy i nie zaczynaj każdego posta od "cytuj". ~Iktorn
z perspektywy absolwenta proponuję przemyśleć wybór studiów pod kątem możliwości późniejszej pracy (ewentualnie położyć silny nacisk na naukę języka - żeby w przypadku słabego rynku nie ograniczać się do polskich pracodawców)
osobiście radziłbym wybrać kierunek bardziej ogólny powiązany z tematem "zarządzanie w transporcie" lub podobne - gdzie możesz "liznąć" więcej tematów - temat przygotowywania ofert czy układania planów możesz zgłębiać szerzej sam przy pomocy uczelni (bo to i tak trzeba robić - sam dyplom i zaliczenia z przedmiotów nie zapewnią wiedzy),
polecam dużo pytać absolwentów interesujących cię kierunków, albo studentów na 4,5 roku oni już się rozglądają mocno za pracą i znają rynek
Witam,
jestem studentem 4 roku studiów dziennych na Politechnice Śląskiej wydział budownictwa ( teraz bronię inżyniera). Na zajęciach z prawa budowlanego dowiedziałem sie iż aby ubiegać sie o uprawnienia do projektowania lub wykonastwa w branży kolejowej związanymi z obiektami budowlanym, takim jak: linie, węzły i stacje kolejowe oraz urządzenia zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym w nieograniczonym zakresie, należy skończyć studia II stopnia na kierunku drogi kolejowe lub drogi żelazne. Jedyną uczelnią w Polsce która na dzień dzisiejszy ma taki kierunek jest Politechnika Krakowska. Jedyna!!. Z tego co sie orientuje to w zeszłym roku było raptem kilkanaście osób chętnych i tylko na studia zaoczne, dziennych nie utworzono. Dlatego moje pytanie co sądzicie o przyszłości tego kierunku. Tyle sie mówi o modernizacji koleji w Polsce ze srodków unijnych które nalezy wykorzystać chcąc czy nie chcąc. Kto to bedzie projektował/nadzorował jeśli o uprawnienia bedzie sie mogło ubiegać kilkanaście osób w Polsce. Ma ktoś jakieś obeznanie w tym, prosiłbym o opinie czy warto iść na ten kierunek. Doszły mnie słuchy, że uprawnienia nieograniczone w koleji na Śląsku ma 10 osób!
Pozdrawiam
osobiście radziłbym wybrać kierunek bardziej ogólny powiązany z tematem "zarządzanie w transporcie" lub podobne - gdzie możesz "liznąć" więcej tematów - temat przygotowywania ofert czy układania planów możesz zgłębiać szerzej sam przy pomocy uczelni (bo to i tak trzeba robić - sam dyplom i zaliczenia z przedmiotów nie zapewnią wiedzy)
Dzięki za radę. Technikalia w transporcie również mnie interesują, nie tylko sprawy "papierowe" . Nie wiem dokładnie, jaką dokładnie pracę można dostać po transporcie, aczkolwiek różne strony mówią o np. organach administracji, sterowaniu ruchem, nadzorze ruchu itp.
Jakiekolwiek zarządzanie raczej odpada, nawet, jeżeli związane z transportem. Interesuje mnie jeszcze gospodarka przestrzenna, to raczej kierunek związany bardziej z urbanistyką, ale czy jakaś wiedza o transporcie jest składową tego kierunku?
Pozdro.
thelary to jest tak, że uprawnienia sobie a życie sobie,
jeśli chodzi o projektowanie to może i jest to wcielone w życie, ale na etapie przetargów co do wykonawstwa to tym rządzi pieniądz - firma która wygra i tak znajdzie kogoś z uprawnieniami, który podpisze odpowiednie papierki (tak jest nie tylko u nas w kraju)
jeśli nawet wszystko jest wg litery prawa to należałoby się tylko cieszyć, że rynek nie jest przesycony takimi inżynierami (większa szansa dla nich na pracę)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum